Gå til innhold

får ikke guttevenner..

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ganske vanskelig for å få meg guttevenner. blir kjent med mange jenter og har kjempe mange gode venninner... men gutter får jeg ikke kontakt med..

jeg er 20 år og har alltid vært singel, er veldig klar for et forhold nå, men hvordan skal jeg kunne få det når jeg ikke vet hvordan jeg skal få kontakt med gutter.. jeg er ikke typen som går på byen for å finne folk liksom, liker å kjenne personen er da jeg blir tiltrukket av dem..

føler at gutter er veldig truende, grunnen til det er vel at jeg aldri har vært noen guttejente, hadde ikke noen farsrolle i oppveksten min og er rett og slett i vant med å henge med de..

nå må det sies at jeg har jo noen få guttevenner, som er av de beste vennene jeg har.. men dette er folk jeg har kjent veldig lenge.. jeg vet liksom ikke hva jeg skal si eller hvordan jeg skal være. vet at jeg skal være meg selv og oppføre meg normalt, men av en eller annen grunn så.. jeg vet ikke...

syns det er så dumt, for jeg har en bra personlighet, er morsom, men klarer liksom ikke helt vise hvem jeg er, eller hvordan jeg er til de.. er så usikker.. de kommer liksom ikke bort til meg heller, hvordan blir man kjent med de? redd jeg virker som en veldig kjedelig jente for dem, men det er jeg virkelig ikke! tenker spesielt på gutter på skolen osv. flere av jentene i klassen kjenner guttene, henger med de, tuller med de osv. jeg har jo snakket med en del av de på felles fester osv, men blir aldri kjent med de på et nivå sånn så vi snakker sammen f.eks på skolen i pausene osv.. :tristbla:

noen som er motsatt av meg og har noen råd?

Videoannonse
Annonse
Gjest fireflies
Skrevet

Du sier at du ikke er typen som går på byen for å finne folk. Hvor og hvordan liker du å bli kjent med folk da? Det vil kanskje være litt lettere å gi deg råd, hvis jeg har noen utgangspunkter å gå etter. :)

Du sier du ikke har hatt kjæreste før. Har du hatt noen annen type omgang med gutter da? Altså, seksuelt?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

hei :) og takk for svar!

liker å bli kjent med venner av venner, eller andre steder enn når folk er drita og bare vil ha en ting. altså jeg liker å gå ut å ha det gøy altså! er mye på byen, men går ikke ut for å sjekke, hvis du skjønner? hvis jeg kommer i snakk med noen uteukker jeg det jo ikke. syns vors og nash hos fellesbeskjente funker bra, da får man snakket litt og blir kjent :) også har man den venninnen eller kompisen til felles da.

Ja det har jeg :) men har aldri hatt et seriøst forhold. har blitt betatt av folk, men det har aldri gått veien. og folk har likt meg, men da har ikke det vært helt gjensidig :S

vil ikke ha et forhold bare for å ha det. jeg er klar for å binde meg, og klar for et seriøst forhold, men da må jeg føle det, hvis du skjønner? Har ikke funnet noen jeg har den type kontakt med enda.

er ikke så "desperat" at jeg blir sammen med hvem som helst hvis jeg ikke er tiltrukket av personen eller liker personen på den måten. har flere venner som er sånn skjønner du, de blir sammen med en uka etter det var slutt med forrige..

skjønner at det kan virke som om jeg er veldig kresen her nå, men det er egentlig ikke tilfellet.. er vel mer det at de jeg liker/ er tiltrukket av klarer jeg ikke helt snakke med, eller komme i kontakt med. før man kjenner meg virker jeg nok ganske så sjenert, men er vel sånn egentlig ikke det..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Må også si at det er ikke sånn at jeg vil bli kjent med flere gutter bare for å være kjæreste med en av de, hadde kunne ønske at jeg var litt mer komfortabel med å snakke med de... og sjangsen for et eventuelt forhold blir jo litt større om man har god kontakt med gutter og har mange guttevenner.. :P

Gjest fireflies
Skrevet

Syns ikke du virker kresen i det hele tatt. Tror det er ganske normalt å føle og tenke på den måten du gjør.

