Gå til innhold

Hverdagen - med en baby i hus!

cypress

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

At jeg faktisk har TO "faste lesere" som har giftet seg med/snart skal gifte seg med (hvis alt går som planlagt om et par uker... :lur: ) sin eneste ene er jeg faktisk litt overrasket over!! Det er ikke så mange av dere tror jeg!

Du har faktisk en til :goodbye: . Ble sammen med drømmemannen min da jeg var 16 år :rødme:

Grattis med 5-årsdag :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig historie forresten Dine! Tenk så flaut han sikkert syns det var først! Morsomt at du bare jattet med og lot han tro du var den han trodde du var!

Hehe, måtte jo bare jatte med - det var jo det som var morsomst for meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med kjærestedagen! :strix:

Ble sammen med min kjære da jeg var 17 jeg, så hadde ikke hatt tid til å finne på så mye tull, men litt så. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten et dårlig tegn at jeg faktisk ikke husker navnet på alle jeg har ligget med??? :hakeslepp::flau:

:ler:

De man ikke husker.. vel da har det ikke skjedd :fnise:;)

Og du... angående vogn... et tips er å tenke på lengde på bagdelen...

For hadde vi kjøpt sån type vogn du linket til hadde vi måtte kjøpt en ny ganske snart... for snuppa her er laaang og vokser fort.

Har Simo kombi vogna og den har en lang bagdel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ang babydingsjungelen skal jeg bare føye til at Besafe IziSleep bilsete er tungt som djevelen selv... vi har det, men angrer... neste gang tror jeg det blir acta graco (?)....

Laus i trusestrikken :hoho: Bra å høre at man kanskje ikke er alene om å ha vært det... jeg har litt trøbbel med å huske alle som dro meg i trusestrikken... :sjenert:

Acta Graco er tungt som fy det og... bare spørr Neytiri.

Det er MaxiCosi som er det letteste på markede, men blir tungt i lengden det også... så uansett hva man velger... biceps får vi uansett :fnise:

Laus i strikken.. å det er vel mange av oss som har vært borti det :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis så masse med vel overstått kjærestedag! :strix:

Jeg kjenner også til fenomenet laus i trusestrikken, men har til gode at jeg er venn med dem på FB. :ler2:

Jeg har imidlertid søkt opp flere men har ikke sendt venn request da jeg er usikker på hva Mannen måtte mene om saken.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, om antall sexpartnere, hva skal man si?

Jeg har hatt flere enn jomfru Maria, men færre enn Rune Rudberg

:fnise:

Der omtrent er jeg og! :jepp:

Hei, jeg sniker meg inn....

Gratulerer med kjærestedag da :yvonne: !!

Jeg må bare innrømme at jeg ikke har lest 80 sider av boken din, men ja samtidig med denne deilige sjokolademuffinsen heg har trykkt i trynet, har je altså lest endnel sider!! :gjeiper:

Vel, angående denne facebook requesten... Det er bedre å dø av spenning , enn å krepere av kjedsomhet :fnise: Kan jo bare fjerne han, hvis hann skulle begynne å kladde kjedelige ting på veggen, eller ta opp :sengekos: for noen år tilbake...ti hiiii..

Bilsete...vi har kjøpt Emmalkjunga duo vogn, og britax bilsete, ble kjøpt i london, koster bare 900 kr der, det er et behagelig lett sete, det var viktig for meg og. Men sikkerhet først selfølgelig. Til dette setet å man ha en litt spesiell adapter da..koster 400 kr fant jeg ut..siden det er britax sete, og emmaljunga vogn :sukk:

Men ja, edr jo mange så mener man bør ha isofix base, men ja, jeg snakket med ei annsatt så har 5 unger, og hun sa, at hu har aldri brukt sånnen base mente det ikke var nødvendig. Vi har også valgt ikke ha det, men det er jo så opp til deg selv da.)!

Sånn!!Skrivestop.

Er jo helt ny her!! :rødme:

:vinke: Hei! Så hyggelig med et nytt "fjes"! Har sett deg litt her og der før da. Skjønner godt at du ikke har lest alle sidene, SÅÅ spennende er det heller ikke.. :ler:

Bedre å dø av spenning ja! :jepp: Jeg tviler på at han kommer til å sende meg masse upassende meldinger, jeg så at han har kjæreste selv nå også, så det skulle overraske meg veldig!!

Huff, nå ble jeg forvirret igjen ang vogn... :bond: Emmeljunga syns jeg er kjempefin, men den er så dyr!?! Eller er det bare noe jeg innbiller meg, at den er dyrere enn de andre?? :klø:

Base i bilen tror jeg vi uansett skal ha, fordi det virker litt enklere å ta setet ut og inn. Men ellers syns jeg dette med utstyr til babyer er en jungel!!!

Gratulerer med 5 år! :strix:

Takk! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kjærestedagen begge to :rødme:

Takk! :)

Du har faktisk en til :goodbye: . Ble sammen med drømmemannen min da jeg var 16 år :rødme:

Grattis med 5-årsdag :jepp:

:hakeslepp: Jeg er sjokka! :ler:

Hipp Hurra for kjærestedag :hjerte:

Takk!!! :strix:

Gratulerer så mye med kjærestedagen! :strix:

Ble sammen med min kjære da jeg var 17 jeg, så hadde ikke hatt tid til å finne på så mye tull, men litt så. ;)

Det begrenser seg kanskje litt hvis dere ble sammen da du var 17 ja.. Det er jo grenser for hvor tidlig man får begynt liksom.. :ler:

De man ikke husker.. vel da har det ikke skjedd :fnise:;)

Og du... angående vogn... et tips er å tenke på lengde på bagdelen...

For hadde vi kjøpt sån type vogn du linket til hadde vi måtte kjøpt en ny ganske snart... for snuppa her er laaang og vokser fort.

Har Simo kombi vogna og den har en lang bagdel :)

Du, den tanken liker jeg! Husker man det ikke, har det ikke skjedd! :tommelopp:

Huff, vogn ja... Er den så kort altså, den vi har sett på? Fader altså, at dette skal være så vrient!!! Jeg likte Simo veldig godt da vi så den i butikken, men vi slo den fra oss, fordi vi tenkte at på det kaldeste, når vi trenger å ha stor pose etc i vogna, da er jenta vår på sitt minste. Og når hun blir større, blir det varmere ut, og vi trenger ikke så stor plass til pose. Og når det blir kaldt igjen, da bruker vi antagelig sportsdelen. Høres ikke det logisk ut da??

Grattis så masse med vel overstått kjærestedag! :strix:

Jeg kjenner også til fenomenet laus i trusestrikken, men har til gode at jeg er venn med dem på FB. :ler2:

Jeg har imidlertid søkt opp flere men har ikke sendt venn request da jeg er usikker på hva Mannen måtte mene om saken.;)

:ler: Jeg har ikke fortalt mannen min om det, for å si det sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad vi valgte en lang vogn, ser nå at om jeg hadde valgt noe mindre hadde jeg slitt med å få plass til Voksi-posen. Nå tror jeg den er ganske stor i forhold til en del andre, men jeg synes den er så fin at jeg ikke ville byttet den ut i det hele tatt.

Men så bor vi også på landet, og det er veldig begrenset hvor mye denne vogna skal inn på busser og caféer, så det er jo også noe man evt. må ta hensyn til.

Gratulerer med 5 år, vet ikke om jeg har sagt det før, men.. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg, det er en jungel av valg, lett å gå seg vill.

Men vi har alle ulike behov, noen bor i by, noen på landet, noen skal gå på grusveier, noen skal gå gjennom store mengder snø, noen har det varmt... Ulike behov krever ulike vogner :)

Jeg tenker hvertfall som så, at uansett hvilket valg jeg tar, så vil jeg a) enten finne noe bedre etterpå, eller b) finne noe jeg ville ha forandret på.

Har du sett på barnevognguiden? Kanskje du får noen tips der til hva du skal velge? Når det gjelder bilseter, går jeg ut fra at du har lest testen som ble gjort i år.

Det står også en del om barnevogner på klikk.no, og de har også en test av ulike vogner fra tidligere i år :)

Samtidig, så får den ene vognen ros i en test eller et annet land, og skryt i andre... Så, det er ikke lett å bli klok hverken på det ene eller andre....

