TuttaV Skrevet 1. februar 2011 #2581 Skrevet 1. februar 2011 Luksusproblem kan du godt si Fett er jo det som inneholder mest energi, så å spise fete ting vil være lurt. Du har avokado og nøtter, majones og fet fisk som fx laks. Dernest kommer protein, så spist godt med kjøtt av alle slag. Ellers kan du godt bytte ut vann med melk og juice for å få mer kalorier.
Diddles Skrevet 1. februar 2011 #2582 Skrevet 1. februar 2011 ...å tilsette f.eks egg i sauser, supper, potetmos osv er også en måte å lure i seg litt ekstra næring på Ikke noe gøy å ta av for mye heller! Smoothie er jo også både sunt, næringsrikt og flytende - så får du i deg litt væske på kjøpet
Gjest Ruccola Skrevet 1. februar 2011 #2583 Skrevet 1. februar 2011 (endret) Tror man også kan spise sånne proteinsjokolader i mellom måltidene for å få litt mer kalorier Har en kamerat som er veldig tynn, og han fikk ihvertfall tips om å gjøre det Ellers kan du spise litt mer middag en du pleier(om så bare en potet mer), ha mer saus på maten enn du pleier... kanskje kjøpe H-melk om du liker det, isteden for lettmelk. Ost, makrell i tomat, leverpostei, prim, kremoster og sånt er pålegg som er bra også Jeg for mindel har noen kilo å gå på, så håper jeg havner i din situasjon og bare legger på meg 10 kg! EDIT: Legg forresten inn gode vaner om å spise hver 3-4 time! Er så lett å glemme seg selv oppi all ammingen og babylivet generellt! Venninna mi kunne komme på på kvelden at hun hadde glemt å spise selv, men babyen hadde fått det den skulle.... Ammatåka er skummel sånn sett! Endret 1. februar 2011 av Ruccola
siebaeo Skrevet 1. februar 2011 #2584 Skrevet 1. februar 2011 Amming er utrolig energikrevende! Pinglebein her og men det er pga muskler som har forsvunnet Som Pupsilure sier, nøtter er kalloribomber! Hva med å legge inn en varm lunsj om du klarer? Pasta eller pastasalat (kald). Brød, pasta, poteter og ris er jo kjente kallorivarer. Ellers har du jo en veldig god grunn til å ta deg en kakao og kanelbolle på hver trilletur nå da
Neytiri Skrevet 1. februar 2011 #2585 Skrevet 1. februar 2011 Du har jo fått masse tips, men avokado er en av de beste tinga man kan spise, inneholde utrolig mange vitaminer man trenger og viktig fett. Hodepinnen tenker jeg først og fremst væske.......ha vann i en stor flaske og ha den meed deg OVERALT! Her drikker jeg utrolig mye i løpet av dagen, man blir faktisk så tørst av å amme. Tror jeg fyller flasken 8 ganger om dagen, og den er en halvliter!! Håper du blir med på neste treff
DDuck Skrevet 1. februar 2011 #2586 Skrevet 1. februar 2011 Man trenger å drikke masse når man ammer! Jeg hadde et beger på 0,7liter som jeg fylte opp 4-5 ganger om dagen.. nå er ikke jeg noe særlig glad i bare vann, så jeg hadde litt saft oppi bare for å få til å drikke såpass mye Men merket at jeg var utrolig mye mer tørst den perioden jeg ammet Jeg vet ikke helt om det er et bra tips, men vannmelon har iallefall mye raske karbohydrater og er jo også mye væske i... Så kanskje det kan funke både for næringsbehovet og væskebehovet ditt? :klø:
Neala Skrevet 1. februar 2011 #2587 Skrevet 1. februar 2011 Jeg er veldig nysgjerrig på hva lillejenta di heter...
