Gå til innhold

Hverdagen - med en baby i hus!

cypress

Anbefalte innlegg

:fnise: Den teksten der passer i alle fall helt supert på meg innimellom. ;)

:ler: Jeg er faktisk ikke så mye plaget av det *bank i bordet*. Innbiller jeg meg i hvert fall. Jeg har stort sett ganske stabilt humør, og det er jeg glad for! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stort sett latter og tårer her og.. Men kort lunte i tillegg! :dåne: Jeg er normalt VELDIG stabil så dette er litt av en berg-og dalbanetur både for meg og mannen! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en syk drøm i natt. Nå drømte jeg at jeg var blitt dødssyk, uten at jeg følte meg dårlig, men det var visst ingen tvil om at jeg skulle dø. Praksisen da var at det skulle komme en buss og hente meg, for det var visst sånn man gjorde med døende mennesker. Jeg fikk inntrykk av at man da skulle kjøres et sted og tas livet av - for å slippe å gå og vente på døden. Da mannen i bussen ringte på døren, klarte jeg heldigvis å overtale han til at jeg kunne vente litt til, for jeg var jo tross alt gravid, men bare i 22 uke, og hvis vi ventet var det større sjans for at babyen ville overleve. Det var visst greit da, så jeg fikk lov å bli hjemme. Merkelig altså... Skulle gjerne hatt noen til å tolke drømmene mine innimellom... :fnise:

Død: Å drømme om død indikerer en mulighet for en forandring i omstendigheter i ens egen liv eller i livet til mennesker rundt. Det representerer også redsel for at ingenting blir det samme igjen. Eller en utfordring man må stå overfor. Man må endre sin tilnærming til livet og akseptere at det kan være en ny begynnelse i livet hvis man har mot. Med andre ord: død representerer en forandring.

Sykdom: Representerer at man ikke setter seg selv i kontakt med krefter som kan hjelpe en å komme over vanskeligheter. Kan representere at deler av personligheten er syk og trenger å bli tatt tak i, eller kan representere at man er redd for å ikke bli tatt godt nok vare på.

Buss: Hvis man drømmer at man er på en buss begynner man å akseptere den måten man takler gruppe relasjoner, og nye retninger man trenger for å takle selskapet av andre personer. Man kan føle behov for å være et individ, samtidig som man tilhører en gruppe.

Graviditet: Representerer at en venteperiode er nødvendig for noe. Et nytt aspekt av ens potensiale eller personlighet utvikler seg.

Vet ikke om dette ga drømmen noe mer mening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker heller ikke noe særlig til humørsvigninger..? Mannen sier det samme.

Vet ikke om det er noen sammenheng med hvordan man er ellers ifbm med sykluser? Jeg har hvertfall lite humørsvigninger uansett.

Eneste gangen jeg har merket noe var den gangen jeg gikk på Pergo... :sjenert:

Jeg har fortsatt vondt i meg med tanke på butikkdamen jeg skjelte ut.....

Ha en super dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Død: Å drømme om død indikerer en mulighet for en forandring i omstendigheter i ens egen liv eller i livet til mennesker rundt. Det representerer også redsel for at ingenting blir det samme igjen. Eller en utfordring man må stå overfor. Man må endre sin tilnærming til livet og akseptere at det kan være en ny begynnelse i livet hvis man har mot. Med andre ord: død representerer en forandring.

Sykdom: Representerer at man ikke setter seg selv i kontakt med krefter som kan hjelpe en å komme over vanskeligheter. Kan representere at deler av personligheten er syk og trenger å bli tatt tak i, eller kan representere at man er redd for å ikke bli tatt godt nok vare på.

Buss: Hvis man drømmer at man er på en buss begynner man å akseptere den måten man takler gruppe relasjoner, og nye retninger man trenger for å takle selskapet av andre personer. Man kan føle behov for å være et individ, samtidig som man tilhører en gruppe.

Graviditet: Representerer at en venteperiode er nødvendig for noe. Et nytt aspekt av ens potensiale eller personlighet utvikler seg.

Vet ikke om dette ga drømmen noe mer mening?

Hmm... fikk i hvert fall litt å tenke på der!! Jeg står jo definitivt overfor en stor forandring i livet, og innimellom må jeg innrømme at det skremmer meg litt. Jeg vet rett og slett veldig lite om hva som venter meg, fordi jeg har så lite erfaring med barn. Jeg er nok litt redd for at jeg ikke vil takle min nye rolle. Det skremmer meg at jeg skal være ansvarlig for et lite levende vesen, og at mine handlinger og uvitenhet rundt barn får konsekvenser for andre. Jeg er definitivt typen som tenker før jeg handler, og helst ikke gir meg utpå ting jeg ikke kan. Det merker jeg i arbeidslivet, at jeg gjerne står i bakgrunnen når det er noe jeg ikke er komfortabel med.

Jeg tenker en del på min arbiedssituasjon om dagen også. Jeg trives forsåvidt godt på jobben, men jeg er usikker på om jeg har havnet på rett hylle. Altså om dette er det jeg har lyst til å drive med. Ikke nødvendigvis i den forstand at jeg har valgt feil utdannelse, for det er ikke nødvendigvis sånn. Men kanskje at jeg har feil type jobb innenfor det jeg er utdannet til. Jeg er ikke en selgertype, og opplever innimellom at jeg får tilbakemeldinger på at jeg er for lite "på". Jeg ønsker ikke å være "på", jeg syns det er ubehagelig og vanskelig. Jeg liker veldig godt å ha kontakt med og prate med folk, så en ren utrederjobb hadde blitt helt feil. Men kanskje noe mer der jeg ville sittet som saksbehandler uten å måtte selge meg selv inn på den måten jeg må i dag.

Jeg skal definitivt bruke permisjonstiden til å tenke nøye gjennom det der, og eventuelt vurdere om jeg skal se meg om etter noe annet.

Der sklei tankene litt bort fra drømmen, men det var godt å få luftet det andre jeg hadde på hjertet også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har denne drømme"ordboka", som jeg synes er veldig nyttig i perioder. Mange drømmebøker inneholder så mye svada om framsynthet og tull, men denne synes jeg er basert mer på fornuft og psykologi. Den har også en spirituell side, som er punkt 3 under hvert ord, som er litt svada, men det punktet bryr jeg meg ikke noe om. Det er ofte ganske mye logisk i drømmene, bare man skjønner hva symbolene betyr. Det er jo ikke rart at du er redd innimellom, for alt blir jo snudd på hodet når man skal ha barn. Selv om man gleder seg, er det jo mye nytt å forholde seg til.

Bare send PM om du trenger hjelp til drømmetydning en annen gang. Det er ikke alltid at alt gir mening, men ofte er det greit å skjønne hvorfor man drømmer som man gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tickerteksten min passer godt denne uka... :flau:

:troest:

Jeg har denne drømme"ordboka", som jeg synes er veldig nyttig i perioder. Mange drømmebøker inneholder så mye svada om framsynthet og tull, men denne synes jeg er basert mer på fornuft og psykologi. Den har også en spirituell side, som er punkt 3 under hvert ord, som er litt svada, men det punktet bryr jeg meg ikke noe om. Det er ofte ganske mye logisk i drømmene, bare man skjønner hva symbolene betyr. Det er jo ikke rart at du er redd innimellom, for alt blir jo snudd på hodet når man skal ha barn. Selv om man gleder seg, er det jo mye nytt å forholde seg til.

Bare send PM om du trenger hjelp til drømmetydning en annen gang. Det er ikke alltid at alt gir mening, men ofte er det greit å skjønne hvorfor man drømmer som man gjør.

Interessant! Jeg skal huske på deg/det neste gang jeg har en koko-drøm jeg gjerne skulleskjønt noe av!! Takk!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg shoppet litt til babyen. Kjøpte masse gulpekluter, sengetøy til sprinkelsengen, bodyer og pysjer og noen søøøte små rååsa kjolegreier. Moro!!! Vi var i en butikk der en venninne av søsteren min jobber, så da fikk vi litt rabatt også, det er ikke feil!! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med shopping :happy: Kjekt med rabatt da! :jepp:

Og jeg er sikker på at du blir en flott mor :)

Det gjør ikke noe at du ikke har all verdens erfaring med barn, det kommer automatisk tror jeg :jepp: Det er bra å være usikker, prøve seg frem og lære :)

Selv om jeg jobber på småbarnsavdeling i barnehage, så kommer jeg ikke til å være noe supermamma når det er min tur. Men jeg har jo så klart litt erfaring, og det kommer bra med, når barnet mitt er over 1år ;)

Det må jo være gøy å lære ting og gjøre masse nytt med sin egen unge, og ikke ha vært borte i det mange ganger før :)

Måtte bare dele litt tanker :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med shopping :happy: Kjekt med rabatt da! :jepp:

Og jeg er sikker på at du blir en flott mor :)

Det gjør ikke noe at du ikke har all verdens erfaring med barn, det kommer automatisk tror jeg :jepp: Det er bra å være usikker, prøve seg frem og lære :)

Selv om jeg jobber på småbarnsavdeling i barnehage, så kommer jeg ikke til å være noe supermamma når det er min tur. Men jeg har jo så klart litt erfaring, og det kommer bra med, når barnet mitt er over 1år ;)

Det må jo være gøy å lære ting og gjøre masse nytt med sin egen unge, og ikke ha vært borte i det mange ganger før :)

Måtte bare dele litt tanker :happy:

OK, nå må jeg innrømme at jeg nok er litt ustabil i humøret i dag (begynte å grine av å se på "16 and pregnant" på MTV i sted... - sier hun som akkurat påstod at hun er så stabil i humøret...), men nå satte du virkelig i gang krana her! :grine: Takk for at du delte tankene dine, jeg håper du har rett.. :klemmer:

Jeg pakket ut av handleposen her i sted og så på de bittesmå klærne og tenkte bare HERREGUUUD!! Tenkt at det snart skal et lite vesen inni der!!! :dåne: :sjokk::haar: Tenk om hun bare gråter og jeg ikke skjønner hvorfor, og jeg ikke vet hva jeg skal gjøre?? Jeg vet jeg ikke burde tenke på det, men.. Jeg fikk låne en bok som het noe ala Alt om barnet, så den skal jeg begynne å lese nå. Pluss en Gro Nylander-bok om barnet de første 6 månedene. Den skal jeg også lese. Så lærer jeg i hvert fall litt teori.

Huff, tror jeg skal legge meg tidlig i dag, for å sove bort de lettere depressive tankene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i mye av det du skriver om.. Både i forhold til jobb og dette med å bli mor. Jeg har så og si ingen erfaring med små barn!! Jeg har nesten aldri skiftet bleie en gang.. :sjenert: Men jeg stoler på at jeg lærer det ganske fort.. Og jeg kommer til å henge på Ammehjelpen som et kristremerke til jeg får det til!! Og får jeg det ikke til får jeg gi MME da.. Jeg er mest spent på hvordan jeg og min kjære skal takle presset når det står på som verst egentlig. Vi har nesten ikke familie i nærheten og det er litt skummelt.. Men. VI får bare prøve så godt vi kan! Og så er det VELDIG godt å tenke på at man kan inn her og få ventilert litt, samt få masse gode råd! Og så får man jo noen venner på veien og kan man vel egentlig si.. ;) Jeg har ingen tvil i min sjel om at både du og jeg kommer til å fikse dette helt fint! Med prøving og feiling. :klem:

Jeg henger opp nyvaskede bittesmå klær her.. ;)

Og ang jobb. Jeg vet hvordan det føles å lure på om man har havnet helt rett.. jeg har lang utdannelse og er veldig glad i jobben min. Men i det siste har jeg tvilt litt på både meg selv og retningen jeg vil ta.. Skal også bruke permisjonen til å tenke på hvor jeg vil med dette. Tenker at det skal bli ganske godt med nesten et år med HELT andre oppgaver og opplevelser enn det jeg er vant med. :jepp: Vi skal jo bli mamma! :)

Og det er så veldig lov til å bli følsom.. Få det ut så føles det så mye bedre etterpå! :klem: Sov godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det med at du er redd for at barnet skal gråte og du ikke skal forstå hvorfor skjønner jeg så godt :Nikke:

For i begynnelsen kommer barnet til å gråte og du kommer ikke til å skjønne hvorfor :) Men litt etter litt faller det på plass og tilslutt kjenner du barnet ditt :Nikke:

Det tar tid å bli kjent med et nytt menneske og forstå dets behov.. både voksen som barn, og det finnes ingenting man kan gjøre for å skynde seg å bli kjent :)

Du må bare ta tiden til hjelp og nyte den lille bylten og gi masse kjærlighet til den :hjerte:

Barnet ditt kommer til å gråte og du kommer til å være fortvilt og kanskje gråte noen tårer i desperasjon, men når du da endelig får henne til å være stille kjenner man virkelig at man har lykkes, og man har lært :)

Vet ikke helt hva jeg ville med denne filosofiske bablingen min, men jeg velger å tro at det er mye sannhet i det jeg har skrevet :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaw, du da :kose:

Bra du setter pris på det, så jeg ikke er helt teit :sjenert::)

Og jeg har også grått av 16 And Pregnant, og ikke bare en gang ;)

Men jeg kan lett ty til tårer :fnise:

De prata om en bok på God Morgen Norge, men husker så klart ikke hva den heter.

Finner jeg den kan jeg si ifra :)

Nei jeg har ikke tenkt til å ha barn enda, men jeg har en bok som heter Barn i magen fra A til Å og den virker bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette kommer til å gå så bra så :jepp: tøffe tider kan komme, men etterfulgt av mye positiv glede også :)

Har tenkte samme ting som deg og til og med lest bøker... men har funnet ut at, jeg må jo finne ut ting selv. Ingen barn er like :) Så la bøkene bort og prøvde meg fram. Snuppa lever enda :fnise:

Ja det er helt utrolig og kjøpe de små klære, rart at det skal være en bebis inni der... bare litt synd at de vokser fort. Har faktisk flere klær jeg ikke har fått brukt på ho :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...