cypress Skrevet 4. mai 2011 Forfatter #3221 Del Skrevet 4. mai 2011 Du? Hvilken helsestasjon sokner dere til? Går utifra at vi går til samme... Har fått tilbud om å væe med på barselgruppen deres, har du valgt det? Vi går på helsestasjonen på Ullern. Jeg er med i en barselgruppe ja. De to første gangene er det treff med helsesøster og fysioterapeut der de informerte litt, og det syns jeg var veldig ålreit. Det bør du i alle fall gå på syns jeg. Etter det fikk vi en liste med navn på alle i gruppa, og så har vi selv tatt initiativ til treff. Vi møtes en gang i uka fast. Det er absolutt ikke alle som er med, opprinnelig var vi 11 i gruppa, men på treff i dag var vi for eksempel bare tre som møtte. De som er med er til gjengjeld veldig hyggelige da. Hun ene har jeg til og med dratt på babykino med utenom de faste treffene. I dag gikk vi tur til Folkemuseet med barselgruppa. Det var babytreff i dag med omvisning. Det var helt ok. Han som hadde omvisningen var litt rar, så jeg syns ikke vi fikk så mye ut av det, men det er jo veldig fint der da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 5. mai 2011 Forfatter #3222 Del Skrevet 5. mai 2011 I går fikk vi e-n-d-e-l-i-g kjøpt ny bil!! Herregud så lei jeg er av å høre på mannen lese opp annonser fra finn... Vi fikk ikke solgt vår gamle privat, så vi endte opp med å kjøpe ny hos en forhandler som tar vår gamle i innbytte. Ikke helt ny-ny bil altså, men ny for oss! Vi får den antagelig i morgen, hvis de rekker å få ferdig omregistreringen til da. Hurra for stasjonsvogn!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 5. mai 2011 Forfatter #3223 Del Skrevet 5. mai 2011 A har sovet så dårlig om nettene de siste par dagene! Hun ligger og klynker og bråker og trekker bena oppunder seg. Jeg mistenker jo at hun har vondt i magen, for hun skriker til hvis jeg prøver å massere magen hennes. Og jeg er så trøtt, og det eneste som hjelper umiddelbart er pupp, så nå har vi kommet inn i en skikkelig dårlig vane med at hun ligger til puppen omtrent hele natten. Og da sover jeg mye dårligere enn før... Jeg vet ikke hva vi skal gjøre?!? Hun virker ikke som hun har vondt nå på dagtid, nå ligger hun og pludrer i babygymmen og er så blid atte. Høres dette kjent ut for noen? Jeg tar gjerne imot tips!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 5. mai 2011 #3224 Del Skrevet 5. mai 2011 Gratulerer med ny bil Får hun rapet på natta da? Snuppa vår ble sånn når vi var så trøtte at vi glemte/ikke orket å rape henne på natta.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 5. mai 2011 Forfatter #3225 Del Skrevet 5. mai 2011 Eh, nei det får hun jo ikke.... Kanskje det er så enkelt som det ja.. Huff, da får jeg dårlig samvittighet, for da er det jo min skyld at hun har vondt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 5. mai 2011 #3226 Del Skrevet 5. mai 2011 Kan være verdt å prøve å få henne til å rape på natta også ja Her ble det trøbbel iallefall, om hun ikke fikk rape eller gulpe (jeg har en gulpebaby) etter mat på natta. Og ikke vits å få dårlig samvittighet, vi kan ikke få til alt hele tiden! Og hvis det er dette med raping, er det jo en enkel ting å fikse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muffin! Skrevet 5. mai 2011 #3227 Del Skrevet 5. mai 2011 Gratulerer med bilen! Og så spennende med jobbintervju da. Krysser fingrene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 5. mai 2011 #3228 Del Skrevet 5. mai 2011 Har ikke telling på hvor mange ganger senga vår ble utgulpa på natta for at hun ikke fikk rapet skikkelig Nå hadde snuppa vår også en låsning mellom skulderbladene som gjorde at hun ikke fikk til å rape skikkelig, så det var lett å gi opp på natta når hun var urolig og ikke ville rape.. Det kan være så enkelt som det Cypress Men du skal ikke ha dårlig samvittighet Det er helt naturlig å være trøtt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 5. mai 2011 #3229 Del Skrevet 5. mai 2011 Gir du henne fenikkelte? Vi måtte gi det på natten frem til han var kanskje 4 mnd. (Glemmer fort.. hehe) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 5. mai 2011 Forfatter #3230 Del Skrevet 5. mai 2011 Gir du henne fenikkelte? Vi måtte gi det på natten frem til han var kanskje 4 mnd. (Glemmer fort.. hehe) Nei, jeg drikker ammete som det bl.a. er fennikel i selv, men mener du at jeg skal gi henne det direkte? Hvor mye da? Jeg syns generelt det er veldig vanskelig å få henne til å rape på natten. Hun sover jo omtrent selv, og nesten bare henger der, og det kommer skjelden noe. Kan det være en låsning?? Jeg syns det går greit å rape henne på dagtid som regel. Det er vel en kombinasjon av at vi har tenkt at det kommer jo ikke noe allikevel, og at jeg er stuptrøtt, som har gjort at vi skjelden raper henne om natten. Og at jeg er redd hun skal våkne skikkelig til, og ikke ville sove videre med én gang... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 5. mai 2011 #3231 Del Skrevet 5. mai 2011 Vi fikk ikke til å rape om natten, fordi han sovnet mens han spiste. Ga 10 dråper fenikkelte før hver amming, og det hjalp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 5. mai 2011 #3232 Del Skrevet 5. mai 2011 Jeg syns generelt det er veldig vanskelig å få henne til å rape på natten. Hun sover jo omtrent selv, og nesten bare henger der, og det kommer skjelden noe. Haha, så fikk jeg et veldig søtt bilde av en sovende A i hodet Ikke alltid jeg raper om natta siden ofte har vansker for å få M til å sove. Så da får jeg velge mellom to onder. Hvis jeg raper henne hender det jeg bare støtter henne under ryggen slik at hun sitter. Det hender og jeg setter henne inntil sengekanten med pute under ryggen. Da er hun så søt. Tar jeg henne opp, henger hun over skulderen min mens jeg går rundt. Det er favorittstillingen hennes å sovne i. Har og funnet ut at det hjelper å legge henne på magen. Da kommer det ofte mer enn om jeg setter henne opp. Litt skummelt om natta i tilfelle du sovner, derfor legger jeg henne ofte på brystet mitt. Du bør være forberedt på å bli våt på brystet men Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 5. mai 2011 #3233 Del Skrevet 5. mai 2011 Vi støttet Bolla opp sånn som Becky sier vi også Eller, jeg lente han opp mot nakkeputa jeg har og så satt han litt der Så kom det ofte en rap. Og ofte ikke.. en periode holdt jeg han mot skuldra og strøk han litt på ryggen. Nå raper jeg han aldri lenger. Har hørt at han har rapt selv når han ligger, ellers så tror jeg han svelger mindre ludt om natta evt ikke bryr seg noe med det mer. Det ble enklere og enklere synes jeg. På dagen lar jeg han bare sitte oppreist til han raper av seg selv. Forresten så har vi alltid vugga hevet i hodeenden. Mulig det er med på å få lufta ut av seg selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 5. mai 2011 #3234 Del Skrevet 5. mai 2011 Liggeammer du på natten? Da svelger de mindre luft så det er å anbefale...... Keg orket aldri å rape på natta. Fenikkel eller ammete kan du gi, vi ga 2ml før amming 2-3 ganger daglig hvor en av d var på natta..... Jeg hadde skikkelig prumpebaby Ellet når jeg tenker meg om så når hun var ferdig og jeg skulle flytte over i senga hennes så hevet jeg hodet hennes i fprhold til rumpa og dunket litt, kom det ikke noe rimelig fort la jeg var å jobbe med det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 6. mai 2011 Forfatter #3235 Del Skrevet 6. mai 2011 Kort innom for å litt for annengangsintervju neste uke!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 6. mai 2011 #3236 Del Skrevet 6. mai 2011 Gratulerer så mye med ny bil og innkalling til annengangsintervju!! Dette var den jobben du håpet mest på, ikke sant?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 6. mai 2011 #3237 Del Skrevet 6. mai 2011 Oj, gode nyheter!! Så bra med annengangsintervju!! Ha en flott helg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 6. mai 2011 Forfatter #3238 Del Skrevet 6. mai 2011 Jeg har VELDIG lyst på den jobben ja!! Jeg kjenner hun som har sluttet der, som har gjort at det har åpnet seg en stilling, så jeg ble tipset om å søke før den ble annonsert eksternt. Det er derfor ikke så mange jeg kjemper mot heldigvis, så jeg håååper jo det skal være relativt gode sjanser for å få tilbud. Jeg konkurrerer omtrent bare mot meg selv, for å si det sånn. Det er i et stort konsern, med veldig ryddige forhold, sommertid, avspasering og alt sånt stas som jeg ikke er vant til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 6. mai 2011 #3239 Del Skrevet 6. mai 2011 Hurra hurra Skjønner at det du søker mer ordna forhold nå som du har barn. Jeg har begynt å håpe litt på den jobben jeg var på intervju på igjen da... Bare litt. Var svigermor som fortalte hvor lang tid en sånn prosess tar og at det fortsatt var håp ut måneden. Jeg er så dum som håper sånn, for da blir jeg mer skuffa enn om jeg tar jobben som en bonus. Menmen, noen skuffelser får man tåle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 6. mai 2011 #3240 Del Skrevet 6. mai 2011 Så spennende med andregangsintervju! Det kan virkelig anbefales med ordna forhold alså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg