Gå til innhold

Hverdagen - med en baby i hus!

cypress

Anbefalte innlegg

Jeg har sett den undersøkelsen om Paracet, og er vel litt enig med Iril i at det her må vel mest handle om at man må vise måtehold. Jeg er heldigvis svært sjelden syk selv, så jeg tar nesten ikke noen ting, men jeg kjenner jo til folk som dytter i deg smertestillende for den minste lille ting. Det er vel da det kan være et problem håper jeg? Det er jo som regel en sammenheng mellom mengde medisin og bivirkninger, så jeg tviler på ungen får astma dersom man har tatt 4 Paracet i løpet av 9 mnd..

Men jeg er IKKE helsepersonell, så dette er i grunn kun ukvalifisert synsing fra min side..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så søt avatar du har! Jeg liker sånne temaiske avatarer! :jepp:

Takk! Utrolig hva som dukker opp i Googles billedgalleri! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner det rett og slett å bli litt ubehagelig å sykle til jobben... Magen liker ikke å bli sparket, og noen ganger mens jeg holder på merker jeg at den hardner litt på en måte, og stikker litt. Er det en kynner?? :klø: Kanskje jeg burde begynne å gå... Selv om det tar fryktelig lang tid og er kjeeeedelig da men.... Jeg kan jo fortsatt stå og sykle, det går greit, selv om det er litt mer slitsomt enn å sitte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok kynnere du kjenner vil jeg tro. Magen min liker heller ikke å bli dunket av syklingen så her ble svaret å heve styret HØYT, og sitte bittelitt lavere. Men dette er jo på spinning da.. og der er det kanskje litt lettere å få styret så høyt. Min utesykkel ble veldig tidlig parkert siden den har så lavt styre :)

(svarer deg i boka mi i løpet av dagen forresten! :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok kynnere du kjenner vil jeg tro. Magen min liker heller ikke å bli dunket av syklingen så her ble svaret å heve styret HØYT, og sitte bittelitt lavere. Men dette er jo på spinning da.. og der er det kanskje litt lettere å få styret så høyt. Min utesykkel ble veldig tidlig parkert siden den har så lavt styre :)

(svarer deg i boka mi i løpet av dagen forresten! :) )

Ja, jeg har også sånt tullete styre som ikke går an å heve, så det begynner å bli rimelig ubehagelig. Men jeg bor bare 5 minutters sykkeltur fra jobben, så da varer ikke lidelsen så lenge. :)

(Venter spent på svar! :popcorn: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg helt kokeliko i hodet som tenker at jeg burde begynne å kjøpe bleier allerede nå, siden Kiwi har sånt 2 for 1-tilbud ut året? Det vil jo si at de antagelig går tilbake til den gamle ordningen nå jeg faktisk kommer i bleie-modus.. Gjerrigknarken i meg slår til.. :sjenert:

Samtidig virker det litt rart å kjøpe sånt allerede, og jeg har hørt at det bringer ulukke å kjøpe sånt for tidlig også :jepp: . Ikke at jeg tror på sånt men.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte å fortelle forresten, at i går tok faktisk mannen initiativ til å begynne å snakke om navn! :hakeslepp: :dåne: Han gjorde det riktignok etter at vi hadde lagt oss, og uten at vi hadde noen ting å titte i som kunne hjelpe oss, men dog! Inititiv er initiativ! ;)

Husker nesten ingen av navnene i var enige om at var fine, men... Vi kommer vel på dem igjen neste gang. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var boka di igjen! Tidligere i dag var den ikke på Mine innlegg, av en eller annen mystisk grunn... :klø:

Så koselig med navnediskusjon! :rødme: Har dere samme smak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også KG oppfører seg rart.. Jeg skulle sitere noen i sted, men i sitatet kom bare de tre første ordene av det jeg hadde skrevet en gang til... Merkelig... :klø:

Anyways..

Ja, vi var i grunn ganske enige om navn faktisk!!! I hvert fall om hvilke vi IKKE liker!! :ler: Jeg skal si fra så snart vi har bestemt oss for noe!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var også mest enige om navn vi ikke likte. Også har vi vært enige om guttenavn i mange år, så jentenavnet måtte "matche" det. Egentlig er jeg forbauset over hvor tilfeldig navnet vårt ble valgt, hadde forventet mer grubling, i kjent stil.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da kan du få en lang liste:

Hulda (den har vi jo allerede vært gjennom her... :ler: )

Dagfrid

Åslaug

Eldbjørg

Sigrun

Gislaug

Laura

Hildur

Margunn

Gryog (hvis det er et jentenavn?? :KLØ: )

Idun

Ågot

Rigmor

Åshild

Leikny

Ingfrid

Svanhild

Haldis

Hjørdis

Laila

Marina

For å oppsummere: Det meste som ender på -laug, -frid og -hild...

Navnene er stort sett hentet fra navnedagene som står i kalenderen min i januar og februar. Kom på at vi jo tittet så vidt i den i går. Med så mye grusomme navn i løpet av de to første månedene, har jeg ikke store forhåpninger for resten av året... :fnise:

Håper jeg ikke tråkket på noen tær her nå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var også mest enige om navn vi ikke likte. Også har vi vært enige om guttenavn i mange år, så jentenavnet måtte "matche" det. Egentlig er jeg forbauset over hvor tilfeldig navnet vårt ble valgt, hadde forventet mer grubling, i kjent stil.. :ler:

Å ja, så dere har valgt allerede? Er det hemmli'?? :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt hemmelig i hvert fall. Sendte deg en pm! ;)

Vi hadde navnet klart i uke 14 eller rundt der, vi. Har kalt henne ved navn siden da, for vi, eller mest mannen da, har vært så sikre på at det var ei jente. Håper bare ikke det kommer ut en gutt nå.. :fnise:

Med navnet Leikny tabbet jeg meg skikkelig ut, da jeg sa til ei venninne: "Tenk at noen kaller ungen sin det.." og fikk til svar at det heter mormoren hennes og hun kunne godt tenke seg å oppkalle etter henne hvis hun fikk en datter noengang. Følte meg bra dum da, men heldigvis tåler vi å være uenige med hverandre.

Av de som vet det har vi fått noen kommentarer på at navnet vi har valgt er for kjedelig og vanlig, men det går helt fint, jeg tåler det. Jeg synes ærlig talt flertallet av navnene unger får i dag er helt på trynet, så jeg har på en måte skjønt at få er enige med oss i navnevalg.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt hemmelig i hvert fall. Sendte deg en pm! ;)

Vi hadde navnet klart i uke 14 eller rundt der, vi. Har kalt henne ved navn siden da, for vi, eller mest mannen da, har vært så sikre på at det var ei jente. Håper bare ikke det kommer ut en gutt nå.. :fnise:

Med navnet Leikny tabbet jeg meg skikkelig ut, da jeg sa til ei venninne: "Tenk at noen kaller ungen sin det.." og fikk til svar at det heter mormoren hennes og hun kunne godt tenke seg å oppkalle etter henne hvis hun fikk en datter noengang. Følte meg bra dum da, men heldigvis tåler vi å være uenige med hverandre.

Av de som vet det har vi fått noen kommentarer på at navnet vi har valgt er for kjedelig og vanlig, men det går helt fint, jeg tåler det. Jeg synes ærlig talt flertallet av navnene unger får i dag er helt på trynet, så jeg har på en måte skjønt at få er enige med oss i navnevalg.. :ler:

Jeg har seriøst aldri hørt navnet Leikny før jeg leste det i går, så jeg er helt enig i at det ikke er et navn jeg forstår at noen velger. Men kanskje det er noe man venner seg til og syns er sjarmerende hvis man har noen tilknytninger til det. Min egen farmor het noe veldig uvanlig, som kanskje 3 pers i Norge heter (som jeg egentlig kunne tenkt meg å bruke, hvis ikke en fetter av meg kalte sin datter det for et par år siden :snurt: ). Mannen syns det er støgt, så det hadde antagelig ikke blitt noe av. Men jeg kan i alle fall relatere meg litt til valg av spesielle navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja guri meg, nå angrer jeg virkelig.. :sjenert:

Hadde jeg kunnet velge igjen tror jeg det måtte blitt Svergerd.. :Nikke:

An excellent choice!! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...