Gå til innhold

Hverdagen - med en baby i hus!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Prøvde å klaske litt på baken og dytte bena oppover nå, og det kom da ut litt ja! :ler: Håper det blir mindre ubehagelig for henne nå. :kgbaby:

Ammete kjøpte jeg her om dagen, og har vel hittil drukket totalt tre kopper, så noen veldig virkning er vel litt tidlig å forvente enda. Jeg syns det smaker litt høy, men det sklir da ned...

Hvis du har mulighet tilå flytte avtalen din Dine, er det jo supert! Jeg får dessverre ikke flyttet min tror jeg.. Kan prøve altså, men kan ikke love noe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God helg! :klemmer:

Skal du legge ut fødselshistorien din her forresten..? :sjenert:

Skrevet

God helg! :klemmer:

Skal du legge ut fødselshistorien din her forresten..? :sjenert:

Lurte jeg også på! :jepp:

(tenkte jeg skulle sniklese litt i dagboka di, Mazilla...må bare finne den!) :)

Skrevet

Lurte jeg også på! :jepp:

(tenkte jeg skulle sniklese litt i dagboka di, Mazilla...må bare finne den!) :)

Snikles i vei, den ligger blant graviditetsbøkene! :Nikke: (Det er lov å legge igjen et spor også, altså... :fnise: )

Skrevet

Snikles i vei, den ligger blant graviditetsbøkene! :Nikke: (Det er lov å legge igjen et spor også, altså... :fnise: )

Will do!! :ler:

Skrevet

Fødehistorie ja, den kommer! :jepp: Må bare skrive den først... :sjenert:

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil kjøpe noe å bære A i når vi er hjemme på dagtid! Hun har vært så sutrete og krevende de siste par dagene og vil ikke ligge i vognbagen slik som hun gjorde før. Hun vil helst sitte på fanget eller bæres hele tiden. Jeg får jo ikke gjort noen ting annet!

Men jeg har ikke peiling på bærestash, hva er enklest og best?? Hva er forskjellen på sjal og slynge feks? Kan noen hjelpe meg?

Skrevet (endret)

Så at du hadde spurt Neytiri. Hun har peiling! :jepp: Jeg har ikke peiling men har gått litt i dybden nå i det siste siden vi også er på utkikk etter Bæretøyet med stor B. :)

Vi skal ha en Angelpack og en Meitai tror jeg. Litt smør på flesk tror jeg egentlig for Angelpack er nesten en slags "klips"-selevariant av Meitaien som er en knytesele. Meitaien er helt utrolig god å ha på! :daane: Vekta bare forsvant føltes det som. Jeg klarte faktisk ikke beskrive hvor på kroppen vekta hvilte mest. Man kan bære både på magen og etterhvert på ryggen. Tror den er et knallbra alternativ til bæremeis på tur. Angelpacken er litt mindre stropper og er supernett. (og mer pappavennlig..?) Vi skal dra og kjøpe i morra faktisk. Jeg har vært på bærekurs og prøvd, mens kjære må teste først.

Ringslynge ser veldig kult ut men jeg ble faktisk "avgira" da de fortalte at man ble skjev av å bruke dem for mye.. Hørtes ikke bra ut for mine skuldre og nakke i alle fall.

Sjal er superdupert til nyfødte!

Anbefaler deg å dra på Bæreglede og prøve sjal og seler! Det er kjempehyggelige (men veeeldig surrete) damer som driver den. Det er bare å stikke innom i åpningstia så får du hjelp. :)

Endret av siebaeo
Skrevet

Jeg vil kjøpe noe å bære A i når vi er hjemme på dagtid! Hun har vært så sutrete og krevende de siste par dagene og vil ikke ligge i vognbagen slik som hun gjorde før. Hun vil helst sitte på fanget eller bæres hele tiden. Jeg får jo ikke gjort noen ting annet!

Men jeg har ikke peiling på bærestash, hva er enklest og best?? Hva er forskjellen på sjal og slynge feks? Kan noen hjelpe meg?

Svart deg litt mer detaljert i boka mi, men anbefaler deg å ta en tur til Bæreglede sånn som Siebaeo foreslår.....det skulle jeg ønske jeg bodde nærmere til for da hadde jeg nok fått prøvd litt forskjellig før jeg bestemte meg.

Hadde det ikke vært sjalet hadde det vært en Mei Tai, angrer ikke at jeg kjøpte sjalet da......bærer enda med den, og skal sy mei tai etterhvert :)

slynte er nok ikke beste alternativ, jeg bærer innimellom i slynge med sjalet, men jeg orker ikke lenge av gangen(bare rundt huset) fordi man blir "skeiv" akkurat sånn som man holder barn på hofta nesten........og kan vel ikke være godt for ryggen i lengden.

får du ikke nok utbredt svar fra meg er nok Susan Sto Helit den som hjalp meg.....hun har skikkelig peiling på bæring....tror faktisk hun har bært både storebror og lillebror samtidig!

Skrevet

Takk for linken om resorten i Thailand :) Det ser skikkelig fint ut og vi vurderer sterkt saken... :sjenert:

Hvordan var det i forhold til privatliv? Hvilken type hotellrom valgte dere?

Orker ikke sånn skikkelig "se og bli sett" faktor der, så greit å forhøre seg litt :)

Fløy dere direkte eller hvordan var det? Tror du reisen til den destinasjonen fungerer når Lilletassen er 10 måneder ca?

Kan jeg spørre hvor mye dere betalte fra Wikstrom reiser? Finner ingen priser på siden deres..

Takk for hjelpen - kanskje det faktisk blir det stedet ;)

(Ble mange spørsmål her....)

Skrevet

Nå har jeg jo ikke noe erfaring med bæring enda av åpenbare grunner :ler: Men har kjøpt moby wrap, som er et elastisk sjal og gleder meg til å teste :jepp:

Skrevet (endret)

Takk for linken om resorten i Thailand :) Det ser skikkelig fint ut og vi vurderer sterkt saken... :sjenert:Hvordan var det i forhold til privatliv? Hvilken type hotellrom valgte dere? Orker ikke sånn skikkelig "se og bli sett" faktor der, så greit å forhøre seg litt :) Fløy dere direkte eller hvordan var det? Tror du reisen til den destinasjonen fungerer når Lilletassen er 10 måneder ca?Kan jeg spørre hvor mye dere betalte fra Wikstrom reiser? Finner ingen priser på siden deres.. Takk for hjelpen - kanskje det faktisk blir det stedet ;) (Ble mange spørsmål her....)

Prisene står helt nederst på denne siden . Prisene varierer ut fra når man reiser. Vi bodde i en beach front de lux bungalow. Det er bare 5-6 stykker av dem, og de er superfine - anbefaler det!! Utsikt rett ut på stranda, og veldig usjenert. :nigo: Nesten ingen som går forbi dem, i motsetning til Garden Villaene, for alle går gjennom hagen for å komme til resepsjonen og restauranten. Badet i bungalowen er halvveis utendørs, slik at man føler man dusjer ute. Ingen innsyn selvfølgelig, og definitivt varmt nok ute til at det bare er deilig. Det er ikke så mange bungalower totalt, og området er ganske stort, så privatliv er det nok av. Nå reiste ikke vi i høysesongen, så det var nok ikke fullt der, men jeg tror neppe det ville vært noe problem uansett. Vi snakket litt med folk som lå på solsenger ved siden av oss ved bassenget, men ellers fikk vi være i fred. Jeg oppfattet det absolutt ikke som noe se og bli sett sted! Kjempeavslappet atmosfære!

Et par vi snakket litt med reiste med en baby som var under året (gikk ikke enda), og de var der for andre gang, for de trivdes så godt. Damen i paret var halvt svensk, men de bodde i Australia, så de stoppet der på vei hjem fra et besøk i Stockholm. Så vidt jeg husker fortalte de at reisen med baby gikk veldig fint. Ungen duppet rundt i barnebassenget og så ut til å trives veldig bra.

Vi mellomlandet i Køben og Bangkok, men nå flyr Thai air direkte fra Oslo også, så dere kan slippe unna med å bare mellomlande i Bangkok.

Forresten - hvis dere drar dit burde dere late som dere er på bryllupsreise! Da får dere litt ekstra oppmerksomhet ved ankomst - og det er ingen som ber om noen slags dokumentasjon på at dere faktisk er på bryllupsreise! ;)

Endret av cypress
Skrevet

Nå skal vi snart av gårde på besøk til svigermor. Vi skal dit for å feire mannen som har bursdag i morgen, men siden hun ikke er noe særlig på å kjøre til byen drar heller vi til henne. Jeg syns det er litt pes, men det får bare gå. I gave til mannen tenkte jeg å ta med alle kjøkkenknivene våre til et ordentlig knivsliper og få dem skilt. Han har snakket lenge om at han ønsker å få det gjort, så det tror jeg blir populært.

Lille A passer ikke i str 50 lenger!! Store jenta mi!!! :rodmer:

Skrevet

tusen takk cypress :) Nå fikk vi enda mer lyst å reise og Thai Airways (som jeg har reist med tidligere og vært veldig fornøyd med) reiser som du sier direkte til Bangkok og det er deilig å unngå mest mulig landinger og byttinger når vi har med Lilletassen.

Er det greit å komme seg til byen eller oppleve andre ting dersom man vil litt bort fra resorten?

Gratulerer med morsdagen forresten :hjerte:

Kos dere hos svigermor og tusen takk for at du tar deg tid til å svare meg ;)

Skrevet

tusen takk cypress :) Nå fikk vi enda mer lyst å reise og Thai Airways (som jeg har reist med tidligere og vært veldig fornøyd med) reiser som du sier direkte til Bangkok og det er deilig å unngå mest mulig landinger og byttinger når vi har med Lilletassen.

Er det greit å komme seg til byen eller oppleve andre ting dersom man vil litt bort fra resorten?

Gratulerer med morsdagen forresten :hjerte:

Kos dere hos svigermor og tusen takk for at du tar deg tid til å svare meg ;)

De er ekstremt serviceinnstilt på hotellet, så de ordner bil hvis dere ber om det. Null problem!

Skrevet

Hvordan ble det med kino tirsdag eller onsdag? Husker ikke hvem som kunne de forskjellige dagene, eller i hvilken bok vi snakket om det :fnise: Jeg har hvertfall lyst til å dra på kino i morgen.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...