Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har dere noen gode råd for tørr flassende hud i ansiktet? er spesielt i panna. Bruker hudkrem, og har prøvd å bytte, uten noen effekt, de tørre områdene er der allikevel.

Endret av millaa
Videoannonse
Annonse
Gjest scorpius
Skrevet

Jeg har også det samme problemet som millaa; tørr ut øverst ved hårfestet i pannen +

tørr hud på hake og ved leppene. Bruker peeling i ansiktet ca. 1 gang i uka.

Noen tips?

Skrevet

Jeg har også det samme problemet som millaa; tørr ut øverst ved hårfestet i pannen +

tørr hud på hake og ved leppene. Bruker peeling i ansiktet ca. 1 gang i uka.

Noen tips?

det høres helt ut som mitt problem, jeg har også tørre partier under haka. Ja bruker peeling ca 1 gang i uka

Gjest AnonymBruker
Skrevet

nnoen som har forslag på hva som kan hjelpe?

Skrevet

Hei!

Hva bruker du på huden din? Bruk produkter tilpasset din hudtype. Det gjelder alt fra rens til toner og fuktighetskrem til skrubb, maske osv. Husk å investere i kvalitet, spesielt når det gjelder krem. Billige kremer fra H&M eller Rema (Garnier, Niveal, L'Oreal o.l) inneholder stoffer som ikke gjør noe for huden din, og mineraloljer som kun legger seg som en hinne på huden din uten å pleie den. Dermed tørker den mer ut. Hvis du sliter med veldig tørr hud kan det være verdt å huske at vann i ansiktet tørker ut huden, og du kan kanskje prøve en rensekrem/melk i stedet for vanlig skummende rens. Disse masseres inn, og gnis av med en bomullspad i stedet for å skylles av. Huden blir ren likevel, men følg opp med toner etterpå.

Peeling er viktig for å få bort døde hudceller og for å hjelpe huden ta opp kremen du smører på. Du kan med fordel bruke et serum under kremen din, Decleor har flere "essenser", som de kaller dem, som er serum i oljeform. Angelique-varianten er tilpasset tørr hud. Dette kan hjelpe huden mye dersom kremen i seg selv ikke er nok. Du kan alternativt prøve jojobaolje eller annen naturlig olje under kremen i stedet, dersom du synes det er dyrt.

Man kan med fordel skrubbe huden 2 ganger i uken og følge på med en god fuktmaske. Decleor hydra floral mask er kjempegod, trekker inn i huden i stedet for å stivne utenpå, og du kan bare massere den helt inn og sove med den etter bruk, i stedet for å vaske den av.

Ellers må du huske å smøre huden innenfra. Drikk mye vann, ta omega 3 osv. Beskytt huden mot vær og vind som kan bidra til å tørke ut huden.

En ting til: Sminken du bruker kan tørke ut huden. Hva slags sminke bruker du? Også her er det viktig med produkter tilpasset din hudtype.

Lykke til :)

Skrevet

jeg lagde ansiktsmaske med Cocosa, avocado og honning i går, og lot det være på ca 30 min, og jeg merker bedring allerede, det tørre partiet på panna er så godt som borte. og huden føles myk igjen.

Skrevet

Jeg sliter også veldig med dette, men tror jeg i det minste har funnet ut noe som fungerer for meg. Jeg passer på å ikke sole ansiktet for lenge, og beskytte meg mot kald vind. Jeg tar omega3. Og jeg bruker rens, skrubb, polish og serum fra Botanicals med jevne mellomrom. Tror dette med vær og vind fungerer for de fleste. Når det kommer til hva slags produkter man bruker innvortes og utvortes tror jeg man må føle seg litt fram. Men pass på å ikke prøv for mye rart, det kan gjerne gjøre vondt verre. Jeg har slitt veldig og fått veldig sensitiv hud fordi jeg har prøvd sånt som har fungert kjempebra på andre...

Skrevet (endret)

dobbelpost

Endret av Skylines
Skrevet

Blæ, skrev nettopp et utrolig langt innlegg som forsvant..

Jeg har ekstremt tørr hud med eksem. Dette er min rutine!

* Skrubb to ganger i uka med MD Face and body scrub, virk i 5 min

* Ha på maske de dagene du skrubber, havremaske fra Decleor er best mot tørr hud, ikke fuktfattig

* Nutridivine-serien fra Decleor, Soft Cream i den varme årstiden, Ultra Cocooning Cream på vinter

* Serum fra Decleor under dagkrem,Angelique for tørr hud eller Neroli om du er sår

* Nattbalm fra Decleor, med samme navn som serum

* Unngå for mye vann på huden, bruk Cleansing Milk eller cream fra Decleor som man ikke må skylle av med vann

*Fuktspray fra Jane Iredale gjennom dagen, Pommist er best

Spis omega-fettsyrer, B- og C-vitaminer, sink-tilskudd

Unngå vann og såpe mest mulig, bruk mye krem på hele kroppen også.

:) PS: Er fulgt opp av erfaren hudpleier, og dette har fungert veldig fint for meg, selv om jeg hadde flassende og sår hud på det verste!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...