Gjest ~Milla~ Skrevet 23. januar 2011 #2481 Skrevet 23. januar 2011 Koselig å høre fra deg igjen. Flott med masse melk Håper det går bra med ammingen
siebaeo Skrevet 23. januar 2011 #2483 Skrevet 23. januar 2011 Velkommen hjem!! Er det ikke deilig å ha blitt mamma? :rødme: Så godt at ammingen går bra! Da er mye gjort Godt å høre fra deg!
Gjest Azalea Skrevet 24. januar 2011 #2485 Skrevet 24. januar 2011 velkommen hjem håper alt stå bra med dere og at dere koser dere masse
LineGourmet Skrevet 24. januar 2011 #2486 Skrevet 24. januar 2011 Velkommen hjem! Bra å høre at du har mye melk! Så det renner av begge to om du hører henne gråte ja.. hehe.. heftig Kos dere masse! Gleder meg til å høre fødselshistorie etterhvert
Gjest Neferet Skrevet 24. januar 2011 #2487 Skrevet 24. januar 2011 Så koselig å høre at dere har kommet hjem med lille A! Håper det går greit å finne seg til rette i det nye livet!
Sequax Skrevet 24. januar 2011 #2489 Skrevet 24. januar 2011 Velkommen hjem! Så fantastisk at du har så mye melk!! Håper det renner like bra hos meg når den tiden kommer!
cypress Skrevet 24. januar 2011 Forfatter #2490 Skrevet 24. januar 2011 Det er litt slitsomt med den melken altså!! I dag ammet jeg av den ene puppen, og måtte holde en liten kopp/melkeoppsamler foran den andre puppen. Da jeg var ferdig hadde det rent ut over 50 ml av seg selv, uten noen stimulering utover at den andre puppen ble sugd på. Det var mye altså!!! Hvis det skal fortsette sånn, blir det vanskelig å amme når jeg er ute på tur, for et lite ammeinnlegg er ikke nærheten av nok... Og jeg syns det blir litt merkelig å sitte med en plastkopp på ute blant folk liksom... Kanskje noen har et tips?? :klø:
Sequax Skrevet 24. januar 2011 #2491 Skrevet 24. januar 2011 Det er litt slitsomt med den melken altså!! I dag ammet jeg av den ene puppen, og måtte holde en liten kopp/melkeoppsamler foran den andre puppen. Da jeg var ferdig hadde det rent ut over 50 ml av seg selv, uten noen stimulering utover at den andre puppen ble sugd på. Det var mye altså!!! Hvis det skal fortsette sånn, blir det vanskelig å amme når jeg er ute på tur, for et lite ammeinnlegg er ikke nærheten av nok... Og jeg syns det blir litt merkelig å sitte med en plastkopp på ute blant folk liksom... Kanskje noen har et tips?? :klø: Kanskje litt i overkant.....:dåne: Er det forresten mulig å få et lite bilde og navnet på søta på PM?
DDuck Skrevet 24. januar 2011 #2492 Skrevet 24. januar 2011 Det stabiliserer seg etter en liten stund skal du se I børjan har man alt for mye melk som regel, men babyen regulerer det og kroppen lager til slutt den mengden A trenger så slipper du all den ekstra melka Derfor har man også det som kalles økedøgn... Når A begynner å kreve litt mer mat vil hun ligge til puppen mye oftere i et par dager og da stimulerer hun produksjonen din sånn at du lager mer melk til henne
Tusle Skrevet 24. januar 2011 #2493 Skrevet 24. januar 2011 Nå har jeg jo ikke begynt å amme selv enda, men jeg har lest det DDuck sa nå Man bruker noen dager på å stabilisere melkemengden, men forstår at du syns det er litt tungvindt
cypress Skrevet 24. januar 2011 Forfatter #2494 Skrevet 24. januar 2011 Aha, det var jammen godt å høre!! Hvis det bare skal være sånn her noen dager, er det jo ikke noe problem. Foreløpig beveger vi oss jo ikke utenfor døra...
DDuck Skrevet 24. januar 2011 #2495 Skrevet 24. januar 2011 Hvordan står det til med den nybakte mammaen da? Er kroppen i fin form?
Blåmor Skrevet 24. januar 2011 #2496 Skrevet 24. januar 2011 Velkommen hjem! Så flott at alt har gått så bra. Skjønner tankene dine rundt melkefloden, er ikke noe moro hvis du må sitte med bøtter under puppene for å få samlet det opp. Men som de erfarne mødrene sier, det stabiliserer seg sikkert etter hvert. Det renner hos meg om natta, og jeg har jo ikke født en gang.
Gjest Neferet Skrevet 24. januar 2011 #2497 Skrevet 24. januar 2011 Jeg har absolutt ingen gode tips, men må bare si at jeg fikk litt festlige bilder i hodet av din beskrivelse av ammingen med for mye melk! Håper det er bra med dere alle tre!
Sequax Skrevet 24. januar 2011 #2498 Skrevet 24. januar 2011 Velkommen hjem! Så flott at alt har gått så bra. Skjønner tankene dine rundt melkefloden, er ikke noe moro hvis du må sitte med bøtter under puppene for å få samlet det opp. Men som de erfarne mødrene sier, det stabiliserer seg sikkert etter hvert. Det renner hos meg om natta, og jeg har jo ikke født en gang. Hva?! Her kommer det ikke en dråpe....
Neala Skrevet 24. januar 2011 #2499 Skrevet 24. januar 2011 Velkommen hjem! Så flott at alt har gått så bra. Skjønner tankene dine rundt melkefloden, er ikke noe moro hvis du må sitte med bøtter under puppene for å få samlet det opp. Men som de erfarne mødrene sier, det stabiliserer seg sikkert etter hvert. Det renner hos meg om natta, og jeg har jo ikke født en gang. Her er det ikke noenting, bortsett fra litt flekker i bh'en en og annen dag.
Gjest ~Milla~ Skrevet 24. januar 2011 #2500 Skrevet 24. januar 2011 Siden jeg skal på Ullevål om ikke altfor lenge... så hvis du har tid og overskuddet en dag hadde det vært fint å høre litt om dine erfaringer derfra. Ting som er kjekt å ta med selv, om barselhotellet og rutiner osv? Men.. bare en dag du har tid og overskudd altså
Fremhevede innlegg