Gå til innhold

Hverdagen - med en baby i hus!

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjemmelaget fiskegrateng er noe av det beeeeeeste som finnes, så du har vært flink! :nigo:

Skrevet

Takk takk!!!! :nigo:

*fortsatt veldig stolt*

Skrevet

Flinkingen! :hoppe: Kanskje husmorgenet og kokkeleringsferdighetene vokser i takt med magen? :lur:

Skrevet

Så flink du har vært å lage fiskegrateng :) Det har ikke jeg laget (hjemmelaget) siden vi hadde heimkunnskap i 9. klasse :fnise: Men nå fikk jeg litt lyst å prøve en dag :)

Jeg prøvde forresten den navnekalkulatoren du snakket om! Hehe... For gutt fikk vi Joachim, noe som ikke er så gale, men for jente fikk vi Rannfrid! :skratte: Det er virkelig ikke noe jeg vil vurdere noensinne! :ler: (håper jeg ikke fornærmet noen nå jeg heller)... Men apropos det å like sjeldne navn fordi man er vant til dem: Morfar har et navn som er veldig sjeldent i Norge (Klement, med fare for å bli gjenkjent :gjeiper: ), og jeg synes det er veldig fint, men nesten alle jeg forteller det til synes det er stygt :( Kunne tenke meg å gjenoppkalle, men mannen synes ikke noe om å kalle opp...

Skrevet

Så flink du har vært å lage fiskegrateng :) Det har ikke jeg laget (hjemmelaget) siden vi hadde heimkunnskap i 9. klasse :fnise: Men nå fikk jeg litt lyst å prøve en dag :)

Jeg prøvde forresten den navnekalkulatoren du snakket om! Hehe... For gutt fikk vi Joachim, noe som ikke er så gale, men for jente fikk vi Rannfrid! :skratte: Det er virkelig ikke noe jeg vil vurdere noensinne! :ler: (håper jeg ikke fornærmet noen nå jeg heller)... Men apropos det å like sjeldne navn fordi man er vant til dem: Morfar har et navn som er veldig sjeldent i Norge (Klement, med fare for å bli gjenkjent :gjeiper: ), og jeg synes det er veldig fint, men nesten alle jeg forteller det til synes det er stygt :( Kunne tenke meg å gjenoppkalle, men mannen synes ikke noe om å kalle opp...

Rannfrid!!! :hoho: Unnskyld meg, men det er virkelig ikke pent...

Jeg syns ikke Klement var så galt, (selv om det kanskje fort blir Klementin, hvis ungene skal ha noe å mobbe for... ;) ), men jeg tror kanskje navnet ikke virker så fremmed på meg. Jeg hadde nemlig en lærer i USA da jeg var der som utvekslingsstudent som het Clement til etternavt, så da måtte vi kalle han Mr. Clement. Så det er nok noe med å bli vant til navn ja!! Du får overtale mannen din! :jepp:

Skrevet (endret)

Jeg kjente en gang verdens koseligste gamle mann som het Arctander, men c-en var stum. Synes det er et veldig fint navn, men mannen synes dessverre det er for spesielt. :tristbla:

Klement likte jeg også, men jeg jo liker jo gammal-gubbe-navn, så.. :fnise:

Endret av Iril
Skrevet

Ååå hjemmelaget fiskegrateng er jo bare nammis!! Så flink du er!! :)

Skrevet

Bækk tu vørk!!

I dag har jeg nesten ingenting å gjøre!! Det er kjedelig... Håper det dukker opp noe etter hvert. Ellers blir det mye internet og annet dill på meg i dag tenker jeg!!

Skrevet

Det er godt med litt dill innemellom, men når en er på jobb burde vel en egentlig også ha noe jobbrelatert å holde på med :fnise:

Skrevet

Burde jo det!! :ler: Men jeg har sendt ut mail og hørt om noen har noe jeg kan gjøre - og på den annen side avtalt kaffe med en venninne kl 11, og skal til kiropraktor kl 13, så dagen skal nok gå.. :fnise:

Skrevet

Du må kose deg med kaffen da ihvertfall, så har du noe å gjøre på :jepp:

Skrevet

Spent på å høre hvordan det gikk hos kiropraktoren! :haar:

Skrevet

Hos kiropraktoren gikk det fort! :fnise: Det vil si, vi brukte kanskje en halv time først på å snakke og se på ryggen etc, og så to minuter (max) på å knekke opp to steder. Foreløpig kjenner jeg ingen forskjell, så om det funker vet jeg ikke. Jeg skal tilbake på onsdag og knekke en gang til. Hun sa jeg har skjev benstilling, og at det antagelig forplanter seg oppover i kroppen, så jeg kompenserer for det med å være skjev i ryggen. Hun sa det var en stivhet der som antagelig har sittet der lenge, men at dette var en veldig fin tid å ta tak i det på. Nå man er gravid er kroppen uansett i en modus der den er veldig åpen for forandringer. Derfor skulle det visst være gunstig å arbeide med dette nå.

Skrevet

Hei! :)

Så bra at du får behandling. Kiropraktortimer går gjerne veldig fort.. I alle fall om det er en mann! Knekk, knekk, hade! Har inntrykk av at damer bruker litt mer tid og gjør litt mer enn bare knekkingen. Men manuellterapeuten jeg går til nekter konsekvent å knekke på gravide.. Kan ikke skjønne at det har noe å si når det sitter helt øverst i ryggen.. Men men. De har vel forskjellige filosofier. (jeg synes det din kiropraktor sier høres mer fornuftig ut jeg da..)

Wow, for en husmor da! Fiskegrateng! Flink. :) jeg er veldig flink til å varme ferdig risgrøt om dagen :ler: (vanligvis litt mer oppfinnsom på kjøkkenet.. ;) )

Nå skal jeg PRØVE å jobbe litt jeg og! :fnise: Ha en fin dag! :klem:

Skrevet

Rannfrid!!! :hoho: Unnskyld meg, men det er virkelig ikke pent...

Jeg syns ikke Klement var så galt, (selv om det kanskje fort blir Klementin, hvis ungene skal ha noe å mobbe for... ;) ), men jeg tror kanskje navnet ikke virker så fremmed på meg. Jeg hadde nemlig en lærer i USA da jeg var der som utvekslingsstudent som het Clement til etternavt, så da måtte vi kalle han Mr. Clement. Så det er nok noe med å bli vant til navn ja!! Du får overtale mannen din! :jepp:

Hehe, hadde en mistanke om at de fleste ville være enig der ;)

Klementin har jeg ikke tenkt på... Hehe... Det er kanskje et poeng... Det er et vanlig etternavn i USA har jeg inntrykk av ja... Tror Clement er en del brukt som fornavn i Frankrike, da det er latinsk... Hvordan det dukket opp i vår familie har jeg egentlig ikke noen anelse om, annet enn at morfar ble oppkalt etter sin avdøde onkel... Vi har også en annen navnetradisjon i familien vår, eldste sønn skal alltid kalle sin første sønn for det samme som sin far igjen så det blir "Per" og "Ole" annenhver gang, og slik har det vært uavbrutt i 300 år! Morfar er yngst da, men kan bli spennende å se om tremenningen min følger opp tradisjonen når den tid kommer ;)

Skrevet

Jeg vet ikke helt om jeg liker tekstene i tickeren min!! :snurt: Her for et par uker siden sto det noe om mine angivelige strekkmerker og åreknuter eller noe, og nå står det at jeg har humørsvingninger! Frekke unge!! :fy_fy:

Skrevet
:fnise: Den teksten der passer i alle fall helt supert på meg innimellom. ;)
Skrevet

Nok en syk drøm i natt. Nå drømte jeg at jeg var blitt dødssyk, uten at jeg følte meg dårlig, men det var visst ingen tvil om at jeg skulle dø. Praksisen da var at det skulle komme en buss og hente meg, for det var visst sånn man gjorde med døende mennesker. Jeg fikk inntrykk av at man da skulle kjøres et sted og tas livet av - for å slippe å gå og vente på døden. Da mannen i bussen ringte på døren, klarte jeg heldigvis å overtale han til at jeg kunne vente litt til, for jeg var jo tross alt gravid, men bare i 22 uke, og hvis vi ventet var det større sjans for at babyen ville overleve. Det var visst greit da, så jeg fikk lov å bli hjemme. Merkelig altså... Skulle gjerne hatt noen til å tolke drømmene mine innimellom... :fnise:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...