cypress Skrevet 3. november 2010 Forfatter #1681 Skrevet 3. november 2010 Tusen takk Dine!!! For en bra oversikt!!! Nå skal jeg til legen og be om sykemelding...
Pupsilure Skrevet 3. november 2010 #1682 Skrevet 3. november 2010 Lykke til hos legen Det går sikkert helt fint Vi valgte Stokke fordi: Det var viktig med svingbare hjul, det er virkelig tungt og slitsomt når man må dytte ned vogna for å svinge. Spesielt for meg med bekkenløsning. Går ikke i skogen, mest på asfalt og kjøpesentre. Ville ha en høy vogn, så barnet kan se mer, og har lest at det er litt varmere og mindre forurensning høyere opp. Er også fin som cafestol etterhvert. Den tar liten plass i bilen, og kan lett og fort slås sammen slik at du kan ta den opp rulletrapper. Men ser absolutt ulempene med den også. Bagen er litt liten, og lav. Den har ikke den beste fjæringen heller.
cypress Skrevet 3. november 2010 Forfatter #1683 Skrevet 3. november 2010 Legen gav meg 25 % sykemelding fra i dag og til perm starter uten å mukke. Han var helt enig i at det var feil at jeg skulle måtte gå og legge meg når jeg kom hjem fra jobb og ikke orke noe mer på grunn av smerter. Liker legen min jeg! Må få levert den bare nå da. Kanskje de syns det er rart at jeg kommer med en sykemelding nå, for jeg har klagd veldig lite til dem egentlig. Men det kan vel ikke holdes mot meg at jeg lider i stillhet heller.. Uansett, nå har jeg sykemeldingen, så da spiller det jo ingen rolle hva de syns. *** Jeg og mannen ble enige i går om at vi må dra på en vognbutikk igjen og faktisk trille litt rundt med vognene og se hva vi liker. Det nytter ikke å bare lese på nettet, selv om brukererfaringene både fra dere og på barnevognguiden er veldig hjelpsomme.
Tusle Skrevet 3. november 2010 #1685 Skrevet 3. november 2010 Så bra Vær obs på at sportsdelen på TFK og Mountain Buggy ikke kan vendes mot deg. Det var hovedårsaken til at vi valgte de vekk. Jeg vil ha min lille baby vendt mot meg den første stunden hun skal trilles i sportsvogn Vi skal ha Bugaboo Cameleon, vi er høye begge to, men tror ikke det skal bli noe problem. Min mann på 195cm trillet rundt på buggisen og syns det var riktig så greit, han bøyde seg ned og la en fiktiv baby i vogna og greier, gikk så fint så
Småkjekset Skrevet 3. november 2010 #1686 Skrevet 3. november 2010 Det er nok det smarteste ja Håper dere klarer å finne vognen som passer dere med en gang
cypress Skrevet 3. november 2010 Forfatter #1687 Skrevet 3. november 2010 Ahh.. jeg kjenner jeg er så lettet over å ha fått den sykemeldingen!!! Det tror jeg vil gjøre så utrolig stor forskjell for meg!! Og sjefen min var veldig kul med det også, han sa bare at jaja, sånn er det, du må bare ta hensyn til deg selv. Jeg tipper kona hans hadde bekkenproblemer da de fikk barn, for det første han spurte om, var om det var derfor. Nå er det jo ikke det med meg, men han var forståelsesfull allikevel. DIGG!!!!!
cypress Skrevet 3. november 2010 Forfatter #1688 Skrevet 3. november 2010 Ja, ikke sant . Men, altså, er du seriøs? Sjokka på ordentlig altså? Er flere som spør meg om jeg ikke har behov for å "prøve ut" flere, men helt seriøst så føler jeg at jeg skutt gullfuglen og er glad jeg ikke har mange dårlige erfaringer bak meg. Etter så lang tid synes jeg fortsatt han er helt utrolig kjekk og har vel egentlig ikke møtt noen jeg synes er kjekkere. Høres litt klisje ut, men er helt sant. Er for øvrig glad for at jeg har landa på noe med hensyn til vognkjøp. Kan egentlig veldig lite om det, bare valgte den første jeg likte, nemlig Stokke. Tja, ikke så sjokka kanskje, da i så fall mest over at det var så mange her som ikke hadde "prøvd ut flere". Men jeg syns på ingen måte at det er noe negativt å ikke ha det, for det må jo være litt stas å tenke på at man faktisk deler noe med sin kjære som ingen andre har tatt del i tidligere. Jeg husker jeg syns det var litt sårt da jeg møtte mannen min, for han er noen år eldre enn meg og har litt mer erfaring, og det var da "ingenting" han ikke hadde gjort før (i alle fall ikke som vi kunne tenke oss å gjøre. Ett sted går grensa liksom... )Jeg tenkte at det da ikke var noe han satt igjen og tenkte at "det gjorde jeg første gang med Cypress" liksom. Man husker jo gjerne sin første gang som noe spesielt! Men nå skal vi jo ha barn, og dét har han ikke fra før, så nå er det greit...
Gjest ~Milla~ Skrevet 3. november 2010 #1689 Skrevet 3. november 2010 Så flott med en forståelsesfull lege Spent på egen legetime torsdag neste uke
siebaeo Skrevet 3. november 2010 #1690 Skrevet 3. november 2010 Vær obs på at sportsdelen på TFK og Mountain Buggy ikke kan vendes mot deg. Det var hovedårsaken til at vi valgte de vekk. Med den nye multi-x bagen til TFK som kan gjøres om til en liten sportsdel kan man ha babyen vendt mot seg fram til 18 mnd.
Becky1 Skrevet 3. november 2010 #1691 Skrevet 3. november 2010 Selvfølgelig har mannen (?) din noe eget med deg. Hvis du ikke tenker rent teknisk mener jeg. Blir mer sånn "dette gjør jeg for første gang med den jeg vil dele resten av livet med". Eller "dette gjør jeg før første gang med den jeg virkelig elsker/skal få barn med". Synes vel egentlig ikke det er noe som kan sammenlikne seg med det Så deilig at du har fått litt ro i forhold til arbeidssituasjonen din. Hvordan skal du løse det rent praktisk? Kortere dager?
cypress Skrevet 3. november 2010 Forfatter #1692 Skrevet 3. november 2010 Ja, det er sant, det er jo forskjell på det. Jeg vet jo med meg selv hvor lite mine gamle flammer betyr for meg i dag!! Det er jo sikkert likt for han!! Enig i at mannen din var kjekk forresten! (*snoke snoke*) Ja, tar kortere dager, skal gå hjem kl 14 hver dag. Det kjentes sinnsykt godt i dag!!!! Mannen gleder seg også, han innbiller seg at jeg skal ha middagen klar på bordet til han hver dag nå! Det kan vel hende det vil skje innimellom, men ikke hveeeer dag!!!
Becky1 Skrevet 3. november 2010 #1693 Skrevet 3. november 2010 Ja, det er sant, det er jo forskjell på det. Jeg vet jo med meg selv hvor lite mine gamle flammer betyr for meg i dag!! Det er jo sikkert likt for han!! Enig i at mannen din var kjekk forresten! (*snoke snoke*) Ja, tar kortere dager, skal gå hjem kl 14 hver dag. Det kjentes sinnsykt godt i dag!!!! Mannen gleder seg også, han innbiller seg at jeg skal ha middagen klar på bordet til han hver dag nå! Det kan vel hende det vil skje innimellom, men ikke hveeeer dag!!! Du har jo ikke blitt sykemeldt for å være hushjelp. Det har jeg vært næye med å presisere for mannen. Samtidig så blir det til at jeg gjør litt ekstra. Men nå orker jeg det, siden jeg er hjemme hele dagen. Takktakk og i lige måde, men du, jeg fikk sååå deja vu. Føler jeg har sett igjennom bryllupsbildene deres før. Eller, føler jeg har sett mannen din før :klø:
Tusle Skrevet 3. november 2010 #1694 Skrevet 3. november 2010 Det tror jeg mannen min har litt vanskeligheter med å forstå innimellom, for det hender til tider at jeg får denne servert:"du er jo hjemme hele dagen". Jeg prøver å forklare at det er ikke fordi jeg syns det er gøy, men fordi jeg har vondt, det er ikke alltid like lett å forstå tydeligvis men, stort sett går det veldig greit Jeg vil å snoke på kjekke menn
cypress Skrevet 3. november 2010 Forfatter #1695 Skrevet 3. november 2010 Du har jo ikke blitt sykemeldt for å være hushjelp. Det har jeg vært næye med å presisere for mannen. Samtidig så blir det til at jeg gjør litt ekstra. Men nå orker jeg det, siden jeg er hjemme hele dagen. Takktakk og i lige måde, men du, jeg fikk sååå deja vu. Føler jeg har sett igjennom bryllupsbildene deres før. Eller, føler jeg har sett mannen din før :klø: Så rart du fikk deja vu!?!? Noen av bildene ligger på bloggen til fotografen vi brukte, kanskje det tilfeldigvis er der du har sett dem?? :klø: Ellers kan ikke jeg skjønne hvor du har sett dem/han. Det tror jeg mannen min har litt vanskeligheter med å forstå innimellom, for det hender til tider at jeg får denne servert:"du er jo hjemme hele dagen". Jeg prøver å forklare at det er ikke fordi jeg syns det er gøy, men fordi jeg har vondt, det er ikke alltid like lett å forstå tydeligvis men, stort sett går det veldig greit Jeg vil å snoke på kjekke menn Det er på facebook snokingen skjer! Si fra hvis du vil bli med på moroa!
cypress Skrevet 3. november 2010 Forfatter #1696 Skrevet 3. november 2010 Jeg tok influensavaksinen hos legen i dag forresten. Håper ikke det var dumt.. Nå skal jeg ser hva alt fusset er om dette Trekant-progammet..
Småkjekset Skrevet 3. november 2010 #1697 Skrevet 3. november 2010 Det er på facebook snokingen skjer! Si fra hvis du vil bli med på moroa! Jeg vil også bli med på moroa
mocci Skrevet 4. november 2010 #1698 Skrevet 4. november 2010 Nå skal jeg ser hva alt fusset er om dette Trekant-progammet.. Fikk ikke med meg dette, var det noe å rope høyt om?
Dine Skrevet 4. november 2010 #1699 Skrevet 4. november 2010 Tror det er lurt å gå i butikken og faktisk trille med vognene og kjenne på det. Slå de sammen og test ut litt Alt virker kanskje litt komplisert i starten, så ha litt tålmodighet - så er jeg spent på å høre hvilken vogn dere ender opp med! Så bra du fikk sykmelding og ikke minst at sjefen din forstod det! Det er jo bare 25%, og det er bedre du gjør det sånn og får gå tidligere hver dag og hvilt deg mer. Du er jo i 3.trimester og trenger hvile mer enn du gjør. Da jeg sa jeg ikke orket noe etter jobb, annet enn å spise middag og sove, sa sjefen min at "jaja, sånn er det når du er gravid".. Men så har jeg jo fortalt om de greiene der da.. Mye fysisk arbeid gjør deg sliten selvfølgelig og du som sitter så mye kjenner det nok godt i rygg og skuldre ja. Bra du har fått sykemelding!
Neytiri Skrevet 4. november 2010 #1700 Skrevet 4. november 2010 Acta Graco er tungt som fy det og... bare spørr Neytiri. Det er MaxiCosi som er det letteste på markede, men blir tungt i lengden det også... så uansett hva man velger... biceps får vi uansett mhmmm forferdelig tung, men nå bærer jeg den sjeldent, sitter som regel i bilen....liker hvordan hun sitter i den da! hadde jeg kjøpt en annen hadde det vært maxicosi! Huff, nå ble jeg forvirret igjen ang vogn... Emmeljunga syns jeg er kjempefin, men den er så dyr!?! Eller er det bare noe jeg innbiller meg, at den er dyrere enn de andre?? :klø: Base i bilen tror jeg vi uansett skal ha, fordi det virker litt enklere å ta setet ut og inn. Men ellers syns jeg dette med utstyr til babyer er en jungel!!! Vi har mondial duo combi, det dyreste stoffet leatherette og sportsunderstellet som også er dyrest....eeeeeelsker den og var verdt hver eneste krone! kostet 8500sek, blir vel rundt 7000nok.....lønner seg å kjøpe den her bare så du vet ellers er den stor vognbag, så den passer leeenge....og så får du også sportsdelen med i prisen....liker at emmaljunga har god garanti og de har alle deler i butikken om det måtte repareres sorry jeg hadde ikke tid å bla tilbake siden bøkene flyr av gårde når jeg er alene med Bumba men hvilken vogn er det dere tenkte på??
Anbefalte innlegg