Dine Skrevet 25. januar 2011 #2522 Skrevet 25. januar 2011 Velkommen hjem Cypress og lille A! Melken regulerer seg ja, for jeg husker at på dag 5 hadde jeg utrolig mye melk og brystene var helt steinharde og Lilletassen klarte ikke ta tak engang fordi de var så harde. Nå hadde jeg litt problemer meg ammeteknikken også, så jeg visste ikke at jeg burde håndmelke (og heller ikke hvordan) for å myke opp litt, men nå går det mye bedre Har veldig lyst å se på lille A jeg også, men har jo ikke facebook, så du må gjerne PM når du får mulighet og hvis du har lyst da så klart
Lilywhite Skrevet 25. januar 2011 #2523 Skrevet 25. januar 2011 Herregud for en skjønn liten prinsesse dere har fått Vi var med en kamerat av kjære og babyen hans igjen i går, jeg smelter bare helt... Håper vi får vår egen snart vi også
TuttaV Skrevet 26. januar 2011 #2524 Skrevet 26. januar 2011 Lille prinsessen var nydelig! :rødme: Synes hun ligner på mamman sin jeg Håper dere koser dere jeg gleder meg til flere små oppdateringer om deres nye hverdag
cypress Skrevet 27. januar 2011 Forfatter #2525 Skrevet 27. januar 2011 Endelig litt tid til å oppdatere her!! Gud, som tiden flyr med en liten en!! Hun sover faktisk veldig mye og bra, men når hun sover er det liksom hundre andre ting som skal ordnes, jeg må sove litt selv, og prate med mannen og nysgjerrige folk på telefonen. I går ble A en uke gammel allerede. Utrolig hvor fort tiden går. Vi koser oss veldig masse, og foreløpig er hun en veldig enkel baby. Hun gråter lite, og når hun gjør det, er det stort sett greit å finne ut årsaken. Det er stort sett mat eller bleie som må fikses på, og når det er i orden sovner hun. Vi hadde litt trøbbel med ammingen i begynnelsen, for hun var (og fortsatt er) skikkelig dårlig til å gape. Det førte til at vi ikke fikk puppen langt nok inn i munnen, og jeg var på vei til å bli sår på knoppene. Da var vi fortsatt på sykehushotellet, så vi fikk mye bra hjelp fra jordmødrene der. Vi måtte øve med henne på å suge på en finger for å venne seg til å ha noe langt inne i munnen, og vi matet med skje og kopp en del. Et par ganger tok vi også en tynn slange og tapet fast til lillefingeren til mannen, og puttet inn i munnen hennes. På den måten skulle hun skjønne at hun ville få mat dersom hun hadde puppen langt inne i munnen. Det har hjulpet masse, men hun er fortsatt skikkelig dårlig til å gape. Men det går greit, jeg blir ikke sår eller noe så langt. Og hun får i seg masse mat, for vi er allerede godt forbi å ta igjen fødseslvekten. Vi ble på sykehuset til søndag. De ville egentlig at vi skulle reise hjem lørdag, men på grunn av amme/gape-problemene ble vi en dag ekstra. Vi trivdes i det store og hele godt på hotellet (Milla: jeg skal skrive et eget innlegg om det senere). Det var allikevel godt å komme hjem. Litt frustrerende var det at dagen før fødselen gikk mannen i gang med å skulle sku opp masse hyller i boden vår, men ble ikke ferdig fordi han manglet noen skruer. Disse skulle han etter planen skaffe dagen etter, men den planen utgikk selvfølgelig på grunn av fødselen. Det var derfor løse hyller og esker og rot i hele leiligheten da vi kom hjem. Det syns jeg var skikkelig frustrerende, og i min hormonrus begynte jeg å gråte over dette en kveld. Dere kan jo gjette hva mannen fikset dagen etter.. Så nå ser det mye bedre ut her! Ellers må jeg jo bare si at lille jenta vår er helt herlig... Hun er så fantastisk søt og nydelig!!! Det er helt merkelig å tenke på at hun har blitt lagd av meg og mannen, at hun har ligget inne i magen min og at hun nå er et lite menneske som skal vokse og er helt avhengig av vår omsorg og kjærlighet. Fødehistorie kommer etter hvert.
Neala Skrevet 27. januar 2011 #2526 Skrevet 27. januar 2011 (endret) Det høres helt fantastisk ut! Godt at du har en så snill mann som tar godt vare på dere Endret 27. januar 2011 av GUNS
Dine Skrevet 27. januar 2011 #2527 Skrevet 27. januar 2011 Så godt å høre fra deg og at alt er bra med dere alle sammen Kjenner godt til de hormonene og har tydd lett til tårene selv, men nå begynner jeg å bli litt mer meg selv igjen Nå behøves jeg her av lilletassen min, så får skrive mer senere
Gjest ~Milla~ Skrevet 27. januar 2011 #2530 Skrevet 27. januar 2011 Så herlig å høre. Tenk en uke gammel allerede :rødme: Også så nydelig hun er, så bildene på facebook
Mazilla Skrevet 27. januar 2011 #2531 Skrevet 27. januar 2011 Så koselig å høre! :rødme: Det skulle vel egentlig bare mangle om ikke man skulle bli litt hormonell midt oppi en så omveltende situasjon.. Godt det ble en ordnings med hyllene!
Muffin! Skrevet 27. januar 2011 #2534 Skrevet 27. januar 2011 (endret) Åh, så koselig. :rødme: Så bra lille A gråter lite og spiser godt nå, og at mannen gjør som frua vil. Endret 27. januar 2011 av Muffin!
Zia Skrevet 27. januar 2011 #2535 Skrevet 27. januar 2011 (endret) Så koselig å lese her inne! Blir skikkelig glad jeg Så fint å høre at det går greit så langt, og tviler ikke på at dere har verdens skjønneste lille jentebaby Endret 27. januar 2011 av Zia
Neytiri Skrevet 27. januar 2011 #2537 Skrevet 27. januar 2011 Så koselig å høre fra deg, og så flott hun spiser bra. Hvis du ikke har fått vite det på sykehuset så er det viktig å peke brystvorta mot nesa hennes, altså ikke munnen for å få henne til å gape høyt. Når vi avennte skjoldet her måtte jeg være streng å ikke dra henne mot brystet hvis hun ikke gapet høyt først. Husk det er lov at de blir små frustrert til å begynne med, de lærer da riktig teknik Gleder meg å høre fødselshistorien
TuttaV Skrevet 27. januar 2011 #2538 Skrevet 27. januar 2011 (endret) Herlig lesing Bestillingsbabyen dette her! Lykke til videre med ammingen! Endret 27. januar 2011 av TuttaV
Småkjekset Skrevet 27. januar 2011 #2539 Skrevet 27. januar 2011 Det er så herlig lesning her inn :rødme: Høres ut som om dere koser dere mye i den nye tilværelsen deres
Gjest Neferet Skrevet 28. januar 2011 #2540 Skrevet 28. januar 2011 Det er så hyggelig å lese oppdateringer fra deg cypress!! Håper dere får en fin helg!
Fremhevede innlegg