cypress Skrevet 24. juni 2011 Forfatter #3481 Del Skrevet 24. juni 2011 Haha, ja litt nørd som husker sånne detaljer ja! Jeg husket det ikke selv en gang! Men NÅ husker jeg det jo, at jeg hadde en greie her tidligere med matinntak ja. Fantastisk historie, den med sokkene! Merkelig hva for slags rare hang-ups man kan få! Det var jo garantert ingen som hadde tenkt noe spesielt over at du hadde tynne legger før du begynte å polstre dem?!? Godt du hadde en venninne som sa i fra da! Ja, jeg kom litt i gang igjen nå! Forskjellen er nok om jeg henter frem pcen og skriver på den, eller om jeg bare bruker telefonen. Det tar så himla lang tid å skrive på telefonen, så det orker jeg som regel ikke i lengden. Nå sitter jeg på pcen, som du kanskje skjønner... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 24. juni 2011 #3482 Del Skrevet 24. juni 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 26. juni 2011 #3483 Del Skrevet 26. juni 2011 Husker jeg helt feil, eller kjøpte ikke du en fin wall sticker til lille A's rom? Har kikket litt på sånne nå, og funnet mange fine, men lurte litt på om det blir fint i praksis - har du testet det ut, og ble du fornøyd i såfall? Redd det blir seendes litt jalla ut, eller at de ikke sitter bra nok... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 27. juni 2011 Forfatter #3484 Del Skrevet 27. juni 2011 Husker jeg helt feil, eller kjøpte ikke du en fin wall sticker til lille A's rom? Har kikket litt på sånne nå, og funnet mange fine, men lurte litt på om det blir fint i praksis - har du testet det ut, og ble du fornøyd i såfall? Redd det blir seendes litt jalla ut, eller at de ikke sitter bra nok... Jo, jeg kjøpte både skyer som nå henger rundt i hele rommet, og et stort tre med blomster og dyr. Det er et bilde av treet på facebooken min hvis du vil se det. Eller se treet her og skyene her. Jeg syns det ble kjempefint jeg! Og det har mange som har vært på besøk her kommentert også! (Satser på de ikke bare sier det for å gjøre meg glad.. ) Jeg syns ikke det ble jalla i hvert fall, og det sitter godt på veggen. Jeg vasket veggen først, sånn som de anbefaler, vet ikke om det har noe å si for hvor godt det sitter. Men det er meningen at man skal kunne ta dem av igjen uten å ødelegge veggen da, så de er ikke som tradisjonelle klistremerker i papir. De er mer plast-aktige, og henger bedre sammen enn papir, så man får fint pirket dem løs igjen uten at noe sitter igjen. Hvis du skal bestille - bestill fra ebay, ikke fra norsk nettside. Jeg sparte mange hundre kroner på identiske wall stickers!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 27. juni 2011 #3485 Del Skrevet 27. juni 2011 Jeg kommer også til å kjøpe wallstickers til Lilletassen fra Ebay, enten USA eller UK edition. Masse å spare der ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 27. juni 2011 Forfatter #3486 Del Skrevet 27. juni 2011 (endret) Puh, nå er det under to uker til vi skal reise på ferie, og jeg har begynt å stresse med å planlegge pakkingen i hodet. Jeg er på den ene siden redd det blir for masse å bære på, og på den andre siden redd for at vi ikke har med nok... Tenkte jeg skulle prøve å få litt oversikt her; kom gjerne med innspill dersom noen ser noe som er upraktisk e.l.: På reisen: Jeg har kjøpt en brukt Maclaren-trille som vi tenker å ha med som eneste vogn. Buggisen får altså bli hjemme. Vi har testet den en gang rundt i området her, og Lille A sovnet nesten med én gang, så det tar jeg som et godt tegn. Den kan legges omtrent helt ned, så det gjør nok ingenting at hun ikke kan sitte alene. Jeg antar vi kan trille henne i den helt frem til gaten på flyplassen også, så det er fint. Jeg vurderer å ha med en bæresele i tillegg, i tilfelle hun ikke vil ligge i vogen. Vurderer i tillegg om det er lurt å ha med en softbag e.l. som hun kan forsøke å hvile litt i på flyet?? Vi skal jo i tillegg på en lang togtur, men da antar jeg at vi kan ha med vognen oppslått inn på toget, slik at hun kan sove i den... Men det stemmer kanskje ikke.. Huff, der kom jeg på noe jeg ikke har tenkt på før. Tog turen er ca 5 timer, så hun bør jo sove litt i løpet av den tiden! Jeg tar med en flaske, brystpumpe i tilfelle brystspreng og litt NAN i håndbagasjen, men tror ikke vi får bruk for det. Det er kun i tilfelle hun slår seg vrang og mot formodning ikke tar puppen på flyet. Pluss i tilfelle bagasjen skulle bli forsinket (gud forby!!!!). Ellers i håndbagasjen: Et helt skift 3-4 bleier kluter div stelleartikler smokk en ny leke I Spania: Vi har en Carena reiseseng ala denne: seng Den veier 10 kg, noe jeg syns er litt mye, men det er jo ikke noe problem så lenge vi ikke flytter på den... Jeg titter allikevel litt på noe mindre, som dette: http://www.creeps.no/Creeps-Mini-Reiseseng.html Den er bare 81 cm lang, så den passer nå, men antagelig aldri mer. Så jeg er redd det er penger ut av vinduet?? På den annen side, den kunne jeg da hatt med på flyet og på toget, så hun kunne sovet der også.. Vanskelig!!!!! Sovepose kjøpt på h&m (Aldri brukt - må testes før vi drar!) Solskjerm til vogna Myggnetting 2 stk badebleier som ser ut som "bikinitruser" solhatter drakt med spf 50 bodysingleter kjoler underbukser kortbukser solbriller sokker Toalettsaker/apotekvarer: D-dråper Aderma-krem kluter antibac Paracet dentinox (bruker det ikke enda, men vi skal jo være borte i tre uker, og vi vet aldri når tennene begynner å klø!) Termometer sviskemos Grøtpulver nok til hele turen Oppdateres når jeg kommer på mer! Endret 29. juni 2011 av cypress Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 27. juni 2011 #3487 Del Skrevet 27. juni 2011 Trillen: (lurt å ikke ha med en vogn man er veldig redd for.. Av erfaring blir det fort skadet på vogn på fly selv om den er pakket forsvarlig) Så lenge hun sover fint der er det nok supert. Bæresele: Lurt. Det er tungt å gå og bære på en baby og det kan være fint å ha begge hender tilgjengelig. Softbag: jeg ville gjort det! Spesielt pga togreisen. Jeg tenker at det kanskje ikke er muligå få vogna i nærheten av setet sitt..? I tillegg er det kanskje vanskelig å sikre den. Det kan jo godt hende togene der nede er mer stabile, men på et norsk tog hadde jeg i alle fall ønsket å kunne holde i vogna i alle fall. Reiseseng; vi fikk låne reiseseng på 3 av 3 steder i Italia. Så kanskje den lille reisesenga er grei, og så se om dere får lånt en der nede? De fleste hoteller har det i alle fall. Senga kan du selge etterpå om du ikke får brukt den mer. Hva med flytende Nan på boks til reisen? I tilfelle hun skulle slå seg vrang som du sier og ikke ta flaska. Da er det fortere å åpne en kartong enn å pumpe og så gi. Men jeg tror ikke hun vil slå seg vrang.. Vi hadde med et par kartonger siden det ikke var overalt jeg ville amme. F eks til restaurantbesøk uten gode muligeheter for å sitte i fred (Bolla blir så lett dirstrahert nå). Ville også tatt med termometer, sviskepure/juice til evt treg mage, kanskje noe i tilfelle myggstikk? Vet ikke om man kan bruke Eurax f eks på babyer? Sovepose trenger du trolig ikke i varmen.. Bolla sov i bleie hele oppholdet i alle fall. Vi hadde med et dynetrekk som jeg la et strikkapledd inni. Kunne brukt det uten "fyll" også tror jeg. LETTE klær! Tenk at for det meste (egentlig alltid) skal A være i skygge. Og da er første pri at hun har det luftig og svalt. Tipper kjoler blir en favoritt. Truser (kortbukser?) kanskje..? Et helseteppe til evt soving og for å henge foran vogna kan være ok. Alle bodyene i bommull vi hadde med kunne vil latt bli hjemme. De samme klærne ble brukt og skylt opp. Og det var de letteste skjortene og shortsene/buksene. Solhatten bør også være tynn. Det kom jeg på i farta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 27. juni 2011 #3488 Del Skrevet 27. juni 2011 Kom på to ting til; singletbodyene er også fine å sove i! Ekstra solskjerm til vogna? Type Aussie Sun Shade aller noe sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 27. juni 2011 #3489 Del Skrevet 27. juni 2011 (endret) Hvis du skal bestille - bestill fra ebay, ikke fra norsk nettside. Jeg sparte mange hundre kroner på identiske wall stickers!! Det ble kjempefint - så bildet på FB. Ja, kommer ALDRI til å bestille fra norske nettbutikker. Blir ebay eller eventuelt etsy - masse fint på etsy! Har dere helt glatt vegg, eller litt sånn strie-tapet som er malt? Vi har panel på ene veggen og strie på den andre - men satser på at det går greit likevel - kan evt få tilsendt en prøve - er jo ikke akkurat noe som haster Jeg kommer også til å kjøpe wallstickers til Lilletassen fra Ebay, enten USA eller UK edition. Masse å spare der ja! Se tips over - ta en kikk på etsy - veldig mye fint der Endret 27. juni 2011 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 27. juni 2011 Forfatter #3490 Del Skrevet 27. juni 2011 Siebaeo: TAKK! (Jeg håpte litt at du skulle komme innom og svare, siden jeg visste du har vært på reise med så liten baby. ) Zia: vi har helt slett vegg som er malt. Vet ikke hvordan det blir på strie? Tipper det går bra det og. Du har jo god tid foreløpig ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 27. juni 2011 #3491 Del Skrevet 27. juni 2011 Hei hei! Ja, et lite tips er: Vannkoker, hvis du skal bruke mme erstatning, bør du ha med en liten koker, du kan kjøpe en sånnen mini på clas ohlson.. Vi hadde også med kluter, når det til tider ble veldig varmt, så er det alltid veldig greit å ha med en klut du kan avkjøle litt me. og babybuff! Det er som regel kaldt på flyene, så vi hadde med Dyne, ikke softbag, men vi hadde ikke fått plass til softbagen uansett da KLM flyene er trange og vi er lange Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 29. juni 2011 Forfatter #3492 Del Skrevet 29. juni 2011 Vi skal leie hus med fullt kjøkken, så jeg håper de har vannkoker der. Eller i det minste er det kokeplate der, så jeg tror jeg dropper det i denne omgang. Men det er et bra tips til senere! Jeg tenker fortsatt å ha med dyne, for det er aircondition der vi skal bo, pluss på flyet som du sier luremegpå. Flyet går kl 6 om morgenen, så jeg håååper jo Lille A vil sove litt mer i luften!! Kunne tenkt meg å sove selv jeg!! Må huske å ta med nakkepute til meg selv! Det har jeg savnet sååå mange ganger!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 29. juni 2011 #3493 Del Skrevet 29. juni 2011 åååååå-.... ferie <3 pakk med meg i kofferten er du snill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 29. juni 2011 #3494 Del Skrevet 29. juni 2011 Vi skal leie hus med fullt kjøkken, så jeg håper de har vannkoker der. Eller i det minste er det kokeplate der, så jeg tror jeg dropper det i denne omgang. Men det er et bra tips til senere! Jeg tenker fortsatt å ha med dyne, for det er aircondition der vi skal bo, pluss på flyet som du sier luremegpå. Flyet går kl 6 om morgenen, så jeg håååper jo Lille A vil sove litt mer i luften!! Kunne tenkt meg å sove selv jeg!! Må huske å ta med nakkepute til meg selv! Det har jeg savnet sååå mange ganger!! Jepp,men da trenger du ikke vannkoker nei. Altså vi hadde jo babyjogger med, så den vognen hadde vi helt til vi skulle inn på flyet, da tok de den og la den øverst på bagasjen. Fikk den med en gang vi gikk av flyet. Jeg forstår ikke helt vitsen med softbag, det er jo enda en ting og drasse på , men meg om det da Dyne går helt fint, du kan bare ha henne i fanget og dynen oppå, eller la henne ligge på dynen, som vi gjorde, og ha en genser oppå. No problemos! Dynen er grei og ha med overalt, hvis dere skal spise ute om kveldene osv +++ Du får ha en alla tidårs tur, så blir det kjekt å høre om turen når du kommer hjem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 29. juni 2011 #3495 Del Skrevet 29. juni 2011 Om du får vogna med en gang du går av flyet er det jo en mindre grunn til å ha med softbagen! Og så kommer det an på babyen. Om du tror hun like greit sover i armkroken så trenger dere jo den ikke på flyet. Bolla er litt kresen og liker å ligge flatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 29. juni 2011 #3496 Del Skrevet 29. juni 2011 Lurte på en ting.. Hva slags editeringsprogram bruker du når du fikser og trikser med foto? Har du mac eller pc..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 1. juli 2011 Forfatter #3497 Del Skrevet 1. juli 2011 Lurte på en ting.. Hva slags editeringsprogram bruker du når du fikser og trikser med foto? Har du mac eller pc..? Mener du de bildene jeg har lagt ut på face innimellom? De har jeg faktisk bare rediger på iPhone alle sammen! Programmet jeg har brukt mest heter Camera+. tror det kostet 6 eller 11 kr. Det er ganske bra syns jeg, til å være så "lite". Savner bare en funksjon for å fjerne røde øyne og litt sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 1. juli 2011 Forfatter #3498 Del Skrevet 1. juli 2011 Ang softbaggen: det hadde sikkert gått greit på flyet uten, men siden vi har en runde med tog i 5 timer også, tenker jeg det kan være greit å gi henne et sted å sove. Det er lenge siden hun har villet sovne på fanget, så jeg tror vi må ha noe sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 1. juli 2011 #3499 Del Skrevet 1. juli 2011 Ja, toget glemte jeg. Ville helt klart tatt den med Skal laste den den appen! Det blir jo utrolig fine bilder! Kule A Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 1. juli 2011 #3500 Del Skrevet 1. juli 2011 Mener du de bildene jeg har lagt ut på face innimellom? De har jeg faktisk bare rediger på iPhone alle sammen! Programmet jeg har brukt mest heter Camera+. tror det kostet 6 eller 11 kr. Det er ganske bra syns jeg, til å være så "lite". Savner bare en funksjon for å fjerne røde øyne og litt sånt. Finnes det en sånn app til HTC også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg