O'hara Skrevet 29. september 2010 #1241 Skrevet 29. september 2010 Her tør jeg regelrett ikke å ha noe for 24 uker +
Gjest Iril Skrevet 29. september 2010 #1242 Skrevet 29. september 2010 Her tør jeg regelrett ikke å ha noe Ikke jeg heller, for jeg begynner alltid å blø, og det er så skummelt selv om jeg vet hva det kommer av. Sikkert derfor det tar litt av i søvne for meg.
cypress Skrevet 29. september 2010 Forfatter #1244 Skrevet 29. september 2010 Crap og møkk og det som verre er!! Jeg får så himla vondt i ribbena når jeg sitter på jobb en hel dag! Vet ikke hva jeg skal gjøre med det... Det kommer av at magen presser på bena, så jeg prøver å reise meg så ofte seg kan og strekke meg bakover for å avlaste, men jeg syns ikke det hjelper. Ikke har jeg akkurat jobben som passer best til å være så mye borte fra pulten heller. Alt skjer jo her. Nå har det holdt på en ukes tid, og jeg syns bare det blir verre. Jeg kjenner det allerede etter lunsj, og sånn i 2-tiden begynner det å bli skikkelig, skikkelig plagsomt/vondt! I sted la jeg meg litt ned på gulvet på kontoret mitt for å se om det hjalp, og det letter jo der og da, men med én gang jeg setter meg på stolen igjen, kommer det tilbake... What to doooo?? Jeg vet jo at arb.giver må tilpasse, men jeg vet da søren hvordan man skal gjøre noe med dette... Jeg nevnte det for jordmor på mandag, og hun nevnte muligheten for å jobbe kortere dager. Men av en eller annen grunn sitter det langt inne altså.... Jeg vil liksom jobbe og...
Neytiri Skrevet 29. september 2010 #1245 Skrevet 29. september 2010 Ville si at det med ribbeina er vondt og blir ofte ikke bedre siden magen er på sitt høyeste i uke35.......så ja jeg må si meg enig med jordmoren din om at du begynner med korter dager om du er så plaget.....arbeidsgiver skal tilrettelegge....og om du har mulighet for å enten jobbe kortere dager eller ta mange pauser så er det jo bedre en å kjøre seg helt ut..... ingen som takker deg for å presse deg for langt heller.......men skjønner den følelsen av å ville jobbe.....jeg fikk ikke jobbet etter uke20 og det var utrolig rart å være hjemme......men nå er det vel lille som er viktigst ikke sant
siebaeo Skrevet 29. september 2010 #1246 Skrevet 29. september 2010 (endret) Å som jeg kjenner meg igjen med de ribbeina... Over halve svangerskapet mitt har vært sånn. Hver f***ings dag! :dåne: og det er ikke noe bedre enda.. Det er mest barehvile som hjelper har jeg inntrykk av. Og det å gå! Det kunne kanskje hjulpet deg å ha en hev/senkpult så du kunne variere høyden ganske mye. Hos meg gikk det etterhvert bak i ryggen og. Tror det kan være lurt å trene ryggen så den makter å holde seg mer oppreist og ikke hviler på magen når man sitter, samt tøye overkroppen og prøve å puste ut i ribbeina om du skjønner.. Hjelpe til med å utvide liksom. Hilsen hun som sitter i en lenestol på IKEA og hviler seg. Tror jeg kjøper den!! Endret 29. september 2010 av siebaeo
Gjest Iril Skrevet 29. september 2010 #1247 Skrevet 29. september 2010 Vet ikke hva du gjør ved pulten, men du kan ikke få en som kan heves så mye at du kan stå litt da? Aner ikke om det hjelper, men det der hørtes kjedelig ut. Har vondt i ribbeina av og til jeg også, men jeg er sykemeldt uansett, så kan bare legge meg ned når det blir vondt.
