Gå til innhold

Hverdagen - med en baby i hus!

cypress

Anbefalte innlegg

Enig med Pusla, her kan jeg nesten bare ha en ting å gjøre hver dag(uansett om det bare tar 1-2 timer), og føle meg utslitt fordi jeg har gjort sååååå mye :fnise: man har mye å gjøre hjemme også i hverdagen med baby så er bra man ikke planlegger for mye heller :)

lykke til på 6ukerskontroll!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til på kontroll i dag! :) Det er litt kos synes jeg :rodmer: Vi har verdens hyggeligste helsesøster. Hun høres ut som hun forteller eventyr hele tiden. :fnise:

Synes du er veldig sprek Cypress! Du kommer deg ut og gjør alt mulig rart virker det som. Kjempebra! Its all in your mind har jeg skjønt etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake fra helsestasjonen - og en dyr impuls-shoppingrunde...

A's mål har gått fra 48 cm og 3198 gram til 56 cm og 4420 gram. Lang og tynn med andre ord (som sin mor! ;) ). Hun følger ikke helt kurvene sine, for hun vokser mer i lengden enn i bredden for å si det sånn. Legen mente at så lenge hun virker tilfreds og spiser som hun skal var det ikke noe å bekymre seg for at vekten ikke har økt i henhold til kurven. Ellers sa hun at jeg kan prøve å tilby begge brystene ved hver mating. Hun har en tendens til å spise til hun sovner, så så langt har det stort sett kun blitt én pupp til hvert måltid. Vet ikke helt hvordan jeg skal få henne til å holde seg våken. Noen tips anyone?? Prøvde akkurat å bytte bleie mellom puppene (høres rart ut, men dere skjønner.. :fnise: ), og på badet var hun våken, og tok pupp nr 2 etterpå, men sovnet etter et par minutter bare. Får bare anta hun er mett da.

Alt de ellers så etter på kontrollen var normalt og bestått. :)

Dro for å hente en pakke på CC vest etterpå, og endte opp med å kjøpe meg en del nye klær. Syns jeg fortjente det, for jeg har knapt kjøpt meg noen nye klær siden jeg ble gravid!! Så nå ble det noen deilige myke tights og løse topper. Og en kjempefin trenchcoat. Gleder meg til det blir varmt nok til å bruke den!

Snart får jeg besøk, så nå må jeg finne ut hva vi skal spise, og så gå på matbutikken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott fødehistorie :rodmer: og :hoppendeglad: for ingen HD!

Godt å høre at jenta vokser fint! :klemmer:

Har du vært hos legen selv ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flott fødehistorie :rodmer: og :hoppendeglad: for ingen HD!

Godt å høre at jenta vokser fint! :klemmer:

Har du vært hos legen selv ennå?

Nei, skal dit i morgen! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt står bra til med lille A. :)

Og ja, nye klær fortjente du nå når det var så lenge siden sist. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde akkurat å bytte bleie mellom puppene (høres rart ut, men dere skjønner.. :fnise: )

Hahaha :ler:

Har (naturlig nok?) ingen tips nei, men hvis hun vokser bra minst én vei så lider hun vel neppe? :)

Høres fantastisk ut med litt post-gravid-klesshopping, jeg gleder meg allerede til jeg kommer så langt. Det er jeg enig i at man har fortjent ja :opplyser:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste tipset jeg har som de gav meg på sykehuset er å klipe dem litt (klemme bare) på føtter og hender... Og kile litt i nakken.. Det skal visstnok funke :Nikke:

Jeg husker at Neytiri slet litt med det samme som deg, og hun endte opp med å kle av bumba og da gikk det mye bedre :jepp:

Lykke til på EU kontroll hos legen i dag :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vokser litt i sin egen takt disse små, så jeg ville ikke bekymret meg så mye. Jeg har også hørt at bleieskift mellom puppene ( :fnise: ) skal hjelpe med å vekke dem, men ikke greit når hun sovner igjen med en gang da. På sykehuset fikk jeg tips om å kile inne i håndflaten hennes, det hjalp når hun var veldig liten iallefall.

Litt klesshopping er bare rett og rimelig, det skjer noe med klesskapet etter en graviditet altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gikk greit hos legen i går. Forsåvidt ikke så god nyhet at jeg fortsatt har cyster på eggstokkene, og dermed pr def fremdeles PCO, men legen mente at det allikevel ikke skulle være noe i veien for at jeg vil kunne greie å bli gravid "av meg selv" neste gang. Vi var enige om at det kunne være greit å følge med på om syklusene ville komme i gang av seg selv, og derfor styre unna hormonprevensjon. Han foreslo derfor å sette inn kobberspiral. På ultralyden kunne han se at jeg fortsatt har litt blodrester i livmoren, så da ville han ikke sette den inn nå, på grunn av infeksjonsfare. Skal tilbake dit om 4 uker og sette den inn da. Det er ikke så kjempehast, det er ikke overhengende stor fare for å bli gravid nå akkurat... :fnise: Jeg har hørt at man visstnok må ha sex for å bli det.. ;)

Nå skal jeg straks av gårde for å gi fra meg nøklene til den gamle leiligheten! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da blir det kobberspiral om noen uker? Har dere gått bort fra tanken om å droppe prevensjon og prøve på to tette da?

Nøkkeloverlevering! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gikk greit hos legen i går. Forsåvidt ikke så god nyhet at jeg fortsatt har cyster på eggstokkene, og dermed pr def fremdeles PCO, men legen mente at det allikevel ikke skulle være noe i veien for at jeg vil kunne greie å bli gravid "av meg selv" neste gang. Vi var enige om at det kunne være greit å følge med på om syklusene ville komme i gang av seg selv, og derfor styre unna hormonprevensjon. Han foreslo derfor å sette inn kobberspiral. På ultralyden kunne han se at jeg fortsatt har litt blodrester i livmoren, så da ville han ikke sette den inn nå, på grunn av infeksjonsfare. Skal tilbake dit om 4 uker og sette den inn da. Det er ikke så kjempehast, det er ikke overhengende stor fare for å bli gravid nå akkurat... :fnise: Jeg har hørt at man visstnok må ha sex for å bli det.. ;)

Nå skal jeg straks av gårde for å gi fra meg nøklene til den gamle leiligheten! :strix:

Sex ja, hehehe, hva er det? Før når man skulle få baby kunne man ikke få nok, og nå er det jo sahara..eller.. :rodmer:

Jeg har akkurat fått meg spiral, men ja, kjenner ingenting til den,men ulempen er at jeg har hatt TR i en mnd snart..JISSES! Men just as u know, det er jo bedre enn å bli gravid igjen da!

Spesiell følelse det å gi fra seg nøkklene altså, er ikke så lenge siden jeg gjorde det selv, og minnene strømmer på . Er jo et nytt liv vi lever nå! Ha en superduper helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søvnig barn vet jeg endel om, du kan som de andre sier massere i sirkler under fot og inn i håndflaten mens hun ligger på brøstet, det setter i gang sugerefleksen. Ellers som du har gjort så tar du bleieskift inn i mellom bytt av pupp. Husk de tømmer ikke pupp nr 2 like bra så legg henne ved neste amming på det du avsluttet med.

Å puppe sånn er både bra for å holde melka og hjelper deg holde brystene jevne ;)

Viktig å ikke gjøre det for koselig under amming, tenker da lunt og varmt fordi da sovner dem lettere, min var jo fersk i sommer så vi endte opp med å amme kun i bleie :fnise: så etter første pupp kler du på litt mer for da kan dem fort sovne ved puppen.

Håper du har en fin helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...