Gå til innhold

Hverdagen - med en baby i hus!

cypress

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Synes du virker så flink til å få kommet deg ut. Du virker jo ikke så få så mye mer søvn enn meg, men likevel er du så mye flinkere. Husker du skrev at du og hadde problemer med å få i deg nok mat (går det forresten bedre?), så jeg har ingen unnskyldning. Bør bli flinkere til det. Hvordan får du det til forresten? Du har kanskje ikke en liten en som helst skal ligge oppå deg hele tiden? Bruker den lille fritiden jeg har til å rydde, stelle meg osv. Men nå står vi opp ganske seint her i huset (12-13-tiden).

Ja, maten går litt bedre tror jeg. Vekten er i hvert fall stabil. Jeg har faktisk vært litt svimmel de siste par dagene, så jeg er litt usikker på hva det kommer av men.. Jeg spiser som regel havregrøt til frokost, så går vi ut på tur og jeg kjøper meg et rundstykke eller bolle eller noe. Så spiser jeg egentlig ikke noe mer før middag i fem-tiden. Innimellom dette spiser jeg kjeks som jeg alltid har i veska, og gjerne noe frukt og nøtter. På kvelden spiser vi ofte noe godt, is, vafler eller noe annet. Når jeg ser nå på hva jeg spiser et det egentlig ikke så veldig mye. Hmm.. Kanskje det er derfor jeg er svimmel. Må spørre legen om det.

Jeg har heldigvis ikke en baby som må ligge oppå meg hele tiden. I alle fall ikke på dagtid. Da sover hun helt fint i vognen sin, og da får jeg gjort andre ting. Men sååå mye får jeg heller ikke gjort altså. Jeg er for eksempel ikke i nærheten av å være ferdig med å rydde i klærne mine enda. Men jeg kommer meg ut, det er sant. Jeg fikser bare ikke å være inne en hel dag. Jeg var det en del i begynnelsen, da A var helt fersk og det var så kaldt ute. Men nå er jeg ute hver dag. Enten kjører og handler og sånt, drae på besøk til andre som er hjemme eller triller tur. Jeg syns ikke det er så vanskelig, det er liksom bare å kle på og gå. Jeg vet det ikke er så enkelt for alle altså. Tror det hjelper at A bæsjer så sjelden faktisk. jeg opplever aldri stress med at jeg er ferdig med å kle på, og så må alt av igjen pga en bleie som må skiftes.

Hvis du vil ha besøk en dag er det bare å si fra, vi kan kjøre til deg vi! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg står opp en del tidligere enn dere Becky, enten i 8-tiden eller 10-tiden, avhengig av om jeg blir med på As andre soverunde eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ført oversikt for min egen del over hvor mye A sover og spiser. Det siste døgnet har hun spist 12 ganger. Er ikke det fryktelig mye til at hun er 2,5 mnd? :klo: jeg syns hun spiser ganske lite/kort tid hver gang, og innimellom føles puppene ikke tomme når hun er ferdig. Det hadde vært deilig om hun heller kunne spist færre ganger og litt lenger hver gang! Aner ikke hvordan jeg skal få det til men. Hun er jo helt uinteressert i mer pupp når hun først har sluppet den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 ganger er hver 2. time, jeg tror ikke det er helt uvanlig. Men skjønner at det er slitsomt, for sånn er det jo her også. Spiser hun oftere på dagen enn om natten, eller er det hver 2. time hele døgnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror forresten ammehjelpen sier at man bør amme 8 ganger i døgnet for å sikre produksjonen, og 12 ganger er jo bare 4 ganger mer, så jeg tror det er ganske normalt. Spesielt om hun spiser fort, det gjør Murmel også. Bruker gjerne bare fem minutter på et måltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt oftere på dagen enn på natten er det heldigvis. På natten kan det gå 3-4 timer mellom stort sett. Da spiser hun til gjengjeld mye lenger/saktere. Nå har hun f.eks holdt på i 25 minutter, men jeg mistenker at hun sover mye av tiden og spiser i søvne. På dagen er hun også gjerne ferdig på 5 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murmel spiser også saktere på natten, jeg tror nok det er en del kos også i det for dem. De har et behov for nærhet, men på dagen skjer det mye spennende, så da tar de det igjen om natten. Jeg ligger og ammer, så jeg halvsover/døser mens han spiser, så det at han bruker lenger tid plager meg ikke. Hadde jeg sittet og ammet, hadde jeg vel besvimt, tror jeg.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vil kjempegjerne ha besøk :jepp: Som jeg skrev i Neytiri sin dagbok, så er det veldig enkelt å finne frem hit. Dere er hjertelig velkomne ihvertfall :jepp:

Jeg prioriterer nok litt feil. Vil ofte ha gjort ferdig husrabeid og sånn. Bør egentlig bare dra ut så fort jeg har fått spist og ordna meg. Problemet har bare vært at vi gjerne er utpå ettermiddagen når vi har kommet dit. Også har jeg vært så frytelig sliten av å ha så underskudd på søvn. Men nå tror jeg ting er bedre. Har funnet ut at hun har vært overtrøtt en periode. Nå gjør vi alt for å få henne til å sove og det hjelper.

