LamaLover Skrevet 31. mai 2010 #1 Skrevet 31. mai 2010 Hvilke positive effekter får du av trening? Sover du bedre? Føler du deg mer opplagt? Ser huden finere ut? etc. Tenker på dette som en motivasjon til folk for å begynne eller opprettholde treningen:)
postit Skrevet 31. mai 2010 #2 Skrevet 31. mai 2010 jeg har nettopp begynt å trent, eller... jeg meldte meg inn i et treningstudio i februar, men viljen til å komme i gang kom ikke før for et par uker siden. kunne jo ikke bare være "støttemedlem" heller så de siste 3 - 4 ukene så har jeg trent minimum 3 ganger pr uke. og det jeg har merket er at jeg er utslitt ok kroppen som har veldig godt av det er nok ikke vant med all treningen, men jeg har merket forandringer. Det at kroppen får mere energi, og jeg blir fortere rastløs, og klarer ikke å bare sitte uten å gjøre noe lenger.. slik jeg kunne før. Målet mitt er å ta av 15 - 20 kg + så jeg har en laaaaaaaaang vei å gå, men hovedsaken er at jeg faktisk har kommet meg på den veien og er klar til å begynne å gå den men mitt råd til de som skal eller har planer eller har lyst til å begynne å trene... ikke gi opp selv om det er utrolig slitsomt i starten før kroppen blir vant med det :) det er utrolig deilig å ha kroppen i bevegelse
Gjest AnonymBruker Skrevet 31. mai 2010 #3 Skrevet 31. mai 2010 Jeg får bedre kondis/blir sterkere av å trene, kroppen blir slankere og samvittigheten blir god. Utover det opplever jeg ikke den positive effekten som andre snakker om, det at trening skal gjøre at man får mer energi og at trening er naturens antidepressiva. Trening gjør meg sliten i lang tid etterpå, og jeg er i bedre humør uten å trene, med unntak av den gode samvittigheta.
pittie Skrevet 31. mai 2010 #4 Skrevet 31. mai 2010 Pros - Mindre angst og depresjoner - Mer energi i senga - Sterkere knær og rygg - Sjeldent andpusten av bakker i normalt tempo - Aldri dårlig samvittighet av å spise en liten sjokolade - Høyere selvtillit og ingen bekymringer for bikinien - Penere kropp såklart! Cons - Får kviser om jeg ikke renser huden etter trening (svetter mye) - Rosaceaen min blir ildsint når jeg tar i
The Kitten Skrevet 31. mai 2010 #5 Skrevet 31. mai 2010 Aller mest kjenner jeg en glede over å ha en kropp som består av muskler.
Gjest sardintroll Skrevet 31. mai 2010 #6 Skrevet 31. mai 2010 Fast, sterk kropp, fantastisk kondis, godt humør.
Gjest Ylva Virvla Skrevet 31. mai 2010 #7 Skrevet 31. mai 2010 (endret) Jeg får en rus både under og etter treningen. Føler dessuten generelt velvære etter treningen. Jeg har fått muskuløse bein av løpingen. Deler av lårene kjennes steinharde når jeg spenner musklene. Jeg har fått en "kul" (muskel) på de ytre sidene av låret noen centimeter over knærne. Musklene i lårene har også blitt noe definerte. (Men lårene er fortsatt slanke da, heldigvis.) Edit: Må jo ha med at jeg har fått ekstremt mye bedre kondis enn før jeg begynte å løpe. Og så må jeg jo ha blitt sterkere i beina. Endret 31. mai 2010 av Ylva Virvla
Cata Skrevet 31. mai 2010 #8 Skrevet 31. mai 2010 Tja, jeg får mindre "muskelvondter" som jeg ellers ville fått pga mye stillesitting. Bortsett fra det så gjør i grunnen trening meg mest stressa og irritert.
Gjest sardintroll Skrevet 31. mai 2010 #9 Skrevet 31. mai 2010 Jeg får en rus både under og etter treningen. Glemte å ta med den, jeg får også en vanvittig deilig følelse når jeg trener.
Sekretæren Skrevet 31. mai 2010 #10 Skrevet 31. mai 2010 Jeg er blidere og hyggeligere Er i stand til å sitte 8 timer i strekk på lesesalen uten å få vondter her og der. Jeg er friskere, sterkere, penere, strammere, sover bedre, og alt det der. Men treningen er bare en liten del av det. Jeg er hyggeligere fordi jeg har mer stabilt blodsukker, blant annet, ikke bare fordi jeg trener. Er i stand til å øke raskere i styrke pga riktig mat. Og alt det der. Investering i liv og helse, intet mindre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå