Gå til innhold

Hverdagen - med en baby i hus!

cypress

Anbefalte innlegg

:ler: stakar svigermor som vet sikkert ikke bedre, noen er bare sånn.....men ja kan fort bli slitsomt når det er ikke engang interresante ting å snakke om!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags mobil har du? På iPhone og Android kan du laste ned et program som holder oversikten. Da jeg skrev opp når babyen spiste, bare hadde jeg programmet åpent hele natten og førte inn at han spiste da måltidet begynte. Ellers hadde jeg aldri klart det, for meg ammer omtrent i søvne.. :fnise:

Var veldig koselig å se dere i dag, lille A er superskjønn! :rodmer:

Har iPhone. Vet du tilfeldigvis hva programmet heter?? Skal prøve å søke litt, for det er jeg interessert i å skaffe meg!!

Veldig hyggelig å treffe dere og! Synd jeg ikke fikk blitt lenger så vi kunne pratet mer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en app jeg skal teste nå. Der logger man både mat, søvn og bleieskift hvis man ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Jeg husker ikke hva det heter til iPhone, for jeg har Android selv og det var ei i barselgruppa mi som sa hun hadde til iPhone også. Men nå har du jo funnet, det funker sikkert fint. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Marmot

Baby Care heter den jeg bruker. Der kan man legge inn mål og vekt også, så får man sånn fin graf over veksten som de har på helsestasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite å meddele om dagen eller er du busy woman?

Spiser du fortsatt havregrøt til frokost hver dag? Det husker jeg at du har fortalt :gjeiper: Grunnen var at jeg tenkte å spørre deg om lagde den med vann eller melk. Husker og jeg synes det var interessant siden du er slank. Jeg så at du spiste veldig lite. Mange slanke personer hevder at de kan spise hva de vil, men når jeg hører og/eller ser hvor mye de faktisk spiser så handler det vel kanskje mer om innstilling til mat. Ville i sin tid studere til å bli ernæringsfysiolog, så synes sånne prolemstillinger er spennende :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite å meddele om dagen eller er du busy woman?

Spiser du fortsatt havregrøt til frokost hver dag? Det husker jeg at du har fortalt :gjeiper: Grunnen var at jeg tenkte å spørre deg om lagde den med vann eller melk. Husker og jeg synes det var interessant siden du er slank. Jeg så at du spiste veldig lite. Mange slanke personer hevder at de kan spise hva de vil, men når jeg hører og/eller ser hvor mye de faktisk spiser så handler det vel kanskje mer om innstilling til mat. Ville i sin tid studere til å bli ernæringsfysiolog, så synes sånne prolemstillinger er spennende :jepp:

Litt datalei kanskje bare. Det skjer jo forsåvidt litt, men jeg orker ikke skrive så masse. Skal gjøre et unntak nå for å svare deg da.. ;)

Havregrøt ja, jeg spiser det fortsatt relativt ofte. Ikke hver dag da. Jeg lager den faktisk med melk, og har gjerne eplesyltetøy med biter i og kanel på. Da blir den litt mer smakfull, og litt mindre kjedelig.

Syns du jeg spiste så lite da vi var på Peppes? Jeg kan ikke huske det egentlig. Jeg tror jeg vanligvis spiser helt normale porsjoner. Jeg er nok av dem som sier jeg kan spise hva jeg vil - men det innebærer selvsagt at jeg ikke VIL (i betydningen klarer) spise enorme porsjoner, for jeg blir jo faktisk mett. Jeg drikker svært sjelden brus, men spiser ganske ofte godteri. Jeg har alltid vært veldig tynn, i tenårene var det såpass at jeg hadde store komplekser for det. Jeg ser på bilder i dag og kan skjønne hvorfor enkelte trodde jeg hadde anorexia, for jeg var virkelig et beinrangel. :ler: Med til historien hører også at jeg har struma og har litt stoffskifte-issues som også gjør sitt. Så det er vel ikke så rart at jeg fortsatt er ganske tynn.

