Gå til innhold

Hverdagen - med en baby i hus!

cypress

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har også lest det! Det står i en babybok jeg har. Så den dyre fine madrassen vi har arvet blir også byttet ut.. Men vi kjøper nok samme type! Den er sånn at babyen skal klare å puste selv om han blir liggende med ansiktet ned. Noe med typen skumgummi, eller at det er små hull i den eller noe.. Hørtes betryggende ut i alle fall! :jepp: Superbra med arving av babystasj! Vi har ogås arvet helt utrolig mye! Sprinkelseng, reiseseng, dyne og pute, brystpumpe, bæremeis, masse gravidklær, masse barneklær, lekegrind, bilstol brukt til en baby(!!) og så og si ny vogn (!!!). Sparer jo ti-tusenvis av kroner på sånt.. Utrolig greit å ha så mange venner som er ferdig med produksjonen ;) Og utrolig snilt at sånt gis videre.. :)

Så spennende med leilighetskikking! :hoppe: Håper dere finner drømmekåken. :)

Ja, veldig greit å arve ting og tang!! I alle fall når det er ting som knapt ser brukt ut, og som man kun trenger en kort periode! Det er jo ting som antagelig kunne blitt solgt, så når folk vil gi det bort helt gratis, så sier jeg tusen takk altså!

Jeg fikk sett litt nærmere på klærne jeg overtok i litt bedre lys, og ser at noe av det har litt flekker på seg.. Ganske lite synlige altså, men allikevel. Lurer på hvor mom-zilla jeg kan være.. Akkkurat nå kjenner jeg at jeg ikke vil ta på ungen min klær med flekker.. Men det er kanskje en tanke man legger fort fra seg, fordi ungen uansett lager flekker på alt? Eller?? :klø:

Så morro med masse babyting og leilighetjakt! :jepp:

Lykke til med leilighetene :)

Takk! Nå er det så lenge siden vi har vært på visning at jeg nesten gleder meg til det! Før sommeren holdt jeg på å spy av tanken på å gå på visning, men nå går det heldigvis greit. Det var godt med en pause!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Skjønner godt det var greit med en visnings-pause, håper dere finner noe som er kompatibelt både på utseende og pris snart! :jepp: Jeg måtte le litt i går kveld jeg også, for fikk sms av ei jeg kjenner som var utmatta av å gjøre klar leiligheta til fotografering. Tok meg i å tenke at når hun har prøvd å gjøre det samme minst 99 ganger til, så skal hun få sympati... :sjenert::flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt det var greit med en visnings-pause, håper dere finner noe som er kompatibelt både på utseende og pris snart! :jepp: Jeg måtte le litt i går kveld jeg også, for fikk sms av ei jeg kjenner som var utmatta av å gjøre klar leiligheta til fotografering. Tok meg i å tenke at når hun har prøvd å gjøre det samme minst 99 ganger til, så skal hun få sympati... :sjenert::flau:

:fnise: Ja, man er seg selv nærmest... Mulig hun syns det var stress ja, men det er alltid noen som har det verre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

:fnise: Ja, man er seg selv nærmest... Mulig hun syns det var stress ja, men det er alltid noen som har det verre..

Det skal sies at jeg tok meg selv i å synes at jeg var fæl også da, så helt grusom håper jeg at jeg ikke er... :ler: Hadde nok ment det litt mer om vi ikke hadde solgt selv, og det var mer enn tre år siden vi startet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, jeg håper virkelig at vi ikke får problemer med å få solgt altså. Vi kommer jo nå til å kjøpe først, og da antagelig ganske tett på grensen for hva vi klarer å betale tilbake.. Så mange måneder med dobbelbetaling kan bli tøft.. Men jeg får håpe banken er litt fleksibel i så fall!

Nå kom jeg på hva jeg skulle skrive over.. Det handlet om leilighet det og!

Jeg og mannen har vært litt lite synkronisert på hvor mye det haster å flytte. Jeg har begynt å bli ganske stresset på det, uten at jeg opplevde at han skjønte det. Han var mer der at han ikke syns det var noe problem å flytte når jeg var høygravid, for vi kunne jo bare leie flyttebyrå... :rolleyes: Flyttebyrå er flott og fint det altså, men jeg vil jo fortsatt legge mine egne klær i skapet og bestemme hvor i bokhyllene bøkene mine skal stå. Og det er ALLTID noe som må handles inn av møbler etc når man flytter (særlig når man flytter til en større bolig), og det vil jeg jo gjerne ha en finger med i spillet på. Det er ikke garantert at formen min er så bra som den er nå, sånn at jeg kan gå på Ikea i timesvis f.eks. Dette virket det ikke helt som han tok helt innover seg.

Helt til en dag da vi mailet litt frem og tilbake på jobb, og jeg endte opp med å skrive at jeg får helt klaustrofobi av å tenke på å bo i den lille leilgheten i 4. etg. med en liten baby, så hvis det blir tilfellet, så ville jeg heller flytte hjem til mine foreldre en periode, til bolig var på plass. Det svarte han ikke en gang på, men etter det har innstillingen vært en HELT annen! Plutselig kan ha være med på å se på boliger i områder som tidligere var helt uaktuelle, og er mye mer positiv til det som nå ligger ute til salgs. Så jeg håper dette betyr at han ikke har tenkt å være så treig og vanskelig i fremtiden!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar ikke på min unge flekker jeg heller ;)

Det er så vidt jeg tar på brukt :fnise:

Godt å høre.. Da er jeg ikke helt gæærn som tenker sånn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mon tro om det var at alvoret sank inn hos mannen, eller om det var trusslen om bosted hos svigers som gjorde utslaget? :fnise:

Bra at han er mer positiv iallfall - mannen var skeptisk her og i starten, og det blir slitsomt i lengden. Deilig når man kan føle man er to om ting, og særlig noe såpass viktig som huskjøp!

Mannfolk er gjerne litt lite flinke til å se fremover og innse at ting ikke bestandig er så enkelt som de innbiller seg :Nikke:

Mannen var sikker på at vi kunne få tak i alt av møbler på en tur til IKEA - da flyttet vi fra 35 kvm til 120 :roll: Jadah... han fikk fort erfare at det ikke var heeeeelt så enkelt nei :ler:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet
:kose: Det går helt sikkert fint å selge, dere har jo leilighet i et attraktivt område! :jepp: Jeg har stor tro på at det går kjapt ihvertfall, til og med der vi slet så lenge har det jo blitt økt omsetning nå! :tommelopp:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mon tro om det var at alvoret sank inn hos mannen, eller om det var trusslen om bosted hos svigers som gjorde utslaget? :fnise:

Bra at han er mer positiv iallfall - mannen var skeptisk her og i starten, og det blir slitsomt i lengden. Deilig når man kan føle man er to om ting, og særlig noe såpass viktig som huskjøp!

Mannfolk er gjerne litt lite flinke til å se fremover og innse at ting ikke bestandig er så enkelt som de innbiller seg :Nikke:

Mannen var sikker på at vi kunne få tak i alt av møbler på en tur til IKEA - da flyttet vi fra 35 kvm til 120 :roll: Jadah... han fikk fort erfare at det ikke var heeeeelt så enkelt nei :ler:

Hmf.. Nå er jeg mer skeptisk til mannens vilje igjen.. Vi var ute en tur i går for å se på solforholdene på kveldstid på noen leiligheter som vi vurderer, og da klarer selvfølgelig han å grave frem noe negativt om alt allikevel. Filleting i mine øyne, men som for han gjør objektene uaktuelle. MEN - det er en leilihet som han syns virker bra også, som jeg ser åpenbare mangler ved, da hører han knapt. Den ligger for det første MIDT i byen, uten noen lekekamerater til ungen i nærområdet. Eneste fordelen med å bo der, er at det er nære til jobbene våre. Men jeg syns ikke det går an å bo et sted der vi ikke kan slippe ut ungen og leke, fordi det er bare en bilvei å leke på. Hvis den skal se noe plen, må vi være med og gå i en park. Det syns jeg er helt håpløst. For det andre er leiligheten et oppussingsobjekt!! Det har vi ikke tid til å kjøpe!!!!! Jeg vet ikke hvor raskt man evt kan overta, men uansett så er det ikke såå lang tid til alt faktisk må stå klart! Så det prosjektet der er jeg bare ikke med på...

Så da er vi like langt... :rolleyes:

:kose: Det går helt sikkert fint å selge, dere har jo leilighet i et attraktivt område! :jepp: Jeg har stor tro på at det går kjapt ihvertfall, til og med der vi slet så lenge har det jo blitt økt omsetning nå! :tommelopp:

Ja, jeg tror også det skal gå helt fint altså. I verste fall får vi leie ut en liten periode. Det går jo det og. Men jeg tror ikke vi kommer til å trenge det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodepinen og ryggvondtene som jeg klagde over i forrige uke har gått over forresten. Så nå er alt bra igjen. :)

Har begynt å kjenne strekksmerter i magen innimellom. Noen ganger bare som små stikk, og innimellom som skikkelige hogg. Regner med det er ligamentsmerter, så det bekymrer meg ikke.

17 uker!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som ligamentsmerter ja :jepp:

Plen er så gullverdt når man har unger! :dåne: Det er jo et evig mas og ork hvis man skal måtte dra på utflukt til en park for at ungene skal leke :dåne:

Det er jo så kjekt å bare sende dem ut i hagen, så kan man få gjort noe selv inne i huset om det trengs :jepp:

Ooooog :hoppe: for 17 uker! :hoppe:

Snart halvveis jo :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg syns det går veldig fort! Bra det da. :)

I dag MÅ jeg gå til sjefen og fortelle om bolla i ovnen... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danser: 17 uker :danser:

Du har ikke fortalt det enda nei... Det går sikkert helt fint :kose:

Lekeplasser ute tror jeg er veldig viktig! :Nikke: Her vi bor er det masse lekeplasser, grøntområder, ingen biltrafikk og masse unger! Og flere skoler og barnehager rett i nærheten. Tror vi kommer til å sette stor pris på det etterhvert :jepp: Er veldig glad for å bo sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...