Gå til innhold

Hverdagen - med en baby i hus!

cypress

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

GRATULERER!!! :hoppe: :hoppe: :hoppe: Så braa!!! :nigo:

Vi har også kjøpt 4-roms i oslo men flytter denne gangen UT av gryta og til skogkanten. Det blir nok litt rart.. Vi får den ikke før i mars siden den er under bygging. Det er så gøy med ny kåk!! Når er det overtakelse? Litt misunnelig på dere som får flyttet snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med leilighet!! :hoppe:

Angående halsbrann, jeg har prøvd Link, det fungerte ikke i det hele tatt... JM anbefalte Gaviscon (som du har prøvd), men her på apoteket har de bare en flytende variant, så jeg trodde ikke det fantes i tablettform. Flytende frister overhodet ikke å prøve... *fisefin*

Når det gjelder spark, så kjente ikke jeg heller noenting før i uke 20+3. Så var det liksom bom stopp en stund, og det gikk enda flere uker før jeg kjente noe igjen, men nå, å hjelpe meg... Hun gjør ikke annet enn å turne rundt, nesten hele døgnet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi overtar 1. november. Da er det fortsatt tid for mor (=meg) til å bygge rede, pluss at vi har litt tid til å klargjøre vår nåværende leilighet for salg. Perfekt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk alle sammen!! :)

Nyheten begynner å synke inn nå. Mannen og jeg måtte på Ikea og kjøpe flytteesker i går, bare for å ha kommet i gang liksom. Og i morgen skal jeg ha en megler på befaring i leiligheten vår, med tanke på salg. Spennende tider!!

Må bare legge inn noen linker så jeg ikke glemmer dem. Lurer på å henge opp klistremerker som veggdekor på barnerommet etter hvert nemlig, og kom over noen fine:

http://www.ferm-living.com/news/

http://www.sprell.no/index.asp?side=produkter&cid=534

Og denne sengen var bare supersøt.. Men det blir for dumt å kjøpe en seng til 5500 kr når vi har en gratisseng fra Ikea allerede... http://www.sprell.no/index.asp?side=produkter&cid=540 Men fin var'n!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

åå, den senga har jeg så lyst på!! Men fyyy så dyr.. Da vi trodde det var jente var jeg helt klar for at DEN skulle vi ha. Men da lillegutt dukket opp på skjermen var det liksom ikke så farlig at det ble en firkantent seng.. Vet ikke helt hvorfor. Stokkesenga er også ganske fin! Men de er jo så dyre at de burde vært anmeldt! :opplyser:

Så gøy å planlegge barnerom!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Stokkesenga er også fin! Men det er ærlig talt helt latterlig at de TØR å ta så mye for noen få plankebiter... Det er så overpriset at jeg blir bittelitt kvalm.. :fnise: Jeg tipper produksjonskostnaden er tja.. under 1/10 av utsalgspris i hvert fall! Dårlig gjort å utnytte lettpåvirkelige småbarnsmødres dårlige dømmekraft på den måten der! Skulle noen ganger ønske jeg hadde giftet meg med en møbelsnekker i stedet, da kunne han få lagd en tilsvarende selv! Det hadde vært lurt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fyttirakkern, nå har jeg akkurat kastet opp.. Jeg rakk heldigvis doen på jobben, men fysj så ekkelt.. Jeg som hadde spist flere ritz-kjeks og drukket juice og alt! Skal ikke :spy: da vel!??! Den juicen kjente jeg godt på vei opp, det ble mye syre i spiserøret.. Og den kjenner jeg fortsatt, selv om jeg nå spiser et knekkebrød og drikker te. Jeg blir så sur!! Jeg er jo over 19 uker, dette skal jo ikke skje sånt nå!! :sur:

Jaja..

I lunsjen i dag får jeg besøk av en megler hjemme som skal se på leiligheten vår og komme med et tilbud. Vi ryddet og ordnet i hele går for at det skulle se fint ut. Vi har pakket en del ting vi vet vi ikke kommer til å trenge på lenge ned i noen esker allerede. Det er rart å gjøre sånne ting! Tenk at vi skal flytte faktisk!! :strix: Jeg gleder meg så utrolig masse!! Og det er så koselig å sitte sammen med mannen og prate om hvordan vi skal innrede og sånn. Jeg luftet idéen med klistremerker som derkorasjon på veggene på rommet til Fostrine, og han var (faktisk) ikke negativ! Jeg tror han egentlig sysn sånt er skikkelig unødvendig tull, men pytt sann. Skal det være, så skal det være. Jeg har lyst til å lage et skikkelig koselig jenterom til henne! :rødme: Og dette kommer fra en som ALDRI har vært det minste interessert i interiør eller å dekorere hjemme! Det er tydelig at noe endrer seg i tankemåten ja! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Morsinstinktet slår til allerede, så redebgygging er jo helt naturlig :fnise:

Kjempefine vegg-klistremerker, likte særlig de i første linken med Bambi'er på :hjerte:

Men hvordan fungerer det på veggen når man ikke har helt glatt overflate fra før? Vi har noe slags standard strie som er malt over. Det er jo litt ruglete da pga strien. Sitter slike merker da tro? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være greit å male rommet i hvitt/lyst, for så å kjøre på med farger på tepper, slike klistremerker og andre ting :)

Da slipper du å etterhvert male rommet annethvert år etter hvor upopulært Bambi/prinsesser/Barbie og slikt blir. Jeg har skjønt det slik at det endrer seg fort... :ler:

Jeg har ikke kastet opp en eneste gang, så der har jeg dessverre ingen gode råd. Får bare håpe det blir unntaksvis med oppkast videre fremover.

Enkelte kaster opp hele svangerskapet, noen slutter i uke 12, andre kaster ikke opp i det hele tatt. Men blir det veldig plagsomt, så ville jeg tatt kontakt med JM/lege, for jeg mener det skal finnes en del preparater man kan ta. Det er ikke akkurat bra for spiserøret (eller den lille) om du kaster mye opp. :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med oppkast :troest:

Jeg tror også det kan være smart med nøytrale farger på veggene og heller klinke til med detaljer, figurer, etc. på andre ting :jepp:

Er litt misunnelig, for jeg vil også flytte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...