Gå til innhold

Hverdagen - med en baby i hus!

cypress

Anbefalte innlegg

Lykke til hos legen! Som de andre som har født vanlig her så var det ikke noe vondt her heller :) Kjente det nesten ikke..

Bolla tok flaske med mm før, men plutselig nektet han! Vi har ikke vært flinke til å opprettholde det.. :klaske: Så det må vi gjøre nå for i helga fikk vi han til å spise. Det som er litt merkelig er at det virker som han nekter mm men synes mme er greit på flaske :klo: Forsåvidt greit det, for de få gangene jeg er borte kan han fint drikke mme. Da kjøper vi ferdigblandet og har litt malt i. Funker kjempefint!

Jeg prøvde med helt fersk melk, rett fra pupp til flaske og han nektet.. Flere ganger prøvde vi. Det jeg lurer litt på er om det ble krøll da vi skulle på fjellet og han fikk frossenmelk på flaske som trolig hadde tint feil og blitt sur. Men etter det har han altså drukket mme fra flaska en gang. Denne gangen byttet vi fra Dr.Browns til en MAM-flaske som har an flatere tur (kjøpt på Rimi eller Ica mener jeg), den minner mer om smokken. Den andre tuten ligner jo ikke på verken pupp eller smokk som han er vant til.. Jeg vet ikke om det er tutten eller melka som gjorde at han spiste denne gangen. Men nå skal vi øve hver uke i alle fall! :jepp: Fikk litt noia da han nektet! :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper det gikk fint hos legen i dag. :) Kondom er noe herk, så skjønner godt at dere vil slippe det.

Jeg har dessverre ingen tips, men håper A syns det er ok å drikke av flaske snart. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiralinnsetting gikk helt fint. Som flere av dere som har født sier, jeg merket nesten ting. Ingen plager i ettertid heller, selv om legen sa det kunne være litt mensvondt-aktig. Han klipte helt av trådene, så det skal være mindre ubehag for både meg og mannen som han sa. Det betyr at jeg må tilbake til gynekologen for å ta den ut, for han mente at fastlegen ikke ville klare å få den ut. Det passer meg egentlig veldig fint, for da kan han i samme slengen vurdere å gi meg pergotime. Med kobberspiral får jeg jo fulgt med på syklusene, og sett om jeg tror jeg får eggløsning av meg selv nå. Legen mente det kan ha rettet seg av seg selv, selv om han fortsatt så mange syster på eggstokkene med ultralyden. Jaja, det blir nå noen måneder til. Mannen mente jeg karrieremessig burde jobbe et år før vi prøver på nytt. Jeg er ikke så opptatt av det, selv om jeg skjønner hva han mener. Foreløpig koser jeg meg stort med å ikke være gravid og å ha en fantastisk snill og grei baby. Så det skal jeg nyte en stund til!! :jepp:

Nå er vi hjemme og koser oss. Vi har akkurat spist en veldig god biffmiddag, og kost oss med supergod gulrotkake som Mazilla inspirerte meg til å lage. NAM!!! :sikle: Livet er bra!!! Og i morgen er det meldt sol og 15 grader!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler NUKsmokkene til flaske, hvis du skal prøve henne med flaske, disse har nemlig kolikkventil som sirkulerer luften, og derav forhindrer kolikk + at de er flate og tannvennlige :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager bleiekake! :) Jeg skal i babyshower i morgen til en venninne som snart skal ha baby, og siden jeg syns det var så hyggelig da jeg selv fikk bleiekake, tenkte jeg at jeg burde videreføre skikken. Håper den blir fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig med babyshower! Er det mulighet for å se bilde av bleiekaka eller?! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohh så gøy, jeg lager som regel alltid bleiekake når noen har babyshower... Er en must og de fleste vet ikke hva det er....... En kompis av mannen mente det var litt udelikat å gi en bleiekake uansett hvordan selskap det var, da var det ikke sånn type kake han tenkte på :lol:

Endret av Neytiri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bleiekaka ble en suksess, den vordende mor ble veldig overrasket og glad. Jeg glemte dessverre å ta bilde av den da...

Jeg har så ustabil nettforbindelse her om dagen, og det er så irriterende!! Greit nok når det er så fint vær og vi er så masse ute, men veldig irriterende når jeg trenger det. Fikk derfor ikke rapportert om at jeg fikk høre As første latter her i forrigårs!! Det var så gøy!! Det skjedde mens vi sto foran speilet og jeg lagde en "boing" lyd. Det var tydeligvis megagøy, for da lo hun!! Skikkelig tydelig HEHE!! hun er så søt altså!!!! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Nå holder jeg på å klikke her... A har sovet bare 1 time i dag, mot normalt 3-4. Og den timen hun sov var selvfølgelig i barnepassen på treningen, så selv har jeg ikke fått noe glede av sovingen hennes. Jeg er så trøtt, og A bare sutrer og griner!!! Jeg vet ikke hva som er galt!!! Jeg hadde liksom tenkt å ta meg en blund mens hun sov, men hun sovnet jo aldri. Ikke er hun i godt humør som hun pleier heller, men skikkelig grinete! Heldigvis er mannen på vei hjem fra jobb. Da skal han få lov til å ta over litt!

Og typisk nok - i kveld skal vi ha middagsgjester... Det blir jo stas... Kom på nå at jeg har bare spist én brødskive i dag også. Ikke rart jeg har kort lunte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, slitsomt med sånne dager! Har hatt endel sånne vi også. Ikke godt å si hvorfor hun ikke sovner :klo: Men nå er hun antagelig overtrøtt. Kanskje hun sovner hvis dere tar en kjøretur eller tur med vogna? I etterkant angrer jeg litt på at jeg ikke gjorde det når det ble for ille... Da han var så liten at han uansett alltid sovnet i bilen/vogna. Nå kan jeg bare glemme det :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så slitsomt. Og det er jo alltid de dagene man er så trøtt og har tenkt å sove når de sover.

Håper dere får en hyggelig kveld med besøk likevel og at du får sove godt i natt :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...