Mazilla Skrevet 31. oktober 2010 #1621 Del Skrevet 31. oktober 2010 Da pappa ringte farmor og fortalte at jeg var født spurte hun om jeg var fin. Han svarte nei, men da fikk han kjeft av sin mor gitt.. Men jeg var ikke det. På ingen måte! (Mamma fortalte denne historien til naboen for en stund siden, men hun trodde ikke på at unger kunne være så stygge som hun skulle ha det til, så mamma måtte vise albumet, og joda, naboen var enig hun..) Men det har da blitt folk av meg også, på et vis.. Ville kanskje prøvd å unngå å si rett til foreldrene at ungen er stygg da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 31. oktober 2010 #1622 Del Skrevet 31. oktober 2010 Stakkar Mazzi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 31. oktober 2010 #1623 Del Skrevet 31. oktober 2010 Stakkar Mazzi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter #1624 Del Skrevet 31. oktober 2010 Du er absolutt ikke stygg lenger Mazzi, så du klarte deg heldigvis godt allikevel! Ja, å dra en hvit løgn i sånne tilfeller skader ingen, så det blir vel sånn. Flott med bilder på Facebook da, så er jeg i hvert forberedt på forhånd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 31. oktober 2010 #1625 Del Skrevet 31. oktober 2010 Jeg greier ikke lyve, så når jeg ser bilder av "stygge" unger så sier jeg bare "Gratulerer så mye!"... Få som spør om man synes ungen deres er pen, hvertfall har ikke jeg opplevd det. Og når det gjelder julebordet så tror jeg ikke du skal tenke på det. De har garantert ikke utelatt deg med vilje, men regelrett glemt å tenke på terminen din. Etter hva jeg har skjønt, er vi som er gravide mer opptatt av terminen vår enn alle andre er Ha en super søndag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 31. oktober 2010 #1626 Del Skrevet 31. oktober 2010 DU! Du må huske at vi har såklart lagt inn en bestilling på en superskjønn og pen unge som vi snakket om her i dagboken din. Du vet sammen med bestillingen om godt sovehjerte, mating osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter #1627 Del Skrevet 31. oktober 2010 Sant sant!! Må jo ikke glemme bestillingen min!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter #1628 Del Skrevet 31. oktober 2010 Mannen og jeg planlegger en tur til kiel for å handle babystash, så nå sitter jeg her og prøver å skrive en liste over alt vi trenger. Det er ikke lett!!!!! Mannen er lettere påvirket av div testresultater, og har hengt seg opp i at ABC Design vant en vogntest her. Så da skal vi ha denne: Cobra Man kan kjøpe adapter så man kan feste bilsete på den, og på grunn av en annen test, der MaxiCosi Pebble com best ut, er det denne som skal kjøpes der.. Men på siden til vognfabrikanten, ser det ut som det er Maxi Cosi Cabrio som kan kombineres med vogna, ikke Pebble. Og det er jo ganske dumt.. I tillegg ser jeg at etter man er ferdig med å bruke Pebble/cabrio og skal over på en størrelse større, har MaxiCosi bare seter som vender forover!?! Dét vil vi jo ikke ha, ifølge enda en test... Så blir det da å kjøpe en ny base og et helt annet merke da? :klø: At det skal være så vanskelig... TIPS TAS I MOT MED TAKK!!!!! (Hvis noen skjønte noe av den rotete forklaringen min... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 31. oktober 2010 #1629 Del Skrevet 31. oktober 2010 Den jungelen der har jeg foreløpig gitt opp å finne frem i. Si ifra når du har fasiten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 31. oktober 2010 #1630 Del Skrevet 31. oktober 2010 Vi vurderte Pebble, men endte opp med Cabriofix grunnet at den har ligget på topp lenge og den fordelen som Pebble skal ha, ikke er god nok for oss. Basen er fullt mulig å få kjøpt brukt på Finn. Og, mener å huske at Cabriofix med base er rundt 1000,- rimeligere enn Pebble med base. Det får være grenser for hvor "hysterisk" man skal være, var vår mening... Når det gjelder vogn, så har også vi sett på de som har muligheten til å sette bilsete på, men slått det litt fra oss. Grunnen er at jeg hører veldig mange sier at disse små ikke burde sitte veldig lenge i bilstolene. De får en dårligere pust av det, så det anbefales at man har de i vanlig vogn, hvertfall de første månedene. Av vogn så aner jeg ikke. Vi har fått en Urban Jungle, så jeg har ikke studert tester på vogner så alt for mye. Klikk har en liste over hva man trenger til en nyfødt baby. Vi kjører filosofien at butikkene har åpent også etterpå.. Så, vi har ikke kjøpt babycall, reiseseng, bleiebøtte, ammepute, brystpumpe og flasker med tilbehør, brystvortekrem eller brystskjell til såre brystvorter, poser for frysing av morsmelk eller morsmelkerstatning. Det tar vi om vi ser vi får bruk for det Men vi har sørget for å ha dyne og dynetrekk (pute er totalt unødvendig), maaaange