Jeg merker jeg er svimmel når jeg har sovet lite. Føler meg nesten full. Mannen sier han har det sånn om dagen han og. Ellers er det ikke noe rart i at du er slank. Du får trimmet hver dag, samt at du spiser sundt (- kosen på kvelden :) )

Jeg skal begynne å telle ammingene her og nå snart. I begynnelsen amma jeg 15-20 ganger i døgnet (!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de andre her - du er flink som kommer deg ut om dagene :jepp: Jeg tror nok det er det lureste for sin egen selvfølelse, den kan nok lett bli litt laber av å "bare" gå hjemme hele dagen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også amme annenhver time noen dager, så det er slitsomt.. Og noen ganger føles det ut som puppen ikke er tømt her også.. Men sånn er det vel, de styrer litt selv det der har jeg skjønt ;)

Har vært veldig svimmel de siste ukene jeg også, men det er nok blanding av lite søvn og blodtrykksfall (er det legen har sagt til meg hvertfall..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, nå prøver mannen å gi flaske... Jeg er på soverommet og de i stua, så hun ikke skal lukte og se meg. Men jeg hører at det går skikkelig dårlig!!! Stakkars liten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det gjør litt vondt i mammahjertet.. :kose: Forhåpentligvis går det seg til med litt trening, sånn at flaske med tida kan bli en kosestund for far og datter.. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja vi får bare prøve igjen. Jeg pumpet over 100 ml i sted, men hun drakk/ble hellt i bare ca 20 av dem. Så neste gang gidder vi ikke ha så mye i flaska, for nå må jeg vel kaste alt, siden det er blitt varmet i vannbad? Hun ble helt utslitt av forsøket stakkars, og kastet seg over puppen da jeg tilbød den etterpå. Holder på å sovne med puppen i munn nå. Stakkar, hun er sikkert kjempetrøtt også, så det var nok ikke noe bra tidspunkt å gi flaske på.

I morgen skal jeg til legen og sette inn spiral. Vi fant ut at det er verdt å sette den inn for en kort periode, for å slippe å bruke kondom... Kondom er skikkelig blæ.. Ikke at vi har så megamye sex akkurat, men da er det jo hyggelig at den er bra når vi først har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff stakar, jeg husker flere av våre forsøk å gi flaske, var grusomt og tilslutt måtte vi gi oss :( men men det skal vel testes flere ganger før fleste får det til har jeg skjønt... Tror vi ga det 12 forsøk, for har 12 forskjellige type flasker stående :gjeiper:

Lykke til hos legen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Lykke til hos legen!! :kose: Jeg føler med deg, men det skal visst være både enklere og mindre smertefullt for de som har fått barn! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk satt inn spiral i går og synes ikke det gjorde vondt i det hele tatt! :) Nå klarte jeg å slappe av ganske godt under hele, men vet ikke om det har så mye å si. Så det blir ikke noe skummelt :klem:

Mulig jeg ikke har fått med meg det, men hvorfor prøver dere flaske? Vi har forsøkt flaske her (du skal få en Tommee Tippee flaske av meg neste gang!) for at jeg skal kunne bli litt friere noen ganger, men nå er det noen uker siden sist.. Helsesøster sier vi bør opprettholde flasken 1 gang i uken når de tar flaske (bare tenkte nevnte det til hun evt begynner å ta flaske). Kanskje du også har lyst å bli litt friere, at det er derfor dere prøver? :klem:

Nå skal det sies at jeg ikke har tenkt å fly ut av døren hver eneste dag, men den ene gangen i måneden jeg skal no liksom, da er det greit at han kan ta flaske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med spiralinnsettingen :hug: Forstår godt at du ønsker det for en liten periode - etter min mening er det ikke noe som er mer lystdrepende enn kondom :jepp:

Håper det går seg til med flasken etterhvert. Tenker at det blir nok litt prøving med flaske her også når den tid kommer, det er greit å kunne overlate den lille til far eller annen omsorgsperson om det skulle være noe du skal :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, 12 flasker!!??? Vi har bare to, og begge er like håpløse på hver sin måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til hos legen, jeg synes ikke det var noe vondt å sette inn spiralen, jeg. Mange sier det, men jeg kjente ingenting. Ikke noe vondt etterpå heller.

Mange babyer som tar flaske, slutter plutselig med det, så det er noe i det Dine sier om å holde det vedlike hvis hun skulle ta den. Og det kan sikkert være smart å prøve et par forskjellige typer også, det er visst ulike sugeteknikker på dem. Greit å vite at de tar flaske da, det gjør det litt enklere.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...