Gå til innhold

Hverdagen - med en baby i hus!

cypress

Anbefalte innlegg

Hmm.. Melina tror jeg nesten ikke jeg har hørt før, men det også var fint!

I dag fikk jeg en pakke i posten fra en sånn babybokklubb jeg melde meg inn i, og i velkomstpakken var det en navnebok, så nå kan vi virkelig uforske! :)

I dag kom også endelig skilpaddelysedingsen som Icing smittet meg til å kjøpe! Det tok jo bare halvannen måned eller noe.. Heldigvis hadde jeg ikke dårlig tid! Den så fin ut, men har ikke testet lyset enda.

Og så har jeg vært på Kid og shoppet babyting til 40 %. Kjøpte en sengekant til sprinkelsengen, noen tepper, tisselaken, smekke og noen andre greier. Det hjelper på med 40 % altså! Følte nesten jeg var flink og sparte penger da jeg betalte! Jeg gjorde jo forsåvidt også det, for alt var jo ting jeg kommer til å trenge. Jeg har egentlig vært litt motstander av å kjøpe så mye enda, siden vi skal flytte om bare en drøy måned, men er det salg, så er det salg!

Prøvde å se etter en vinterjakke for bollemager også, men syns ikke de jeg fant var noe særlig. Var bare på Den kule mage, så jeg har ikke akkurat lett over alt enda. Lurer på å se på finn.no, det må da være noen som selger sånt brukt?? Jeg gidder bare ikke å bruke mange hundre kroner på et plagg som jeg skal bruke i 3 mnd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger kanskje bollemagejakka en stund etter at jenta er født også, men jeg skjønner hva du mener likevel.. Jeg har kjøpt ei jakke som går litt utover, sånn at den er videre nede enn oppe. Håper å kunne bruke den over vinteren! :Nikke:

Hvis ikke du finner noe noe sted kan kanskje en poncho e.l. være en mulig løsning? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du, kommer ikke mine gamle klær til å passe dagen etter fødsel altså?? :sjokk:;) Nei ok da, kanskje det er greit å tenke på at jeg fakisk kan bruke jakken lenger enn bare til januar.. Jeg regner jo for eksempel med at ammepuppene mine kommer til å bli så giga at jeg ikke får igjen jakkene.. ;) Yeah right...

Merkelig egentlig, det HAR jo skjedd at jeg har kjøpt plagg jeg bare har brukt en gang eller to tidligere, uten at jeg har hatt "dårlig samvittighet" for de bortkastede pengene, men nå har jeg såå problemer med å overbevise meg selv om at det faktisk er verdt å legge litt i mammaklær.

Stusselig utvalg på finn.no forresten... :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig egentlig, det HAR jo skjedd at jeg har kjøpt plagg jeg bare har brukt en gang eller to tidligere, uten at jeg har hatt "dårlig samvittighet" for de bortkastede pengene, men nå har jeg såå problemer med å overbevise meg selv om at det faktisk er verdt å legge litt i mammaklær.

Sånn tenkte jeg og! Men så kom jeg på alle klærne jeg bare bruker en kort sesong uansett.. Og det kan jo hende du har tenkt å gå gravid en gang til? I tillegg har jeg fått låne en del og tenker at jeg skal låne bort til mine gravide venninner så snart jeg er ferdig med dem! (for ja, MIN mage blir også helt flat dagen etter fødsel! :jepp::ler: )

Man trenger jo litt mindre klær på sommeren da.. Men det kan jo være lurt å investere i topper som blir litt løse når man skal amme og sånt også da. Og jeg tror kanskje det er et par gravidbukser jeg kan komme til å bruke før jeg har blitt sylslank igjen (krysser pølsefingrene for sylslankheten :roll: )

Vinterjakke er selvfølgelig litt dyrere.. Har du prøvd HM? Synes jeg så en boblejakke/kåpe der som ikke var så verst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper jeg kan fortsette å bruke mammabuksene mine litt etter fødsel, siden alle klærne fra tidligere kommer til å være kjempestore. Telt-looken er ikke så kledelig på meg.. :fnise:

I butikkene til H&M har de en kåpe i gravidavdelingen som er litt fin. Jeg gadd ikke kjøpe den, for jeg kler ikke kåper, siden jeg er så kort. Også skulle de få inn mer vinterklær denne uken som kommer nå, sa de i begge H&M-butikkene jeg var i for noen dager siden. Er litt merkelig at de har så mye mer i butikkene enn da har på nett egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så fint det boktittelnavnet er :rødme: . Har egentlig aldri tenkt på det navnet og liker oftest e-eninger best, men synes det var så såååå fint :rødme: . Litt annerledes, for begge de andre navnene har blitt ganske vanlige nå. Sikkerr fordi begge to er så fine :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå så skjønn liten snuppe! :rødme:

Jeg har en kusine som har samme navn som førstealternativet med e-ending. Jeg tror likevel jeg liker det med a-ending best. :) Skjønne navn begge to!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fine navn dere tenker på Cypress! Jeg liker også veldig godt navnet med a-endelse, selv om det med e-endelse er mest populært. Har dere tenkt noe mer på det eller?

Håper dere har hatt en fin helg uten altfor mye på tapeten og at du kjenner henne bevege seg godt der inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips om jakker jenter! Jeg skal gå på HM en dag snart og se hva de har der, ellers er jo den jakken de har i nettbutikken et alternativ. Den er ikke kjempespennende kanskje, men den ser da helt ok ut. Jeg er bare usikker på hvor varm den er.. Men det finner jeg ikke ut før jeg bestiller evt.. Er jo bare å sende tilbake hvis den er fæl.

Det har vært en veldig fin helg! Lørdag var vi på besøk hos en venninne og mannen hennes som fikk barn for en måned siden. Vi var litt dårlige gjester, for vi ble der alt for lenge, så det fikk jeg litt dårlig samvittighet for etterpå. Stakkars, de fikk nok ikke mye søvn den natten.. :sjenert:

Søndag gikk med til å flytte alt vi har hatt på stua mens vi har pusset opp soverommet tilbake det det hører hjemme, slik at vi nå har en normalt utseende leilighet, uten seng på stua.. Det var deilig å få det på plass!! Og så reiste vi en liten tur til mine foreldre for å vise bildene fra ultralyden. De hadde tilfeldigvis besøk av to vennepar, så det ble mye ståhei rundt bildene. Jeg tenkte kanskje ikke folk var så interessert jeg, men det var de jammen!! Så det var koselig da. :rødme:

Og i dag tidlig var jeg hos jordmor. Alt er så normalt at det nesten er kjedelig. :fnise: Blodtrykk er bra (124/75), blodprosent er bra, vekt er bra (gått opp 0,9 kg siste måned), størrelse på mage er bra, urin er bra. Så da satt vi opp en ny time om 4 uker, og tar det derfra.

Jordmor anbefalte forresten influensavaksine hun og... :glare:

Jeg fikk terminbevis, og beskjed om at på NAV kan de ha inntil 12 ukers behandlingstid på søknaden, så her er det bare å sende den inn skjønner jeg!!! For en håpløs etat!!! :sur:

Ha en fin uke alle sammen!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med litt kjedelig gode resultater på JM-kontroll!! :fnise: Sånn har det vært her og. En gang kom jeg inn og ba om blodprøve for nå VAR jeg så sliten at det måtte da være en bitteliten jernmangel på gang?? Men neida.. verdiene hadde gått oppover faktisk og jeg var så frisk atte. No special treatment for you! :fnise: Det er bare å være glad for sånt!! :jepp:

Vet du hva.. jeg sendte ikke inn søknad om foreldrepenger før jeg gikk ut i perm jeg.. :sjenert: Så treig var jeg! Så da gjenstår det å se hva som skjer.. Men det tar nok normalt ikke 3 mnd altså. Jeg ble anbefalt å sende senest 1 mnd før termin (eller var det perm..) av en person på NAV og har lest ett eller annet sted (forum tror jeg) at de gjerne ikke behandler saken før den måneden pengene skal utbetales. 3 mnd er bare worst case. Eller, hva sier jeg.. worst case er at de "mister" papirene. Det er vist heller ikke så uvanlig :roll: Tar det for lang tid bør man sjekke.

Håper du får en fin uke du og! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten - i går kastet jeg plutselig opp frokosten min! Det var merkelige greier, jeg satt bare vanlig ved bordet og spiste, så kjente jeg plutselig at jeg fikk mageknip, som gikk over i kvalme. Jeg tenkte det ville gå over, men da spyttkjertlene i munnen satte i gang for fullt, skjønte jeg at løpet var kjørt, så da var det bare å legge seg over doskåla.. :sukk: Mannen surret rundt som en forvirret høne, og visste ikke hva han skulle gjøre for å gjøre det bra stakkars. Men det var ikke så mye annet å gjøre enn å vente til det gikk over, og så var det å sette seg til bordet igjen og spise på nytt... :rolleyes: Bortkastet tid altså... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra med litt kjedelig gode resultater på JM-kontroll!! :fnise: Sånn har det vært her og. En gang kom jeg inn og ba om blodprøve for nå VAR jeg så sliten at det måtte da være en bitteliten jernmangel på gang?? Men neida.. verdiene hadde gått oppover faktisk og jeg var så frisk atte. No special treatment for you! :fnise: Det er bare å være glad for sånt!! :jepp:

Vet du hva.. jeg sendte ikke inn søknad om foreldrepenger før jeg gikk ut i perm jeg.. :sjenert: Så treig var jeg! Så da gjenstår det å se hva som skjer.. Men det tar nok normalt ikke 3 mnd altså. Jeg ble anbefalt å sende senest 1 mnd før termin (eller var det perm..) av en person på NAV og har lest ett eller annet sted (forum tror jeg) at de gjerne ikke behandler saken før den måneden pengene skal utbetales. 3 mnd er bare worst case. Eller, hva sier jeg.. worst case er at de "mister" papirene. Det er vist heller ikke så uvanlig :roll: Tar det for lang tid bør man sjekke.

Håper du får en fin uke du og! :klem:

Ja, det er jo egnentlig ikke noe som er bedre enn å få normale resultater hos JM. Jeg har aldri hørt om noen som har ekstraordinært GODE resultater i hvert fall, hva skulle det være liksom? :klø:

Huff, ja NAV... Det er vel bare å forberede seg på tull, så får jeg heller bli positivt overrasket dersom det IKKE blir det! JEg har allerede printet ut papirene og fylt ut det meste, så det er bare tull om jeg ikke får levert dem egentlig. Men det er ikke akkurat bankers at det blir denne uken allikevel... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Mine gamle klær var faktisk litt for store dagen etter fødsel, og jeg ser på bildene nå i ettertid at jeg hadde faktisk mage :hoppe: Så det finnes håp :ler:

:tommelopp: for flotte resultater hos jordmor.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har (foreløpig) bare gode erfaringer md NAV, selvom jeg syns det er drøyt å sitte 20 minutter i telefonkø for å kunne prate med noen om sykepenger og når jeg først kommer igjennom er dama den sure pædda :filer: Men, jeg skal sende inn skjemaene på dagen jeg runder 26 uker ja :ler:

Jeg kan og plutselig bare spy omtrent uten forvarsel, heldigvis ikke så ofte, men det er litt plagsomt, eller, min nye trend er å blø neseblod, uten forvarsel det og, tror aldri jeg har blødd neseblod i hele mitt liv, hva kan det komme av tro?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan og plutselig bare spy omtrent uten forvarsel, heldigvis ikke så ofte, men det er litt plagsomt, eller, min nye trend er å blø neseblod, uten forvarsel det og, tror aldri jeg har blødd neseblod i hele mitt liv, hva kan det komme av tro?

Fant noe om det jeg, "Neseblod er ikke så uvanlig i svangerskapet p.g.a. at man gjerne har en slimhinne i nesa som er skjørere og blør lettere." :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...