Står til? :)

Litt redusert i dag, for å være helt ærlig, men det er nok mye bedre i morgen! :jepp: For noen nydelige bilder du har lagt ut på Facebook av M!!! Hun begynner å bli stor hun og!! Koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg på sommeravslutning med jobben som jeg skal slutte i på en restaurant i byen. Mannen måtte da legge Lille A alene for første gang. Det hadde visst gått ganske greit. Og jeg hadde det SÅ gøy!!!! :danse::skaal: Det var i grunn første gang jeg virkelig har drukket siden før graviditeten, og jeg tåler nok ikke like mye som før, for jeg ble ganske full. Jeg ranglet hjem kl 1.30 i natt! Med verdens hardeste melkesprengte pupper!!! Og i dag har jeg være skikkelig fyllesyk rett og slett!! Og det anbefales IKKE når man skal passe på en liten baby!!! Herregud, så slitsomt. Stakkars lille babyen min.. Neida, jeg tror ikke hun led noen nød akkurat, det var værst for mor!! Jeg måtte til og med kaste opp litt i dag tidlig, før jeg fikk spist, det minnet litt vel mye om den første tiden av graviditeten.. :spy: Jeg gjorde alt jeg kunne for å få Lille A til å sove her hjemme, sånn at jeg kunne sove samtidig, men hun nektet, så jeg måtte bare ut og trille. Så jeg er ganske trøtt nå.. Det skal bli lenge til neste gang!!!! :daane:

Nå: :veslejenta:

Endret av cypress
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oioioi! Stakkars deg! :fnise: Etter den søte kløe og alt det der.. ;) Men kult at du var på fest! :hoppe: JGe var faktisk ute her om dagen og skal på fest nå i helga. Jeg var veldig forsiktig sist, men løsner sikkert litt på snippen neste gang.. ;) En lur ting er å drikke (vin)glasset TOMT før man heller opp mer. Da er det lettere å holde tellinga. Og masse mat og drikke før man legger seg.. Jeg hadde forresten med pumpe men hadde glemt trakten til å sette på puppen :klaske::sexy: Husker den neste gang!

Kan forresten relatere veldig til de kompleksene du hadde da du var yngre.. Jeg har store deler av mitt liv prøvd å legge på meg og følt meg skikkelig beinete og rar. IKKE kult når man er i puberteten og fortsatt ser ut som en fjortis når veninnene får former er og der. Men så ble jeg 30 og kunne plutselig legge på meg! :daane: Nå kan jeg se tilbake og se hva venninnene mine mente om hvor heldig jeg var som var så tynn. (tynn er egentlig et negativt ord i mitt vokabulær..) :roll: (ikke at jeg er så svær nå altså, men jeg blir fort større enn jeg har brukt å være) (parantes er flotte greier) :ler:

God bedring! :klem: Håper A er snill med deg i natt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde nok vært lurt å drikke opp alt i glasset for å holde tellinga, men det gikk ikke, for de som jobbet der kom og helte oppi mer hele tiden. Så jeg aner egentlig ikke hvor mye jeg drakk. Jeg tenkte på det du skrev om at barnet ikke får promille av å drikke melken når mammaen er beruset. Jeg håper virkelig du har rett, for Lille A fikk jo en dose i natt da jeg garantert ikke var edru enda. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det tror jeg ikke du skal bekymre deg for.. De må jo drikke enorme mengder i tillegg for at det skal ha noe å si :) Det er vel samsoving man bør være forsiktig med egentlig.

Ikke så lett når man blir servert vin nei! Hm.. kanskje man kunne bedt om å få drikke opp..? :fnise: "Jeg har problem med å begrense meg ser du, så jeg håper du kan hjelpe meg" :ler:

Du, hva het den appen du logget søvn og mat med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har forresten begynt å gi Lille A risgrøt nå. Hun DIGGER det!! Foreløpig lager jeg bare to spiseskjeer, og det slurper hun i seg uten problemer. Jeg syns det er så moro å se på henne når hun spiser! Men det blir utrolig mye søl av det. Hun tar seg så mye i ansiktet, skal plutselig sutte på en finger midt i måltidet, og så tar hun seg på låret eller tærne eller noe etterpå. Så vi har grøt over alt når vi er ferdige. Så et lite måltid tar tid, når vi starter med amming, lage grøt, spise, vaske ansikt og hender og skifte bleie og kanskje også klær etterpå. Jeg leste hos Dine at hun syns det er litt vedmodig, fordi det varsler om at ammeperioden er over. Jeg føler det faktisk ikke sånn. Jeg syns forsåvidt ammingen er koselig, men ikke så koselig lenger nå som det var i starten. Nå er det så mye mas med det også, for A er så ukonsentrert når hun spiser, så jeg sitter plutselig med puppen på vift og en melkestråle som står ut. Det blir mye søl av sånt. jeg ser derfor litt frem til å bli ferdig med det også. Pluss at det gjør jeg mindre bundet. Jeg planlegger ikke å slutte enda altså, men tiden går jo så fort, så jeg bare tenker litt fremover. I september begynner jeg jo å jobbe, så da er det viktig at alternativene til pupp er vel innarbeidet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg ikke du skal bekymre deg for.. De må jo drikke enorme mengder i tillegg for at det skal ha noe å si :) Det er vel samsoving man bør være forsiktig med egentlig.

Ikke så lett når man blir servert vin nei! Hm.. kanskje man kunne bedt om å få drikke opp..? :fnise: "Jeg har problem med å begrense meg ser du, så jeg håper du kan hjelpe meg" :ler:

Du, hva het den appen du logget søvn og mat med?

Haha, nei jeg tror de på restauranten var interessert i å skjenke mest mulig for å tjene mest mulig på oss, så det var lite hjelp å få derfra. Jeg så tilfeldigvis regningen, og den var på godt over 20.000 for 12 pers...

Appen jeg bruker foreølpig heter Eat Sleep. Jeg er ikke kjempefornøyd med den egentlig, for det går ikke an å logge det man gjør før man er ferdig. Jeg skulle gjerne hatt mulighet til å klikke på noe når man starter ammingen eller sovingen, og så klikke når man var ferdig igjen. I stedet må jeg gå inn i ettertid og angi hvor lenge søvnen/ammingen har vart, og det vet jeg ofte ikke. I hvert fall ikke om natten. Jeg har derfor fortsatt ikke klart å loggføre et helt døgn. Tenkte å se om jeg fant en annen app som er lagt opp litt annerledes. Det finnes jo mange gratis-apper som går på det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok. jeg skal lete jeg også. Sier fra om jeg finner en bra en. Nå er det notatfuksjonen som brukes her.. Funker jo det og..

20 000,- ja! De helte vel på så det holdt! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå lastet jeg akkurat ned en som heter Baby feeding log, den ser mye mer brukervennlig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

For noen nydelige bilder du har lagt ut på Facebook av M!!! Hun begynner å bli stor hun og!! Koselig!

Takk :rodmer:

Ja tiden går utrolig fort, litt for fort :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg husker faktisk ikke hva du spiste på peppes, men husker du la ut en meny like etter fødsel. Du synes nemlig du hadde så lite energi.Det jeg så da var at du spiste lite, men ganske sunt. Da trodde du kanskje at du var usunn, siden du spiste tyrkisk pepper (herregud, hva er det meg som husker sånne detaljer :daane: Nørd? :fnise: ) men det var jo lunsjen din. Ditt samlede kalori-inntak var ganske lavt. I tilegg gikk du gjerne en mil om dagen da. Da slo det meg den teorien jeg har. Har og ei venninne som sier hun kan spise alt hun vil. I virkeligheten blir hun mett fort. Hvis hun spiser en skive, så spiser jeg to. Blir dobbelt så mye det ;)

Jeg hadde og komplekser for at jeg var for tynn før, men har alltid hatt J-Lo-rumpa mi som ikke har vært så tynn, så har ikke helt klart å bestemt meg for om jeg vil opp eller ned i vekt. Husker jeg ville ha større legger og klipte opp "rullsokker" som jeg hadde lag på lag under strømpebuksa. Dette gjorde jeg helt til en dag ei venninne sa at nå hadde jeg gått vel amokk med leggvarmerne - nå så leggene tjukke ut! Og sannelig så det ikke skikkelig latterlig ut. Fra den dagen har jeg ikke hatt komplekser for å være for tynn og har vel egentlig ikke vært det siden heller. Har heller vært noen kilo for mye til tider.

Jeg blir og fort datalei forresten. Takk for unntaket ;) Ser ut som jeg fikk deg i gang igjen ;)

Endret av Becky1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...