siebaeo Skrevet 16. oktober 2010 #1381 Del Skrevet 16. oktober 2010 Bolle!! /Håper ingen danske er her nå... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter #1382 Del Skrevet 16. oktober 2010 Ny tittel på boka jo! Ja! Syns det var på tide - med bare 3 måneder igjen av svangerskapet! Kjempekoselig å kjøpe litt jenteting når det er jente.. Og jeg vet det er mange som syns det er for stereotype med blått til gutt og rosa til jente, men jeg synes det er veldig koselig jeg da.. Særlig i starten, med en baby, og så kan de selvfølgelig få være med og velge mer senere. Når det er sagt, så er det jo veldig lurt å ha nøytrale farger på store ting, som feks brun Voksipose. For da kan du fint bruke den på nytt til en eventuell gutt senere eller selge den. Helt enig!! Jeg kommer ikke til å kjøpe rosa vogn eller noe sånt nei!! Vi har kjøpt sort skinnpose vi. Søsteren min, som innbiller seg at hun er litt synsk, sier dessuten at neste gang skal jeg få gutt, så det er like greit å bare kjøpe litt kjønnsnøytralt allerede nå! Bolle!! /Håper ingen danske er her nå... ) Kom på en historie nå; jeg satt på jobben her for noen uker siden, og fikk plutselig en mail fra en tidligere kollega som jeg jobbet veldig tett med før, og som jeg hadde det utrolig gøy med, men IKKE noe romantiske vibber over hodet. I subject-feltet sto det bare "Bolle?". Jeg ble helt satt ut, for jeg tenkte åpenbart som en danske da (med fare for å avsløre enda en dårlig serie jeg har sett på - jeg skylder på den danske versjonen av Paradise Hotel som gikk på den tiden....) Men så åpnet jeg mailen, og da sto det "Jeg hører rykter om at du har fått en bolle i ovnen?!?" Så det var ikke noe uanstendig forslag allikevel... Og det var i grunn like greit... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter #1383 Del Skrevet 16. oktober 2010 Nå har jeg vært på kino med en venninne, men senil som jeg er har jeg alt glemt navnet på filmen. Norsk film om en familie som bor på Trinidad, der mannen jobbber og kona går hjemme og drikker gin tonic. Faktisk en veldig bra film, selv om tittelen har forsvunnet fra hukommelsen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 16. oktober 2010 #1384 Del Skrevet 16. oktober 2010 Limbo heter filmen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter #1385 Del Skrevet 16. oktober 2010 Hehe, ja stemmer det!! Takk!! Sett den?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vingle Skrevet 17. oktober 2010 #1386 Del Skrevet 17. oktober 2010 Liker den nye tittelen din! :happy: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter #1387 Del Skrevet 17. oktober 2010 (endret) Unnfangelsen finner sted omkring: 28. april 2010 Cypress får positiv test for 1. gang: 11. mai 2010 Hjertet begynner å slå: 23. mai 2010 Bryllupsdagen vår!! Cypress får en blødning og tror at bebissen er død: 31. mai 2010 Cypress er på ultralyd og ser et bankende hjerte: 1. juni 2010 Embryoet beveger seg: 16. juni 2010 Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 23. juni 2010 Alle indre organer er ferdig formet: 23. juni 2010 Risikoen for spontanabort avtar: 7. juli 2010 Kvalmen avtar for de fleste: 14. juli 2010 Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 21. juli 2010 Fosteret svelger og tisser: 4. august 2010 Tid for ultralyd: 16. august 2010 Du kan kjenne fosterets bevegelser: 18. august 2010 Fosteret begynner å få et søvnmønster: 1. september 2010 Fosteret begynner å høre: 22. september 2010 Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 20. oktober 2010 Mange fostre legger seg med hodet ned: 24. november 2010 Svangerskapspermisjonen begynner: 31. desember 2010 Antatt termindato: 21. januar 2011 Jeg vet jeg er et par dager for tidlig ute med å stryke over det siste punktet der, men kjenner jeg meg selv rett, kommmer jeg til å glemme å se på denne listen den dagen. Dessuten er det rimelig sikkert at jeg ikke føder før onsdag, så jeg syns det er trygt å stryke den allerede nå. Endret 17. oktober 2010 av cypress Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 17. oktober 2010 #1388 Del Skrevet 17. oktober 2010 JIPPIIIII Det er så godt å komme over den siste der, og vite at h*n mest sannsynlig overlever dersom det skulle oppstå noe eller blir en for tidlig fødsel. Så feir og kos deg over at du er mye nærmere en baby nå enn for noen uker siden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 17. oktober 2010 #1389 Del Skrevet 17. oktober 2010 Hehe, ja stemmer det!! Takk!! Sett den?? Nope, har ikke sett den. Har ikke vært på kino på lang tid.. Og nå som halebenet er begynt å bli så vondt har jeg lite eller ingen lyst til å gå et sted jeg mååå sitte stille i en stol mer enn en halvtime av