Og jeg har også tenkt som deg, samt fått tips fra andre som er mer erfarne, at man trenger litt større bag, generelt sett, om man får på vårparten. Ungen er da mye større når det er kaldt enn hva disse små som er født på høst/vinteren vil være.

Når det gjelder å være løs i strikken og slike ting, vel da skal jeg ti helt stille... Jeg fant ikke min kjære før jeg var "gammel og grå", så jeg har hatt noen år på å utforske verden... :sjenert:

Håper dere hadde en flott kveld i går! :strix:

Ha en skikkelig super dag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der omtrent er jeg og! :jepp:

:vinke: Hei! Så hyggelig med et nytt "fjes"! Har sett deg litt her og der før da. Skjønner godt at du ikke har lest alle sidene, SÅÅ spennende er det heller ikke.. :ler:

Bedre å dø av spenning ja! :jepp: Jeg tviler på at han kommer til å sende meg masse upassende meldinger, jeg så at han har kjæreste selv nå også, så det skulle overraske meg veldig!!

Huff, nå ble jeg forvirret igjen ang vogn... :bond: Emmeljunga syns jeg er kjempefin, men den er så dyr!?! Eller er det bare noe jeg innbiller meg, at den er dyrere enn de andre?? :klø:

Base i bilen tror jeg vi uansett skal ha, fordi det virker litt enklere å ta setet ut og inn. Men ellers syns jeg dette med utstyr til babyer er en jungel!!!

Hei igjen du! Ja, men vi har gjort det enkelt hele veien..Vi har få krav, men de få vi har er jo self viktigste. Vi valgte å ikke gå i en butikk med masse barnevogner, for da hadde jeg blitt lettere forvirret. Så vi kjøpte faktisk en brukt emmaljunga duo vogn, den ser helt ny ut ( kostet oss 4000 kr). Den passer i en liten golf, er lett å bære, for ungnen blir tung nok, og man får plass til en saueskinnspose! Så BINGO der satt den for vår del.

Så det er lett å bli forvirret, men man kan også velge og ikke bli det :gjeiper:

Så for å oppsummere, vi har lagt mest vekt på at at den ikke skal være for tung, + den kan passe i liten bil, som stor, og at babyen har romslig nok plass:)

Vi vet at den er god på sikkerthetstester osv.

Masse lykke til, det ornder seg vet du!

Takk! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lag en liste over hva som er viktig for dere og sjekk om dere kan komme innenfor. Vi hadde disse: bor i fjerde: må være lett bag som er enkel å bære, Bag som holder hele vinteren, ønsket ikke fire faste hjul pga manøvrerbarhet i by, lufthjul for komfort og for å trille på grus, sittedel som kan være vendt mot oss så lenge vi ønsker. Hadde det ikke værtfor første og siste punkt hadde vi nok gått for en Urban Jungle ;) De er fine!

Barneseter som passer til understellet var også et poeng. Man får adapter til MaxiCosi til utrolig mange vogner. Men ikke til Emaljunga.. Jeg fant en oversikt pånett over hvilke vogner og stoler som passer sammen. Skal se om jeg kan finne den til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lurt det Siebaeo sier.. Finn ut hva som er deres viktigste kriterier, for den perfekte vogn varierer fra par til par og forbruk til forbruk. Dere kommer helt sikker til å finne en som dere faller for - ikke tenk altfor mye på hva andre velger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, lurt å sette opp en liste over kriterier. Her er hva jeg kommer på:

Vi skal bo i en leilighet med heis fra garasje til leiligheten, så den trenger ikke være så lett. Men jeg kommer nok til å ta en del trikk med vognen, så den bør kanskje være det allikevel..

Vi kjøper stasjonsvogn med god plass, så det bør ikke være noe problem.

Babyen kommer i januar, derfor bør den kunne manøvreres i snø. Samtidig - perioden vognen skal brukes UTEN snø en mye lenger tross alt, og da blir det nok mye tusling i byen, så den bør være lett å manøvrere. Vi går aldri i marka e.l., så det er ikke noe å legge vekt på. Tenker derfor 3 hjul, men det forreste må kunne låses.

Når ungen begynner å bli lang, skal hun i sportsvogn, så baggen trenger ikke være av de lengste.

Kjekt om Maxi Cosi kan festes på understellet.

Hvilken vogn er dette da tro?? :klø: Vrient altså... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje Bogaboo er noe for dere..? Den kan ha sportsdelen begge veier om det er viktig for dere. Samme med Teutonia Spirit S3. Easywalker er vist veldig lett. Mountain Buggy er fin og vistnok veldig lett manøvrerbar men vet ikke så voldsomt mye om den, annet enn at den tydeligvis er veldig populær. TFK joggster twist er også veldig lettmanøvrert, stødig trehjuling med lett og stor bag. Vi har valgt TFK joggster x, men tør ikke si så mye om den siden vi bare har testet den inne så langt.. Men den er nettere enn vanlig joggster x og kan i tillegg bytte mellom 3 og 4 hjul. Tror nesten alle disse kan kombineres med MaxiCosi.

Ble kanskje bare merforvirrende dette her.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Bugaboo kan du jo kjøpe vinterhjul. Også er de veldig pene! Men også lave, så om dere er veldig høye, er det kanskje ikke vogna. Jeg liker Easywalker også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp: Jeg er sjokka! :ler:

Ja, ikke sant :ler: . Men, altså, er du seriøs? Sjokka på ordentlig altså? ;) Er flere som spør meg om jeg ikke har behov for å "prøve ut" flere, men helt seriøst så føler jeg at jeg skutt gullfuglen og er glad jeg ikke har mange dårlige erfaringer bak meg. Etter så lang tid synes jeg fortsatt han er helt utrolig kjekk og har vel egentlig ikke møtt noen jeg synes er kjekkere. Høres litt klisje ut, men er helt sant.

Er for øvrig glad for at jeg har landa på noe med hensyn til vognkjøp. Kan egentlig veldig lite om det, bare valgte den første jeg likte, nemlig Stokke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra de kriteriene du kom med ovenfor her, så kan det være greit å ta en titt på:

* Urban Jungle (Moutain Buggy)

* Bugaboo Cameleon

* EasyWalker Sky (3 hjul)

* EasyWalker Quattro (4 hjul)

Dette er veldig gode vogner og de er godt egnet for bybruk. Selv skal vi ha Cameleon fordi den er lett (jeg må få den opp i 2.etasje uten heis hver gang jeg er ute, fordi den ikke kan stå i gangen her nede pga røyklukt som siver ut fra en leilighet og som jeg ikke vil legge Lilletassen oppi), den er nett til å manøvrere inn på buss/trikk/bane etc. som jeg helt sikkert trenger da jeg ikke har lappen ( :sjenert:) og gjerne vil komme meg steder uten bilen og mannen og bagen er blant de større. Sittedelen (sportsdelen) kan snus begge veier som Siebaeo sier, kan jo være en fordel med litt oppsyn hvis du ønsker det. Dessutten kan man få kjøpt vinterhjul, et must på vinteren hvertfall her jeg bor. De små svingbare hjulene er helt geniale for vår/sommer halvåret og turer :)

Både jeg og mannen er ganske høye, men selv om bagen er lav, så synes jeg ikke det gjør noe når det andre veier opp. Det at den tar svært liten plass i bilen er bare et pluss, ikke et must for oss med stasjonsvogn. Men det er jo digg å få plass til mye mer på langturer (reiseseng, bager med klær og div. stash til store og små). Det at den veier ca.9kg er viktig for oss, da jeg må håndtere vognen mye selv inn og ut av diverse steder som sagt.

De andre vognene er gode de også og Urban Jungle er veldig populær. EasyWalker har også veldig god kvalitet og bagen er ganske stor. EW har litt mer "mikkmakk" med seg synes jeg, men den er absolutt en god kvalitetsvogn. UJ og EW Sky (begge 3 hjul) egner seg kanskje litt bedre til byforhold, men de svingbare hjulene på EW Quattro gjør jo at du har god fleksibilitet og de kan låses også (som Bugaboo)

TFK kjenner jeg ikke særlig til dessverre..

Håper dere finner riktig vogn for dere - dere blir helt sikkert fornøyde! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...