Gå til innhold

Dere med ca 80 gjester, hvordan klarere dere å ha et budsjett på 65-70-80 tusen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det er spørsmålet, hvordan får dere det til?

Hvordan mat har dere, hvordan type lokale har dere?

Transport? Kake`?

På forhånd takk

Videoannonse
Annonse
Gjest loren
Skrevet (endret)

Ja, det er spørsmålet, hvordan får dere det til?

Hvordan mat har dere, hvordan type lokale har dere?

Transport? Kake`?

På forhånd takk

Vi har 89 gjester tilsammen, 20 av dem kun til kaffe.

Har et budsjett på ca 70-75.000.

Lokale: Leier en folkehøgskole for 7000,- inkl. duker og utvask

Mat: Sodd og iskake, jeg er Trønder, og vet at en del ikke ser dette som festmat, men for meg, og samboeren min som er fra Østlandet er det det. Kuvertpris på 150,- pr pers, da min mor brygger ingefærølet som skal være til og vi slipper utgifter på vin/øl til maten

Kjenner en som driver et drosjeselskap, han tar 500,- for å kjøre maxi-taxi med de gjestene som ikke har egen bil på stedet til og fra kirken. (distanse på 1 mil, ca 20-25 gjester, så det blir et par turer.) Transport for oss så låner vi en volvo herregårdsvogn av naboen til søsteren min, tilbød oss å betale men han ville ikke ha noe.

Kake (regner med du tenker bryllupskaken her) har vi ikke oversikt over enda.

Endret av loren
Skrevet

Vi har 91 gjester, skulle vært flere men de har meldt avbud.

lokalleie: 3500,.Vi har det på et Røde kors hus, og jeg har fått halv pris.

mat til 40 mennesker, 345,- pr stk, det er tapas.

kjole til meg: 3490

tøy til han, da sjakett: 4000 med sko

bukett med tilbehør, til brudepiker og svenner og forlover hans og han som fgølger meg opp, og til gubben., 1300.-

frisør. 3500 da med sminke

drikkevarer 17000,

kakene lager jeg selv.

overnatting er gratis

da er vi på den nette sum av dette med all pynt rundt 60 000.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vi har 80 gjester til middag, pluss en del ekstra til kaffe og et budsjett på 40000. Vi har leid et grendehus for 30000, har venner og bekjente til å hjelpe til på kjøkkenet, alle kaker bakes av tanter og venner. Ei tante som er kunstner lager både brudebukett og bryllupskake, ei annen tante, ei venninne og svigerinna mi synger og spiller i vielsen. Vi skal ha buffet til middag, og lager halvparten av maten selv og bestiller halvparten som vanlig take away fra en restaurant her, og betaler 130 pr person for det. Hår ordner jeg på forhånd gjennom å sitte permanentmodell for en lærling, og på dagen gjennom ei venninne av ei venninne som er frisør. Sminke ordner jeg selv sammen med forlover og frisør, tenker jeg. Duker kjøpte vi som metervare på Jysk og betate 750 for 50 meter - disse dukene kommer flere venninner til å låne når de gifter seg neste sommer:P Pynting gjør vi enkelt, har kjøpt mye fint og søtt fra etsy.com, f.eks. tusenvis av roseblader for bare et par hundre kroner, og har til og med kjøpt en haug med vaser på loppemarked og Fretex (men vi vil jo ha et uformelt bryllup, så om målet er veldig classy er kanskje ikke det et alternativ:P). Invitasjonene kjøpte vi utstyr til på etsy.com og en scrappingbutikk og hadde dugnad med noen vennniner, og delte ut flest mulig direkte i stedet for å poste; alt kosta omtrent 500 kroner og vi har fått utrolig mye skryt for de invitasjonene. Kirkeprogrammene kommer jeg til å printe billig på skolen med utskriftskvote jeg har kjøpt og regner med er kun utgifstdekning for høyskolen. Bordkortene lager vi også selv, med samme papir som invitasjonene, og sanghefter dropper vi til fordel for Powerpoint. Transport for gjestene fra kirka til selskapet har rett og slett ikke vært noe tema, verken i våre tanker eller i noen av gjestenes tanker, har ikke fått inntrykk av at det er vanlig standard i vår krets i hvert fall. Brudekjolen kjøpte jeg på jkdress.com for 1400 kroner, den ble fantastisk fin, undertøy kjøpte jeg på Lindex, sko kjøpte jeg på H&M. Dressen til kjæresten kjøpte vi på Dressmann for litt over 2000. Og kanskje aller viktigst; tradisjonen i slekta mi innebærer ikke alkohol i bryllup, så vi sparer jo mye penger der. :P

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vi har leid et grendehus for 30000,

... og der mente jeg selvfølgelig 3000, ikke 30. :P

Skrevet

Vår gjesteliste er på ca 80 gjester og vårt budsjett er på 40.000-45.000.

Mat: gryterett med ris, baguetter og salat.

Kaker: En venninne lager tre etasjes bryllupskake for 600,- Ellers har vi mange tanter som skal lage kake.Itillegg blir det gele, sjokolade/karamellpudding, potetgull og frukt. Nattmat trengs ikke da vi har gryterett som kan varmes opp hele kvelden. :)

Drikke: Handler i Sverige både brus og alkohol. Vi har bestemt at vi kun serverer brus, cider, øl, rødvin og hvitvin. Vi har en masse vodka liggende fra tidligere fester som blir den eneste spriten vi serverer. Til kaffen har vi Baileys og konjakk.

Lokale: Grendehus som vi betaler 10.000 for. Da har vi det fra morgenen på fredag til senest kl. 23 på søndag. Her har de også absolutt alt vi trenger av vaser, mugger, lysestaker osv. De har også et piano som vi tenkte bruke under vielsen, ellers går det i medbrakt stereoanlegg.

Pynt til lokalet: Duker fra Jysk ca 1000,- Hvite, små kubbelys til bordene: 450,- Glass stener: 150,- Silkeblomster: 250,-

Servietter fra ikea: 100,-

Brudekjolen min kostet 900,- Skoene kostet 200,- Sløret koster 200,- Undertøy fant jeg på Lindex til 300,-

Gubben får dress med tilbehør til ca 3000,-

Hår og sminke får jeg en venninne til å ordne.

Blomstene ble plutselig mye billigere da vi sluttet å nevne ordet bryllup. Vi skal også ha forskjellige str. på bukettene og forskjellige blomster. Eneste vi har bedt om er at det skal gå i blått, lilla og hvitt. budsjett: 2000,-

Ringene er i titan som er et billigere metall enn gull eller platina, men like fint.

Invitasjonene printer vi ut hjemme med et karikaturbilde av oss på baksiden. vi deler ut så mange invitasjoner vi kan så vi slipper porto.

Vi har også spredt alt utover et helt år. Kjøper litt og litt etterhvert som vi finner tilbud.

Transport: Forlover kjører meg til lokalet, så enkelt var det. Familien spleiser på en minibuss/taxi så de kommer seg til lokalet. De fleste av våre venner og familie bor max 30 min unna festlokalet så overnatting er et ikke-tema. De som trenger overnatting har ordnet seg med en av de som bor 30 min unna. :)

Sånn gjør nå vi det. :yvonne:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...