Gå til innhold

Hverdagen - med en baby i hus!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så flott at boobsene funker som de skal :tommelopp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som dere koser dere masse - og du virker avslappet og "kul" som vanlig. Det er noe av det koseligste med å lese inne hos deg, man blir automatisk litt roligere og avslappet selv - du smitter tror jeg! :) Håper dere får en fin helg (og spennende med to tette muligens!).

Skrevet

To tette! :hoppe: Jeg tenker veldig likt som deg; det tok jo evigheter å bli gravid sist, så jeg vet ikke om jeg gidder å vente. Hormonprevensjon vil jeg ikke ha, og vet ikke om det er noe vits å sette inn spiral for å ta den ut igjen om et halvår?

Gjest Ruccola
Skrevet

Jeg heller vil ikke gå på noe etter graviditeten. Vi brukte et år på å få til dette mirakelet, så har ingen planer om å tulle til kroppen min unødig igjen! :snurt:

Så jeg har forberedt sambo på det allerede nå :fnise:

Satser ikke på bare 13-14 mnd imellom altså, men litt under to år tror jeg ville vert fint :jepp:

Han mener jo selvfølgelig tre år, for det var det det var med han og broren :fnise: ..og vi skal bare ha to barn sier han, for de er jo bare to... :rolleyes:

(Tenk om jeg skulle si det samme - vi er fem! ) :daane:

Skrevet

Jeg har også begynt å tenke på dette med prevensjon og vil absolutt ikke på noe hormonbaserte greier igjen...Vi skal ikke ha to tette; tenker å ha ca. 3-4 år mellom dem, men.... :sjenert: Kanskje kobberspiral, ja....:klo:

Skrevet

Vi har ikke begynt å bruke noe prevensjon enda :sjenert: Men er veldig forsiktige da, for jeg har fått mensen igjen :jepp: Jeg tenker å begynne på p-ring når jeg er ferdig med ammingen. Det er ikke så mye an kan bruke mens man ammer, bare spiral, cerazette og p-sprøyte.

Skrevet

Lille A må være i puppehimmelen når mamma til stadighet går med bar overkropp. Er ikke pupper alt de drømmer om 'a? :ler: Ikke sikkert mannen synes det er så verst heller da :)

Jeg savner og diane. Kommer nok til å begynne på det med en gang jeg kan. Vet ikke engang om jeg skal ha barn nr 2 engang. Akkurat nå blir jeg bare kvalm av tanken på å gå gravid en gang til. Har vært så strevsomt. Men skjønner deg igrunn, siden du har vært i så god form og virker som du har en relativt enkel unge :jepp:

Skrevet

Den relativt enkle ungen har vært ganske ugrei i natt... Hun har virkelig funnet stemmebåndene sine og VRÆLER når hun ikke får det som hun vil umiddelbart. Det er forsåvidt greit nok når jeg allikevel er våken, men når jeg er halvt zombie på natten blir jeg helt satt ut av det. Og så insisterer hun på å holde hendene tett til ansiktet når hun spiser, og da er det ikke alltid så lett å koble henne på puppen - særlig ikke i tussmørket. Og når hun sover, så knirker hun så utrolig mye!! Og vrir seg!! Jeg lurer på om det er luftsmerter som gjør det? :klo: Det er så høyt at det nesten forundrer meg at hun ikke våkner selv av det.

Når kan man begynne med smokk? Er det noen grunner til å la det være helt, bortsett fra at det kan være stress å avvenne henne fra den igjen senere? Hun ligger mye og kosesutter på puppen, så jeg innbiller meg at hun ville likt smokk. Men jeg vil ikke ødelegge ammeteknikken eller noe.

Skrevet

Den relativt enkle ungen har vært ganske ugrei i natt... Hun har virkelig funnet stemmebåndene sine og VRÆLER når hun ikke får det som hun vil umiddelbart. Det er forsåvidt greit nok når jeg allikevel er våken, men når jeg er halvt zombie på natten blir jeg helt satt ut av det. Og så insisterer hun på å holde hendene tett til ansiktet når hun spiser, og da er det ikke alltid så lett å koble henne på puppen - særlig ikke i tussmørket. Og når hun sover, så knirker hun så utrolig mye!! Og vrir seg!! Jeg lurer på om det er luftsmerter som gjør det? :klo: Det er så høyt at det nesten forundrer meg at hun ikke våkner selv av det.

Når kan man begynne med smokk? Er det noen grunner til å la det være helt, bortsett fra at det kan være stress å avvenne henne fra den igjen senere? Hun ligger mye og kosesutter på puppen, så jeg innbiller meg at hun ville likt smokk. Men jeg vil ikke ødelegge ammeteknikken eller noe.

De anbefaler første 4 ukene å ikke bruke smokk, dette pga sugeforvirring og at amminga bør være vel etablert før man gjør det........

Nå kan jeg si for meg selv at pga starten vi fikk så fikk jo Bumba smokk aller først......så fikk hun bryst med skjold(veldig lik flaskesuging), og når jeg avennte skjoldet så var det stor sugeforvirring så måtte ta vekk smokken også en stund..........da har hun aldri vært noe særlig smokkebaby og bruker det bare hvis hun er veldig utrøstelig men vil ikke bryst.

Har hun veldig sugebehov og du ikke orker at hun kosesuger på brystet kan du gi henne smokk, personlig ville jeg ventet til vi fikk amminga vel etablert(men kanskje du har det nå :vetikke: )

Å holde hendene ved ansiktet har min gjort siden fødsel, vanskelig I know, siden jeg må alltid ha støtte under brystet når hun spiser så gjør jeg 2 ting.......enthen har jeg gulpeklut rullet sammen for å støtte brystet så min andre hånd kan holde hennes overhånd.....andre hånda til barnet skal gå under brystet ditt og holde i siden din hvis du skjønner(hvis du bruker vuggestilling. Ellers holder jeg brystet i C grepet der tommelen er over brystet og lar henne holde i tommelen.

Når hun vrir seg i søvne kan det være luft ja som ikke kommer ut...prøvd ammete?

Skrevet

I teorien er det å amme i seg selv prevensjon mot neste barn. Dette var kroppens måte, i fattige gamle dager, å hindre at barna kom for tette og at de fikk den maten de trengte lenge nok før nestemann kom til. Men jeg legger trykk på i teorien.

Og det er vel og merke fullamming det er snakk om.

Skrevet

Min neste unge skal få smokk på barsel. Så lenge hun har riktig sugeteknikk når hun dier, synes jeg du kan prøve smokk. I begynnelsen ga jeg ham bare smokk etter han hadde spist, og det funket for oss.

Må du amme i mørket? Jeg vet mange råder til det, men jeg får det ikke til, og ingen av oss (Murmel og jeg altså) har noe problem med å sovne igjen etter at lyset er skrudd på. Han er trøss alt vant med å sove med lys på.

Skrevet

Jeg ble også nødt til å ha på lyset om natten for å se noe som helst. Nå som han har flyttet på eget rom kommer det naturlig lys utenfra, så nå trenger jeg det ikke lenger. Må få tak i noen rullgardiner etterhvert kanskje... De hendene husker jeg Goffel holdt foran ansiktet også! :ler: Hadde helt glemt det! Så irriterende :daane: Swaddlingen hjalp godt der ;)

Her prøvde vi smokk etter ca to uker. Han har aldri villet ha den. Nå vil han gjerne leke og tygge på smokk, men ikke suge ;) Skulle ønske han ville ta smokk :sjenert:

Skrevet (endret)

Har ikke prøvd ammete, det skal jeg gjøre! Kjøper man det på vanlig te-butikk eller helsekost?

Ang amming i mørket; det skjer egentlig bare i helgene, for da sover mannen sammen med oss, og jeg er litt dum som prøver å ta hensyn til han og ikke vekke han. Det burde jo egentlig være matingen som er det viktigste, og A skriker gjerne så høyt at han våkner uansett. I uka sover mannen på et annet rom, så da føler jeg meg friere til å gjøre det som er best for A og meg.

I dag skal jeg bestille swadle-teppe, for å se om hun liker det. Om det bare kan hindre veivingen med armer under ammingen er det verdt penga...

Jeg skal spørre gynekologen om dette med prevensjon. Han vet jo hele historien med PCO og Pergo og alt. jeg mener. Huske å ha hørt noen si at PCO kan gå over etter et svangerskap? Lurer på om han kan se det?

Endret av cypress
Skrevet

Du kan kjøpe ammete eller fennikelte på helsekost :)

Vil anbefale swaddlingteppe som heter miracle blanket! :jepp:

Jeg er også sånn som føler jeg må ta hensyns til mannen hele tiden, selv om han blir sint på meg og sier gang på gang at jeg ikke skal tenke på det :sjenert:

Skrevet

Jeg var også sånn at jeg følte jeg måtte ta hensyn til mannen, men så fant jeg ut at han bare sover seg gjennom det om jeg har på lyset uansett, så da går det greit. Mannen min har veldig godt sovehjerte da, for han sover seg gjennom gråting også. :fnise:

Skrevet

Jeg vil også ha baby på utsiden...:sukk:

Skrevet (endret)

Har ikke prøvd ammete, det skal jeg gjøre! Kjøper man det på vanlig te-butikk eller helsekost?

Ang amming i mørket; det skjer egentlig bare i helgene, for da sover mannen sammen med oss, og jeg er litt dum som prøver å ta hensyn til han og ikke vekke han. Det burde jo egentlig være matingen som er det viktigste, og A skriker gjerne så høyt at han våkner uansett. I uka sover mannen på et annet rom, så da føler jeg meg friere til å gjøre det som er best for A og meg.

I dag skal jeg bestille swadle-teppe, for å se om hun liker det. Om det bare kan hindre veivingen med armer under ammingen er det verdt penga...

Jeg skal spørre gynekologen om dette med prevensjon. Han vet jo hele historien med PCO og Pergo og alt. jeg mener. Huske å ha hørt noen si at PCO kan gå over etter et svangerskap? Lurer på om han kan se det?

Jeg kjøpte ammete på helsekosten, både i tepose form, men senere kjøpte jeg i løst på nett, det smakte bedre syntes jeg, men begge funka veldig bra! Den fra Helios er veldig populær.....

Vi skaffet oss fort et nattlys, det er nok lys sånn at man ser noe, men ikke fullt så sterkt at man vekker endten mannen eller barnet for mye. (skjønner jeg er litt bortskjemt at jeg fikk mannen å bytte bleier på natta da hun måtte ha ny pga full bleie eller bæsj.....for han skulle ikke jobbe dagen etter :sjenert: )

Swaddling funket bra her for å få hendene vekk også, men var ikke lenge jeg brukte det under mating, var mer for å få henne til å sove rolig på natta......

:klo: men mener jeg har hørt det en eller annen gang...at pco kan går over etter svangerskap

to tette kan være koselig hvis man ønsker det da :rodmer:

Endret av Neytiri
Skrevet

Den relativt enkle ungen har vært ganske ugrei i natt... Hun har virkelig funnet stemmebåndene sine og VRÆLER når hun ikke får det som hun vil umiddelbart.

:fnise: Alr er relativt vettu :gjeiper:

Skrevet

Smokk er flotte greier! :jepp: Masse god trøst. Vi begynte med smokken en gang i løpet av uke 3 her. Så lenge amminga er godt i gang vil jeg ikke tro at man klarer å gjøre så mye ugangn.. Jeg innbiller meg at jeg kan merke litt sutteforskjell en gang i blandt hvis jeg har "drøyd" han litt med smokken på natta, men det er to sutt og så drar han brystvorta inn og sutter som normalt. Når melka kommer kan han ikke sutte like fort som på sutten og da endrer grepet seg.

Her tror jeg vi hadde endt opp med en tommelsutter om vi ikke hadde begynt med smokken. Og den er enda vanskeligere å venne av med.. Kan liksom ikke ta den i fra han ;)

Lett å bli bortskjemt med "enkle" barn.. :sjenert: Vi får se på det som et luxusproblem og ta de tørnene som kommer med et smil ;) eller noe i den duren :roll::fnise:

Skrevet

Her tror jeg vi hadde endt opp med en tommelsutter om vi ikke hadde begynt med smokken. Og den er enda vanskeligere å venne av med.. Kan liksom ikke ta den i fra han ;)

Det er det stor sannsynlighet for at vi kan slite med. Her har nemlig vår lille sugd på totten hver eneste UL, f.o.m. uke 12! :hakeslepp:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...