Mazilla Skrevet 8. oktober 2011 #3681 Del Skrevet 8. oktober 2011 Håper alt står bra til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter #3682 Del Skrevet 9. oktober 2011 Alt står bra til ja!! Trives fortsatt veldig godt på jobb, og syns slett ikke det er så ille å være borte fra babyen på dagtid. Det er nesten så jeg føler meg litt unormal når jeg sier det, for sånn er det tydligevis ikke så mange som tenker. Jeg har inntrykk av at det vanligste er å syns det er helt forferdelig å måtte gå fra og slippe taket litt... Jeg fant ut at jeg trenger jo ikke slette profilen min selv om jeg ikke er innom og oppdaterer så ofte. Det er jo moro for meg selv ha dagboken i ettertid også, som en "oversikt" over utviklingen til A. OG det er hyggelig å ha litt kontakt med dere jentene som jeg har fulgt så lenge! Siden sist har A fått to nye tenner. Fortennene i overkjeven kom samtidig, kjente dem begge første gang lørdag for to uker siden. Siden da har de vokst en god del, og de syns nå litt når hun smiler. VELDIG søtt selvfølgelig! Så nå har hun 4 tenner. Hun er blitt en racer til å rulle, og det er foreløpig den foretrukne måten å bevege seg rundt på. Hun flytter seg ganske fort rundt på den måten faktisk. Innimellom forsøker hun å dra opp bena for å kanskje krabbe, men hun skjønner ikke at hun må løfte rompa også, så det her ikke blitt noe årnings på det enda. Men det kommer vel! Hun blir jo stadig sterkere. Akkurat nå ligger hun og skyver tripp-trapp stolen frem og tilbake. Hun har tatt tak med begge armene, og sklir den bortover parketten. Trodde ikke hun fikk til det jeg... Tror forresten jeg har glemt å skrive tidligere at hun har flyttet over i en normal sprinkelseng nå. Hun lå jo i den lille bedside criben til hun var 8 måneder faktisk. Og hun hare fortsatt ikke vokst ut av den. Men nå tenker jeg at det neppe kan være så lenge til hun klarer å dra seg opp i sittende, og da vil jeg ikke ha henne i den. Tenk om hun hadde klart å komme seg over kanten og falt ned... *angst* Nei, nå skal vi snart på besøk til svigermor. "Jippi!" Må få i A litt mat først. Håper dere har det bra alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 9. oktober 2011 #3683 Del Skrevet 9. oktober 2011 Så gøy å lese hvordan dere har det. I natt var M hos mamma og pappa og jeg merket at jeg synes det var kjempedeilig. På en måte blir det følt når M begynner i barnehagen. På en annen måte blir det deilig å få et liv utenom igjen. Kos deg med skravlinga til svigermor da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muffin! Skrevet 9. oktober 2011 #3684 Del Skrevet 9. oktober 2011 Høres ut som du har en fin hverdag. Godt du trives på jobb, og at det går fint med lille A. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 9. oktober 2011 #3685 Del Skrevet 9. oktober 2011 Jeg syns faktisk det er kjempedeilig å ha barn i barnehagen, så du er ikke alene Har gått helt fint for meg helt fra jeg begynte å jobbe i begynnelsen av juni. De første dagene var det slitsomt å være på jobb, men det var ikke noe problem å være borte fra Goffel. Han har så stor glede av å være i barnehagen, jeg klarer ikke å aktivere han på samme måte hjemme. Så for oss hadde det ikke vært noe god løsning at jeg skulle hatt lenger permisjon, eller vært husmor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter #3686 Del Skrevet 9. oktober 2011 Hjemme igjen nå. Det gikk faktisk greit med skravlingen hennes i dag. Jeg må bare lære meg å takle det, for jeg ver at det syns tjukt utenpå meg når jeg syns det blir uinteressant, og det er vel strengt tatt litt uhøflig.. Men på den annen side er det vel litt uhøflig å dure i veg og prate om ting som ALLE skjønner er kjedelig å høre om også... Jeg driver veldig og styrer med å få på plass detaljer rundt den perioden etter mannen er ferdig med sin permisjon i midten av november. Vi har jo ikke barnehage enda, så jeg skal være hjemme en periode. Jeg ønsker å kombinere det å være hjemme med å jobbe litt, og trenger da å ha noe barnevakt samt fleksible ordninger på jobb. Det ser nå ut som jeg kan få min mor og svigermor til å passe en dag i uka hver. I tillegg kan jeg logge på mens A sover på dagtid. Tror jeg da totalt skal komme opp i ca 50% jobb. Det eneste som ikke er så gunstig er at verken mamma eller svigermor er innstilt på å reise hit de dagene jeg skal jobbe, så jeg må jeg i stedet kjøre til dem, og sitte der og jobbe. Det hadde vært mye bedre om jeg kunne reist inn på kontoret, men det ser ikke ut som er mulig. Jeg får gjort samme jobben, men går selvsagt glipp av det sosiale. Men men. Jeg håper ikke det blir for lang periode vi må gjøre det sånn. Det har jo et økonomisk perspektiv også. Vi har ikke råd til at jeg ikke har full lønn i så altfor lang tid akkurat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 9. oktober 2011 #3687 Del Skrevet 9. oktober 2011 Ingen dagmamma tilgjengelig? Tror du sparer penger på det i forhold til bhg isteden du kan få kontantstøtte. Her har M fått plass i en liten familiebarnehage. Ringte til kommunen og spurte hvor det var ledig. Var ledig andre steder og, men det var langt unna. Er alt fullt hos dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter #3688 Del Skrevet 9. oktober 2011 Jeg syns faktisk det er kjempedeilig å ha barn i barnehagen, så du er ikke alene Har gått helt fint for meg helt fra jeg begynte å jobbe i begynnelsen av juni. De første dagene var det slitsomt å være på jobb, men det var ikke noe problem å være borte fra Goffel. Han har så stor glede av å være i barnehagen, jeg klarer ikke å aktivere han på samme måte hjemme. Så for oss hadde det ikke vært noe god løsning at jeg skulle hatt lenger permisjon, eller vært husmor. Godt å høre! Jeg syns det er så mange som skriver at de gråter når de flytter barnet over på eget rom og når de har barnevakt og ikke minst barnehage... Nesten så jeg begynner å lure på om jeg er unormal som syns det er så greit å være borte fra henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter #3689 Del Skrevet 9. oktober 2011 Ingen dagmamma tilgjengelig? Tror du sparer penger på det i forhold til bhg isteden du kan få kontantstøtte. Her har M fått plass i en liten familiebarnehage. Ringte til kommunen og spurte hvor det var ledig. Var ledig andre steder og, men det var langt unna. Er alt fullt hos dere? Dagmamma har jeg faktisk ikke vurdert enda. Jeg syns liksom det er litt tidlig å ha henne hos noen fremmede når hun bare er 10 mnd, som hun vil være i november. Jeg tror det er fullt i bydelen, men jeg skal få mannen til å ringe i morgen! Hadde vært deilig å ha en dato å forholde seg til ift barnehage! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 9. oktober 2011 #3690 Del Skrevet 9. oktober 2011 Dagmamma har jeg faktisk ikke vurdert enda. Jeg syns liksom det er litt tidlig å ha henne hos noen fremmede når hun bare er 10 mnd, som hun vil være i november. Jeg tror det er fullt i bydelen, men jeg skal få mannen til å ringe i morgen! Hadde vært deilig å ha en dato å forholde seg til ift barnehage! Jeg tror hun hadde klart det fint jeg. Synes A virker som en trygg og rolig unge. M vil være rundt 11 mnd når hun starter i bhg og jeg tenker derfor å prøve å dra litt tidligere fra jobben og heller jobbe litt på kveldene. Jeg har og avtalt med familie at de skal hente tidlig de dagene de har mulighet. Men det viktisgte er at du føler deg konfortabel med det. Jeg syntes bare det opplegget deres hørtes fryktelig stressende ut. Og når man jobber 50%, så får man ofte betalt for 50, men jobber mye mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter #3691 Del Skrevet 9. oktober 2011 Ja, det er sant at det er fort gjort å jobbe mer enn man får betalt for når man jobber deltid. Jeg er nødt til å finne en ordning med jobben som gjør at jeg faktisk får betalt for alt jeg gjør. Vi har en sånn "logg inn" og "logg ut" knapp på dataen, så kanskje den kan registrere all tiden. vanligvis trykker vi jo bare på den når vi kommer og går om morgnene, så jeg vet ikke om det funker å trykke flere ganger om dagen, hvis jeg skal jobbe litt nå og da. Det finner jeg nok ut av. Litt stress blir det nok, men jeg håper det funker for en liten periode i hvert fall.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 9. oktober 2011 #3692 Del Skrevet 9. oktober 2011 Så greit da, med sånn logg in/ut-knapp. I yrket mitt er det utrolig vanskelig å jobbe redusert, så tenker at jeg aldri skal gjøre det før jeg evt bytter jobb. Håper dere finner en løsning dere trives med og ja, litt stress må man regne med. Er jo og litt stress å levere/hente i barnehagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 10. oktober 2011 #3693 Del Skrevet 10. oktober 2011 Har ikke noen veldig gode råd i forbindelse med jobb/barnehage, men legger igjen en og ønsker deg lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 10. oktober 2011 #3694 Del Skrevet 10. oktober 2011 Om dere har en form for tidbank-løsning, med ut- og innloggingsknapp, så burde det jo gå greit å holde oversikten over tiden du faktisk jobber. Sånn er det iallfall hos oss - ikke noe problem Synes