gangen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter #1390 Del Skrevet 17. oktober 2010 JIPPIIIII Det er så godt å komme over den siste der, og vite at h*n mest sannsynlig overlever dersom det skulle oppstå noe eller blir en for tidlig fødsel. Så feir og kos deg over at du er mye nærmere en baby nå enn for noen uker siden Ja, det er jammen helt sant!!! Kjempeglad for det!!! Nope, har ikke sett den. Har ikke vært på kino på lang tid.. Og nå som halebenet er begynt å bli så vondt har jeg lite eller ingen lyst til å gå et sted jeg mååå sitte stille i en stol mer enn en halvtime av gangen Ser den!!!! Jeg savnet en pute å ha i korsryggen da jeg satt der, og å kunne tøye og bøye litt underveis. Jeg er litt usikker på hvordan det skal gå med planen min om å se Harry Potter når den kommer ut om en måneds tid... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 18. oktober 2010 #1391 Del Skrevet 18. oktober 2010 Jeg sitter også med pute i ryggen på stolen her hjemme.. Kjøpt på Biltema og egentlig ment for å bruke i bilen, men i bilen sitter jeg fint, det er verre her. Så da bruker jeg den og det hjelper veldig Har ikke vært på kino på evigheter, så kanskje jeg tar den med neste gang jeg skal (hvis det blir i graviditeten da..hehe) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter #1392 Del Skrevet 18. oktober 2010 I natt har jeg sovet skikkelig dårlig!! Ryggen har verket og armene har liksom ikke funnet et bra plass å ligge uten å bli most.. Og bolla har hatt turnoppvisning i magen, noe som var ganske distraherende da jeg forsøkte å få sove.. Så nå er jeg litt pudding her jeg sitter... Håper ikke det fortsetter sånn i dagene/ukene fremover, for da tar det ikke lang tid før jobben blir veeeldig slitsom!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 18. oktober 2010 #1393 Del Skrevet 18. oktober 2010 Det er utrolig slitsomt å ikke sove skikkelig! Jeg har hatt det sånn lenge nå, så føler jeg går rundt som en zombie til tider.. Det er koselig å kjenne at de beveger seg der inne, men akkurat når du skal sove er litt ugunstig.. Prøv å nyt en kopp kaffe eller te og hvil litt gjennom dagen, så kanskje du føler deg bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter #1394 Del Skrevet 18. oktober 2010 Ja, nå skal jeg rett og slett prøve meg på en kaffe! Det har jeg ikke drukket på ukesvis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 18. oktober 2010 #1395 Del Skrevet 18. oktober 2010 Uff, det hørtes slitsomt ut.. Ikke bare-bare med disse små turnerne, skjønner jeg! Håper det hjelper med litt kaffe. Jeg blir helt shaky av kaffe for tida jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 18. oktober 2010 #1396 Del Skrevet 18. oktober 2010 Håepr kaffen funker og at du føler deg litt mer opplagt og våken Jeg har også problemer med å få armene hit og dit når jeg legger meg, så jeg har mye vondt i øvre del av ryggen også, sikkert pga måten jeg ligger. Men men, sånn får det bare være.. Gleder meg til han kommer ut nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 18. oktober 2010 #1397 Del Skrevet 18. oktober 2010 Hvordan gikk det med kaffen..? Jeg har ikke turt å prøve meg på den enda jeg (liker ikke nå heller) og gleeder meg til den blir god igjen! HVis du har mulighet til å legge deg litt neppå i løpet av dagen kan kanskje det hjelpe..? Og gå en tur. Jeg gjorde jo aldri det men mamma maste stadig om at jeg skulle ta en tur rundt huset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter #1398 Del Skrevet 18. oktober 2010 Jeg drakk bare en halv kopp, for det smakte litt surt... Men jeg tror det hjalp litt, for jeg føler meg våken nå. Det blir spennende å se hvordan det føles etter lunsj! Da pleier jo trøttheten å komme sigende - gravid eller ei! Jeg styrer dagen min såpass selv at jeg fint kan ta meg 5 minutter rundt kvartalet, men det blir stort sett til at jeg glemmer det, og heller tar meg 5 minutter på KG når jeg trenger en pause.. Ikke så lurt kanskje... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 18. oktober 2010 #1399 Del Skrevet 18. oktober 2010 Ehm.. kremt kremt.. Nei det er nok ikke så lurt. Meeeen, jeg gjorde jo det selv! Så jeg skal ikke si noe. Men, av og til tvang det seg rett og slett fram. Jeg MÅTTE legge meg. Kunne være kynnere og da, og ikke "bare" ryggvondt. Men da tok jeg med meg noe fagliteratur og leste litt. (Noe av min fagliteratur kan bl a kjøpes i bladhylla på Narvesen så det er ikke så kjedelig som det kanskje høres ut ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter #1400 Del Skrevet 18. oktober 2010 Oi, faglitteratur hos Narvesen!?! Det kan jeg nok bare drømme om! Men nå ble jeg nysgjerrig på hva du egentlig jobber med?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg