cypress Skrevet 5. august 2010 Forfatter #662 Skrevet 5. august 2010 Ja, ekte HB tror jeg jeg skal styre unna. Jeg drikker jo nesten ikke kaffe en gang om dagen, så det høres jo riktig snadder ut å drikke koffeinfri kaffe som jeg "spriter opp" (=vanner ut)...
siebaeo Skrevet 5. august 2010 #663 Skrevet 5. august 2010 Ugh.. Jeg liker ikke kaffe lenger heller. Jeg har LYST på kaffe, men liker det ikke lenger. Og traktekaffe lukter høgg! Om noen sitter med en lunken kopp traktekaffe ved siden av meg klare jeg rett og slett ikke konsentrere meg! Har måttet be kolleger flytte kaffen sin i møter. hehe Cola på termos og sitronbrus på HB-flaska? Merker forresten også at det ikke er like kult å være lenge sammen med noen som drikker vin til maten, øl ute osv. For da er jeg liksom med på form/humørkurven til et vist punkt (der hvor de andre begynner å få tåpelig humor og bli i overkant lystige), og så er man liksom ikke helt med lenger. Da kan man trøst seg med at neste morgen blir så utrolig mye bedre for oss!
cypress Skrevet 5. august 2010 Forfatter #664 Skrevet 5. august 2010 (endret) Enig, det er ikke det samme å være edru sammen med folk som drikker lenger... De forandrer seg utvilsomt utover kvelden! Innom for å litt for H&M forresten. Jeg fikk akkurat tekstmelding om at pakken min er ankommet utleveringsstedet! Gikk ikke det rasende fort!??! Bestilling på mandag, og levering på torsdag. Jeg er i hvert fall imponert. Mama-pants; here I come!! Endret 5. august 2010 av cypress
siebaeo Skrevet 5. august 2010 #665 Skrevet 5. august 2010 ooh! Fant du noen fine jeans?? Jeg har så lyst på en lys grå/grå en men har bare funnet dem i store størrelser.. Må inn og kikke
cypress Skrevet 5. august 2010 Forfatter #666 Skrevet 5. august 2010 Jeg bsetilte i hvert fall en jeans, men om den er fin kan jeg svare på om noen timer, når jeg har fått hentet pakken. Grå kan jeg ikke huske å ha sett, men...
Småkjekset Skrevet 5. august 2010 #667 Skrevet 5. august 2010 Så flott med så rask levering da Du får snart kose deg i de nye og behagelige buksene dine
cypress Skrevet 6. august 2010 Forfatter #669 Skrevet 6. august 2010 Ja, nå sitter jeg her og koser meg i en ny bukse med høyt liv, som ikke klemmer vondt noe sted eller spriker fordi jeg ikke får lukket den. Jeg rakk bare å prøve buksene jeg bestilte, og de passet fint alle tre. Jeg bestilte noen topper også, men de får jeg prøve i ettermiddag. Jeg var bare såvidt en kort tur hjemom etter jobb i går, før jeg dro til en venninne, så det var ikke så mye tid da. I kveld skal Mannen og jeg på kino tror jeg. Det er lenge siden sist, så det tror jeg blir koselig. Ellers ingen store planer for helgen. Det er også ganske greit. Jeg liker å bare ha fri. Forresten skal vi innom broren til Mannen en tur i løpet av helgen. Han har varslet at de har masse barne-utstyr som de ikke trenger lenger, som vi kan overta hvis vi vil. Så da skal vi opp og se på det, om det er noe vi vil ha. De har i alle fall et bilsete, det kan jo være greit. Vi vet i alle fall at det ikke har vært med i noen ulykke. Mannen var innom broren i går og, og da kom han hjem med en pose med barnefilmer. Masse Postmann Pat og sånt. Så da er "barnevakten" klar!
Gjest Neferet Skrevet 6. august 2010 #670 Skrevet 6. august 2010 for bukser som passer og mulighet for å arve litt utstyr! Det blir sikkert nok av ting som må skaffes uansett, så deilig å ha mulighet til å få litt brukt! Jeg skulle også ønske jeg hadde en planløs helg foran meg, men dengang ei... Men det blir jo uansett en koselig helg tror jeg, og så er det bare fire arbeidsdager igjen neste uke før det blir ferie, flytting og til slutt litt
cypress Skrevet 6. august 2010 Forfatter #671 Skrevet 6. august 2010 En ting som plager meg litt, er at jeg de to siste morgenene har våknet av hodepine. Det sitter i venstre tinning og frem i pannen. Det pleier aldri å skje ellers! Søvn er normalt den beste midisinen MOT hodepine hos meg. Så dette liker jeg ikke... Det gir seg litt etter hvert når jeg reiser meg og beveger meg. I tillegg er jeg helt stiv i ryggen, som om jeg har sovet på en alt for hard madrass eller noe. Det løsner litt utover dagen, men det er ikke særlig behagelig.. Håper dette går over, eller i hvert fall ikke blir verre..
Gjest Neferet Skrevet 6. august 2010 #672 Skrevet 6. august 2010 Isj, det finnes jo ikke noe verre enn å våkne med vondt i hodet!! Det hender jeg gjør det, og det er absolutt ingen god start på dagen! Håper det gir seg fort, sånn at du slipper dårlige morgener! Kan ryggstivheten komme av at Fostrus vokser? Jeg spør bare fordi jeg virkelig ikke har peiling...
cypress Skrevet 6. august 2010 Forfatter #673 Skrevet 6. august 2010 Hehe, ja spør du meg, så spør jeg deg! Jeg vet jammen ikke selv… Det skulle ikke forundre meg om hodepinen og ryggirritasjonen står i sammenheng i hvert fall, siden de er kommet samtidig. Jeg lurte litt på om det kan komme av at jeg sover på ryggen, og det visstnok ikke skal være så bra etter hvert som magen blir større (fordi magen klemmer på en vene som frakter blodet fra bena tilbake til hjertet), men etter det jeg har lest virker det ikke som om hodepine er et av symptomene på dette. Det er mer svimmelhet det pleier å resultere i. Jeg har et slags massasjested i etasjen under kontoret som jeg vurderer å gå ned til og høre om de tror de kan trykke litt på ryggen min. Er litt skeptisk, for det ser litt jalla ut.. *fordomsfull* De holder mest på med akupunktur og sånt, og de reklamerer med at de er ”erfarne leger fra Kina”….
Pupsilure Skrevet 6. august 2010 #674 Skrevet 6. august 2010 Tenkte på den venen jeg også. Vena Cava syndrom, eller hva det heter. Men vet ikke om man kan få det så tidlig. Lille babyen din veier nok rundt 200 gram nå, så det er jo ikke all verdens av vekt. Jeg kan forøvrig fortsatt ligge på ryggen uten å merke noe til det.
cypress Skrevet 6. august 2010 Forfatter #675 Skrevet 6. august 2010 Tenkte på den venen jeg også. Vena Cava syndrom, eller hva det heter. Men vet ikke om man kan få det så tidlig. Lille babyen din veier nok rundt 200 gram nå, så det er jo ikke all verdens av vekt. Jeg kan forøvrig fortsatt ligge på ryggen uten å merke noe til det. Ja, jeg syns også det er tidlig, om det skal være det! Men om det ikke gir seg så får jeg heller spørre legen om det. Svaret er antagelig at det er "helt normalt og ikke noe å gjøre noe med", men.. Tenkte uansett å prøve å ta med en ekstra pute i sengen i natt og se om det hjelper å ligge mer på skrå, med puten som støtte. Kan jo ikke skade å prøve.
siebaeo Skrevet 6. august 2010 #676 Skrevet 6. august 2010 Drikker du nok vann..? Jeg har hatt litt hodepine noen morgener, og innbiller meg at det kan være at jeg har drukker litt lite. Er ofte kjempetørst hver gang jeg våkner om natta. (og håper det ikke er blodtrykket som begynner å øke) Min kjære har kjøpt en sånn fin camelback-flaske så nå er jeg mye flinkere til å ta med meg vann uansett hvor jeg skal.
Pupsilure Skrevet 6. august 2010 #677 Skrevet 6. august 2010 Et lite tips ang soving, ikke sikkert du trenger det helt enda, men jeg har vært helt avhengig av denne. Den hadde jeg virkelig ikke klart meg uten! Jeg elsker den. Ligger med den fra tærne og helt opp til skuldrene omtrent. Og den er også super å ha bak oss når jeg og mannen ser på tv sammen i sengen.
cypress Skrevet 6. august 2010 Forfatter #678 Skrevet 6. august 2010 Drikker du nok vann..? Jeg har hatt litt hodepine noen morgener, og innbiller meg at det kan være at jeg har drukker litt lite. Er ofte kjempetørst hver gang jeg våkner om natta. (og håper det ikke er blodtrykket som begynner å øke) Min kjære har kjøpt en sånn fin camelback-flaske så nå er jeg mye flinkere til å ta med meg vann uansett hvor jeg skal. Jeg innbilte meg at jeg gjør det, men når jeg tenker meg om kan det godt hende at jeg ikke er så flink som jeg burde. Jeg pleier å ha en flaske stående på pulten på kontoret, men jeg drikker nok allikevel ikke mer enn en liter i løpet av arbeidsdagen. Og så kanskje et par glass til middag og et glass eller to i løpet av kvelden. Det blir kanskje ikke 2 liter en gang det. Det er jo ikke nok... Hmm.. skal prøve å bli mer bevisst på det, og se om det gjør noen forskjell! Et lite tips ang soving, ikke sikkert du trenger det helt enda, men jeg har vært helt avhengig av denne. Den hadde jeg virkelig ikke klart meg uten! Jeg elsker den. Ligger med den fra tærne og helt opp til skuldrene omtrent. Og den er også super å ha bak oss når jeg og mannen ser på tv sammen i sengen. Oi, jeg har sett på noe lignende, men den der var jo mye billigere! ebay Det skal jeg vurdere å bestille!!
siebaeo Skrevet 6. august 2010 #679 Skrevet 6. august 2010 (endret) Jeg ville egentlig tro at du drakk nok da.. Jeg mener å ha lest at man renger 2,5 liter veske i døgnet ca og at man gjerne får opp til en liter vann i gjennom kostholdet. (ikke at jeg helt skjønner hvordan dersom man ikke lever på melon..) Men jeg har også lest at man skal drikke minst 8 glass vann om dagen og det er jo... (2,5 dl x 8 = 2liter) Så da stemmer jo ikke den teorien helt heller. Jeg ombestemmer meg; drikk litt mer! Jeg har forresten en ekstra dyne i senga som jeg bretter tre ganger på langs. Det funker det også Annet sovetips: Jeg liker egentlig å ligge på mage/nesten stabilt sideleie, en mellomting kan du si. men nå som magen er større er det litt vanskeligere. Men så fant jeg ut at om jeg la en pute under det beinet som er dratt opp og liksom løfter det litt letter trykket mot magen og jeg kan ligge sånn! Jeg har ogås lest tips om å heve hodeenden med bøker under sengebeina ol for å få ligget litt mindre flatt selv om man ligger på ryggen. Endret 6. august 2010 av siebaeo
Store My Skrevet 7. august 2010 #680 Skrevet 7. august 2010 (endret) Jeg trenger hjelp fra trønderne som leser her!!! (og gjerne andre som har noen ideer også!!) Jeg er bedt på trønderfest, og vet ikke hva jeg skal ha på meg!!! I invitasjonen sto det masse om hva gutta kunne ha på (dere vet, mokkasiner, skinnvest, lisseslips, hvite tennissokker etc...), men ingenting om hva damene går i. Noen som har noen tanker?? Forresten: 16 uker!!!! Det er ikke noe forskjell på trønderdamer og trøndermenn. Vi har bart hele gjengen. Og mokkasiner og skinnvest og det hele. Trønderfester er morsomme de. Alle ser så teite ut. Og bart gror fort fram med hjelp av eyelineren. Ellers er jo felleskjøpetdress, som icing foreslo, en god løsning. Helst med matchende caps. Og støvler selvfølgelig. Jo mer gjørme (og kumøkk) du har på antrekket, jo bedre er det. Og det heter ikke hjemmebrent, det heter heimert. Og hvis du lurte på hvordan du blander en ordentlig karsk, så gjør du følgende: 1. Legg en mynt oppi en kopp. 2. Hell i kaffe så du akkurat dekker mynten. 3. Hell i heimert helt til (drikken blir så gjennomsiktig at) du ser den igjen. Nå har du mange gode fakta å komme med på trønderfesten. Endret 7. august 2010 av Store My
Fremhevede innlegg