Gå til innhold

Hverdagen - med en baby i hus!

cypress

Anbefalte innlegg

Heldigvis kommer hun snart :kose:

Jeg var jo hjemme nesten hele svangerskapet, og det er helt riktig som du sier, man sover, ser på idiot-tv og shopper :jepp::fnise:

Du kan jo dra på babykino, og titte på de små nurkene? Jeg skal på kino på saga i dag kl 13, med ei venninne, du kan godt bli med hvis du vil :)

Så denne litt sent dessverre.. Vi får gå på kino en annen gang!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ekstremt kjedelig å gå hjemme ja. Også blir man så "lat" av det, mannen min var sykemeldt i noen mndr. en gang og det var omtrent uutholdelig, for han gjorde ingenting, selv om han både kunne og hadde tid. Han var helt sjokkert over seg selv til og med.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du er lei nå, men det er kun kort tid igjen til lille jenta kommer så ventetiden er heldigvis ikke lang ::klem:

Godt og høre at dere opplevde strålende kundeservice hos elkøp! Det hadde jeg ikke helt trodd...

Og jeg må nok innrømme at jeg er nysgjerrig på navnevalg jeg også :sjenert:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på å gå på babykino neste uke. Så det er bare å bli med ;) Samme med deg Pupsilure! Med forbehold om at det er en severdig film..

Skjønner så goooodt at du er lei! Eneste jeg kan si er at så snart det er i gang er alle ventedager-minutter-sekunder GLEMT! Jeg ble skikkelig sofagris de siste ukene.. Travelt opptatt med å stappe i meg trøstesjokolade. :klaske: Ble helt apatisk som mannen til Iril. Rumpa mi angret veldig på det i etterkant :ler:

Jeg satt og leste noen fødselshistorier i går, og merkelig nok kjente jeg at jeg hadde veldig lyst til å gjøre det igjen.. :sjenert: Blir egentlig litt misunnelig på dere som har det så nært forestående! :jepp: Det er en helt fantastisk opplevelse!! (selv om det ikke alltid går akkurat som man ønsket ;) ) Men jeg synes du kan klemme igjen til kvelden den 20 januar! ;) Jeg vil forresten tippe en dato nr 2! Og det er 24 januar. Eller, vi kan si at det er lille M aka Bolla som tipper!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg akkurat sett 3 episoder av Jordmødrene som ligger på NRK.no, det blir litt som å lese fødselshistorier. Utrolig mye følelser som kommer når jeg ser på det! Jeg gråter hver gang en baby kommer ut, det er bare så koselig!! :rødme: Grugleder meg litt til fødselen nå. Noen av damene hyler som stukne griser, mens andre er helt stille og bare presser. Lurer på hvordan jeg kommer til å være!

Kino neste uke hadde vært hyggelig!! :jepp:

Legger ved et magebilde tatt på nyttårsaften.

post-21586-0-19172600-1294320472_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Kjempe flott gravidmage :rødme:

Jeg har også begynt å tenke sånn, lurer på hvordan jeg reagerer... stille eller hylende, eller begge deler ;)

Ikke så altfor lenge til vi finner det ut begge to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må bare si det her, gurimalla så diger magen blir når man er gravid! :ler:

Du har en flott babymage, sånn fin og stram :fnise:

Håper jeg får sånn mage når jeg blir gravid :):fnise:

Håper alt står bra til! :klem:

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si det her, gurimalla så diger magen blir når man er gravid! :ler:

Husker jeg tenkte sånn selv da jeg ikke var gravid. Ble nesten helt skremt av å se hvor stor man faktisk ble. Nå synes jeg alle er så tynne og slanke, selv om de i utgangspunktet ikke er spesielt planke. Man forandrer helt synet hva stor og liten mage er. Rart det der.

Når det er sagt er jeg heeelt enig i at Cypress har fin mage. Perfekt gravidmage vil jeg si :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVA GJØR DE STAKKARENE SOM ER HJEMME I LENGRE PERIODER???? Sover?? Glaner på idiot-tv? Drar ut og shopper?

