Gå til innhold

Hverdagen - med en baby i hus!

cypress

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den jobben hørtes jo virkelig fantastisk ut, spesielt mtp deres nye livssituasjon! :jepp: Jeg skal krysse fingre og tær!

Ha en fin søndag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt ny-ny bil altså, men ny for oss! :nigo: Vi får den antagelig i morgen, hvis de rekker å få ferdig omregistreringen til da. Hurra for stasjonsvogn!! :hoppe:

Det har vi også! I går :nigo: Og skal hente den i morgen. Stasjonsvogn :hjerte::ler:

Masse lykke til i 2.gangs intervju, skjønner godt det frister med skikkelige ordnede former og diverse goder :Nikke: Spennende med stort konsern også. Når tenker du at du skal tilbake i jobb forresten? Frister det i det hele tatt?

Jeg hadde håpet å få gradert uttak etter 6 mnd hjemme, men min arb.giver stiller seg på bakbena :sur: Derfor blir jeg litt inspirert når jeg hører om folk i perm som er i intervjuer og sjekker ut andre muligheter :lur::ler:

Håper du har en fin søndag! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra hurra :bolledeig: Skjønner at det du søker mer ordna forhold nå som du har barn. Jeg har begynt å håpe litt på den jobben jeg var på intervju på igjen da... Bare litt. Var svigermor som fortalte hvor lang tid en sånn prosess tar og at det fortsatt var håp ut måneden. Jeg er så dum som håper sånn, for da blir jeg mer skuffa enn om jeg tar jobben som en bonus. Menmen, noen skuffelser får man tåle :jepp:

Da skal jeg fortsette å krysse fingre for oss begge! :jepp:

Det har vi også! I går :nigo: Og skal hente den i morgen. Stasjonsvogn :hjerte::ler:

Masse lykke til i 2.gangs intervju, skjønner godt det frister med skikkelige ordnede former og diverse goder :Nikke: Spennende med stort konsern også. Når tenker du at du skal tilbake i jobb forresten? Frister det i det hele tatt?

Jeg hadde håpet å få gradert uttak etter 6 mnd hjemme, men min arb.giver stiller seg på bakbena :sur: Derfor blir jeg litt inspirert når jeg hører om folk i perm som er i intervjuer og sjekker ut andre muligheter :lur::ler:

Håper du har en fin søndag! :sol:

Jeg skal egentlig tilbake i jobb i september/oktober, men planlegger å be om litt ubetalt permisjon i tillegg i direkte forlengelse, før mannen tar sin perm. Men hvis jeg får denne jobben, tror jeg at jeg må begynne å jobbe så tidlig som mulig, for de er avhengig av å fylle tomrommet så raskt som mulig der. Da kan jeg heller ta noen uker ulønnet etter mannen er ferdig med sin permisjon. Jeg gleder meg forsåvidt litt til å jobbe igjen faktisk - selv om jeg syns det er helt fantastisk å ha permisjon også!!

Har arbeidsgiveren din egentlig anledning til å sette seg sånn på bakbeina da? Mente å huske at man selv velger hvordan permisjonen skal tas ut. Men det er selvfølgelig forskjell på teori og praksis der - man skal jo tilbake til jobben etter permisjonen, og da er det greit å ikke ha vært alt for "vanskelig"...

Vi fikk bilen vår på fredag. Den er så stor!!! Gruer meg til å parkere den i garasjen.. Men det er vel en vanesak tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har vi kost oss!!! A har vært i et strålende humør, og det har vært så koslig!! Mange ganger i dag da vi gikk tur, lå hun nedi vogna og smilte opp til meg, det tror jeg aldri jeg har sett før. Det har sikkert noe med at hun alltid har vært så godt pakket inn, så vi ikke har sett hverandre, pluss at hun har sovet mye mens vi har gått, men jeg føler også at jeg merker en utvikling på henne. Hun er mer våken og responsiv på ting som skjer. Det er flere uker siden hun lo litt for første gang, men det ble med den ene gangen, inntil i dag, da kom det igjen. Og jammen klarte jeg å få med litt på film!! Det er gøy altså!! Jeg måtte maile det til mannen som var på jobb, moro å dele det med han selv om han ikke er til stede.

Vi prøvde igjen å gi flaske i dag. Det gikk ikke så bra. Mannen hadde glemt at vi hadde fått en ny flaske av Dine som vi skulle prøve, så han satte i gang med en gammel, dum en. Så da jeg minnet han på det, hadde A allerede satt seg helt på bakbeina, og bare gråt og vred seg unna. Så det hjalp ingenting å bytte til den da. Men nå åpnet vi jo en boks med MME for å teste om hun ville ha det (siden Siebaeo sa at Bolla ikke vil ta MM, men tar MME), så nå må vi teste igjen i morgen, for å bruke opp boksen før den blir dårlig. Huff, jeg håper hun kan skjønne greia snart. Jeg skal liksom i et utdrikningslag i slutten av mai, heldagsopplegg, det kan jeg jo ikke dra på hvis ikke noen andre kan mate henne. Det er litt kjipt. Det er ikke en av mine nærmeste venninner, men allikevel, jeg hadde jo tenkt å dra på det. Kanskje ikke absolutt hele dagen, men mer enn et par timer i hvert fall. Jaja, Lille A er viktigst, så det blir som hun bestemmer.. ;)

Lille A har forresten fått noen flekker på huden som jeg lurer på hva er.. Det er små røde og veldig tørre områder, ca en cm i diameter, en i knehasen og en inni albueleddet, og det ser ut som en er på vei å komme under haken også. Noen som vet hva det kan være? Jeg har forsøkt å smøre med Bephanten noen dager nå, men syns ikke jeg ser noen endring. Jeg tror ikke hun plages av det, for hun klør ikke på det eller noe. Jeg vet ikke om så små barn skjønner at de kan klø seg heller jeg men, så kanskje ikke det betyr noe at hun ikke gjør det.. :fnise: Jeg forsøkte å ringe helsesøster for å spørre, men hun var selvfølgelig ikke på jobb i dag.

