Gå til innhold

Hverdagen - med en baby i hus!

cypress

Anbefalte innlegg

Helsesøster mente flekkene hørtes ut som atopisk eksem, og at jeg skulle høre på apoteket hvilken salve jeg skulle kjøpe. Jeg snakket bare med henne på telefonen, så jeg er jo ikke sikker men. På apoteket foreslo de også Aderma, som du nevnte GUNS, eller A-krem. Siden vi allerede har A-krem hjemme, sa hun at jeg kunne jo prøve den først, og eventuelt komme tilbake hvis det ikke fungerte. Så da prøver vi det litt. :)

Takk for alle svar ang melkemengde!

Nå skal vi snart ut og møte barselgruppen. Været skal visst ikke være så strålende i dag, men fortsatt varmt, så vi går vel en tur tenker jeg. Hyggelig det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som barneeksem, Bumba får det innimellom. Aderma er da trofast venn, fantastisk krem!

Ellers ville je ikke vasket med såpe, det trenger ikke småbabyer og kan bare tørke huden ut mer. Bruke olje hvis dere bader eller smøre huden in med olje etter dusjing så er det borte om noen dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal prøve å kutte ut såpe helt. Jeg har egentlig bare brukt den fordi jeg synd den lukter så sinnsykt godt, men da har jeg en unnskyldning til heller å bruke den selv.. :lur:

I morgen tidlig er det jobbintervju da dere!!! Lille A har vært en engel i kveld, sovnet uten et kny kl 18.30, og gav meg da tid til å forberede meg litt på kjipe spørsmål. Wish me luck!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal prøve å kutte ut såpe helt. Jeg har egentlig bare brukt den fordi jeg synd den lukter så sinnsykt godt, men da har jeg en unnskyldning til heller å bruke den selv.. :lur:

I morgen tidlig er det jobbintervju da dere!!! Lille A har vært en engel i kveld, sovnet uten et kny kl 18.30, og gav meg da tid til å forberede meg litt på kjipe spørsmål. Wish me luck!!

Skjønner, jeg bruker endten rapsolje med lavendel(kjøpte på helsekostbutikke på nett) i badet eller smører henne in med det.......ellers engang i blandt har jeg brukt mandelolje, litt dyrere olje men gud lukter fantastisk!

ohh masse lykke til, heier på deg :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor lenge sover hun når hun sovner 1830? Lykke til på jobbintervjuet! :duskedame:

I dag våknet hun i halv 8-tiden.

Og har vært våken siden!! :kjefte: Jeg blir så sinna på mannen altså!! Jeg dro i halv 9-tiden, og kom tilbake nå nettopp. Og han har ikke forsøkt å få henne til å sove i det hele tatt!! Så nå er hun selvfølgelig mega-overtrøtt, og han stikker på jobben og lar meg slite med henne. Fader altså, for en tulling, han skjønner ingenting av det med søvnen. Jeg prøver å si til han at hun sovner ikke når hun ligger på babygymmen! Men det synker tydeligvis ikke inn. Han syns hun virket så fornøyd der, og da hun hadde klaget litt hadde han gitt litt flaske. Så jeg kommer hjem til en unge som er dødstrøtt og ikke vil ha mat. Jeg tenkte hun kunne sovne til puppen jeg da, men det funka ikke. :sur:

Endret av cypress
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg vet ikke hvordan det intervjuet gikk altså!! Jeg får alltid så dårlig selvtillitt etter noe sånt.. :sukk: Praten gikk lett og greit, men jeg er redd jeg sa noe helt håpløst. Kommer ikke på noe spesielt, men jeg er generelt litt negativ nå kjenner jeg. Æsj... Jeg får beskjed neste uke. Det føles så leeenge til nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Jeg måtte si til mannen min at han MÅ legge Murmel igjen senest 2 timer etter at han har stått opp, med mindre han merker at han er trøtt før. Nå har han endelig lært seg å se trøtthetstegn, nå går det heldigvis bedre. Men det er frustrerende ja.

Hvordan gikk det på intervjuet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner igjen et med mannfolk og det å ikke ha forståelse for rutiner :sjenert:

Her må Poppel sove den første duppen to timer etter vi har stått opp, samt få grøt og melk til frokost, mannen klarer alltid å kludre dette til med enten å bare gi henne melk, eller drøye leggetiden så vi får en overtrett å sur lillemor :sukk:

Her har nattesøvnen blitt drastisk snudd på hode, fra å sove hele natten våkner hun nå å kaver, skravler, ler og suttrer flere ganger om natten, og med en mann som snorker å nekter å bytte rom er jeg en zombie om dagen :sukk:

Jeg krysser alt jeg har for deg, angående intervjuet i dag - jeg har til og med en flette i håret for deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kjefte: til mannen og :kose: til cypress. Håper intervjuet i realiteten gikk bedre enn følelsen du sitter med nå...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk mail nå der han sjefen ba meg om å oppgi et par referanser. Er ikke det et godt tegn da?? Syns dette er unødvendig spennende altså.. *bite negler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...