cypress Skrevet 4. november 2010 Forfatter #1701 Skrevet 4. november 2010 Ja, vi har vurdert å kjøre til Sverige å handle også, men den siste planen er å ta Kiel-fergen og handle i Tyskland. Vognen vi har sett på er den som vant sportsvogntesten til Forbrukerrådet, ABC Design Cobra. Testen Men nå har jeg lest noen brukererfaringer på barnevognguiden og sånt etterpå, og ser at den er litt raklete på vinterføre, og det er jo veldig dumt. Så vi må tenke oss om en gang til tror jeg!
Tusle Skrevet 4. november 2010 #1702 Skrevet 4. november 2010 Det er mye nyttig å hente på diskusjonsforumet til barnevognguiden. Jeg har inntrykket av at mange av disse damene har hatt noen vogner for å si det sånn Men, det aller lureste er vel å ta en tur i butikken og trille og pelle på vognene
cypress Skrevet 4. november 2010 Forfatter #1703 Skrevet 4. november 2010 Trille og pelle er nok det aller beste ja!! Men de erfarne vognbrukerne har gjerne opplevd flere situasjoner med vogn som jeg ikke en gang har tenkt på, så det er veldig greit å ha lest litt også, så man vet hva man bør se etter!
Tusle Skrevet 4. november 2010 #1704 Skrevet 4. november 2010 Ja, er lurt å lese seg til litt også. Dersom du skal trikke endel så er det jo lurt med en stødig vogn, men som samtidig ikke er så tung Jeg tror jeg ville vurdert Bugaboo Cameleon hadde jeg vært deg. Jeg syns ikke den er så pen å se på, men den er praktisk, lett og funksjonell
cypress Skrevet 4. november 2010 Forfatter #1705 Skrevet 4. november 2010 Fikk ikke med meg dette, var det noe å rope høyt om? Tja, det var jo underholdende nok, men ikke så ille som kristenbevegelsen har villet ha det til syns jeg!!! Jeg ser ikke faren med å gjøre sex til noe man skal kunne snakke om! Tror det er lurt å gå i butikken og faktisk trille med vognene og kjenne på det. Slå de sammen og test ut litt Alt virker kanskje litt komplisert i starten, så ha litt tålmodighet - så er jeg spent på å høre hvilken vogn dere ender opp med! Så bra du fikk sykmelding og ikke minst at sjefen din forstod det! Det er jo bare 25%, og det er bedre du gjør det sånn og får gå tidligere hver dag og hvilt deg mer. Du er jo i 3.trimester og trenger hvile mer enn du gjør. Da jeg sa jeg ikke orket noe etter jobb, annet enn å spise middag og sove, sa sjefen min at "jaja, sånn er det når du er gravid".. Men så har jeg jo fortalt om de greiene der da.. Mye fysisk arbeid gjør deg sliten selvfølgelig og du som sitter så mye kjenner det nok godt i rygg og skuldre ja. Bra du har fått sykemelding! Da er ikke sjefen din og legen min enige i hvert fall!! Det er jo ikke "sånn det er"! Klart man blir mer sliten, men hvorfor skal man kun ta hensyn til det på fritiden, og ikke på jobb??!? Sjefen din er og blir en tulling... :slår:
Dine Skrevet 4. november 2010 #1706 Skrevet 4. november 2010 Da er ikke sjefen din og legen min enige i hvert fall!! Det er jo ikke "sånn det er"! Klart man blir mer sliten, men hvorfor skal man kun ta hensyn til det på fritiden, og ikke på jobb??!? Sjefen din er og blir en tulling... :slår: Hear Hear!!!
Mazilla Skrevet 5. november 2010 #1707 Skrevet 5. november 2010 Jeg synes egentlig Trekant var ganske kjedelig. Ikke så rart kanskje, med tanke på at det er et NRK-program.. Tenk hvis det hadde gått på TV3 e.l. da! :dåne: Da hadde virkelig kristenfolket fått noe å snakke om! (Selv om de selvfølgelig reagerer ekstra sterkt nå nettopp fordi det er NRK det er snakk om.) Ha en finfin fredag!
