Gå til innhold

Hverdagen - med en baby i hus!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lurt det Pupsilure sier - du får de mye billigere på ebay enn i butikk.. Men prøv i butikken før du kjøper feks, så får du hvertfall sett hva du liker :)

Eller, som Iril nevner her også, prøv med en vanlig veske først..

Jeg har såvidt begynt å finne frem hva som skal være i stellevesken og tar gjerne imot tips til hva den skal inneholde.. Foreløpig har jeg tenkt på våtservietter, diverse kremer, engangsstelleunderlag, gulpeklut, kanskje body/skift og engangs ammeinnlegg til meg.. Og kanskje greit med en smokk etterhvert.. Hmmm :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så fine magebilder :) Og utrolig søt bleiekake :)

Høres ut som du har hatt en fin helg! Vi hadde julebord selv i går, kjempeartig :)

Ha en fin uke! :klemmer:

Skrevet

I min stelleveske har jeg: et skift, to gulpekluter, en kul matboks som jeg har fylt med; bleier, våtservietter, engangs stelleunderlag, bleieposer og håndsprit. Har også votter til meg, lommebok, nøkler, telefon, lipgloss, tyggis, og en toalettveske med diverse ting (kleenex, nesespray, tamponger, hårstrikk, cleareyes, pudder osv :) ) Den er alltid overfylt, selv om min veske er ganske stor :sjenert: Får ikke plass til noe særlig annet enn det som hører hjemme der. Kanskje en leke bare.

Skrevet

Kan være lurt å ha en nødtasjon til mor oppi der og ;) Sånne knekkebrødsnacks har reddet meg mang en gang! Lurt å ha en ekstra smokk tilgjengelig om han tar smokk da. De har en tendens til å fordufte.

Notatbok er også lurt! Ammetåka er tykk og da er det fint å kunne skrible ned ting nå og da.

Og til sist; vannflaske! Jeg pusher sånne camelbackflasker på alle :sjenert: men det er faktisk ganske greit. Og det er viktig å drikke når du ammer! :)

ellers har jeg omtrent det samme som Pupsilure. + en liten håndduk.

Skrevet

Kan være lurt å ha en nødtasjon til mor oppi der og ;) Sånne knekkebrødsnacks har reddet meg mang en gang! Lurt å ha en ekstra smokk tilgjengelig om han tar smokk da. De har en tendens til å fordufte.

Notatbok er også lurt! Ammetåka er tykk og da er det fint å kunne skrible ned ting nå og da.

Og til sist; vannflaske! Jeg pusher sånne camelbackflasker på alle :sjenert: men det er faktisk ganske greit. Og det er viktig å drikke når du ammer! :)

ellers har jeg omtrent det samme som Pupsilure. + en liten håndduk.

Skrevet
:klemmer: God mandagsmorgen cypress! Høres ut som du har hatt en fin helg! :jepp: Og så må jeg innrømme at jeg måtte :fnise: litt da det sto "bestemme fornavn" og "bestemme etternavn" i samme liste. Ingen av delene som er helt klare? :ler: Sånn sett har jeg og kona ordnet oss fint hvis det noengang skulle bli aktuelt med en liten en, vi skaffet oss jo felles etternavn da vi giftet oss :jepp:
Skrevet

Wow, imponerende at du orker å skrive så langt med mobilen!

Hehe, jeg kjeda meg ganske mye... Mannen lå og sov to timer lenger enn meg, og jeg gadd ikke stå opp..

Man MÅ absolutt ikke ha stellevesker, en hvilken som helst stor veske fungerer helt utmerket :)

Eller så kan du kjøpe en billig en fra ebay :jepp:

Mens jeg først har rotet meg inn på eBay.... kroker :fnise:

Ja, da fikk jeg i hvert fall bestilt meg kroker!! :) Jeg skal teste litt med en veske jeg har fra før før jeg bestiller noe mer, men takk for tipset!! :tommelopp:

Og takk til alle som har bidratt med tips om innhold i stellevesken! :klemmer:

:klemmer: God mandagsmorgen cypress! Høres ut som du har hatt en fin helg! :jepp: Og så må jeg innrømme at jeg måtte :fnise: litt da det sto "bestemme fornavn" og "bestemme etternavn" i samme liste. Ingen av delene som er helt klare? :ler: Sånn sett har jeg og kona ordnet oss fint hvis det noengang skulle bli aktuelt med en liten en, vi skaffet oss jo felles etternavn da vi giftet oss :jepp:

Haha, neida, ingen av delene er klare... :rolleyes:

Men jeg lurer på om jeg skal ta mannens navn (i tillegg til mitt eget, men uten bindestrek eller noe sånt. Det blir for langt.) uten å si noe om det til han, og gi han kopi av endringsskjemaet i julegave. Jeg vet at han har lyst til at jeg skal ta hans navn, men jeg har vært litt tilbakeholden. Men nå som det kommer en arving, så syns jeg at det er best at vi alle har det samme navnet, så jeg får bite i det sure eplet og endre mitt... Så da får arvingen vårt felles navn. Så jeg kan vel egentlig stryke det punktet fra lista snart... ;)

Skrevet

Jeg syns de kommentarene på tickeren min er så teite innimellom.. Nå står det at jeg kanskje kunne finne på å ha S-E-X for å prøve å få ungen ut.. Jeg vil helst at hun holder seg der inne litt til jeg!! Jeg har ikke alt klart enda, verken praktisk eller mentalt!!

Jeg må innrømme at jeg har lyst på en siste jul der jeg fortsatt er "barn", og ikke "mamma" liksom... Det er så rar tanke... At jeg som alltid har vært minst, plutselig må bli så ansvarlig og megavoksen... (Jeg virker jo veldig voksen når jeg bruker uttrykk som megavoksen. :ler: ) :sukk: Er det for sent å angre nå eller?? :sjenert:

Skrevet

Ja, det er viktig! :jepp: Min stelleveske har en liten lomme til drikkeflaske på siden, og jeg er avhengig av å ha vann der. Blir akutt tørst hver gang jeg setter meg ned for å amme. På sykehuset fikk vi utdelt camelbackflaske, og den er fin.

Skrevet

Skjønner deg godt jeg! Er sikker på at det er gode grunner til at man går gravid i rundt ni mnd (ja, bortsett fra sånne ting som at barnet må vokse seg ferdig og sånt :fnise: ), man trenger tiden det tar for å bli klar! Og det med siste jul som "barn" - eh, ung voksen - det er vel ikke noe rart du vil ha! Så hun får pent holde seg inne litt til! Meeen - det er nok ørlite forsent å angre :fnise:

Beklager kort svar, har høyre hånd i gips og det tar sååå lang tid å skrive med en hånd!!

Skrevet

Skjønner deg godt jeg Cypress (selv om jeg er eldst av alle søsken og søskenbarn). Hun bør nok holde seg der inne litt til hvertfall, så du får nok din siste jul som barn :fnise:

Takk for tips om innhold til stellevesken ja - det skal jeg ta med meg videre :Nikke:

Skrevet

God juuuul, Cypress! Begynner du å bli utålmodig? Det gjør jeg....;)

Skrevet

Haha, neida, ingen av delene er klare... :rolleyes:

Men jeg lurer på om jeg skal ta mannens navn (i tillegg til mitt eget, men uten bindestrek eller noe sånt. Det blir for langt.) uten å si noe om det til han, og gi han kopi av endringsskjemaet i julegave. Jeg vet at han har lyst til at jeg skal ta hans navn, men jeg har vært litt tilbakeholden. Men nå som det kommer en arving, så syns jeg at det er best at vi alle har det samme navnet, så jeg får bite i det sure eplet og endre mitt... Så da får arvingen vårt felles navn. Så jeg kan vel egentlig stryke det punktet fra lista snart... ;)

Åh, så koslig og veldig overraskende gave for mannen din å få! :rødme:

For min del føltes det veldig rart å skifte etternavn, det tok en liten stund før jeg ble vant til det. Men nå er det bare koslig... Det føles helt rett i forhold til det å snart skulle lage vår egen lille familie :)

Skrevet

:ler: Det er kanskje en smule sent å angre. ;)

Hun bør nok holde seg inne litt til, ja. Men på nyåret er du sikkert ivrigere etter å få henne ut, tenker jeg.

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg har lyst på en siste jul der jeg fortsatt er "barn", og ikke "mamma" liksom... Det er så rar tanke... At jeg som alltid har vært minst, plutselig må bli så ansvarlig og megavoksen... (Jeg virker jo veldig voksen når jeg bruker uttrykk som megavoksen. :ler: ) :sukk: Er det for sent å angre nå eller?? :sjenert:

Tror flere har tenkt den tanken der ;)

Veldig rart (på en god måte) å tenke på at dette blir vår siste jul som barnløse, der vi kan gjøre som vi vil. Neste jul har vi en liten frøken med oss, den nye lille sjefen i huset :)

Skrevet

Håper du koser deg den siste jula som barnløs! :tommel:

:nissekonekyss:

Skrevet

:nisse: Innom for å ønske deg og dine en riktig god jul! :nisse:

Stor jule :klemmer: fra meg.

Skrevet

Du får nyte den siste julen din som "barn". ;)

GOD JUL! :klemmer:

Skrevet

Så rart :klø: Jeg tenkte på samme greia - endre navn uten at mannen visste og gi han skjemaet i julegave :fnise: Mannen her vil også nemlig at jeg tar hans navn, men jeg er tilbakeholden. Føler at identiteten min ligger i navnet mitt liksom :vetikke: Han argumenterer med at at han vil at familien skal hete det samme, i stedet for at mor har et navn, far et navn, og barna et kombi-navn, og jeg er jo forsåvidt enig i det...

Det var egentlig en deal når vi giftet oss at jeg slenger på hans navn i tillegg den dagen vi får barn, men lurte på å overraske han med det litt tidligere :fnise:

Ja, jammen virker du megavoksen :ler:

Fra spøk til alvor, så skjønner jeg godt hva du mener. Du ligger jo godt ann så lenge det ikke har dukket opp noen mini så langt da :ler:

GOD JUL!!

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...