Det er vanskelig å bli kjent med nye folk hvis man ikke liker å dra på byen, både når det gjelder å finne seg nye venner eller en potensiell kjæreste. Har du spurt noen av vennene dine om de kunne presentert deg for noen da? Bor du i en by eller på et litt mindre sted? Det er i hvertfall flere arenaer for å treffe noen hvis man bor i en by, enn hvis man bor på et tettsted. :gjeiper:

Gjest brutal_mann
Skrevet

Slapp av frøken. Jeg er gammel nok til å være faren din og har hatt det slik hele mitt voksne liv. Du lærer deg å takle lengselen. Som kvinne vil du i alle fall få feid over noen når du vil.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Syns ikke du virker kresen i det hele tatt. Tror det er ganske normalt å føle og tenke på den måten du gjør.

Det er vanskelig å bli kjent med nye folk hvis man ikke liker å dra på byen, både når det gjelder å finne seg nye venner eller en potensiell kjæreste. Har du spurt noen av vennene dine om de kunne presentert deg for noen da? Bor du i en by eller på et litt mindre sted? Det er i hvertfall flere arenaer for å treffe noen hvis man bor i en by, enn hvis man bor på et tettsted. :gjeiper:

liker å dra på byen altså! elsker det faktisk :P danse med vennene mine og ha det kjempe gøy! men finner liksom aldri noen potensielle kjærester der, da "alle" kun er på byen for å få seg noe. Interessen av å snakke med en full gutt som ikke vil huske deg dagen etterpå er ikke så stor kjenner jeg :P er ikke helt stedet for å lete etter noe seriøst, kan jo skje selvfølgelig, men føler det er litt sjeldent, hvertfall hvis du ikke har noen kjennskap til peronen fra før.

Jeg har vel kanskje det, men blinddate eller noe veldig planlagte greier syns jeg er veldig pinlig, hjelper ikke at jeg er av den typen som ikke helt vet hva jeg skal si heller :P

bor i Oslo ;)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Slapp av frøken. Jeg er gammel nok til å være faren din og har hatt det slik hele mitt voksne liv. Du lærer deg å takle lengselen. Som kvinne vil du i alle fall få feid over noen når du vil.

det er vel ikke akkurat det jeg er ute etter, å "feie over" noen når jeg føler for det. ikke den type jente desverre :)

Gjest brutal_mann
Skrevet

det er vel ikke akkurat det jeg er ute etter, å "feie over" noen når jeg føler for det. ikke den type jente desverre :)

Er klar over at du vil ha mer. Men det er langt fra alle som får oppleve mer. Som kvinne vet du i alle fall at du kan få feid ove noen om nøden blir som størst. Som mann... Not so much..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er klar over at du vil ha mer. Men det er langt fra alle som får oppleve mer. Som kvinne vet du i alle fall at du kan få feid ove noen om nøden blir som størst. Som mann... Not so much..

Om jeg ikke kan få mer vil jeg ikke ha det. Får ikke noe ut av å ha sex med en tilfeldig..

Gjest brutal_mann
Skrevet

Om jeg ikke kan få mer vil jeg ikke ha det. Får ikke noe ut av å ha sex med en tilfeldig..

Vel.. Når du har gått en to tre år uten noen som helst form for kroppskontakt så er det litt greit å få kjenne noe hud en natt i det minste.

Skrevet

liker å dra på byen altså! elsker det faktisk :P danse med vennene mine og ha det kjempe gøy! men finner liksom aldri noen potensielle kjærester der, da "alle" kun er på byen for å få seg noe. Interessen av å snakke med en full gutt som ikke vil huske deg dagen etterpå er ikke så stor kjenner jeg :P er ikke helt stedet for å lete etter noe seriøst, kan jo skje selvfølgelig, men føler det er litt sjeldent, hvertfall hvis du ikke har noen kjennskap til peronen fra før.

Jeg har vel kanskje det, men blinddate eller noe veldig planlagte greier syns jeg er veldig pinlig, hjelper ikke at jeg er av den typen som ikke helt vet hva jeg skal si heller :P

bor i Oslo ;)

Du bør legge fra deg tanken om at folk drar på byn BARE for å få seg noe. Det finnes de menn som drar på byn for å ha det gøyt og ;).

Hvis du kommer i snakk med en hyggelig person på byn burde det stille på lik linje som når du snakker med en mann på byn.

