Gå til innhold

Hverdagen - med en baby i hus!

cypress

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:bond::bolledeig::bolledeig::bond:

Nå tror jeg at jeg kjente bevegelse!! :dåne: :hoppe: Det vil si - jeg er helt sikker på at jeg kjente noen små dult, men om det var fosteret eller meg selv kan jeg jo ikke garantere. Men det var i nedre del av magen, og kjentes ut som noe jeg ikke har kjent før! Så jeg tror det var Fostrus! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: Det var det nok!! Så gøøøy!! :nigo::strix:

Ta deg litt tid til å ligge og kjenne av og til, gjerne på kvelden når du legger deg. Fostruser er vistnok nattdyr. Rest fra da vi var byttedyr og det var tryggest å streife rundt om natta (dvs i mørket), hilsen UL-mannen vi var hos.. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Det var det nok!! Så gøøøy!! :nigo::strix:

Ta deg litt tid til å ligge og kjenne av og til, gjerne på kvelden når du legger deg. Fostruser er vistnok nattdyr. Rest fra da vi var byttedyr og det var tryggest å streife rundt om natta (dvs i mørket), hilsen UL-mannen vi var hos.. :klø:

Dette tror jeg UL-mannen har helt rett i!!! Etter jeg la meg i går kjente jeg faktisk flere nye dump, og jeg syns jammen jeg kjente et i dag tidlig også før jeg sto opp. :strix: :rødme:

Men en ting jeg lurer på; merker fostruser om det er mørkt eller lyst utenfor?? :klø:: Slipper lyset gjennom magen?? Jeg har for min egen del sotrt sett på meg klær på dagtid, så da er det vel mørkt på innsiden av dem uansett? ...men legen din mente det kanskje ikke sååå bokstavelig?? :vetikke::sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De merker lys/mørke forskjell ja :)

Det er lettest å merke spark når man legger seg ned, teorien er at når man er i bevegelse så bysser man fosteret i søvn, mens de våkner når det blir rolig.

Og små dult er den lille!! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var forresten hos legen i går og spurte om dette med den kjertelen jeg har i den ene brystvorten. Legen sa at det kunne han nesten garantere at ikke ville bli et problem. Den ville ikke sperre for noen melkeganger mente han. Mulig den kan gjøre litt vondt, men det var det uansett for sent å gjøre noe med nå, for de vil ikke operere gravide med mindre det er helt nødvendig. Så det fikk jeg beskjed om ikke å bekymre meg for. Så da gjør jeg ikke det. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tommelsmil:

Det var bra!!

Du bør kanskje følge med den underveis at den ikke endrer seg i størrelse/form.

Edit:

Her kan du lese at fosteret reagerer både på lys og lyd :)

Endret av O'hara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De merker lys/mørke forskjell ja :)

Det er lettest å merke spark når man legger seg ned, teorien er at når man er i bevegelse så bysser man fosteret i søvn, mens de våkner når det blir rolig.

Og små dult er den lille!! :strix:

Jeg merket definitivt forskjell da jeg sto og lå ja, så den teorien er jeg også med på.

Hurra for små dult!! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tommelsmil:

Det var bra!!

Du bør kanskje følge med den underveis at den ikke endrer seg i størrelse/form.

Edit:

Her kan du lese at fosteret reagerer både på lys og lyd :)

Ja, jeg følger med på den. Jeg har hatt den så lenge jeg kan huske uten at den har forandret seg, så jeg er ikke redd for at det er noe skummelt med den, sånn ellers.

Takk for linken! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er hvertfall tøtta ekstremt ivrig om jeg legger meg litt ned etter jobb, og om kvelden... Da lever magen mitt et eget liv... :ler:

Morsomt å kjenne det :strix:

Så om 3-5 uker vil du kjenne stor forskjell. Jeg var jo omtrent der du er nå da jeg kjente ett par små dult, og så var det stille en god stund, men såååå.... Nå er det jo nesten aldri rolig... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel kanskje ikke helt "lov" å si det, men, jeg synes det innimellom kan bli litt mye... Man blir liksom litt "sår" inni.... Samtidig så regner jeg med det blir verre fremover også... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg sover tungt om natten, og de siste nettene har jeg sovet natten gjennom, men mannen, som sover litt lettere enn meg, har faktisk innimellom våknet av sparkene hennes.. :fnise:

Og, om jeg er oppe på do, så hender det jeg merker henne der hun turner, og hadde det ikke vært for mitt utrolig gode sovehjerte, så hadde jeg nok kanskje blitt liggende våken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...