Gå til innhold

Hverdagen - med en baby i hus!

cypress

Anbefalte innlegg

Sleng rotet inn på et rom han kan få rydde når han er hjemme alene likevel, han rekker dessuten akkurat å støvsuge gulvene og evt. tørke av vask og speil på badet før gjestene kommer, bestill pizza eller kinamat til middag og ha is med fruktcoctail til dessert *tataaaa* null stress joggedress :fnise:

Han skulle hatt litt bank vettu som gjør sånn :kjefte: Jeg hadde gått til streik :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ~Milla~

Her kjenner jeg også at jeg blir irritert. Det er jo DU som burde vartes opp, og ikke få huset fullt med gjester :sjenert:

Håper det blir en rolig kveld for deg, ikke slit deg ut :klemmer:

Godt å høre at du er på nettet, selv, på hyttetur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjalet ja, tenkte såvidt på å bruke det, men jeg har ikke lært meg å knyte det så jeg kan amme med det på, så det ble ikke noe av. Men nå har hun hengt i puppen en TIME, så nå MÅ hun vel være mett... Skal prøve å knyte henne på meg nå! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter sov hun nå, og så var det rett tilbake til puppen... Går det an å være sulten igjen?!!?

En helt annen ting; lille A ser ut til å ha fått noe puss i øyet, det renner litt og lager gul guffe. Prøvde å dryppe en dråpe melk i, men ingen endring. Noen som har noen tips???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at hun ikke bare koser da? Eller kanskje det var mest kos i sted i og med at hun hang der så lenge, og at hun er ordentlig sulten nå?

NH hadde også noe puss og guffe i øyet, og jeg måtte ha en dråpe morsmelk inni et par tre ganger før det roet seg. Det gjør ingen skade, så det er bare å prøve igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var ganske kald i ansiktet da vi kom inn, og det syns jeg først var litt ekkelt, men resten av kroppen var varm, så da regner jeg med at det ikke gjør noe. Hva gjør folk med kulda i ansiktet, smører dere med kuldekrem eller noe? :klo:

Så flink hun er, legger på seg bra!!

Vi har da satt Bumba ut for å sove siden hun ble født nesten, og har EN regel.....vasker IKKE ansiktet på dagtid utenom nå som vi begynner med mat......men du vet når man tar på klær for dagen så blir det ikke ansikstvask. IKKE bruk noe krem som inneholder vann før man går ut.......man kan bruke kuldekrem, men vi har faktisk aldri gjort det og ikke hatt problemer med tørr hud......utenom få ganger og da smurt ansiktet på kvelden etter bad/nattstell.

De har bare godt av å bli litt kald i kinna, er i nakken man skal passe på at de er varme.....og på helsestasjonen så sa de at buken er viktigst......barn kan bli kalde på henda bare av å ligge på gulvet liksom........og man kan fort tro de er kalde...men er nok bare sikling og golvligging som har ført til det.....ikke at din er helt på det enda :fnise:

Sjalet ja, tenkte såvidt på å bruke det, men jeg har ikke lært meg å knyte det så jeg kan amme med det på, så det ble ikke noe av. Men nå har hun hengt i puppen en TIME, så nå MÅ hun vel være mett... Skal prøve å knyte henne på meg nå! :jepp:

50 minutter sov hun nå, og så var det rett tilbake til puppen... Går det an å være sulten igjen?!!?

En helt annen ting; lille A ser ut til å ha fått noe puss i øyet, det renner litt og lager gul guffe. Prøvde å dryppe en dråpe melk i, men ingen endring. Noen som har noen tips???

Du kan titte på linken nedenfor:

amme i sjal

Å binde på seg sjalet i den "standard" kryss knyting gir deg mulighet å både ha barnet på deg i forskjellige stillinger uten å binde om igjen.

for amming velger du samme del av sjalet som er på brystet du skal amme fra, tar føttene til barnet nedi sånn at hodet peker mot brystet det skal ammes fra, dvs at du ikke bruker andre delen av krysset som går på andre skulder. bruker stoffet som føttene gikk under for å støtte rompe og rygg til barnet, så bruker du evt bare hånda de på samme side av det brystet til å støtte hodet hennes.

er bilder og forklaring på engelsk på linken.......ellers er det ikke noe problem å amme med sjalet på uten å bruke det, du bare flytter vekk ene skulderstroppen mot brystkassa di mellom brystene så er det ikke i veien ;)

Håper det hjalp, lykke til!

ps. høres ut som hun kanskje øker melka di, eller trenger ekstra nærhet i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ps. høres ut som hun kanskje øker melka di, eller trenger ekstra nærhet i dag :)

Tror hun bare ville gi pappa'n sin en lærepenge jeg :fnise: . "Ikke kødd med mamma'n min. Hun er miiiiin nå og har ikke tid til å stelle istand middagsselskap" (etterfulgt av et kult uttrykk og et skikkelig wræl) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror hun bare ville gi pappa'n sin en lærepenge jeg :fnise: . "Ikke kødd med mamma'n min. Hun er miiiiin nå og har ikke tid til å stelle istand middagsselskap" (etterfulgt av et kult uttrykk og et skikkelig wræl) :ler:

:ler: mulig........

men bare så dere vet jenter, fleste økedager kommer på dager det i grunn passer utrolig dårlig :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare typisk at lille A er ekstra krevende på en dag du burde ha gjort noe ja. Jeg har hørt mange som har opplevd at babyen er skikkelig krevende rett før man skal ha barnedåp hjemme, for eksempel. Men litt til pass for mannen din, man gjør da ikke sånt bare 4 uker etter du har født!!

Håper dere har en trivelig kveld da med besøk tross alt :)

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la A i sjalet, og da sloknet hun umiddelbart og sov i flere timer. Hadde henne der mens vi spiste og alt. Genialt det sjalet altså!!

Besøket vårt hadde med seg sine to døtre, en på 3 år og en på 3 måneder. 3åringen var veldig opptatt av vår baby, selv om hun jo er vant til å ha en baby rundt seg. Nå har mor og barn reist hjem, mens far ble igjen her og skravler. Det er han jeg opprinnelig kjenner, men nå fikk jeg avtalt med kona hans å finne på noe en dag snart, siden vi begge er hjemme i perm.

:fnise: Nå står gutta på badet og skifter bleie på A. (mitt "forslag"...) Jeg hører at de diskuterer bæsj og sinksalve og sånt. Moro! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la A i sjalet, og da sloknet hun umiddelbart og sov i flere timer. Hadde henne der mens vi spiste og alt. Genialt det sjalet altså!!

Besøket vårt hadde med seg sine to døtre, en på 3 år og en på 3 måneder. 3åringen var veldig opptatt av vår baby, selv om hun jo er vant til å ha en baby rundt seg. Nå har mor og barn reist hjem, mens far ble igjen her og skravler. Det er han jeg opprinnelig kjenner, men nå fikk jeg avtalt med kona hans å finne på noe en dag snart, siden vi begge er hjemme i perm.

:fnise: Nå står gutta på badet og skifter bleie på A. (mitt "forslag"...) Jeg hører at de diskuterer bæsj og sinksalve og sånt. Moro! :)

Så bra hun liker sjalet, og ja er fantastisk hva man kan gjør med den på.....eneste regelen er IKKE noe varm drikke :opplyser:

:lol: ser for meg de to voksne gutta snakke bæsj og sinksalve :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, stakkars A!!! Øyet hennes blir bare verre og verre!! Nå er det litt rødt på selve øyet, og hun er litt hoven under øyet. Og det væsker en god del. Har hatt i morsmelk ca tre ganger til nå. Håper å se en bedring i morgen tidlig!! Det virker ikke som hun plages så veldig av det faktisk. Merkelig nok.

Nå prøver jeg å puppe henne i søvn. Håper hun sovner snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goffel hadde øyeinfeksjon i starten, og vi dro til lege med det, da det ikke ble noe bedre. Legen tok bakterieprøve, og sjekket for klamydia :overrasket: (Selv om jeg hadde ks :fnise: ) Han gav oss ikke noe kloramfenikol, som jeg hadde trodd. En ukes tid etterpå fikk vi svar at det var gule stafylokokker, men siden det da var blitt borte, lot vi det være. Jeg tror det som etterhvert faktisk hjalp, selv om det først så ut til å bli verre, var morsmelk!

Øyet hans ble også rødt og hovent, og masse puss. Det er veldig vanlig for nyfødte :jepp:

Høres ut som dere hadde det hyggelig i går da :nigo: Og så bra at hun sov så godt i sjalet :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten - takk for link og tips Neytiri!!

I natt har vært ganske pyton egentlig... (jammen godt jeg leser litt korrektur på hva jeg skriver, for nå ble pyton endret til Putin..)

A sovnet ikke før 2.30, og skrek masse før det. Hun har ikke vært sånn før, så jeg syns det var litt ekkelt - og slitsomt. Glad det ikke er jeg som skal kjøre til fjellet etterpå, jeg er nok ikke 100% oppmerksom etter så lite søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så kjipt når dem blir sånn i øya.....Bumba fikk det som du beskriver når hun var 2-3 uker gammel. Er veldig vanlig at de får tette tårekanaler når dem er så små og da hvis noe kommer i øya så klarer de ikke alltid rense det selv.

Vi var enda på sykehuset da det ble oppdaget så kan ihvertfall dele hva vi gjorde.

Håndhygene er viktig så dere ikke evt kan bli smittet....bruk gjerne antibac før du skal rense øya hennes, og bruk antibac FØR du tar i det andre øyet hvis du skjønner. Vi brukte smågaskluter(kan også bruke mesoft kluter som fås på apoteket)....drippe saltvannsdråper på kluten og tørke øyet mot øyekroken, ikke kni, heller snu kluten igjen om du ikke får vekk puss........når det ikke er noe gul puss igjen kan du drippe øyet med morsmelk, så tar du antibac på hendene dine, og så fortsetter med det samme på det andre øyet.......husk antibac til slutt så du ikke blir smitta.

Hvis det ikke blir bedre ville jeg ringt eller dratt til legen, for her ble det ikke borte med morsmelk og da fikk vi øyedråper som heter Fucitalmic, og da gjør du akkurat det samme med å rense med saltvann, men i stedenfor morsmelk drypper du med øyedråpene ;)

Håper dere får en flott helg :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...