Gå til innhold

Hverdagen - med en baby i hus!

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen funker det for og andre ikke :Nikke:

Jeg var til modningsakupunktur to ganger og det reiv og sleit neddi eggstokkene og livmora samme dagen slik at jeg trodde at det faktisk kunne være begynnelsen på noe :Nikke:

Men det stoppet opp iløpet av natta... :fnise:

Men så gikk det bare 5 dager fra første modningsaku. til snuppa kom ut av seg selv også da :jepp: Og jeg var litt moden fra før når de startet på akupunkturen så jeg troooooor det hjalp litt på meg :)

Men sånn akupunktur for alt annet har jeg lite peiling på :lol:

Skrevet

Tja, jeg får se hva jeg finner på. Det er nok annet å bruke penger på om dagen også merker jeg, til babyen og jul og den nye leiligheten og alt... Så jeg får se om jeg skal prioritere akupunktur også... Det er såpass at jeg og mannen avtalte at i julegave til hverandre kjøper vi ny pc - fra oss til oss liksom. Vi har trengt ny pc i månedsvis nå, men det har bare ikke blitt noe av at vi har kjøpt. Mannen har tatt med jobb-pcen hjem masse, så vi har brukt den. Men det funker jo ikke når jeg skal i perm! Jeg kommer til å fly på veggen hvis jeg ikke har data da! Så det blir ikke så spennende julepresang, men veldig lurt! :jepp:

I kveld er jeg bedt på middag ute for å feire bursdagen til en venninne. Det blir koselig! Jeg må nesten hive meg litt rundt for å rekke å dusje og sånt før jeg skal være der. Har bare lyst til å se om jeg klarer å legge ut et nytt magebilde først...

Skrevet

Magebilde fra 4.12, altså 33 uker og 5 dager på vei.

Og så legger jeg ut bilde av bleiekaka jeg fikk. Er den ikke fiiin?? :nigo:

Bildene blir visst gigantiske når man åpner dem, men jeg vet ikke hvordan man endrer det...

post-21586-0-08198900-1292520247_thumb.j

post-21586-0-55143100-1292520378_thumb.j

Skrevet (endret)

Og her er close-up tatt av Bolla i dag (35+3)!

post-21586-0-08041000-1292520925_thumb.j

Endret av cypress
Skrevet

Herrrrlighet. Ikke et strekkmerke å se! Du setter standarden skjønner jeg :dåne:

Fine magen altså! :hjerte:

Skrevet

Aaaaw :rødme:

Ikke et eneste skrekkmerke jo :nigo: Lucky :jepp:

Skrevet

Kjempe fin mage Cypress :)

Skal se og få lagt ut et i min bok også - rundet jo 38 uker i går.. Geez - det går fort nå (håper jeg, hehe).

Kjempe koselig med bleiekake også - du har snille venninner du! ;)

Synes det høres veldig lurt ut med pc i gave til hverandre. Her skal vi kjøpe en liten ting til rundt 100-lappen og heller legge litt penger i opplevelsesbudsjettet (som forsåvidt bare eksisterer i hodene våre), men heller bruke de pengene vi ville brukt på gave til hverandre, til en reise med Lilletassen eller noe til neste år. Det er jo en flott gave det også :Nikke:

riktig god helg Cypress - håper du koste deg på middag igår :)

Skrevet

Ingen strekkmerker er nok kun resultat av gode gener (mamma fikk heller ingen), kan ikke skryte på meg å ha gjort nor spes for å bli sånn. Men det er deilig da! Glad for det!! :jepp:

Det var veldig hyggelig på middag i går! Et par venninner kommenterte at "de håper å se sånn ut som meg når de blir gravide" - altså uten å legge på seg for mye - og det er koselig å høre. Igjen - uten at jeg har gjort noe spes for å bli sånn, så jeg føler det er litt ufortjent skryt. Jeg har alltid vært typen som ikke legger på meg, så at det er sånn under svangerskapet også er jo heldig.

Det eneste som var "litt" dritt var at jeg klarte å komme borti en stolpe i garasjen med bilen i går.. :kjefte::kjefte: Det ble en lei lakkskade som jeg må betale gitt.. Dette er bilen vi skal selge, så den bør se bra ut.. Ringte til lakkverkstedet, og de ble bare lykkelige for at jeg var en kløne. I wonder why... :snurt::sur: Spent på hvor dyrt det blir.. :sukk: Som om vi ikke har nok andre ting å bruke penger på nå liksom!

Skrevet

Oioi, jeg er på siste bilde på tickeren!! :dåne:

Skrevet

:duskedame: for siste bildet på tickeren! :nigo:

Moro det - nå godgjør hun seg der inne før hun gjør seg klar til å komme ut.

Jeg har ikke fått strekkmerker på magen heller, men noen i korsryggen.. Har vært heldig med det jeg også, selv etter 25 kilo pluss.. :vekt: Er alltid koselig å få komplimenter - det gjør jeg også og det betyr så mye. Man føler seg ikke helt fantastisk flott alltid med den nye kroppen, gleder meg masse til å komme tilbake til startvekten min, men så er det jo sånn at det å bære frem barn kan føre til fristelser av typen sjokolade, kaker etc som dessverre er aaaaltfor vanskelig å holde seg unna når man er sykmeldt og tilbringer mye tid hjemme foran tv og data. Hadde nok ikke gått opp såpass mye hadde jeg hatt jobben å gå til hver dag, for der var jeg jo veldig aktiv. Men sånn er det og nå er vi snart ved veis ende uansett.

Enda et heiarop for siste bilde :tommelopp:

Skrevet

Du kommer til å være tilbake i tipp topp stand innen vi når februar du! :fnise:

Skrevet

:hoppe: for siste bildet!

Kjedelig med ripe i lakken, håper det ikke blir altfor dyrt...

:hug:

Skrevet

Så nydelig du er! Blir stas og se når babyen kommer :jepp:

Ellers synes jeg dere er fornuftige ifht til julegave, like greit når man trenger PC :jepp: Kjipt med bilen forresten, håper det ikke blir så innmari dyrt å fikse den.. :klemmer:

Skrevet

ohhh fine magen :rødme: heldig med ingen strekkmerker, jeg fikk et par, men er vel ingeting i forhold til ks arret :sjenert:

håper de siste ukene blir så behagelig som mulig :klem:

Skrevet

Så flott du er! :jepp:

Tenk, siste bilde! Nå er det ikke lenge igjen. :hoppe:

Skrevet

Med såpass kort tid igjen til termin, er det på tide å sette opp en oversikt over hva som gjenstår å ordne:

Kjøpes:

• Vinterhjul til vogn
  • adapter til bilsete
  • badebalje?
  • ammepute
  • bleiebøtte
  • ammeinnlegg?
  • brystpumpe?
  • stelleveske
  • Purelan
  • Dekor og stash til barnerom
  • Det man trenger til stell - kremer etc (tar gjerne imot tips her!!!)
  • smokker til tåteflasker (har flasker)
  • Amme-BH

Bestemme:

• fornavn
  • etternavn
  • fordelingen av permisjon mellom mannen og meg...

Gjøre:

• Vaske alle babyklær
  • Pakke ut de siste eskene etter flyttingen
  • Finne ut av om vi skal kjøpe ny sprinkelseng eller beholde den arvede (den passer ikke 100 % til de nye madrassene til Ikea, madrassene er litt store, så det er litt klønete...)
  • Bli klar mentalt for å bli mamma.... ;)
  • Sette opp spareavtale til bebissen
  • Tegne gjeldsforsikring
  • Velge megler
  • Selge gamle leiligheten
  • Få fikset lakkskaden på bilen
  • Selge bilen
  • Kjøpe ny bil

Det var liksom ikke ingenting heller det da... :sukk:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...