Gå til innhold

Hverdagen - med en baby i hus!

cypress

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sånn, da var vi endelig hjemme!! Ferien har vært super, men det er alltids litt deilig å komme hjem uansett. Vi har tilbragt det meste av tiden i Italia, men også en del i Danmark og Tyskland. Det har vært veldig avslappende og deilig. :strix:

Fostrus er blitt 14 uker, som dere så passende har feiret. H*n begynner å syns littegrann nå, så jeg klarer nok ikke å lure kollegene mine noe mer når jobben begynner igjen på mandag. Men det trenger jeg jo ikke heller. Ultralyden vi hadde rett før ferien gikk kjempefint, vi fikk med oss et veldig koselig lite bilde igjen. Forskjellen fra det første bildet vi tok var ganske stor! Nå kan man tydelig se nese og armer og alt. H*n hadde normalt neseben og nakkefold, så den er nok frisk. Det var godt å se. Legen måte hjertelyden til 167 slag i minuttet, altså en god del raskere enn jeg selv målte med doppleren. Han sa forresten at jeg har morkaken på "fremveggen" (ut mot magen), og derfor må regne med at det kan ta noe lenger tid enn for andre før jeg kjenner bevegelse. Det var greit at han sa fra om det, slik at jeg ikke blir bekymret når jeg ikke kjenner noe.

Ellers kaster jeg stadig opp en del. Kun om morgenen før jeg har fått i meg noe mat da. Det er ganske irriterende, jeg tenkte liksom slike ting skulle være ferdige nå.. :sur: Men men, det betyr vel bare at utviklingen går sin gang. Ellers blir jeg veldig fort mett, og like plutselig sulten igjen, og det har vært en liten utfordring på ferie, med giganstiske restaurant-porsjoner, og ofte litt tid før jeg fikk mat på bordet. Så det skal bli deilig å styre mitt eget kosthold mer direkte igjen.

Håper dere har en fin sommer alle sammen!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at dere har hatt det fint, og ikke minst at det går fint med deg og fostrus! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem :klemmer: Så hyggelig at dere har hatt en fin ferie :)

Gøy at det begynner å synes da! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

Første dag på jobb igjen i dag eller? Du kan jo trøste deg med at det ikke er ferievær, selv om det kanskje er en mager trøst... :ler:

Ha en fin dag cypress! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandags morgen. :kaffekopp:

Så bra dere hadde en fin ferie. :) Litt spennende hva kollegaene sier i dag da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dag på jobb i dag ja.. Sjefen min er ikke på jobb før neste uke, så jeg får ikke fortalt nyheten før da. Heldigvis.. Jeg gruer meg litt til å fortelle det jeg.. Jeg syns rett og slett det er skikkelig flaut! Er det rart?? Jeg tror det har litt med at jeg begynte her for så kort tid siden, så jeg syns liksom at jeg burde jobbet lenger før noe sånt skjedde.. Men samtidig.. Jeg kunne jo ikke vite at det skulle klaffe "allerede" da det gjorde det, og de burde skjønne at de var en teoretisk mulighet for at dette ville skje da de ansatte meg.. Men men.. Nå har jeg i hvert fall en uke til å grue meg på!! ;)

Ellers har jeg i dag kastet opp på jobben for første gang! Det var jo innmari stas!! :ironi: Jeg kjente jeg var litt uggen, så jeg gikk for å hente meg et knekkebrød, for det pleier å hjelpe å spise litt. Men da jeg tok en bit av det, smakte det skikkelig TRAN av knekkebrødet!??! Det var SÅÅÅÅ ekkelt!!! Jeg kjente bare at magen begynte å syde, og at jeg måtte komme meg av gårde så fort som mulig. Heldigvis rakk jeg doen da, og heldigvis ligger toalettene her litt for seg selv, så jeg tror ikke noen kan ha hørt meg. Men det var ekkelt altså. Håper ikke dét skjer igjen!!

Nei, får kanskje jobbe litt... :sukk: Jeg har masse post som venter på meg.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem :vinke:

Kjedelig med kvalmen som ikke gir seg, men det er jo et tegn på at ting går som de skal, som du sier. Det kan jo hende at du merker bedring om ikke alt for lenge også :jepp:

Tenk at du er 14 uker allerede - synes ikke det er lenge siden du oppdaget at du var gravid en gang jeg :fnise:

Håper du klarer å lure kollegaene dine en uke til da - kanskje de bare tenker at du har spist mye god mat på ferieturen din, om de legger merke til en liten mage :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tiden går fort altså!! På onsdag er det allerede 15 uker!! :dåne:

I dag har jeg på meg en ganske løs tunika, så nå er det nok ingen som ser noe, men jeg er nødt til å prøve hjemme hvordan det egentlig ser ut med en vanlig skjorte.. Jeg mistenker at den strammer på uvandte steder.. :fnise: Da må jeg finne på et eller annet, kjøpe noe billig i større størrelser, for jeg orker ikke å gå med klær som strammer. Det er bare ubehagelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

Tida går veldig fort! :dåne: Håper kvalmen gir seg snart, så du slipper å løpe på do på jobb. Kan tenke meg det ikke er noe særlig.

Var det forresten linfrø i det knekkebrødet du spiste? De kan nemlig tidvis smake skikkelig dårlig tran, også for oss som ikke er gravide...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tida går veldig fort! :dåne: Håper kvalmen gir seg snart, så du slipper å løpe på do på jobb. Kan tenke meg det ikke er noe særlig.

Var det forresten linfrø i det knekkebrødet du spiste? De kan nemlig tidvis smake skikkelig dårlig tran, også for oss som ikke er gravide...

Jeg sjekket knekkebrødpakken nå, og der var det linfrø ja!! :jepp: De skrøt på pakken av at frøene var naturlig rike på Omega3.. Nei, takk som byr, sier jeg bare! :spy: Men der var forklaringen på transmaken i hvert fall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff... stygge smaker og lukter blir jo 1000 ganger værre når man er gravid :spy:

Håper du blir kvitt kvalmen din snart :hug:

Har du foresten fått innkalling til ordinær UL? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, har jeg glemt å si det? Vi skal på UL 26. august! :tommelopp: Det er ikke lenge til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er bare fire uker til jo :hoppe:

Det blir spennende :jepp: Skal dere vite kjønnet om de ser det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja, jeg klarer ikke å ikke få vite kjønnet hvis det er mulig å se! Såpass nysgjerrig er jeg!!! Jeg tror mamma hadde klikket også, hvis vi plutselig ikke ville vite kjønn. Hun klør sånn i fingrene etter å begynne å shoppe nå at hun holder på å bli sprø. :fnise:

Jeg fikk sms fra henne mens vi var på ferie der det sto at hun gledet seg til UL, for da kunne hun endelig begynne å kjøpe ting til den lille. Det var visst alt for vanskelig uten å vite kjønn, for alt er så veldig enten eller. Men hun har begynt å strikke da. Det er veldig søtt. Jeg må le litt av det, for hun sliter egentlig veldig med senebetennelse i skulderen, så hun kan bare strikke bittelitt hver dag før hun får vondt. Jeg har sagt at hun ikke trenger å gjøre det, men hun har bare såååå lyst! Hun strikker en bitteliten jakke i grønt. Det skal jo passe til begge kjønn. :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...