ikke du er rar jeg heller, som synes det er greit å jobbe, og klarer å være borte fra den lille. Alle er jo forskjellige, og det betyr jo ikke at man er mer/mindre glad i ungen sin for det. Det er vel bare noen typiske hjemmeværende mødre, a la typen som syr og strikker alle klær, lager all mat fra scratch, bruker tøybleier, og kun kjøper pedagogisk riktige leker, som liker å få frem at de ikke kan forstå at noen trives på jobb borte fra lillegull Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 10. oktober 2011 #3695 Del Skrevet 10. oktober 2011 Godt å høre! Jeg syns det er så mange som skriver at de gråter når de flytter barnet over på eget rom og når de har barnevakt og ikke minst barnehage... Nesten så jeg begynner å lure på om jeg er unormal som syns det er så greit å være borte fra henne. Du er ikke alene der altså. Første gang jeg hadde W borte på overnatting var hun 6 uker og jeg synes det var såååå deilig og tenkte ikke noe mere over det. Folk er jo forskjellige. Barnehage er en flott oppfinnelse.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Biscuit Skrevet 19. oktober 2011 #3696 Del Skrevet 19. oktober 2011 Du er ikke alene om å trives med barnefri. Her har vi også hatt barnevakt ved et par anledninger og det har ikke bekymret meg nevneverdig. Dere finner nok en løsning på det med jobbingen, og om du får til en slik løsning du skisserer så høres det jo kjempebra ut Ha det fint så lenge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 24. oktober 2011 #3697 Del Skrevet 24. oktober 2011 Bra du ikke legger ned dagboken selv om du har det såpass travelt at det blir lite tid til KG Koselig når du først har tid til en oppdatering Så fint at du trives tilbake i jobb Håper dere finner en løsning etter pappapermen! Ha en fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 28. oktober 2011 #3698 Del Skrevet 28. oktober 2011 Det er så forskjellig med hvordan man reagerer ift når man har barnet borte første gang, barnehage etc. Jeg gråt bare jeg la han inn på eget rom, skikkelig hulket, men bestevenninnen min synes det var utrolig digg. Og barnet hennes er like glad i henne som mitt er i meg, så ingen ting i veien for det Har utrolig liten tid til KG for tiden jeg også, selv om jeg fortsatt er i permisjon, så skjønner deg utrolig godt. Men koselig når du har mulighet Håper du trives like godt på jobben fortsatt, som tidligere Neste uke skal mannen og jeg spise lunch der, med svigermor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muffin! Skrevet 28. oktober 2011 #3699 Del Skrevet 28. oktober 2011 Håper alt er fint med dere. God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 2. november 2011 Forfatter #3700 Del Skrevet 2. november 2011 På tide med en liten oppdatering kanskje.. Det går fortsatt veldig bra på jobben. Jeg er så utrolig fornøyd med jobben, og det er en så bra følelse!!! De av dere som har fulgt meg en stund husker kanskje at jeg ikke alltid har vært like fornøyd, så nå føler jeg virkelig at jeg endelig har truffet riktig. Jeg får ikke sett lille A så mye som ønsket da... Jeg prøver å drøye utreisen på morgenen, så jeg får vært med på frokosten hennes. Det er veldig koselig. Så drar jeg omtrent når hun begynner på sin første lur. Det gjør naturligvis at jeg får dratt hjem litt senere, så jeg er stort sett hjemme i 5-tiden. Da er det bare en liten time før A er skikkelig trøtt. Ikke mye tid altså!! Men sånn er det bare... Lille A begynte å åle seg helgen for halvannen uke siden. Da var vi på hytta, og PLUTSELIG kunne hun det bare. Jeg er så glad for at jeg var til stede og fikk se det! JEg fikk filmet det også. Moro å ha det foreviget på film! Det er ganske treig åling foreløpig da. De siste par dagene har hun begynt å løfte litt på rompa mens hun står på alle fire. Så svaier hun litt frem og tilbake, før hun slipper rompa ned igjen. Ifølge mannen som var med henne på 9 mnd kontrollen, sa helsesøster at denne svaiingen et forstadie til krabbing. Så nå venter vi spent!! I helgen som kommer skal jeg for første gang sove uten lille A! Kanskje på tide... Jeg skal på hyttetur med venninner, og A skal være igjen her med pappaen. Jeg gleder meg!! Blir litt rart også da... OG jeg funderer fælt på hva det vil gjøre med ammingen. Håper ikke jeg mister melken. Men det går kanskje ikke så fort?? :klø: Pumping kan jeg jo prøve på, men jeg syns det fungerer svært dårlig. Utdrivingsrefleksen er blitt så utrolig treig, og uten den er pumping ganske håpløst. til alle som er innom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg