Gå til innhold

Hverdagen - med en baby i hus!

cypress

Anbefalte innlegg

Lurer litt på hvorfor jeg ikke har vært her inne tidligere, egentlig :klø: Men det er jo aldri for sent å begynne! Har ikke lest så veldig mye tidligere i boka di, men nå vil jeg bli kjent med cypress og følge deg i det nye livet, jeg tipper at vi kanskje vil ha en del til felles?

Håper alt står bra til, nyt permisjon! Det skal jeg, bare jeg blir ferdig med denne siste fordømte eksamen...

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tipper 18. januar :jepp:

Jeg er og fryktelig nysgjerrig på A-navnet :jepp::popcorn:

Vet ikke du hva det er? :klø: Trodde det jeg.. PM kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippelisten er oppdatert! :opplyser:

Nå syns jeg tickeren min er skikkelig teit... :klaske: Jeg er verken større enn et hus, har hemorider eller har "the runs" tenk!! :snurt: Er det virkelig uvanlig å ha det helt greit sånn på slutten av svangerskapet?? :klø:

Jeg snakket med mamma angående hennes svangerskap i går forresten. Det viste seg at hun også bare gikk opp 10 kg totalt, og som meg kun hadde litt plager med vann i bena. Så for oss er det tydeligvis helt normalt. :jepp: Jeg glemte å spørre når hun fødte i forhold til termin, det kan jo gi en grei pekepinn i forhold til hva jeg kan forvente også.. :lur:

I dag har jeg fått ordnet diverse greier. Jeg var på Babyshop i romjulen og kjøpte vinterhjul til vognen, men da jeg kom hjem viste seg å være et søskenbrett jeg hadde fått... :klaske: Nek... Både hun som jobbet der, og jeg som ikke sjekket at hun ga meg riktig (men mest hun...). Så da måtte jeg tilbake i dag og bytte. :sur: Jaja, fikk kjøpt meg ammepute da jeg først var ute, så helt bortkastet var det ikke.

Ellers må jeg skryte litt av kundeservicen til Elkjøp faktisk!! Vi kjøpte som kanskje tidligere nevnt ny vaskemaskin og tørketrommel i romjulen. Vi hadde først litt problemer med å få vaskemaskinen til å stå stille under sentrifugering, men kjøpte sånne kopper den kan stå i, og testet og alt virket greit. Men så i går kveld kjørte vi en maskin, og før vi visste ord av det hadde maskinen ristet seg helt ut til midt på gulvet, ødelagt plastkoppene de sto i, og bøyd det ene benet. Det har ristet så voldsomt at benet faktisk har skrapt av emaljen (eller hva det er..) på den ene flisen på badegulvet, så den har fått et stygt hakk i seg.

Jeg ble ganske fortvilet i går da vi oppdaget det, for det var ikke sånn jeg forestilte meg at det skulle bli med ny vaskemaskin liksom.. Vi kjøpte en ganske dyr maskin også, for å være sikre på at det ikke skulle bli noe tull med den.

Jeg har ikke noe erfaring med å reklamere på ting hos Elkjøp, men fryktet det verste, og var sikker på at dette kom til å bli masse mas med å få fikset. Men neida!! Vi sendte en mail til Elkøp i går kveld, og i dag ringte de og sa at de kommer med en ny maskin til oss på fredag, pluss at vi kan få en håndverker til å bytte gulvflisen og sende regningen til dem! :hakeslepp: De brydde seg overhodet ikke om årsaken til det som hadde skjedd, men sa bare at sånt skal ikke skje, så dette skal vi fikse. Jeg er imponert!! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ~Milla~

Skal si du har hatt en effektiv dag ;)

Flott med servicen til elkjøp, selvom det bare skulle mangle ;)

Tror det er en "myte" at man "skal" føle seg stor og diger helt på slutten. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, go Elkjøp! :)

ang mødre og likheter.. Mamma la på seg 7 kg og fødte før termin med meg, og jeg la på meg 20 kg+ og ble igangsatt 15 dager over termin.. Så det er ikke alltid det stemmer. Men hun var nok mye mer aktiv enn meg og det kan nok ha påvirket begge deler ganske kraftig! Pluss at jeg hadde masse vann og hun ikke.

Ikke lenge igjen nå!! :hoppe: Håper alikevel du rekker treffet.. ;):klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående mødre og lik fødsler... jeg la "bare" på meg 17kg, mens mamma gikk opp 48kg :fnise:. Hun gikk laaaangt over termin med meg, hadde så og si en livmor som ikke hadde lyst til å føde... det samme her.. jeg gikk 16 dager over og da med 3 forsøk på igangsettelse.

Så noe likt, men ikke alt.

Hadde også et problemfritt svangerskap, slik som deg. Og ikke hadde jeg shit-breake eller følte meg som et hus. Stor ja, men det er jo noe man blir og er, men ikke som et svært hus ;)

Elsker A-navnet :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Azalea

hei :klemmer:

nærmer seg veldig nå, må si at jeg holder en knapp på 22, veeeldig fin dato det der :fnise:

lurer veldig på A-navnet??!!! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefint navn :rødme: . Fikk bare med meg M-navnet jeg. Ei venninne vurderte navnet til sin datter, men fant ut at det ikke ble like fint med samboerens bergensdialekt :ler: .

Nyt at du er i god form :jepp: . Ang tickeren så lurer jeg på om de ikke er helt fast hva som kommer opp? :klø: . Tror ikke jeg har fått den om at babyen nå har flere hjerneceller enn Hilton-søstrene tilsammen :fnise::vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer litt på hvorfor jeg ikke har vært her inne tidligere, egentlig :klø: Men det er jo aldri for sent å begynne! Har ikke lest så veldig mye tidligere i boka di, men nå vil jeg bli kjent med cypress og følge deg i det nye livet, jeg tipper at vi kanskje vil ha en del til felles?

Håper alt står bra til, nyt permisjon! Det skal jeg, bare jeg blir ferdig med denne siste fordømte eksamen...

:klemmer:

:velkommen: Så hyggeglig med nytt besøk! Jeg har sett deg rundt om kring, men vet ikke hvorfor jeg ikke har vært inne hos deg noen gang heller... :vetikke: Skal ta meg en tur jeg! :jepp: Gleder meg til å bli kjent med deg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaja, 13 dager igjen til temin, og jeg må innrømme at jeg nå har begynt å bli litt lei... Lei av å måtte få hjelp til å ta på kompressjonsstrømper, lei av å måtte BRUKE kompressjonsstrømper, lei av å ikke kunne sette meg rett opp i sengen, men måtte vri meg over på siden først, lei av å ikke kunne lene meg fremover uten å bli kvalm, lei av halsbrann, lei av å ikke kunne ha sex på normal måte, lei av å våkne på natten av kynnere som gjør at jeg må tisse, lei av å måtte sette meg baklengs inn i bilen etc etc...

Og for ikke å snakke om - etter kun noen få dager hjemme - drittlei av å gå hjemme og ikke ha noe å gjøre!!! HVA GJØR DE STAKKARENE SOM ER HJEMME I LENGRE PERIODER???? Sover?? Glaner på idiot-tv? Drar ut og shopper? Jeg skjønner ikke at noen faktisk gjør dette frivillig altså, for fytti rakkarn så hjernedød man blir av dette... GLEDER meg til babyen kommer, så har jeg i hvert fall henne å underholde meg med! :dåne:

I dag måtte jeg stå opp tidlig, for det skulle komme en kar og sjekke gasspeisen vår. Han har kommet og gått igjen, så nå sitter jeg her da. Jeg skal inn til jobben en tur og levere skattekort senere - kunne sendt det i posten, men jeg drar heller inn for å ha noe å gjøre. Det er dagens plan. Juhu.

Kanskje jeg skal bake noe? Men hvem skal jeg bake til? Jeg kommer jo bare til å ende opp med å spise masse selv.. Og fryseren vår er bitteliten, så det nytter ikke å hamstre heller.

Jeg skal i hvert fall lage fotobok fra bryllupsreisen. Jeg begynte i går, men det skjedde noe galt med programmet fra Japan Foto, så jeg fikk ikke lagret og mistet alt! :sinna: Så da ble jeg litt umotivert til å begynne på nytt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte nesten :fnise: litt da jeg leste her nå, men så kom jeg på at man ikke skal le av en høygravid dame, så jeg legger bare igjen en :klem: i stedet. Du kan jo forresten bake noe som ikke trenger å fryses. Havrekjeks, f.eks? Folk har spist nok kake i det siste uansett, så jeg hadde ihvertfall blitt strålende fornøyd med å bli servert hjemmelagde havrekjeks med brunost istedet for enda mer kake! :jepp: Ikke at folk forventer å bli servert noe som helst når de kommer på barselbesøk, men hvis du først hadde lyst på noe å gjøre kunne jo det være en mulighet.. :)

Lykke til med dagens gjøremål! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet
:kose: Det skulle vel kanskje bare mangle at du ikke begynte å bli litt lei nå, men det nærmer seg heldigvis ankomst for lillesnuppa! :klemmer:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis kommer hun snart :kose:

Jeg var jo hjemme nesten hele svangerskapet, og det er helt riktig som du sier, man sover, ser på idiot-tv og shopper :jepp::fnise:

Du kan jo dra på babykino, og titte på de små nurkene? Jeg skal på kino på saga i dag kl 13, med ei venninne, du kan godt bli med hvis du vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...