Neytiri Skrevet 5. november 2010 #1708 Skrevet 5. november 2010 er det bare en sportsdel på den der....ingen bag :klø: emmaljunga city cross er popular her i sverige spesielt i storbyene da den er kjempegod å trille, men samtidig ikke så tung! selv liker jeg ikke 3 hjuling....men som du sa det er en jungle av vogner så passer til hver sin smak
cypress Skrevet 5. november 2010 Forfatter #1709 Skrevet 5. november 2010 Jo, det følger med en bag, men det er kun sportsvogna som er testet av Forbrukerrådet. Jeg begynner å bli litt lei hele opplegget. Jeg mailet til butikken i Tyskland, og først var de kjempe-imøtekommende og sa at jaja, her var det bare å komme, men da jeg sendte en liste over hva vi evt ville ha, så de kan bekrefte at de har det inne, nei da ble det stille.. Sendte mail forrige søndag, og har ikke fått svar enda... Jeg kunne egentlig godt tenkt meg å komme bort litt, og ta en tur med Kiel-båren uansett, men nå vil mannen ha med moren sin på turen, så hun også får opplevd litt! Da blir det liksom ikke helt det samme!!! Greit at det er kjekt med et par eksta hender til å bære, men :dåne: .... Såå lenge med henne vet jeg ikke om jeg orker altså... Hun er hyggelig altså, men hun skravler så innmari... Og da gjerne om veldig uinteressante ting. Kanskje det er bedre når vi faktisk opplever noe sammen. Da kan hun vel ikke samtidig fortelle om hva for spennende ting katten til naboen har funnet på sist uke?? Anyway, jeg har bare lyst til å gå på en butikk her i Oslo jeg nå, og få hjelp og si "takk, da tar jeg den!", og så være ferdig med det! Da hjelper det ikke at min mann nå har funnet ut at han antagelig skal på noe hobbygreier med gutta hele dagen i morgen, og ikke kan bli med og kikke. Jeg prøvde å antyde at vi kanskje burde få på plass dette med vogn snart, men da var det litt sutring om at dette greiene han vil på "er bare én gang i året..."
DDuck Skrevet 5. november 2010 #1711 Skrevet 5. november 2010 Vi har Emmaljunga city cross Er kjempefornøyd med den Hvis jeg skal pirke på noe så må det være at jeg syns baggen er litt kort... Snuppa er ganske sprelsk når hun ikke sover så hun makker seg helt opp i vogna slik at hodet ligger å stanger øverst i baggen... og det liker jeg ikke siden fontanellen ikke er sammengrodd... vi har også lammeskinnpose nedi der og når den er nedi er det lite rom for henne både i fotenden og hodeenden... Men ellers kjempefornøyd Vi skal snart bytte til sportsdelen uansett
Gjest ~Milla~ Skrevet 5. november 2010 #1712 Skrevet 5. november 2010 Skjønner godt du vil ha med mannen på titting. Vi kjøpte vår Emmaljunga her i Oslo, syntes det var like greit... skulle noe skje med vognen så kan vi lett dra til butikken med kvitteringen og slå i bordet En venninne av meg kjøpte en vogn i Sverige, like over grensen. Så gikk vognen i stykker, etter flere tlfsamtaler frem og tilbake ble de enig om å ta med vognen og kjøre til butikken. Men butikkdamen var ikke den enkleste, så de fikk ny vogn, det var greit.. men fargen var noe helt annet. De hadde ikke så mange på lager, så de endte opp med en knall oransjfarget vogn, til min venninnes sjokk
cypress Skrevet 5. november 2010 Forfatter #1713 Skrevet 5. november 2010 Mannen drar ikke på teite-tur i morgen allikevel!! Han blir hjemme for å se på vogn med meg og Bolla!! (Hun ser ikke så godt da, men skal være med.. )
Dine Skrevet 5. november 2010 #1714 Skrevet 5. november 2010 Så bra at han blir med Håper dere får en hyggelig dag og at dere blir noen skritt nærmere vognvalg
Gjest ~Milla~ Skrevet 5. november 2010 #1715 Skrevet 5. november 2010 Du får la henne titte ut gjennom navlen
Mazilla Skrevet 5. november 2010 #1716 Skrevet 5. november 2010 Så bra! Håper dere får en fin dag sammen. Nesten som en bonuskjærestedag, siden du først trodde han skulle være opptatt med andre ting.
cypress Skrevet 5. november 2010 Forfatter #1717 Skrevet 5. november 2010 Ja, det føles litt som en bonus, for jeg hadde virkelig ikke trodd at han ville droppe det bare for meg! Snille mannen min!
Dine Skrevet 6. november 2010 #1718 Skrevet 6. november 2010 Lykke til på tittingen i dag - blir sikkert bra for dere å få prøvd og testet ut litt sammen Spis en god lunch og kos dere, det ser alltid så koselig ut med sånne kjærestedager
Gjest Iril Skrevet 6. november 2010 #1719 Skrevet 6. november 2010 Så koselig at han droppet turen for å se på vogn med deg.
Muffin! Skrevet 6. november 2010 #1720 Skrevet 6. november 2010 Kos dere med kjærestedag og vogntitting.
Anbefalte innlegg