Gå til innhold

Hverdagen - med en baby i hus!

cypress

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer med overstått bursdag!!! :bursdag:

Håper du hadde en flott feiring og koste deg på bursdagen din - den første som mamma :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Gratulerer med vel overstått bursdag! :hoppe::gave::sjokolade:

Håper du koste deg på dagen din og at det viste seg å være koselig med din egen bursdag selv om den kom litt brått på! ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg igjen! : :goodbye: Blir litt lite tid til KG om dagen, men sånn er det med en ny baby i hus! :kgbaby:

Nå har hun akkurat spist litt, og ligger og sover ved siden av meg i sofaen. :hjerte:

Jeg merker at hun er litt mer krevende nå enn hun var de første dagene. Litt mer skriking på kveldene og mer plaget av luft. Vi gjør så godt vi kan med å få ut luften, men jeg syns det er vanskelig. Jeg kan skjelden høre at det kommer noe ut, så etter en stund gir jeg bare opp fordi jeg tenker at hun kanskje ikke er en rapebaby.. Hvor lenge skal man holde på med stryking/dunking på ryggen egentlig? :klø: I går kjøpte vi Minifom og begynte å gi det, og jeg syns allerede det virker som hun er litt bedre faktisk.

I dag er siste dagen jeg har mannen hjemme i permisjon. Det har vært fint å være sammen om dette, spesielt om natten. Men fra i natt blir det mitt ansvar alene.. Håper det går greit. Hun våkner stort sett to ganger hver natt, da spiser vi, raper (prøver i hvert fall) og kanskje skifter en bleie hvis det er nødvendig. Så sovner hun heldigvis ganske greit igjen, hvis hun ikke har vondt i magen. Men det tar jo fort en time hver gang, så nattesøvnen blir oppstykket.

På torsdag skal vi på veiing på helsestasjonen. Det blir spennende å se hvordan utviklingen går!! Hun begynner allerede å stange i endene på de minste pysjene, så det er tydelig at hun vokser! Flinke jenta mi spiser så godt atte! :rødme:

I dag skal vi ut på trilletur hele familien, deilig at det ikke er så kaldt i dag!

Ha en fin dag damer!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten: takk for alle bursdagshilsner!! Koselig at dere husker på meg! :rødme:

Dagen ble feiret hjemme hos mine foreldre. Lille A var festens midtpunkt, og ble sendt rundt fra fang til fang hele dagen. Hun sov mesteparten av tiden heldigvis, ellers tror jeg kanskje hun ville blitt litt overstimulert. Men det gikk helt fint! :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Ang raping, må man holde på en stund, spesielt når de er så små. Går bedre etterhvert. Dunking på ryggen hjelper visstnok ikke (ingen fortalte meg det før han var stor) men dunking under rumpa, og stryking oppover ryggen er veldig effektivt. Du kan også prøve Siebaeos Rapemetode. :skravle: Den går ut på å vrikke hoftene frem og tilbake, og liksom skru rapen ut. Veldig effektivt! Jeg pleier å holde han opp mot skulderen min, ta tak under rumpa med et godt grep, og skru :jepp: Har lest at noen syns det er veldig effektivt å holde ungen oppe ved at du stryker med den ene hånden, så overlapper med den andre, Du blir nødt til å presse, for å ikke miste henne, og da kommer rapen lett. Var det veldig urorståelig skrevet? :fnise:

Det er VELDIG viktig å få opp rapen! Angrer på at jeg ikke var nøyere med det selv i starten :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ofte tenker jeg at det ikke er vits å la han rape, for jeg har ikke hørt/sett at han har svelget noe luft, men så raper han plutselig allikevel. :) Så jeg tror stort sett det er noe som skal opp.

Prøv også gjerne magemassasje. Kle av henne (jeg gjorde det utenpå klærne i starten, og det er ikke like effektivt i det hele tatt) Masser i sirkler med et par fingre, i samme retning som klokka går. Ofte kan man kjenne luftboblene under huden! Sykle med bena, vri rumpa til begge sider osv. Veldig effektivt! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm vet ikke om det er såå viktig å få de til å rape, babyer som ammes får mindre luft som regel MEN luften kan komme opp eller ned. Her fikk vi nesten aldri noe særlig rap, men hun prumpa som en helt :fnise:

babymassasj funker utrolig bra for vår del, og minifom og fenikkelte(ammete) ble hippig brukt i starten og funka bra!

Når Bumba var ganske ny holdt jeg henne i ene armen i en vuggestilling med hodet litt høyere en kroppen....og dunket under rumpa hennes, etterhvert lå vi med henne på brystkassa og overlappa hendene som stryker oppover ryggen........og når hun klarte å holde hodet så "klemte" jeg henne mens jeg holder under rumpa og da kommer den automatisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så godt å høre at dere koser dere, selv om det er endel ting å sette seg inn i nå i starten. Det er vel naturlig tenker jeg, det er jo et helt nytt lite menneske dere skal bli kjent med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er vanskelig det der med rapingen.. Ikke alltid vi får det til vi heller og det er helt sikkert kilden til mye gråting på kveldstid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å lese at alt er bra med den lille familien og supersøte A :rødme:

Nyt den siste dagen dere har sammen! Jeg er overbevist om at du kommer til å klare deg helt fint alene når mannen er på jobb :jepp: Spennende med veiing :jepp: Hun har nok vokst endel allerede :)

Gratulerer også med vel overstått bursdag :danser:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese oppdatering :strix:

Ang. rapingen så hadde vi veldig god effekt av å holde henne under fotbladene og presse knærne hennes opp mot magen mens vi hadde henne på brystkassen... Skjønner du hva jeg mener? :fnise:

Froskestilling kan vel det kalles :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siebaeos Rapemetode

:fnise:

Du er vel ikke helt klar for å komme på treff enda Cypress..? :sjenert: Da skulle du fått den presentert live. Performed by Bolla og Siebaeo ;)

Høres ut som dere koser dere veldig hjemme! Veldig hyggelig å lese! :)

Jeg drikker en kopp ammete om dagen. Jeg merker egentlig ikkenoen forskjell på Bolla, hansliter heldigvis ikke med magen, men tenker at jeg forebygger jo i tilfelle det skulle være noe en dag. Og så smaker det godt også :jepp: Den fra Helios i alle fall. Det er den eneste jeg har prøvd.

Skal du ikke få deg en ticker da? Jeg mister helt oversikten over hvor gamle (les: nye) småttisene er uten tickere :fnise:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle tipsene om raping!! Jeg visste ikke at det ikke fungerer med dunking på ryggen, så det var fint du sa Pupsilure! Jeg skal teste ut rumpedunking i stedet!!

Når er det dere skal treffes igjen? :klø: Finner vel ut av det hvis jeg tar en runde i bøkene.. Føler meg ikke heeelt komfortabel med å skulle ut på tur, men egentlig sover hun så mye på dagtid at det nok antagelig hadde gått helt fint. Hmm... Må fordøye den litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal møtes på Peppes på Aker Brygge klokka tolv på torsdag. Det er jo parkeringshus i umiddelbar nærhet om det skulle være nødvendig. Og jenter som er vant til pupp, gråt og nyfødte babyer!

Du er veldig tøff om du kommer. Men skjønner godt om du synes det er litt i overkant altså ;)

Jeg dro på kino da Bolla var 3 uker. Da syntes jeg at jeg var ganske tøff! Men det gikk forbausende bra mye fordi Bolla stort sett var opptatt av mat og soving da. Nå er vel ikke din bolle større enn knappe to uker så jeg blir imponert om du frister deg ut på tur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ticker på plass! ;)

Ai, akkurat torsdag kan jeg faktisk ikke, jeg får besøk av en venninne som også er i permisjon. Så da slapp jeg å vurdere å bli med... :fnise: Neste gang er jeg klar vettu!!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått et "luksusproblem" forresten, som jeg faktisk bekymrer meg litt for... Jeg gikk opp ca 10 kg totalt i løpet av graviditeten, og de er allerede helt borte. Jeg syns lårene mine ser ut som pipestilker.. Jeg er så redd for at jeg skal bli enda tynnere, etter hvert som jeg ammer. Jeg prøver å spise så mye jeg kan, men jeg er nok ikke flink nok. De siste to kveldene har jeg fått vondt i hodet (noe jeg normalt aldri har), og jeg mistenker at det er fordi jeg er for dårlig til å drikke også, slik at jeg blir dehydrert. Hva kan jeg spise som inneholder masse kalorier uten at jeg blir altfor, altfor mett? Uten at det nødvendigvis er sjokolade og snop? Eneste jeg kommer på er avokado.. Jeg har ikke peilig på hvor mange kalorier ting inneholder. Må kanskje begynne å sette meg litt inn i sånt. Kanskje noen har noen tips??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om luksusproblem :rolleyes::fnise: Nøtter f.eks er det mye kalorier i :jepp: Og så kan du jo ta på litt ekstra smør/majones og pålegg på brødskivene, og litt ekstra fløte i sausen :sikle: Ikke særlig missunnelig på deg :snurt:

Synd du ikke kommer på treff. Får bli neste gang da :klem:

Endret av Pupsilure
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...