Det du kan gjøre for å bli bedre sosialt med menn er å gå inn i situasjoner hvor du trår over grensene av hva som er komfortabelt for deg. Med det mener eg at hvis du syntes det er rart/ukomfortabelt å snakke med gutte gjengen i klassen når de snakker sammen, så gir du faen i at det og går bort å snakker med dem alikavel. Det blir rart i begynnelsen, men dersom du stadig søker slike situasjoner vil det bli mer og mer behagelig for hver gang.

Eg og sliter og med å tulle/flørte fysisk :P, det er unaturlig for meg og eg tar no ofte inisativ til å tulle med mine venniner og venner slik at det skal bli mer naturlig for meg. Det går absolutt ann å forandre på oppførsel og personlighet, det er bare til å begynne å utfordre seg selv. :)

Skrevet (endret)

Hei du =) Synes du virker som ei veldig søt jente jeg! Og jeg har det litt på samme måte som deg, at jeg er litt sjenert når det gjelder å ta kontakt med det motsatte kjønn, bare at jeg er gutt. Kanskje de rett og slett ikke tør å ta kontakt siden de føler du kan virke litt utestengende? Ikke vet jeg :) Men jeg personlig elsker sjenerte, usikre jenter. Bare det ikke blir for ille selvsagt, men det er absolutt ikke et minus! Men om du bare våger litt mer, så skal du se ting ordner seg ! Tro meg ! :D Smil litt ekstra til en gutt du synes er pen, søt etc - oppnå øyekontakt med han! Da skal du se han kommer bort ;)

Dessuten så har -L- et veldig godt poeng, i at det kan være veldig lurt å trå over enkelte grenser som du normalt sett synes er veldig ukomfortabelt osv. Snakker av erfaring. Når barrieren først er brutt, blir det mye lettere å gjenta det man synes er ekkelt og pinlig. Og jo mer du gjør det, blir det etterhvert en helt naturlig ting å gjøre! Da skal du se at ting ikke er så farlig allikevel! Og hvis du er redd for å bli avvist, så har det faktisk ingenting med deg og gjøre heller. De vet ikke hva de går glipp av, siden det faktisk er de som avviser deg!

Tenk på det neste gang du er avvisende mot noen, hvordan du kanskje hadde følt det i samme situasjon. Veldig viktig assa ! :) Så vet man at man ikke er det selv :)

Endret av sivilen
  • 4 uker senere...
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt motsatt av deg. Jeg får lett kontakt med guttene og har tonnevis med guttevenner, men sliter litt mer med jentene.

Jeg er ikke akkurat verdens beste til å gi råd, men skal prøve å tenke meg fram til hvorfor jeg har det så lett med guttene.

Jeg er ekstremt åpen. Jeg sier ting som de er, uansett hva det er. Jeg tror at dette gjør at guttene syntes det er enkelt å snakke med meg, og at de føler at det er greit å "kødde" med meg. Dette er jo veldig forskjellig fra person til person. Greia er vel mest det at du må være selvsikker, og drite litt i hva de syntes. Sikkert lettere sagt enn gjort.

Du sier at du sliter med å vise hvem du er når du er rundt dem. Jeg har det jo akkurat slik med jenter. Jeg føler ikke jeg kan tulle like mye med jentene som med guttene, og jeg er jo veldig tullete av natur. Så kanskje du må finne ut hvorfor du ikke klarer å være deg selv rundt guttene?

Siden jeg er tullete av natur så har jeg det med å dumme meg skikkelig ut på fester og sånt. Da tar jeg det som regel med et smil, og ler litt av det selv. Da viser det guttene at du er selvsikker, og at du tør å dumme deg ut. Dette gir deg som regel litt oppmerksomhet, og gir deg/dere noe å snakke om på skolen i etterkant. Men dette er jo som sagt ikke noe alle kan gjøre. Det varierer fra person til person.

Det beste rådet jeg kan gi deg er vel at du må slippe deg løs. Drit i hva folk tenker om deg. Hvis du vil "øve" deg litt så er det kanskje best å gjøre det med gutter som ikke går i klassen din, og som du ikke møter på så veldig ofte. Da har du hvertfall ingeting å være redd for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...