gulpekluter (tips fra andre), dunposen som passer til Cabriofix'en, en god del ullklær, sprinkelseng (som jeg ikke tror blir brukt de første månedene, ville kanskje vurdert å ha en kurv eller lignende). Vi kjøper også en lekegrind som kan heves/senkes, men det er grunnet vi har hunden, og er ikke noe vi ville ha kjøpt om det ikke var for han. Badebalje kan også være kjekt, men ikke en nødvendighet da de ikke skal bades så mye i starten. Og ja, det er ikke lett å finne ut hva man trenger, men jeg tror at alle har ulike behov og jeg hører på hva andre sier, noterer det bak øret og drar det frem om jeg ser at vi har det behovet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 31. oktober 2010 #1631 Del Skrevet 31. oktober 2010 Forresten, etter hva Barnas Hus kunne fortelle, så velger de fleste ett annet sete enn MaxiCosi når ungene har rundet ett år Det er visstnok ikke MaxiCosi som ligger på topp mtp sikkerhet når de er såpass store. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 31. oktober 2010 #1632 Del Skrevet 31. oktober 2010 Bare pass på når du leser tester Cypress, at du leser litt med en sensur også.. Noen tester ift pris osv og personlig mener jeg at sikkerhet ikke kan vurderes i penger.. Det er småting som vrien montering feks, som kan "slakte" en bilstol. Monteres den riktig så kan den få toppscore, så bare les med litt kritiske øyne så skal det gå bra Trygg Trafikk sine nettsider er også ganske bra å ta en titt innom, for de er jo helt objektive ift stoler og er virkelig bare opptatt av barnets sikkerhet. De fleste velger bakovervendte stoler heldigvis, men jeg kan forstå argumentet om at fremovervendte gir bedre plass. Men så er det hvis det skulle oppstått en kollisjon da.. Da er det viktigere med sikkerhet enn benplass til oss foran... Har skrevet litt om det i dagboken min også, som svar på det du lurte på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 1. november 2010 Forfatter #1633 Del Skrevet 1. november 2010 Takk til O'hara og Dine for kloke innspill i jakten på babyting! Butikkene er definitivt åpne etter fødsel også, så det vi planlegger å handle nå er litt større ting som vogn, bilsete og seng. "Kanskje-kjekt-å-ha-ting" får heller vente til vi faktisk ser om behovet er der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 1. november 2010 Forfatter #1634 Del Skrevet 1. november 2010 Haha, nå har jeg en litt artig problemstilling her... Jeg har fått en friend-request på Face fra en kar som jeg TROR jeg hadde en svært kort fling med (på grensen til one-night-stand, bortsett fra at jeg mener å huske at vi "gjorde det" flere ganger.. ) for maaange år siden!! Jeg er så i tvil om det er han at jeg måtte inn og se på alle bildene hans, og vri hjernen skikkelig for å huske om det er riktig navn... Og jeg er fortsatt ikke helt sikker... Hvis det ikke er han, så aaaner jeg ikke hvem han er, og da gidder jeg ikke akseptere. Men hvis det er denne karen, hvorfor vil han være venn med meg NÅ?? Vi har ikke hatt kontakt på i alle fall 8 år! Jeg ser han har over 700 venner, så terskelen for hvem han sender request til er åpenbart ikke så høy... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 1. november 2010 #1635 Del Skrevet 1. november 2010 Såpass! Men... Hvis det ikke er han, så vil du ikke akseptere han som venn, og hvis det er han, så vil du heller ikke? Da er det vel ikke så veldig vanskelig å finne ut hva du skal gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 1. november 2010 Forfatter #1636 Del Skrevet 1. november 2010 Haha, godt poeng... Hvis det ER han, så kanskje jeg kan akseptere altså, for jeg fikk bare delvis tilgang til hans profil, og jeg eeeelsker jo å snoke, så det vil jeg gjerne gjøre!! Men jeg kommer ikke til å komme noe nærmere å finne ut hvem det er uten å akseptere... Så jeg kan jo kanskje bare gjøre det, og så eventuelt slette han igjen etterpå.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 1. november 2010 Forfatter #1637 Del Skrevet 1. november 2010 Er det forresten et dårlig tegn at jeg faktisk ikke husker navnet på alle jeg har ligget med??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 1. november 2010 #1638 Del Skrevet 1. november 2010 Heller et godt tegn, for da har han ikke gjort så stort inntrykk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 1. november 2010 #1639 Del Skrevet 1. november 2010 Heller et godt tegn, for da har han ikke gjort så stort inntrykk.. Enig med Mazzi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 1. november 2010 #1640 Del Skrevet 1. november 2010 Er det forresten et dårlig tegn at jeg faktisk ikke husker navnet på alle jeg har ligget med??? Ja, fysj, sånt er horete altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg