Gå til innhold

Hverdagen - med en baby i hus!

cypress

Anbefalte innlegg

Det høres jo kjempebra ut :) Vanlig pris for Cabriofix og isofixbase (det var det dere skulle ha sant?) er jo 1799kr og 1699kr - så løp og kjøp :gjeiper:

Isofixbase ja! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Guri, så rart det føles å plutselig ha babyutstyr stående i stua!! Vi har jo en del ting fra før, men alt står oppbevart hos andre mens vi venter på å flytte, så dette er egentlig første gang. Jeg gleder meg til det sitter en liten baby i stolen!!! MIN baby!!! :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koslig med ny leilighet og innredning av barnerom :rødme:

Tutta V: Så koselig å høre et lite pip fra deg igjen også, ting har tapt seg siden bryllupsplanleggingsfasen når det gjelder dagbokskriving for meg også... Men synes jeg leste et sted at dere blir prøvere i april... Det blir vi også! Så da blir det kjekt å følge med, og regner med jeg blir litt mer aktiv i dagbøkene da jeg også ;) (med noen få unntak har jeg stort sett lest det siste året og ikke vært så flink å kommentere jeg heller, dessverre...)

For en hukommelse du har! Akkurat på måneden og greier! :blush:

Men det stemmer det. Begynner jo endelig å nærme meg slutten på utdannelsen! :nigo:

Skal løpe inn og legge igjen et spor i dagboka di, så jeg har deg på lista mi. Hadde jo vært utrolig festlig å være prøvere også sammen! :hoppe: Så her må jeg følge med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg gav også :nigo: Var på Barnas hus det også, for ca 6 mnd siden eller kanskje mer. Så det lønner seg å følge med :jepp: Hvilken farge skal dere ha da? Vi valgte brun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg gav også :nigo: Var på Barnas hus det også, for ca 6 mnd siden eller kanskje mer. Så det lønner seg å følge med :jepp: Hvilken farge skal dere ha da? Vi valgte brun.

Vi også valgte brun! :tommelopp:

Så det er et tilbud de har med jevne mellomrom kanskje? Jeg ble veldig fornøyd da jeg så det var salg på dem, for vi var akkurat i ferd med å bestille fra Tyskland, men det er jo mye enklere å ha kjøpt i Norge i tilfelle det skulle være noe galt med det. Bare flaks at vi gikk inn på hjemmesiden deres for å dobbeltsjekke (på en norsk side) hvilken base vi skulle ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen har tatt med pcen sin hjem fra jobb, så nå får jeg endelig skrevet litt.

Jeg har begynt å få litt vann i føttene, så på lørdag gikk jeg til innkjøp av 3 par kompressjonsstrømper. FY FARAO så dyrt det var!!! Det sto ikke priser på, så jeg fikk helt sjokk da jeg kom i kassen og ble bedt om å betale 600 kr. :dåne: De hjelper heldigvis litt da, så jeg slipper å være klumpfot. Det er upraktisk nå som det er så kaldt, og jeg helst vil fylle skoene med sokker, ikke bolleføtter!

Ellers har jeg fått kjenne litt på hormonene de siste par dagene. Jeg er normalt veldig stabil i humøret, men på lørdag KLIKKET jeg på mannen, og HYLTE til han. Med god grunn syns jeg egentlig, for han snappet på meg for noe som absolutt ikke var min skyld (han fikk ikke til noe på dataen.. :rolleyes: ). Normalt ville jeg bare latt det gå, men ikke denne gangen nei! Jeg ble litt skremt over hvor raskt jeg gikk fra litt småirritert til fly forbanna! Men det hjalp at han sa unnskyld heldigvis. Dette skjedde rett før vi skulle ut på middag til noen venner, så da var jeg glad jeg hadde noe gammmel Clear Eyes fra USA liggende, så jeg raskt kunne se litt normal ut igjen.

Og i dag, da jeg kjørte til Barnas Hus, kom det en fin sang på radioen som jeg måtte felle noen tårer til. Det er heller ikke normal oppførsel for meg.. :fnise:

Og da mannen kom hjem fra jobb, hadde han med seg en julekalender til meg fra hudpleieren som jeg har ønsket meg i flere år, men aldri tatt meg råd til selv, eller klart å hinte nok til at han har kjøpt til meg. ;) Men i år fikk jeg!!! :strix: Jeg gleder meg til 1. desember!! Jeg tror det er sånne små ampuller med hudpleie-ting hver dag, så nå skal jeg få så fin hud atte!! :jepp: Så det var kjempesnilt av han!!! :rødme:

Ellers føler jeg meg i veldig bra form om dagen. Jeg syns fortsatt det er kjempedeilig å gå hjem tidligere fra jobb, så det fungerer veldig bra. Jeg rekker å trene og kose meg litt, og få litt ut av dagene. Jeg hadde liksom sett for meg at når jeg er så kort tid fra å være høygravid (9 dager bare nå!!!) skulle jeg føle meg tung og diger, men det gjør jeg absolutt ikke. Jeg syns magen min er passe stor og veldig kompakt og konsentrert på et vis. Jeg har fortsatt ikke lagt på meg noe utenom magen, så totalt har jeg gått opp ca 9 kg. Det er jeg veldig happy med altså!

Generelt lite å klage over her i huset om dagen med andre ord! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt at mannen din er forståelsesfull når hormonene svinger slik... Og omtenksom med kjøp av kalender :rødme: Det veier godt opp i min bok! ;)

Bare 9 kg! Imponert! :klappe:

Håper jeg kan føle meg i like bra form som deg når den tid kommer :)

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, i natt hadde jeg en syk drøm!!

Jeg drømte at mannen innrømmet at han hadde vært utro med en dame på jobben sin! :kjefte: Jeg spurte hvor mange ganger de hadde gjort det, og han kunne da "berolige" meg med at det var ikke såå mange ganger, i hvert fall mindre enn tusen!!!! Men flere hundre ganger var det. Noen ganger hadde de gjort det 7 ganger på en dag. Jeg sa at det forklarte jo hvorfor han hadde vært så unteressert i sex med meg i det siste, for han orker jo ikke enda flere ganger!! Og på bryllupsdagen vår (!) hadde de bare gjort det én gang! Men dette mente han ikke var noe å ta på vei for, for det hadde ikke vært noen følelser involvert, så dette kunne vi bare legge bak oss. At han hadde løyet for meg all denne tiden, var visst ikke så farlig mente han..

Jeg halvvåknet av at jeg hulket i søvne, og så slo jeg etter mannen (i virkeligheten altså, ikke i søvne)!! Jeg sneiet nesen hans faktisk der han lå og ante fred og ingen fare.. :fnise: Det var så løst at han ikke våknet en gang heldigvis... Så våknet jeg ordentlig, og skjønte at dette var jo bare alt for drøyt, så dette kunne ikke være sant. Takk og lov..

Slapp av, det var ikke tusen ganger, liksom... :gjeiper:

Endret av cypress
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:skratte:

Vi gjorde et kupp på Cabriofix med Easyfix base når jeg var seks uker på vei :fnise: Kunne ikke la sjansen gå fra oss ;)

Koselig med en sånn julekalender, er det den fra Decleor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte:

Vi gjorde et kupp på Cabriofix med Easyfix base når jeg var seks uker på vei :fnise: Kunne ikke la sjansen gå fra oss ;)

Koselig med en sånn julekalender, er det den fra Decleor?

Dere kjøpte så tidlig ja! Dere turte det altså? Jeg var litt mer avventende på den tiden husker jeg, vi kjøpte vel knapt en eneste ting før ultralyden i uke 18. De kommende bestemødrene derimot, de kjøpte til gjengjeld masse.. :ler:

Kalenderen min er fra Babor, men jeg vet at Decleor har en tilsvarende type ja. Eller de hadde det i hvert fall i fjor, men jeg kan ikke huske å ha sett den i år. Blir sikkert bra uansett! :) De er jo ikke helt gratis, så jeg er veldig imponert over at mannen gadd å kjøpe det. Han syns jo sånt er noe tull selvsagt.. :fnise: Pluss at "du har jo masse sminkegreier fra før!" - "Men dette er ikke sminke!" - "Jaja, det går ut på det sammme.." :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Det er merkelig hvor livlige drømmer man får når man er gravid, så detaljerte og alt. Har du fortalt ham den?

Ja, måtte fortelle han det. Han hadde visst hørt at jeg klynket i søvne, og trodd jeg hadde mareritt. Det var forsåvidt ikke så langt i fra det det var heller.. :fnise: Men han kunne garantere at det bare var en drøm, og ikke hadde rot i virkeligheten. Jeg tror nesten han ble litt sjarmert av det, for han tolket det som at jeg underbevisst var redd for å miste han. Det kan jo ha noe for seg forsåvidt, jeg drømmer jo ikke akkurat om å bli alenemor. Men det er ikke noe jeg går og tenker på i det daglige akkurat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...