Gå til innhold

Hverdagen - med en baby i hus!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Spennende med navn! Vi var også mest enige om navn vi ikke ville ha :ler: Men klarte å finne et par stk som vi likte også, men var virkelig ikke mer enn et par.

Er fornøyd med valget vårt, selv om det aldri var slik at jeg elsket navnet. :) Men nå føles det veldig riktig at han heter nettopp det. Og det med at man skal vente å se om babyen passer til å hete det, er jeg og mannen enige om at er bare tull! Lille babyen min passer ikke noe bedre til å hete navnet sitt enn noe annet navn :klø:

Jeg tror butikkene kommer til å fortsette med billige bleier. Og nyfødtbleier er uansett veldig billig (ca 13 kroner pakka på kiwi), men skjønner tankegangen din, kan være mye å spare på bleier til litt større barn, for de koster nesten 50 kr pakka!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svergerd! :ler:

Mannen min hadde forresten en fin en da han sa: "..du kan få bestemme navn du, så lenge du ikke velger xxxx, for det er det styggeste navnet som finnes!" og navnet han sa var det ene navnet til mammaen min.

Mammaen min døde et halvt år før jeg traff mannen, så han har aldri møtt henne og er derfor tilgitt for at han ikke visste det. Og flaks for ham er jeg enig i at det ikke er et fint navn. Men det kunne jo blitt en herlig krangel, hadde jeg vært litt mer bitch. :rulle:

Skrevet

Lille babyen min passer ikke noe bedre til å hete navnet sitt enn noe annet navn :klø:

Det der synes jeg også er merkelig. Det er ganske mange som bestemmer navn før ungen kommer, eller som må følge navnetradisjoner o.l, men jeg har likevel aldri møtt noen som ikke passer til navnet sitt..

Skrevet

Her var det mange fine navn :fnise:

Jeg har alltid likt Aurora og Rasmus, men jeg tviler litt på at jeg kommer til å kalle barna mine det :ler:

Tror jeg får problemer, for jeg liker liksom ingen navn :lol: Men man finner vel på noe når man ser ungen tror jeg :)

Kjære sa en gang at han ville ungen hans skulle ha samme forbokstaver som han, så da kom vi på Julie Victoria.. Men jeg kan ikke si jeg liker det kjempe godt :ler:

Skrevet

Spennende med navn! Vi var også mest enige om navn vi ikke ville ha :ler: Men klarte å finne et par stk som vi likte også, men var virkelig ikke mer enn et par.

Er fornøyd med valget vårt, selv om det aldri var slik at jeg elsket navnet. :) Men nå føles det veldig riktig at han heter nettopp det. Og det med at man skal vente å se om babyen passer til å hete det, er jeg og mannen enige om at er bare tull! Lille babyen min passer ikke noe bedre til å hete navnet sitt enn noe annet navn :klø:

Jeg tror butikkene kommer til å fortsette med billige bleier. Og nyfødtbleier er uansett veldig billig (ca 13 kroner pakka på kiwi), men skjønner tankegangen din, kan være mye å spare på bleier til litt større barn, for de koster nesten 50 kr pakka!

Nå måtte jeg inn på Face og se hva Goffel egentlig heter igjen, jeg hadde visst glemt det. Men der fant jeg det ut. Det er et fint navt, passer til både bebisser og voksne syns jeg!

Er nyfødtbleier såå billig?? Det ante jeg ikke. Jeg har jo bare sett på reklamen på tv, ikke i butikken, selv om jeg går rett forbi flere ganger i uka. Da tror jeg kanskje jeg drøyer hamstringen, i alle fall til vi er på plass i den nye leiligheten! Vi trenger ikke større flyttelass!! Og det skulle ikke forundre meg om de fortsetter med tilbudet, butikkene vil vel gjerne lokke barnefamiliene til seg tenker jeg.

Svergerd! :ler:

Mannen min hadde forresten en fin en da han sa: "..du kan få bestemme navn du, så lenge du ikke velger xxxx, for det er det styggeste navnet som finnes!" og navnet han sa var det ene navnet til mammaen min.

Mammaen min døde et halvt år før jeg traff mannen, så han har aldri møtt henne og er derfor tilgitt for at han ikke visste det. Og flaks for ham er jeg enig i at det ikke er et fint navn. Men det kunne jo blitt en herlig krangel, hadde jeg vært litt mer bitch. :rulle:

:ler: Flaks at du ikke er en bitch da! :fnise: Det var jo max uflaks også, at han skulle nevne akkurat DÉT navnet!! Av alle navn som finnes liksom!

Skrevet

Her var det mange fine navn :fnise:

Jeg har alltid likt Aurora og Rasmus, men jeg tviler litt på at jeg kommer til å kalle barna mine det :ler:

Tror jeg får problemer, for jeg liker liksom ingen navn :lol: Men man finner vel på noe når man ser ungen tror jeg :)

Kjære sa en gang at han ville ungen hans skulle ha samme forbokstaver som han, så da kom vi på Julie Victoria.. Men jeg kan ikke si jeg liker det kjempe godt :ler:

Får håpe du fortsatt har litt tid å bestemme deg/dere på da. Og hvis ikke dere har noe klart når det er gått 6 måneder etter fødselen, så ordner det seg også, da får dere et navn tildelt fra staten. :fnise:

Skrevet

Jeg har goood tid! :ler:

Gjør man virkelig det? Det vil jeg hvert fall ikke! :ler:

Men det er en del flotte navn, og jeg har det jo ikke travelt, så navn skal nok barna mine få ;) Men det blir i hvert fall ikke noe som er skikkelig populært, plutselig het alle Elias, Lukas, Isadora, Leah...

Skrevet

Ja, jeg mener å ha hørt at man får tildelt et navn hvis man er tilstrekkelig treig. :jepp:

Vi styrer også unna Topp 10-listen. Ungen trenger ikke gå i klasse med 3 andre som heter det samme...

Skrevet

Det er bra, det er så teit når "alle" heter det samme synes jeg.

Kult å gå i klasse med 5 andre som heter det samme :ler:

Skrevet

Vi sliter skikkelig med å finne navn.. Vi hadde et soleklart jentenavn men så var det tut og ikke trakt på ultralyden.. ;)

Og vi vil heller ikke ende på top 10-lista! Men guttenavn er så vanskelig.. Finner mange som er helt ok. Men ingen som virkelig er noe vi brenner for.

Håper ikke han blir tildelt navn av staten stakkar.. Kanskje de velger det mest brukte i byen (Oslo) og så blir det Muhammed.. :fnise: Eller noe VELDIG uvanlig og så blir det Kjallvar eller noe! (og det fant jeg bare på.. :ler: )

Skrevet

Når vi snakker om navn og rare navn... den ene oldemora mi het SÅVE!! Av alle ting.. og hun ville gjerne at det var det jeg skulle hete også, takk lov at jeg slapp det... ikke at mitt navn er noe bedre, foreldra mine kunne hatt litt mere fantasi liksom... de med samme navn er født på 60-tallet eller før...

Minttu: jeg liker også Aurora, hadde jeg fått lov av kjære hatte W hatt det som mellom navn... men hadde blitt så langt navn da :sjenert:

Synes også Ronja er litt tøft jeg da... som i Ronja Røverdatter :fnise:

Skrevet

Tror Ronja blir bare mer og mer poppis nå :fnise:

Det var et av våre alternativer også har jeg to venninner som også har vurdert/vurderer å bruke det :)

Skrevet

Hva er det med det? :klø: Kjenner ei på min alder som heter det, men ikke hørt om noen andre enda.. jaja... navn kommer tilbake hele tiden.

Men jeg så et takkekort her for en stund tilbake... jenta var døpt Ragna!!! DET har jeg bar hørt en gang... venninna til bestemora mi :ler:

Skrevet

Jeg liker sånne gamle, trauste navn jeg da. Ville kalle frøkna Klara, men mannen sa nei.. :sur:

Skrevet (endret)

Ragna er ikke veldig sprekt og ungdommelig nei!!!

Men ene bestemor het Gerd, jeg syns det er helt greit at jeg ikke ble oppkalt etter henne og!

Endret av cypress
Skrevet (endret)

Håper ikke han blir tildelt navn av staten stakkar.. Kanskje de velger det mest brukte i byen (Oslo) og så blir det Muhammed.. :fnise:

:hoho:

Aurora er fint :) Vet om ei som heter Rikke Aurora, litt fint :)

Såve var litt spesielt :fnise:

Endret av Minttu
Skrevet

Gerd :ler: det er så.... hardt liksom..traust bondekjerring... håper ingen tar seg nær av det her. VI har alle våre meninger om navn :gjeiper:

Hadde ei bestemor som het Margit... ikke noe bedre det... der kommer det ene navnet mitt fra også...

Skrevet

Eller som mamma heter Åse Marit... altså... ser ikke for meg ei lita tulle hete Åse nå til dags

Skrevet

Jeg liker heller ikke Åse, men vet om ei som heter Åse Lill og det er egentlig ikke så ille :)

Skrevet

Jeg ser på TVen at du ikke trenger å hamstre bleier på kiwi, for de har visstnok permanent priskutt (ta 2, betal for 1) på rema.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...