Gå til innhold

Hverdagen - med en baby i hus!

cypress

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den perioden er litt kjip, der man klart kjenner på buksene at man er større enn før, men man føler seg for liten til å gå i mamma-avdelingen og handle.

Hehe, det der blåste jeg glatt i :gjeiper: Jeg skal bli mamma, ergo kan jeg handle på mamma-avdelingen, så det såh! Så kan folk passe sine egne saker :opplyser::fnise:

Men hm.com er ikke dumt det heller, fikk en pakke derfra i dag :nigo:

Nå begynner det å bli et par uker siden første gangen vilt fremmede (typ klienter på jobb) kommenterte magen min. Og det ble ikke formulert som spørsmål. Mer sånn "jeg har vært hos tannlegen i dag. Ja, du må vel også passe på tennene nå! Du vet hva de sier, ett barn en tann!" :ler:

:ler:

Jeg syns heldigvis min småtjukk-periode gikk fort! Og den var ganske lett å skjule med løse topper. :tommelopp: I hvert fall lett å skjule for mannfolk som absolutt ikke følger med da.... Spørs om det hadde gått så lett dersom det hadde jobbet flere damer her! :fnise:

Jeg har gått med løse topper en god stund allerede, og det har funka fint inntil nå! Til å begynne med var det kanskje ikke strengt tatt nødvendig, men jeg følte meg mer vel med noe som ikke satt så klistra... Men i det siste så synes jeg at magen gjør litt mye nummer ut av seg selv under en løs topp! Så i dag har jeg gått med en ganske ettersittende, tynn ullkjole fra h&m, og det så ikke så verst ut egentlig. Kanskje "småtjukk-perioden" min begynner å gå mot slutten? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå føler jeg meg faktisk finere i trange klær enn løse. I løse føler jeg meg bare formløs.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det følgende er ikke klaging, kun "dokumentering" av hva som skjer i svangerskapet ;) :

Den siste uka har jeg hatt så mye vondt i symfysen og i båndene utenpå livmoren. Det har vært en stikkende smerte i symfysen og strekksmerter i båndene, som særlig kommer når jeg beveger meg. Kiropraktoren sa at hun så stor forskjell på størrelsen på magen min bare den siste uka, så hun syns ikke det var noe rart i det hele tatt at det strakk litt. Så det er altså normalt, men vondt allikevel. :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ouch!!

Har litt vondt i skambeinet, selv...absolutt ikke noe å trakte etter! :snurt: MEN: kunne jo har vært mye verre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk søtinger! Og ja, det kunne definitivt vært mye verre!! Jeg føler meg egentlig ganske priviligert over å ha et svangerskap som går så greit som mitt gjør. Jeg kan jo tross alt fortsatt gjøre nær sagt alt jeg pleier, jobbe, :trene: , :humpe: , :shoppe: , :husarbeid: , :spise: uten å :spy: etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk søtinger! Og ja, det kunne definitivt vært mye verre!! Jeg føler meg egentlig ganske priviligert over å ha et svangerskap som går så greit som mitt gjør. Jeg kan jo tross alt fortsatt gjøre nær sagt alt jeg pleier, jobbe, :trene: , :humpe: , :shoppe: , :husarbeid: , :spise: uten å :spy: etc...

:ler: Jeg også! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud... Fødsel på Sykehuset på TV.... = :grine:

Vet ikke om jeg tør det jeg!!! Litt seint å tenke på nå kanskje men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så bare begynnelsen, men jeg synes det var så rørende at jeg måtte grine litt av bare det. :fnise:

Også er jeg dritmisunnelig. Jeg vil også føde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet
:ler: Det er nok litt sent å tenke på nå ja, men jeg har hørt veldig mange andre si akkurat det samme! :jepp: En av mine venninner var drøye 7 måneder på vei da hun plutselig fant ut at hun skulle ha ansvaret for dette lille mennesket i all overskuelig fremtid. Hun fikk litt panikk, og fikk da beskjed fra sin samboer om at det var jo nettopp derfor han hadde brukt lang tid på å bli klar for å få barn! :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å herregud... Fødsel på Sykehuset på TV.... = :grine:

Vet ikke om jeg tør det jeg!!! Litt seint å tenke på nå kanskje men...

:hoho:

En liten tanke seint å tenkt på, ja! :klemmer: Detta fikser vi fra Romerike/Lørenskæwen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Det er nok litt sent å tenke på nå ja, men jeg har hørt veldig mange andre si akkurat det samme! :jepp: En av mine venninner var drøye 7 måneder på vei da hun plutselig fant ut at hun skulle ha ansvaret for dette lille mennesket i all overskuelig fremtid. Hun fikk litt panikk, og fikk da beskjed fra sin samboer om at det var jo nettopp derfor han hadde brukt lang tid på å bli klar for å få barn! :fnise:

Kanskje menn ikke er så dumme allikevel, hvis det er sånn at de faktisk klarer å se for seg hvordan situasjonen vil bli med barn - og skjønne at det er et kjempeansvar... Jeg har ikke klart å tenke så langt... Vet ikke helt om jeg gjør det fortsatt... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har spilt inn sykehuset, så jeg skal se fødsel i dag. Kommer vel til å bælje kjenner jeg meg selv rett :ler:

Ja, hvis du pleier å gråte av sånt, er det bare å sette seg godt til rette og la det komme i strie strømmer! Jeg syns det var litt godt å se på også, for jeg syns jordmoren var så rolig og fin. Jeg har alltid sett for meg at det skulle være mer skriking og mas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...