cypress Skrevet 16. november 2010 Forfatter #1801 Skrevet 16. november 2010 Jeg har vel bare hatt krampe i forbindelse med hard trening tidligere. Aldri sånn at jeg har våknet av det på natten! Det er kjempevondt!!
Spatula Skrevet 16. november 2010 #1802 Skrevet 16. november 2010 Magnesium og ulltråd rundt ankelen Magnesiumet hjalp meg, jeg fikk leggkramper og slet med det helt til poppel ble født, men magnesium gjorde at de ikke ble så vonde og enkelte netter fraværende
cypress Skrevet 17. november 2010 Forfatter #1803 Skrevet 17. november 2010 Ulltråd rundt ankelen er et snodig kjerringråd. Jeg skjønner bare ikke hvordan eller hvorfor det skal virke?? Men jeg har sett det skrevet flere steder, så hva vet jeg.. Tenker å gå på apoteket etter jobb i dag og kjøpe magnesium. Kan ikke skade! I går møtte jeg ei jente som bare var 3 uker kortere på vei enn meg, og det var nesten ikke mulig å se at hun var gravid! :dåne: Hun hadde såå liten mage!! Det er rart altså!! Og dette var hennes andre barn! Jeg trodde man fikk større mage med nummer 2 jeg. Da ble jeg litt bekymret for om det bare er jeg som er gigantisk, men da jeg spurte kiropraktoren om det i dag tidlig, sa hun at det var jeg ikke. Dessuten var det bare bra å ha litt mage, for da fikk babyen plass til å bevege seg sa hun. Jeg liker egentlig godt at jeg er så synlig gravid også jeg da. Jeg syns det er litt koselig! Da jeg var på trening på mandag kom det bort en eldre dame til meg i garderoben og sa at hun syns jeg hadde en nydelig mage, og at det var så flott å se på! Det var hyggelig!! Jeg satt og så på kalenderen min på jobben nå... Det er 6 UKER TIL PERMISJONEN BEGYNNER!!! og bare 9 UKER TIL TERMIN!!! :dåne:
Muffin! Skrevet 17. november 2010 #1804 Skrevet 17. november 2010 Au, ja, kramper er vondt. Håper du har hatt en krampefri natt, og at du har en fin onsdag.
cypress Skrevet 17. november 2010 Forfatter #1805 Skrevet 17. november 2010 Au, ja, kramper er vondt. Håper du har hatt en krampefri natt, og at du har en fin onsdag. Jepp, krampefri i natt, så det var deilig!! *** Jeg la forresten akkurat merke til at tickeren min er på det nest siste bildet nå!!! :dåne: <-- blandede følelser der altså..
O'hara Skrevet 17. november 2010 #1806 Skrevet 17. november 2010 Kramper er dritvondt!! Jeg har tidligere vært veldig plaget, da gikk det på baksiden av leggen og videre under foten. For meg hjalp det å stå i et trappetrinn og strekke ut. Nå får jeg sånn superkrampe som går på yttersia (!) av leggen, og det er nesten verre. Magnesium kan hjelpe, det hjalp ikke meg... Ja, nå går ukene fort!! Om seks uker er den lille helt ferdig! Lungene er da helt ferdigutviklet, og det er absolutt ingen fare ved en fødsel. Vi har et vennepar der man ikke kunne se overhodet at hun var gravid. Jeg følte meg som en hvalross til sammenligning, men jeg vet at jeg ikke er spesielt stor. Hun hadde komplekser for magen hun da, for ingen så det, og hun hadde gledd seg til å gå gravid i evigheter. Så, vi alle har vel hver våre "problemer", med det som man kan si, er at det aller meste er normalt Ha en super dag!
Småkjekset Skrevet 17. november 2010 #1807 Skrevet 17. november 2010 (endret) Snart ferdig Endret 17. november 2010 av Småkjekset
Dine Skrevet 17. november 2010 #1808 Skrevet 17. november 2010 HippHurra for nest siste bilde! Tenk at hun lille prinsessa deres er ferdig om bare 6 uker.. Helt rart å tenke på, for da betyr det at min Lilletass er ferdig om ca 3 uker og det er ENDA rarere... Bestevenninnen min sier at ulltråd hjalp veldig for henne, så tror kanskje det er noe i det.. Om det hjelper psykisk så er jo det bra å ta med seg også Det med magen.. Da jeg svømte forrige uke, så var det et par eldre damer som kom bort og begynte å snakke med meg også, lurte på kjønn, termin osv. Veldig koselig når noen kommenterer det og er positive
Becky1 Skrevet 17. november 2010 #1809 Skrevet 17. november 2010 Jeg synes du hadde såå fin mage da vi møttes på peppes. Husker du ikke jeg kommenterte at du så så liten ut i forhold til meg. Siden jeg er kortere enn deg mener jeg. Og jeg ligger akkurat på streken på symfysemålingene og får alltid høre at jeg har akkurat passe stor mage, så at du liksom har for stor mage er det siste du skal tenke på :dåne:
Mazilla Skrevet 17. november 2010 #1810 Skrevet 17. november 2010 Jeg skjønner godt hun som hadde gledet seg til å være gravid, og derfor ble skuffa da magen ikke ble så stor. Jeg begynner snaaaart å komme forbi stadiet hvor det bare ser ut som jeg har spist for mange boller i det siste, og gleder meg til å se "ordentlig" gravid ut! Lenge siden sist magebilde nå, men sist gang var du ihvertfall kjempefin, cypress! Håper du har en fin onsdag. Du er vel ferdig på jobb nå? Høres deilig ut!
Gjest Azalea Skrevet 17. november 2010 #1811 Skrevet 17. november 2010 Hei vennen!! sniker innom å legger igjen en god til deg. Er tilbake tidsnok til å følge med her når den lille kommer ut er så glade på deres vegne håper du har hatt en fin onsdag og får en fin kveld!
cypress Skrevet 17. november 2010 Forfatter #1812 Skrevet 17. november 2010 (endret) HippHurra for nest siste bilde! Tenk at hun lille prinsessa deres er ferdig om bare 6 uker.. Helt rart å tenke på, for da betyr det at min Lilletass er ferdig om ca 3 uker og det er ENDA rarere... Bestevenninnen min sier at ulltråd hjalp veldig for henne, så tror kanskje det er noe i det.. Om det hjelper psykisk så er jo det bra å ta med seg også Det med magen.. Da jeg svømte forrige uke, så var det et par eldre damer som kom bort og begynte å snakke med meg også, lurte på kjønn, termin osv. Veldig koselig når noen kommenterer det og er positive Ja, tenk at babyene våre snart er ferdige!! Og selv om de skulle fødes nå, så vil de klare seg! Min svigermor trodde ikke vesla var klar enda, for da vi var der sist hadde vi med et bilde fra 3D-ultralyden til henne. Da så hun på det og sa "Ja, helt ferdig er hun jo ikke, se her mangler en bit av haken!" Da ble mannen min litt oppgitt og måtte fortelle henne at det er bare navlestrengen som lå foran, så det var litt utydelig på bildet akkurat der, det var ikke det at en del av ansiktet hennes ikke var dannet enda!! (De hadde ikke ultralyd da hun selv var gravid, det var helt tydelig!!!) Positive kommentarer fra fremmede er veldig hyggelig!! Jeg synes du hadde såå fin mage da vi møttes på peppes. Husker du ikke jeg kommenterte at du så så liten ut i forhold til meg. Siden jeg er kortere enn deg mener jeg. Og jeg ligger akkurat på streken på symfysemålingene og får alltid høre at jeg har akkurat passe stor mage, så at du liksom har for stor mage er det siste du skal tenke på :dåne: Ja, jeg husker du sa det! Ifølge jordmor er min mage også helt gjennomsnittlig, så jeg har egentlig ikke tenkt før at jeg er for stor. Det var nok heller hun jeg møtte i går som var unormalt liten. Men det har vel også litt med hvordan livmoren ligger og lengden på overkroppen og sånt tenker jeg. Vi får nok passe store barn hele gjengen, og det er jo tross alt det viktigste! Jeg skjønner godt hun som hadde gledet seg til å være gravid, og derfor ble skuffa da magen ikke ble så stor. Jeg begynner snaaaart å komme forbi stadiet hvor det bare ser ut som jeg har spist for mange boller i det siste, og gleder meg til å se "ordentlig" gravid ut! Lenge siden sist magebilde nå, men sist gang var du ihvertfall kjempefin, cypress! Håper du har en fin onsdag. Du er vel ferdig på jobb nå? Høres deilig ut! Ja, nå er det lenge siden magebilde! Jeg tar bilde hver uke altså, så jeg skal prøve å få lagt ut et så snart jeg kan! Jeg gikk fra jobb kvart over 2. Sweeeeeet!! Det er så fantastisk deilig!! Har rukket å støvsuge og tørke støv etter jeg kom hjem. Det er rart det der, det er å sitte stille jeg ikke fikser, så å ordne i leiligheten etter jeg kommer hjem er bare kos. Og nå skal jeg straks på yoga! Hei vennen!! sniker innom å legger igjen en god til deg. Er tilbake tidsnok til å følge med her når den lille kommer ut er så glade på deres vegne håper du har hatt en fin onsdag og får en fin kveld! Hei!!! Så koselig at du er tilbake!! Jeg savnet deg en stund her!!!! Jeg skal komme og hilse på i boken din så snart jeg kan, akkurat nå må jeg løpe for å rekke yoga-trening, men skal prøve å titte innom i kveld!! Endret 17. november 2010 av cypress
TuttaV Skrevet 17. november 2010 #1813 Skrevet 17. november 2010 Jeg lusker som vanlig innom, og nå måtte jeg bare kommentere... Verpesyk som jeg er om dagen, ble jeg utrolig rørt da jeg leste at den gamle damen hadde kommentert magen din! Så utrolig hyggelig! Gravide mager er fantastisk vakkert synes jeg :rødme: Når det gjelder leggkrampene dine, så er det svært vanlig å få i svangerskapet. Nesten halvparten av alle gravide kvinner opplever leggkramper, de fleste om natten. Man vet ikke helt årsaken, men hos disse kvinnene har man funnet lavt Magnesiumnivå, uten at man vet at dette har direkte sammenheng, men man anbefaler derfor Magnesiumtilskudd. Det vi lærte da jeg hadde gyn/obst, var at det viktigste var å tøye leggmuskulaturen godt. Trekk fotryggen opp mot leggen, fx ved å stå i et trappetrinn e.l. Greit å gjøre hver kveld før sengetid hvis man er plaget. Håper du slipper å oppleve mer kramper hvertfall, har hatt flere av dem og det er sinnsykt vondt! Så skjønner godt mannen din som spratt til Utrolig å tenke på at jenta di snart er ferdig! Kos deg videre i svangerskapet
Zia Skrevet 17. november 2010 #1814 Skrevet 17. november 2010 Må le av svigermoren din, som mente babyen ikke var ferdig utviklet pga delvis manglende hake Som om babyer vokser ut sånn litt her og litt der. Det begynner med en tå, og når den er fiks ferdig med hud og negler og bein og årer og alt, så dannes nesetippen... Eller? All ære til deg som tydeligvis klarer å ikke bli irritert over slikt Hadde det vært min svigermor hadde jeg fått problemer med å holde meg
Gjest ~Milla~ Skrevet 17. november 2010 #1815 Skrevet 17. november 2010 Det var litt av et utsagn fra svigermor
cypress Skrevet 17. november 2010 Forfatter #1817 Skrevet 17. november 2010 Jeg lusker som vanlig innom, og nå måtte jeg bare kommentere... Verpesyk som jeg er om dagen, ble jeg utrolig rørt da jeg leste at den gamle damen hadde kommentert magen din! Så utrolig hyggelig! Gravide mager er fantastisk vakkert synes jeg :rødme: Når det gjelder leggkrampene dine, så er det svært vanlig å få i svangerskapet. Nesten halvparten av alle gravide kvinner opplever leggkramper, de fleste om natten. Man vet ikke helt årsaken, men hos disse kvinnene har man funnet lavt Magnesiumnivå, uten at man vet at dette har direkte sammenheng, men man anbefaler derfor Magnesiumtilskudd. Det vi lærte da jeg hadde gyn/obst, var at det viktigste var å tøye leggmuskulaturen godt. Trekk fotryggen opp mot leggen, fx ved å stå i et trappetrinn e.l. Greit å gjøre hver kveld før sengetid hvis man er plaget. Håper du slipper å oppleve mer kramper hvertfall, har hatt flere av dem og det er sinnsykt vondt! Så skjønner godt mannen din som spratt til Utrolig å tenke på at jenta di snart er ferdig! Kos deg videre i svangerskapet Oioi, det var lenge siden!! Så hyggelig å se deg her igjen!! Verpesyk ja? Har du dagbok om dagen egentlig?? :klø: Takk for tipset om å tøye leggene. Det høres jo logisk ut i grunn, at det bør hjelpe. Og veldig gøy å høre fra en proff om sammenhengen (eller mangelen på sådan) mellom kramper og magnesium! Håper alt er bra med deg!! Må le av svigermoren din, som mente babyen ikke var ferdig utviklet pga delvis manglende hake Som om babyer vokser ut sånn litt her og litt der. Det begynner med en tå, og når den er fiks ferdig med hud og negler og bein og årer og alt, så dannes nesetippen... Eller? All ære til deg som tydeligvis klarer å ikke bli irritert over slikt Hadde det vært min svigermor hadde jeg fått problemer med å holde meg Jeg ble ganske paff da hun sa det, for jeg trodde virkelig ikke det gikk an å være så dum å tro at det var sånn... Hun er ikke så veeeeldig informert om alt alltid kan du si!!! Heldigvis var mannen min der og fikk fortalt henne hvordan det var, for han er ikke redd for å si fra til henne. Selv syns jeg det er litt flaut å måtte fortelle folk at de tar feil om noe. Særlig når det er SÅ på tryne!!
Gjest Iril Skrevet 17. november 2010 #1818 Skrevet 17. november 2010 Også jeg som ble oppgitt da min svigermor spurte om man kunne se kjønnet på UL i uke 6. Det var jo ikke sååå far-off som at ungen manglet haken da.
Dine Skrevet 18. november 2010 #1820 Skrevet 18. november 2010 Morsomt utsagn av svigermor der ja....
Anbefalte innlegg