Huff, jeg fant vedtaksbrevet mitt fra NAV her i dag. Jeg ble litt vedmodig av å se at permisjonen er over allerede om 4 måneder. Det går så fort! Jeg har jo ferie i tillegg da, pluss at jeg planlegger noe ulønnet perm, så det blir neppe jobb i begynnelsen av september, men allikevel!! Jeg vil være hjemme og kose med gullet mitt!!! :kgbaby: Vi får sette i gang og lage en bebiss til snart tror jeg, så kan jeg være mer hjemme! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det høres ut som det kan være sopp - lillemor fikk det å da fikk vi beskjed om å smøre på Canesten :jepp:

Du kan også prøve rød Apobase (veldig oljete krem) fås kjøpt på apoteket, eller locobase som også fås kjøpt på apotekt - det kan være tørrflekker, bruker du olje i badevannet hennes?

Eller såper som er tilsatt litt parfyme? i såfall kan hun reagere av såpene å få tørrflekker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det høres ut som det kan være sopp - lillemor fikk det å da fikk vi beskjed om å smøre på Canesten :jepp:

Du kan også prøve rød Apobase (veldig oljete krem) fås kjøpt på apoteket, eller locobase som også fås kjøpt på apotekt - det kan være tørrflekker, bruker du olje i badevannet hennes?

Eller såper som er tilsatt litt parfyme? i såfall kan hun reagere av såpene å få tørrflekker :)

Vi dusjer stort sett, og da vasker vi henne med en såpe som nok inneholder parfyme ja. Ellers når jeg bare vasker henne med klut, bruker jeg bare vann.

Var det helsestasjonen som fortalte at lillemor hadde sopp, eller måtte dere til legen? Canesten er reseptfritt mener jeg å huske? Siden alle flekkene er på steder det kan være litt fuktig (inni knehasen, inni albuen, under haka), kan det sikkert bli god grobunn for sopp ja. Hmm.. men det er vel ikke noe særlig å smøre på Canesten uten å vite om det er dét. Jeg får høre hva HS sier hvis hun ringer i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med en våken og glad baby. :rodmer:

Lykke til videre med flasking. :)

Ja, det er kjempeherlig!! :rodmer::yvonne:

Takk, vi trenger alle lykkeønskninger vi kan få på flaskefronten! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var legen på sykehuset den dagen vi skulle hjem som oppdaget det under armen på lillemor da han undersøkte henne, hun hadde også i lysken og da fikk vi beskjed om å smøre på Canesten for den hjelper kun hvis det er sopp - og var vist sådann ufarlig.

Det var akkurat slik du beskriver på lille A.

Tips til flasking: kjøp forskjellige flaskesmokker og finn ut hvilken som er favoritt - noen er enklere å suge av enn andre og de fleste flasker tar standardsmokkene som er så og si alle :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan være sopp, men jeg syntes ikke det hørtes ut som veldig typiske lokalisasjoner for det. Mer typiske ville heller vært under armen, på rumpa/rumpesprekken. Utslett er veldig vanskelig å bedømme uten å faktisk se dem, så jeg ville tatt meg en tur til helsestasjon eller lege. Der kan de eventuelt bare ta et lite avskrap av huden og titte i mikroskopet for å se om det er sopp.

Så koslig med latter og smil fra skjønner frøkna :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå drakk Lille A akkurat ca 60 ml fra flaske!! :hoppe: Vi ga MME fra flaska med den store tutten som vi fikk av Dine, og plutselig sugde hun til!! Jeg aner ikke hvor mye det er vanlig å spise til ett måltid?? Noen som vet? Hun fikk pupp etterpå til hun slapp selv, så hun ble sikkert uansett mett.

Men nå er det bare å fortsette å øve! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå drakk Lille A akkurat ca 60 ml fra flaske!! :hoppe: Vi ga MME fra flaska med den store tutten som vi fikk av Dine, og plutselig sugde hun til!! Jeg aner ikke hvor mye det er vanlig å spise til ett måltid?? Noen som vet? Hun fikk pupp etterpå til hun slapp selv, så hun ble sikkert uansett mett.

Hei!! Jippi, er det ikke deilig! Lettere for de å ta suttekopp og etterhvert, når de venner seg til flaske :jepp:

Men kan bare si det at når T var like gammel drakk han mellom 130-140 til et måltid( ca hver 3-4 time) , og det er ganske gjennommsnittlig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS. Det pleier å stå bak på MME pakken, hvor mye de ca drikker i forhold til antall mnd :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så forskjellig.

Da snuppa mi var 4 mnd drakk hun ca 150-200ml til hvert måltid (5), men nå er jo hun stor igjen. Hun veide på den tiden rundt 7-8kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink!! :nigo:

Du, prøv å smøre henne med Aderma. Den har gjort underverker på alle jeg har snakket med om det, mens mange har sagt at de ikke liker Bephanten like godt. Ta et bad med godt med olje i, og så smører du med Aderma :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...