Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var og så den i går, og vil nå gjerne anbefale den til alle!! En sterk, vakker, grusom, troverdig og kvalitetsmessig meget god film, der vi få historiske (fæle) fakta fra en litt ny side... Jeg gråt meg stort sett gjennom den, og for all del - ta ikke med noen under 15 år. Men løp og se!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig med Pip; en vakker film som det er verdt å få med seg! Men, for min del markerte "Pianisten" slutten på filmer jeg skal se fra 2. verdenskrig. Jeg engasjerer meg så voldsomt i film og det gjør så vondt, jeg blir satt ut i flere dager etterpå. Nå har jeg bestemt meg for at jeg kan nok om 2. verdenskrig - det var jævlig og må aldri skje igjen... Ferdig med det!

Skrevet

Skjønner hva du mener Amelie. Men er ikke helt enig... Jeg tror vi har godt av det jeg - å få skikkelig vondt i sjela innimellom. Det var tross alt mennesker som opplevde dette - ufattelig mange millioner mennesker faktisk... Jeg føler av og til at vi i vår generasjon er litt 'historieløse' - vi har aldri opplevd hverken krig eller tøffe tider på andre måter... Så det å leve seg inn i det via en god film, tror jeg er sunt for holdningen vår til samfunnet rundt oss, og til andre som er utsatt for slike ting...

Skrevet

Jøss.. Skulle akkurat spørre om noen hadde sett den....

Jeg har veldig lyst til å se den etter å ha lest om filmen i avisen for noen uker tilbake.

Gjest Hope - ikke pålogget
Skrevet

Har også svært lyst til å se denne filmen. Hørt en del om den. Liker så godt filmer hvor hovedpersonen eller skuespilleren, da - setter seg inn i rollen. Ettersom det jeg skjønt gikk han ned en masse i vekt, bodde alene en lang stund før innspillingen osv.

Hmm.. Diva? Skal vi ta oss en tur på kino?

Hope

Skrevet

Hihi, kan vi gjøre vettu :D

Kommer du til Sken eller ? hehe

Ellers kommer jeg til Oslo om en knapp måned. Litt lenge å vente da :wink:

Skrevet
Skjønner hva du mener Amelie. Men er ikke helt enig... Jeg tror vi har godt av det jeg - å få skikkelig vondt i sjela innimellom. Det var tross alt mennesker som opplevde dette - ufattelig mange millioner mennesker faktisk... Jeg føler av og til at vi i vår generasjon er litt 'historieløse' - vi har aldri opplevd hverken krig eller tøffe tider på andre måter... Så det å leve seg inn i det via en god film, tror jeg er sunt for holdningen vår til samfunnet rundt oss, og til andre som er utsatt for slike ting...

Joda Pip, må mange måter er jeg enig. Og nettopp fordi jeg ante meg at noen ville svare som deg, prøvde jeg å påpeke at jeg kjenner historien. Jeg ser absolutt ikke på meg selv som noen historieløs person, og jeg er veldig enig i at det er viktig å være seg sin historie bevisst. Spesielt i en tid da det virker som om mange av dagens politikere ikke engang husker hva noen generasjonen før dem gjorde av feil (eks Irak: britisk imperialisme på begynnelsen av 1900-tallet og USAs imperialisme anno 2003).

Mitt lille poeng var: for meg personlig er det ikke nødvendig å se flere filmer fra 2. verdenskrig. Jeg har lært. Og jeg er mer klar for å ta fatt på alt det forferdelige som skjer i verden her&nå, men som ingen har rukket å lage en film om ennå...

Amelie

Skrevet

Da venter jeg en måned da, Diva! :D

Skrevet

Hadde jo det. Er ikke så skummel som jeg virker, Diva! :)

Du får tenke på det da, jeg er her jeg vet du!

Hope

Skrevet
Hadde jo det. Er ikke så skummel som jeg virker, Diva! :)

Du får tenke på det da, jeg er her jeg vet du!

Hope

:Hehe: Du e`kke skumlere enn meg :lol:

We snakes:)

Skrevet

Jeg så den sammen med ei venninne for noen uker siden. Fantastisk film. Torde til og med å se den med mine gravid-hormoner....og det er modig av meg. For jeg lever meg sånn inn i filmer...jeg får så sinnsykt vondt i sjela. Og likevel utsetter jeg meg for sånt. Tror det er sunt og veldig veldig viktig.

Blir sittende igjen med mange spørsmål. Hvordan får mennesker seg til å oppføre seg slik mot andre mennesker?? Og hvordan i alle dager klarte folk å overleve??

Jeg vil også anbefale den på det vameste!!

• 3 uker senere...
Skrevet

Dette er en genial film. Jeg gråt , smilte og syntes det hele var grusomt. Virkelig en film som setter følelsene i sving

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...