Gå til innhold

Hverdagen - med en baby i hus!

cypress

Anbefalte innlegg

Det er visst noen som bruker q-tips med litt vaselin på i rumpa også, for å få ut bæsjen. Jeg har ikke forsøkt det selv, for her har ikke treg mage vært problemet, for å si det sånn :fnise:

Men magevondt er ikke stas, får håpe det løsner snart :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sikker på at det er vondt i magen da? Jeg har ofte trodd det, men har i eterkant funnet ut at det har vært andre ting (overtrøtt, øking) Gleder meg til babyene kan fortelle hva det er selv :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det er vondt i magen da? Jeg har ofte trodd det, men har i eterkant funnet ut at det har vært andre ting (overtrøtt, øking) Gleder meg til babyene kan fortelle hva det er selv :opplyser:

Hmm.. Jeg tror det er magen ja, mest fordi det er lenge siden hun har bæsjet ig hun trekker opp bena mye. Urolighetene startet midt på natten etter hun hadde sovet i nesten 4 timer, så overtrøtt kan hun ikke ha vært. Mat fikk hun og. Men hva vet jeg...

Testet q-tips i rompa, og jaggu kom en bæsj!!!! :strix: Den var ikke så stor som jeg tenkte, så tipper det kommer mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! :)

Hvis noen hadde fortalt deg for et år eller to siden at du skulle bli jublende glad over en bæsj som kom som følge av q-tips i rumpa, tipper jeg du hadde fått deg en god latter! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har A og jeg lagt oss. Normalt har vi henne i stua til vi legger oss i 12-tiden, men nå tenkte jeg at det kanskje er på tide å skape litt ro rundt henne litt tidligere på kvelden. Hun var våken, men begynte å bli litt sutrete da jeg tok henne inn på soverommet. Skrudde av alt lyset og ammet i sengen for å roe henne litt. Hun sovnet ikke av det, så da reiste jeg meg opp med henne i armene, gikk litt frem og tilbake, tok 20 knebøy, og la henne deretter i sin egen seng. Da sutret hun i ca 30 sekunder, og så Boink! var hun ute... Hadde jeg visst tidligere at hun er SÅ grei å legge, hadde jeg begynt med det før!! Er nok greit for henne å få litt ro litt tidligere enn før, nå som vi begynner å ane konturene av rutiner...

Tror jeg like greit legger meg til å sove selv. Det er jo seint nok!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, og i samme sekund som jeg trykket Post, begynte hun å VRÆLE... Tror hun må ha drømt noe, for det begynte så plutselig! Hørte at hun sa veldig tydelig NEH, som ifølge Dunstan betyr sult, så nå sitter jeg her med puppen ute igjen da. Skulle visst ikke sove riktig enda jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter "alle" begynte å snakke om Stonz, ble jeg påvirket, og bestilte et par jeg og. :) Gleder meg til å få dem, selv om de nok ikke passer før neste høst. Kom over den norske nettsiden etterpå, og de hadde noen med norsk flagg på som jeg syns var veldig søte. Men det får kanskje holde med de andre jeg kjøpte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slitsom natt ja!! :sukk: Hun lager så utrolig mye lyder, selv når hun sover! Det virker som hun gråter i søvne noen ganger, for når jeg ser på henne er øynene lukket. Jeg begynner å lure på om det kan være bedre å legge henne på sitt eget rom, så jeg ikke våkner av alle sove-lydene. Rommet hun skal få ligger vegg i vegg med vårt soverom, så jeg vil lett våkne når hun virkelig trenger meg tror jeg. Eller er det veldig tidlig å legge på eget rom når hun er 6 uker?

Endret av cypress
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror nok ikke det skader å prøve med eget rom. Det er bedre for dere begge hvis du får sove bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg høres det ut som mulig øking hvis hun blir rolig ved brystet igjen......6 uker er en veldig normal tid for øking.

Ikke at det gjelder lille A, men vår Bumba begynnte ved den alderen å gråte litt i søvn, senere virka det som hun hadde skikkelig mareritt. Vi fant ut at det var en låsning i nakken, ble behandlet av manuell terapaut og etter det var det helt utrolgi hvor rolig hun ble og sov som et lamb :)

Håper hun bare er urolig fordi hun øker hos deg :kose:

Eget rom for meg hadde ikke funket da jeg sover tungt og da ofte tar henne over i senga på natta og ammer/sover.......men vet om mange som synes det er deilig.......man kan vel bare prøve det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanskje det er øking allikevel?? Jeg gjorde nemlig et forsøk i går på dagen, å tilby henne puppen så ofte som mulig på dagtid, slik at hun kanskje ville være mindre sulten på natten og ville sove lenger da. Hun fikk altså masse mat på dagen i går, men uten at jeg tenkte på at det var øking, siden det var jeg som tok initiativet.

Nå har vi fått noen skikkelige brakere i bleia, så nå er det i hvert fall ikke dét som plager henne lenger, så nå får vi virkelig testet om det gir seg eller ikke..

Jeg fikk noen herlige smil her i dag tidlig, som får meg til å glemme hele den kjipe natta. Det er jenta si som vet å sjarmere mamma!!! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min begynner også noen ganger å gråte skikkelig i søvne. Har forstått det er veldig vanlig, men man blir jo nesten litt bekymret for om alt går bra. Test ut eget rom evt, det skader nok ikke å prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...