cypress Skrevet 29. september 2010 Forfatter #1248 Skrevet 29. september 2010 Jeg har faktisk en pult jeg kan heve, men jeg syns ikke det fungerer så godt, for jeg ender med å lene meg mot pulten når jeg står, og da dytter pulten meg midt i magen. Det er heller ikke så godt.. Men jeg tror jeg må bli flinkere til å benytte funksjonen allikevel, i alle fall i kortere perioder i løpet av dagen. Jeg får i alle fall forsøke det før jeg går til legen...
cypress Skrevet 29. september 2010 Forfatter #1249 Skrevet 29. september 2010 (endret) Nå har jeg vært på gravideyoga for 1. gang. Det var bare så vidt jeg orket å dra, for jeg var så trøtt, men jeg er glad jeg gjorde det. Det var i grunn ganske avslappende trening, så jeg fikk faktisk mer energi av det. Jeg er skikkelig stiv, så jeg håper det vil hjelpe på det etter hvert! På vei til timen var det faktisk en som tilbød meg plassen sin på bussen!!!! Jeg ble først overrasket over at noen i det hele tatt gjør sånt i våre dager, og dernest for at folk faktisk kan se at jeg er gravid, selv når jeg har på kåpe! Det trodde jeg ikke! Men der tok jeg tydeligvis feil!! Endret 29. september 2010 av cypress
Mazilla Skrevet 29. september 2010 #1250 Skrevet 29. september 2010 Wow! Så bra! Ei venninne av meg var i Tyskland da hun var 6-7 måneder på vei, og der reiste alle seg overalt. Og på toget fikk hun ikke lov til å betale billett, med den begrunnelsen at hun var jo gravid. Lurer på om jeg også skal ta meg en tur dit etterhvert!
cypress Skrevet 29. september 2010 Forfatter #1251 Skrevet 29. september 2010 Jøss, det må jeg si!!! Der har de manerer tydeligvis!! Ordnung muss sein, vet du!
Gjest Neferet Skrevet 30. september 2010 #1252 Skrevet 30. september 2010 Så bra det var deilig med gravidyoga! Og ikke fullt så bra at du plages på jobb. Litt enig med Neytiri jeg altså, det er ingen andre enn deg som kan ta hensyn til deg, så ta vurderingene litt dag for dag og ikke press deg for langt!
cypress Skrevet 30. september 2010 Forfatter #1253 Skrevet 30. september 2010 Nei, det er sant det altså... Det er ingen som takker meg for at jeg sitter her.... Men jeg skal nå først prøve å være flink til å variere sitte/ståstillingen min, og strekke meg masse og sånt. Så får jeg se. Jeg må begynne å ta masse utskrifter tror jeg, for printeren er i helt andre enden av lokalet, så da må jeg opp og gå litt.
O'hara Skrevet 1. oktober 2010 #1255 Skrevet 1. oktober 2010 I England er det helt vanlig å reise seg for gravide og eldre. Egne plasser på undergrunnen, egentlig veldig greit, for det er, synes nå jeg hvertfall, verre å stå når man er gravid enn ellers. Ha en super helg!!
cypress Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter #1258 Skrevet 1. oktober 2010 Takk damer!! Ha en strålende helg alle dere også!! I kveld skal jeg møte en venninne for en kaffe etter jobb, og deretter blir det vel hjem til gullrekka tenker jeg. I morgen reiser mannen bort på hobby-ting, så da skal jeg på venninnelunsj, og fest på kvelden. Og søndag tror jeg jeg skal tilbringe på sofaen. til alle som vil ha!
cypress Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter #1260 Skrevet 1. oktober 2010 Jeg tenkte jeg skulle være smart og ha på noe behagelig på jobb i dag, så jeg tok på jeans for en gangs skyld. Men de er skikkelig trange, og ikke noe digg i det hele tatt!! Håper ikke jeg får blodpropp! Bare tights og kjole på meg heretter altså!
Fremhevede innlegg