Gå til innhold

Hverdagen - med en baby i hus!

cypress

Anbefalte innlegg

Skjønner godt hva du mener, for selv om jeg synes det er skikkelig stas å leke med lilletassen korte perioder av gangen, så blir det fort kjedelig.. Følger med her, for jeg trenger også litt tips til hva jeg kan gjøre med han. Han er verken fugl eller fisk nå synes jeg - ved at han ikke kan sitte og leke, griper ikke særlig tak i leker enda. Samtidig er han ikke helt baby heller og bare sover og spiser. Vanskelig periode!!

Sender deg pm med adresse nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes også det fort blir litt kjedelig å leke.. :sjenert: Heldigvis er Bolla ganske flink til å leke med seg selv nå. Ruller hit og dit og smaker på alt han kommer over og hyler og prater. Det blir enklere etterhvert. Men jeg har faktisk latt han ligge en del alene i babygymen altså.. Jeg synes det er viktig at de lærer seg å ikke være avhengig av andre for stimulans. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det gikk greit på 3måneders kontrollen i dag! Får håpe hun ligger omtrent der hun skal :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her lå Goffern masse alene i babygymmen i den perioden der. Men når vi fant på noe var det ofte være fanget mitt og snakke/synge/tulle, gå rundt i leiligheten og titte på ting. Kastes i lufta. Ligge på badet og sprelle mens jeg dusjet. Ligge i dobbeltsenga og leke med telefonen min i mørket (lage skygger i taket med lommelykten f.eks), eller vi var ute på besøk/tur/shopping/babysang/babykino. Og så var det jo lurer og mat, så da gikk tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det i grunn vært akkurat som hos Pupsilure (bortsett fra det med skyggedyr, det tenkte jeg ikke på før jeg så det i boka til Pupsi for en stund sida). Det har i grunn aldri vært kjedelig, synes jeg.

Vi synger mye, tøyser og tuller. Men rundt 3 mnd lå hun mye alene på gulvet, det gjør hun fortsatt. Babygymmen har vært veldig stas hele tidne. Men så er nok vi heldig også, som har ei som liker å ligge alene og leke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud, nå trodde jeg akkurat at A var død. Det var helt forferdelig!!! Hun hadde ligget og sovet ute i vognen en god stund, litt lenger enn normalt, så jeg ville sjekke hvordan det sto til. Jeg kjente på kinnet hennes, og hun var helt kald. Jeg prøvde å dytte litt i kinnet et par ganger, og det var ingen reaksjon! Da kjente jeg angsten la seg som en kald klo rundt hjertet. Jeg rev opp glidlåsene på vognen, klar for å riste liv i henne og starte hjerte-lunge-redning eller hva som skulle til. Men da leet hun heldigvis på hånden, og jeg skjønte at hun var i live. Da begynte jeg nesten å gråte, og ble helt skjelven, og hjertet gikk i hundre. Det skal sies at jeg har lest litt om krybbedød i det siste, og fått litt angst for det. Å tro - om enn bare noen få sekunder - at det hadde rammet oss, det var en grusom opplevelse!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:kose:

Ikke les mer om krybbedød, jeg var akkurat slik som deg livredd for at det skulle skje :sjenert:

Hun sov nok bare utrolig godt i vogna si - husk hun begynner å nærme seg alderen da man endrer søvnmønster og rytme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fæl opplevelse :klemmer: Skjønner godt at du ble redd!! Tenkte mye på krybbedød da han var mindre. Men tror man ser det ganske raskt, for de blir vel blå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så ekkelt! Det må være fryktelig guffent de få sekundene det varte, man rekker å tenke utrolig mye på kort tid. Nå er det heldigvis veldig få tilfeller av krybbedød da etter at man starta å anbefale å sove på rygg. Men det er jo forferdelig for de det skjer med.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så ekkelt, men enig med Spatula... Ikke les noe mer om krybbedød... Og sov hun ute? Du bør kjenne på varmen hennes i nakken og ikke kinna som blir kalde ved utesoving.

:kose:

Hvordan gikk det på kontroll??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sov ute ja, så å kjenne i kinnet var jo dumt egentlig. Det var mest det i kombinasjon med at hun ikke rørte seg da jeg dyttet i henne som gjorde at jeg ble så redd. Jeg skal definitivt ikke lese mer om krybbedød nei. Og jeg skal prøve å slutte å tenke på det. Jeg blir bare gæærn av det.

Nå er mannen på hobbyting og A har akkurat sovnet. Tenk at jeg har hele kvelden for meg selv!! Det er deilig!! Tenkte jeg skulle skrive på noen av takkekortene vi har bestilt i forbindelse med fødselen. Bestilte bare fra Optimalprint, de er så billige, og kvaliteten er helt fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontrollen på helsestasjonen i går gikk forresten greit nok. A måtte vekkes midt i luren sin, og det var upopulært, så hun var ganske gretten fra før av. Da hjalp det ikke å få to stikk i låret heller. Men men, det gikk jo over. Hun har strukket seg til 61 cm (fra 48 ved fødsel) og veier 5470 gram (3200 ved fødsel). Så det er en bra utvikling. :jepp:

Hun fikk litt feber etter vaksinene, og sov veldig urolig. Plutselig kunne hun skrike til og gråt litt, så vi smokket inn en paracet. Da ble det rolig. Hun har virket kvikk og fin i dag, bortsett fra at hun har sovet mer enn vanlig (og åpenbart litt tyngre enn vanlig...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så ekkel opplevelse. :kose: Tankene løper jo løpsk i en sånn situasjon.

Håper du får en fin kveld. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

å, herregud, så ekkelt! istad tenkte jeg sist vi var hos svigers. da ble hun stelt påen ganske smal benk på badet. tenkte på hva som kunne skjedd om hun falt ned derfra. tankene mine gikk så langt at jeg faktisk tenkte på begravelsen hennes (!). Til slutt måtte jeg gi meg selv et tupp i r**a, for plutselig oppdahet jeg at jeg lå i senga og gråt :roll: Åpnet øynene og så at verdens nydeligste fortsatt lå der, i levende live :)

Jeg er og veldig redd for krybbedød. Var det ikke før, men er så mange som har mast om det føler jeg. M la seg fra rygg til mage veldig tidlig. Det er ikke bevisst, men det skjer. Legen på 6-ukerskontrollen virket å få panikk for at hun noen ganger lå på magen. Som om det hjelper. Skal jeg liksom være våken om natta og sjekke at hun ikke snur seg da? :kjefte:

Tror faktisk M er like tung eller tyngre enn A... :sjenert: Lille tjukka :ler: Alle klærne blir så fort for trangte rundt lårene. Virker om M har arva J-Lo-fasongen til sin mor ja :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Uff for en skummel opplevelse :tristbla:

Jeg leser med vilje ikke om sånt, kom over en artikkel her om dagen og fant fort ut at jeg måtte styre unna. Er hønemor nok som det er. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en skikkelig fæl opplevelse ja.. Har opplevd det selv og det er skikkelig guffent! Måtte nesten vekke han jeg, for å sjekke at han faktisk pustet.. Jeg leser konsekvent ingenting om krybbedød, fordi jeg vet jeg hadde blitt skikkelig gal av det selv.. Så hold deg unna du også, så tenker du nok ikke så mye på det :)

Gleder oss til besøk i morgen :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRØSS!! :haar: Så forferdelig ekkel opplevelse! :kose: Jeg tar meg selv i å tenke på hva somskjer om Bolla faller i gulvet, jeg sklir i dusjen med han vogna tipper osv. Kan jo nesten begynne å grine på flatmark! :daane: Jeg kan til og med tenke på hva som kan skje han når han blir tennåring! :klaske: Man må bare riste det av seg. :jepp: Og IKKE lese om krybbedød. Jeg har nedlagt forbud om det her..

Godt at kontrollen gikk bra! :) Det er litt fint å høre noen si at det står bra til, selv om man jo ser det selv.. :)

Ha det hyggelig på bryllupstreff! :hoppe:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, opplevelsen du hadde hørtes ikke noe særlig ut :troest::kose: Heldigvis var alt bare bra!

Så kjekt og lese at lille A både har strekt seg og lagt på seg - dette går rette veien :jepp:

Ha en fin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...