cypress Skrevet 2. februar 2011 Forfatter #2588 Skrevet 2. februar 2011 Takk for masse bra tips!!! Dere er så søte!! Nå har jeg akkurat spist opp de siste restene av julekakene, så jeg er i god gang med å få i meg kalorier i dag i hvert fall.. De var litt tørre, men fortsatt ganske gode! I dag er Lille A to uker gammel allerede!! Tiden går så fort!!! Vi har vår første dag alene hjemme sammen nå, og hittil går det veldig bra. Natten var også ok. Hun sov i stua i vognbagen til kl 24, og fikk mat da. Så sov hun ved siden av meg i sengen til kl 3 og fikk mer mat. Så la jeg henne i hennes egen seng der hun sov til 6.30. Da var hun helt umulius og ville ikke ta puppen, selv om hun tydelig viste at det var mat hun ville ha. Etter masse strev skjønte dumme meg at brystet var for spent, så hun ikke fikk ordentlig tak. Jeg fikk håndmelket litt, og så tok hun den endelig. Vi sovnet igjen ca 7.30 og sov til ca 10. Nå ligger hun og sover ved siden av meg i sofaen og er så søøøøt!! Lurer litt på om jeg skal prøve å legge henne i vognen og sette den ut på balkongen? Alle sier jo at babyer sover så godt i frisk luft? Eller kanskje jeg burde komme meg ut og trille en tur... Lett å gro fast i sofaen gitt..
Mazilla Skrevet 2. februar 2011 #2589 Skrevet 2. februar 2011 Nååh, det høres koselig ut! Hvis været er fint kan det jo være deilig å trille en liten tur, spesielt hvis du er redd for å få for vane å gro fast foran Oprah eller Dr Phil!
Disco Biscuit Skrevet 2. februar 2011 #2590 Skrevet 2. februar 2011 Enig med Mazzi, det høres kjempekoselig ut Du har jo fått masse tips på "luksusproblematikken" din allerede, så jeg lar vær å kommentere noe mer, jeg krysser dog fingrene for at det går seg til!
Neytiri Skrevet 2. februar 2011 #2591 Skrevet 2. februar 2011 Her sov Bumba ute fra første gang vi var hjemme, klart varmere da, men er ikke så kaldt akkurat disse dager så ville ikke nølt å sette lille A ut hvis dere har muligheten... Her er det nemlig 2-3 timer sammenhengende vs. 30-60 min inne!! Å gå tur er jo fin måte å komme seg ut
LineGourmet Skrevet 2. februar 2011 #2592 Skrevet 2. februar 2011 (endret) Holder meg jevnt oppdatert her jeg altså, selv om det ikke syns så godt Utrolig koselig å høre hvordan det går med dere Håper dere kom dere ut på tur da... Angående luksusproblemet, så har jeg et litt mer usunt tips - men enklere å få i seg. Nå har du jo spist opp julekakene Kjeks har masse karbohydrater og enorme mengder kalorier. Fy-fy for oss må passe oss litt, men veldig enkelt for deg å spise f.eks mens du ammer Endret 2. februar 2011 av LineGourmet
Dine Skrevet 2. februar 2011 #2593 Skrevet 2. februar 2011 Veldig misunnelig på dette luksusproblemet altså... Skjønner godt du drøyer med treff, så du får kose deg med venninnen din i morgen istedet
cypress Skrevet 2. februar 2011 Forfatter #2595 Skrevet 2. februar 2011 (endret) Nope, vi kom oss ikke ut i dag.. Like etter jeg skrev at alt gikk så fint våknet hun, har var veldig urolig store deler av dagen. Det kan jo forsåvidt hende at en trilletur ville ha roet henne, men det ble bare ikke til at jeg gjorde det. Men i morgen skal vi på helsestasjonen, og jeg har store planer om å trille dit i stedet for å ta bilen. Vi skal være der allerede kl 10.30, og det fremstår nå for meg som veeeldig tidlig.. Men jeg skal prøve å rekke det! Når jeg tenker meg om, så spiser jeg kanskje ikke så mye som jeg innbiller meg. Derfor skal jeg nå loggføre litt hva jeg får i meg. I dag: frokost: 1 brødskive m smør og spekeskinke Lunsj: 1 bolle havregrøt laget med melk med sukker og smørøye i resten av julekakene mellom"måltid": ca 20 tyrkisk pepper sukkertøy to skiver rullekake Middag: pølsegryte m bønner, grønnsaker og bratwurst Kveldssnacs:mer tyrkisk pepper (har en stor taxfree-pose ser dere....) Skal spise kveldsmat også etter hvert. Jeg kunne definitvt spist mer både til frokost og lunsj, men ble avbrutt begge gangene, og når jeg først har fått i meg litt, og ikke er direkte sulten lenger, er det lett å glemme det. Venninnen min som kommer i morgen skulle ha med seg både noen fantastisk gode cookies hun lager og rundstykker, så da blir det nok litt mer på dagtid da. Er :juhu: tilbake forresten?? Må bare teste.. Edit: Ingen juhu nei... Syns jeg så noen brukte den her?? Endret 2. februar 2011 av cypress
Mazilla Skrevet 2. februar 2011 #2596 Skrevet 2. februar 2011 Den er tilbake under navnet "hoppendeglad"!
Neytiri Skrevet 2. februar 2011 #2597 Skrevet 2. februar 2011 (endret) Den er tilbake under navnet "hoppendeglad"! der var den!!! Endret 2. februar 2011 av Neytiri
cypress Skrevet 3. februar 2011 Forfatter #2598 Skrevet 3. februar 2011 Fett! I natt har jeg hatt min første litt tøffere natt. Lille A har hatt puppen i munnen mer eller mindre hele natten. Hun våknet første gang kl 1.30. Da liggeammet vi men sovnet ved puppen begge to. Da vi våknet en time eller to etter vi begynte å amme, var hun sulten igjen, så da var det på'n igjen. Det samme gjentok seg to ganger... Sikkert noen som syns det er skummelt å sovne sånn, med tanke på at jeg kan rulle på henne, men det er jeg faktisk ikke bekymret for. Jeg legger meg jo stabilt, og har ingen tro på at jeg ikke skulle våkne dersom jeg mot formodning skulle falle fremover og lande oppå en stor babyklump. Litt dumt at det blir dårlig med raping bare da... Men vi tar Minifom, og det syns jeg virkelig hjelper! Hun har begynt å prompe som en proff etter at vi startet med det! Først ligger hun litt og knirker og løfter på bena, og så kommer det. Det er så morsomt å se hvordan hun umiddelbart roer seg etter å ha fått ut en luftboble. Veldig søt! Men er det virkelig meningen å ta Minifom før hvert eneste måltid?? Jeg syns det virker så mye med 10 dråper hver gang, når hun spiser opp til 12 ganger om dagen? Det står jo at det ikke tas opp i kroppen, så det er vel ikke noe fare for "overdose", men jeg bare lurer. Lurer også på om det er meningen å fortsette å ta like mye nå som hun er blitt bedre, eller om man da skal trappe ned på dosen? Det står ingenting om det i pakningsvedlegget, så jeg antar man bare skal fortsette å ta det så lenge det er behov? Straks skal vi ut på tur på Helsestasjonen! Spent på å se vekten til A!
Dine Skrevet 3. februar 2011 #2599 Skrevet 3. februar 2011 Sånn sover vi også og jeg er heller ikke særlig redd for å rulle oppå han.. Har på følelsen at man er veldig obs på det i underbevisstheten, så synes du skal fortsette med det, så får dere begge litt søvn Lykke til med veiing!
Mazilla Skrevet 3. februar 2011 #2600 Skrevet 3. februar 2011 Kan du ikke høre med de på helsestasjonen om de vet noe om doseringen av Miniformen? Lykke til med veiing!
Fremhevede innlegg