Ja, vi sover, glaner på tv (man begynner til å med å se på 7th heaven etterhvert :fnise: ), depper og blir sløve. Det er ikke noe gøy. Men det er jo ikke alle som er sånn. Det er jo mange som liker å gå og pusle med ting og tang og hobbiene sine og stortrives. Folk er veldig forskjellig skrudd sammen :Nikke:

Jeg tipper forresten også at babyen kommer 22.januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du begynner å bli lei :klemmer: Men de fleste som har vært gjennom dette før deg sier de angrer på at de ikke brukte tiden godt nok til å slappe av, så du får prøve :fnise:

Jeg likte godt å være "hjemmeværende" i de rolige periodene av studentlivet, men jeg liker veldig godt å jobbe også :) Men er jo noe annet å gå hjemme når man går rundt og venter på liten bebis, da tror jeg jeg hadde blitt litt utålmodig jeg også ;) Og så er det kanskje ikke så mange som har tid å finne på ting på dagtid lengre, sånn man kunne når alle var studenter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:sinna: Nå hadde jeg skrevet et langt innlegg, og så kom jeg borti en knapp og alt forsvant..

Det jeg ville si var at jeg ikke mente å fornærme noen med å skrive at jeg blir smårar av å gå hjemme uten noen faste daglige gjøremål. Jeg er klar over at folk sikkert takler det forskjellig, men JEG hadde virkelig daua av å gå hjemme alene over lang tid. Jeg merker at jeg utsetter ting, og blir sittende apatisk foran tven eller dataen, og mister all tiltakslyst. Jeg skulle egentlig reist inn på jobben med skattekortet mitt i går, men så langt kom jeg aldri. Ikke fordi jeg ikke hadde tid, bare fordi jeg ikke kom så langt. :rolleyes:

I dag er planen å vente på Elkjøpgutta som skal komme med den nye vaskemaskinen. De skal komme før kl 13. Deretter skal jeg inn til byen med skattekortet - og i dag MÅ jeg gjøre det, for de trenger det før lønnskjøringen neste uke. Jeg handler best under press med andre ord. ;) Gud, for en travel dag.. :fnise:

Etter mannen er ferdig på jobb skal vi kanskje ut og feire at en kamerat av han har fått ny jobb. Mannen ville egentlig feire med champagne, men der måtte jeg minne han på at det KAN jo faktisk skje noe nå, og da vil jeg gjerne ha han edru. Jeg har klart å feste med eplejuice nå i 9 måneder, så da får han klare det i 14 dager... Han så poenget heldigvis... Vi har jo allerede avtalt at nyttårsaften var siste gangen han drakk før fødselen. Jeg syns ikke det er et stort offer for han akkurat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt han så poenget! Han tenkte sikkert ikke over at det kan skje noe når som helst. :fnise: Er ikke det en skummel tanke forresten? Jeg ser for meg at jeg kommer til å være helt nervevrak når det nærmer seg. Tanken på at den største omveltningen i livet er rett rundt hjørnet er jo rimelig overveldende, for å si det mildt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble i alle fall ikke fornærmet, for jeg blir akkurat som deg når jeg går mye hjemme. Dessuten skrev du det på en måte som gjorde det tydelig at du selv lurte på hva du skulle finne på..

Og det er jammen bra at mannen din så poenget, synes heller ikke det var for mye å forlage. Og heldigvis syntes ikke mannen din det heller. :) Blir spennende framover nå :klemmer:

Endret av Store My
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest ~Milla~

Skulle bare mangle at mannen skåler med noe annet i glasset enn champagne :jepp: Hvis han har så lyst på champagne kan han heller ha en liten flaske stående til etter fødselen for å feire lillefrøkna som er kommet til verden ;)

Ja du sier noe der.. hva gjør vi som går hjemme.... Litt shopping er jo ikke dumt, men tv på dagtid, nei takk ;) Det er bare søppeltv :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir akkurat som deg når jeg går hjemme! Får ikke gjort noen verdens ting. kler ikke ordentlig på meg engang, går rundt i den samme t-skjorten jeg sov i, og en joggebukse, gjerne en det er malingsflekker på :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos champagne til etter fødselen - er det bare noe jeg innbiller meg, eller kan jeg også ta et glass rett etterpå? Sånn rent teoretisk sett, jeg tviler på at jeg har lyst på... Jeg mener å ha lest at siden det tar en del tid fra fødselen til melken kommer i gang, så vil ikke ungen få i seg noe, selv om hun ligger ved puppen og "øver seg" på å suge?!? :klø:

Nå har endelig Elkjøp-gutta vært her, så nå skal jeg ut på tur! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir akkurat som deg når jeg går hjemme! Får ikke gjort noen verdens ting. kler ikke ordentlig på meg engang, går rundt i den samme t-skjorten jeg sov i, og en joggebukse, gjerne en det er malingsflekker på :roll:

Hehe, nesten godt å høre at det ikke bare er meg. Jeg kan FINT finne på å gå i pysj hele dagen, hvis jeg ikke skal ut av huset. Ganske ekkelt i grunn... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...