Neytiri Skrevet 8. august 2010 #682 Skrevet 8. august 2010 Heia, innom å titter på deg vettu....Så langt du har kommet, gudameg tiden flyr!!! Mammabukser er bare sååå dygg....bruker dem nå på sykehuset for dem er så myke(joggisene), og bretter bare ned ekstra stoffet som var før over magen. Kaffe er det utrolig mange gravide som får avsmak fra....like greit siden det er ikke anbefalt så mye koffein i svangerskapet! Håper ellers formen er bra
Muffin! Skrevet 8. august 2010 #683 Skrevet 8. august 2010 for behagelige mammabukser. Håper du har hatt en behagelig helg også.
Gjest Neferet Skrevet 9. august 2010 #684 Skrevet 9. august 2010 Har du fått tak i noen Felleskjøpet-dress eller?
cypress Skrevet 9. august 2010 Forfatter #685 Skrevet 9. august 2010 (endret) Det er ikke noe forskjell på trønderdamer og trøndermenn. Vi har bart hele gjengen. Og mokkasiner og skinnvest og det hele. Trønderfester er morsomme de. Alle ser så teite ut. Og bart gror fort fram med hjelp av eyelineren. Ellers er jo felleskjøpetdress, som icing foreslo, en god løsning. Helst med matchende caps. Og støvler selvfølgelig. Jo mer gjørme (og kumøkk) du har på antrekket, jo bedre er det. Og det heter ikke hjemmebrent, det heter heimert. Og hvis du lurte på hvordan du blander en ordentlig karsk, så gjør du følgende: 1. Legg en mynt oppi en kopp. 2. Hell i kaffe så du akkurat dekker mynten. 3. Hell i heimert helt til (drikken blir så gjennomsiktig at) du ser den igjen. Nå har du mange gode fakta å komme med på trønderfesten. Haha, takk for tipsene!!! Særlig oppskriften på karsk likte jeg godt!!! Den skal jeg videreformidle til de andre festdeltakerne! Endret 9. august 2010 av cypress
cypress Skrevet 9. august 2010 Forfatter #686 Skrevet 9. august 2010 Trønderfest hørtes veldig morsomt ut!! Ja, håper det! Kjenner nesten ingen som skal dit, men... Det syns jeg er litt kjipt, men jeg får bare gjøre det beste ut av det. Heia, innom å titter på deg vettu....Så langt du har kommet, gudameg tiden flyr!!! Mammabukser er bare sååå dygg....bruker dem nå på sykehuset for dem er så myke(joggisene), og bretter bare ned ekstra stoffet som var før over magen. Kaffe er det utrolig mange gravide som får avsmak fra....like greit siden det er ikke anbefalt så mye koffein i svangerskapet! Håper ellers formen er bra Formen er strålende om dagen! Nå er det nesten to uker siden sist jeg kastet opp, så nå tror jeg vi snart offisielt kan si at jeg er over den kneika!! Mammabuksene er helt geniale!! I them! for behagelige mammabukser. Håper du har hatt en behagelig helg også. Jepp, behagelig - og innbringende helg! (mer om det innbringende i eget innlegg.. ) Har du fått tak i noen Felleskjøpet-dress eller? Nei, jeg rakk ikke å lokalisere noe Felleskjøp i helgen, men har ikke gitt opp håpet!!
cypress Skrevet 9. august 2010 Forfatter #687 Skrevet 9. august 2010 Som såvidt nevnt over, var helgen særdeles innbringende på baby-fronten! Vi var nemlig på besøk hos mannens bror og fikk overta alt mulig rart som de ikke trenger lenger til sine egne barn. Både et bilsete til nyfødte, en Voksipose, sprinkelseng fra Ikea, en reiseseng, lekegrind, diverse flasker og sånn greie til å koke flaskene i microen, en babystol, pluss sikkert noe mer som jeg ikke kommer på i farten. Det var en del kostbare ting også, så det syns jeg var veldig hyggelig av dem! Senere samme dag var vi på middag hos noen venner som fikk en sønn i februar for et par år siden. Der hadde mor i huset funnet frem alle de minste vinter-klærne som hun selvfølgelig ikke trenger lenger. Flere fine hele dresser og sånt. Noe av det var veldig blått, så vi får se om jeg får brukt alt, men ellers var alt pent og rent. Så vi har nok spart noen tusen i løpet av helgen!! Det er moro!
cypress Skrevet 9. august 2010 Forfatter #688 Skrevet 9. august 2010 (endret) dobbelpost Endret 9. august 2010 av cypress
Pupsilure Skrevet 9. august 2010 #689 Skrevet 9. august 2010 Oj, så heldige dere var!! Det sparte dere nok masse penger på! Det blir ganske mye penger man må ut med hvis man skal kjøpe alt. Vi har brukt rundt 20.000 nå. Tenk at du snart er 17 uker :dåne: Jeg syns det går veldig fort jeg
cypress Skrevet 9. august 2010 Forfatter #690 Skrevet 9. august 2010 Oi, såpass mye ja! Ja, det blir vel fort det, hvis man begynner å regne etter! Foreløpig har vi ikke kjøpt noe selv (bare noen få plagg da vi var i New York), men det begynner vel snart å balle på seg tenker jeg. Litt inspirert av deg Pupsi, planlegger jeg å gjøre litt ut av sprinkelsengen vi fikk. Det er den her (altså trehvit), så den har jeg lyst til å male hvit, og kanskje dekorere med noe stash.. Håper det går å male den selv om den er lakket fra før. :klø: Ja, allerede snart 17 uker! Det går helt sinnyskt fort!!! Og bare én uke til ultralyd!!!!
Gjest Iril Skrevet 9. august 2010 #691 Skrevet 9. august 2010 Når skal dere på ord. UL? Jeg har glemt å tippe kjønn.. Men tror jeg tipper gutt.
Pupsilure Skrevet 9. august 2010 #692 Skrevet 9. august 2010 Vi hadde ikke klart å komme noe særlig under 20.000, tror jeg, vi har kjøpt mye brukt og masse på tilbud Men det er jo inkludert klær i flere størrelser, så vi trenger nok ikke å kjøpe så mye når han vokser. Og så er det jo med møbler til rommet også. Fin seng! Tror den kan bli veldig fin å male Du bør nok slipe ned det du orker hvis den er lakket. Litt kjipt å slipe sprinklene, men du trenger sikkert ikke å gjøre det kjempenøye. Og så tar du et lag med grunning først, og så to lag med maling Veldig fint at det går an å ta ned den ene kanten! Det kan ikke vi, og jeg hadde aldri tenkt på det engang, men jeg ser mange fordeler med det altså! Tror det er ganske tungt å bøye seg helt nedi sengen når ungen skal legge seg, og tas opp, når sengen er på det nederste trinnet.
cypress Skrevet 9. august 2010 Forfatter #693 Skrevet 9. august 2010 Når skal dere på ord. UL? Jeg har glemt å tippe kjønn.. Men tror jeg tipper gutt. Mandag neste uke!! Akkurat én uke til altså. Gleeeeder meg!!!! Vi hadde ikke klart å komme noe særlig under 20.000, tror jeg, vi har kjøpt mye brukt og masse på tilbud Men det er jo inkludert klær i flere størrelser, så vi trenger nok ikke å kjøpe så mye når han vokser. Og så er det jo med møbler til rommet også. Fin seng! Tror den kan bli veldig fin å male Du bør nok slipe ned det du orker hvis den er lakket. Litt kjipt å slipe sprinklene, men du trenger sikkert ikke å gjøre det kjempenøye. Og så tar du et lag med grunning først, og så to lag med maling Veldig fint at det går an å ta ned den ene kanten! Det kan ikke vi, og jeg hadde aldri tenkt på det engang, men jeg ser mange fordeler med det altså! Tror det er ganske tungt å bøye seg helt nedi sengen når ungen skal legge seg, og tas opp, når sengen er på det nederste trinnet. Takk for tips om sliping og grunning! Det er sånt jeg ikke har greie på, men som helt sikkert gjør resultatet så mye bedre. Jeg håper i hvert fall at det er samme sengen som jeg linket til? Det kan hende at det er en eldre versjon, og at den vi har fått ikke er 100 % lik. Så jeg må sjekke det med om kanten faktisk kan tas ned. For det må være veldig praktisk ja! Men jeg tror ikke jeg gidder kjøpe ny hvis den ikke kan det, for så farlig er det jo ikke.
Gjest Neferet Skrevet 9. august 2010 #694 Skrevet 9. august 2010 Det blir kjempespennende med UL!! Håper Fostrus ikke er sjenert!!
cypress Skrevet 9. august 2010 Forfatter #695 Skrevet 9. august 2010 Det blir kjempespennende med UL!! Håper Fostrus ikke er sjenert!! Enig!! Håper h*n ligger og spriiiker med bena, så det ikke er noen tvil!!!!!
Zia Skrevet 9. august 2010 #696 Skrevet 9. august 2010 (endret) Så artig med alle kuppene fra helgen Slenger meg på Pupsi angående sliping - du trenger neppe å gjøre det veldig grundig, bare du får raspet opp overflaten litt liksom, slik at malingen får feste. En maler hadde helt sikkert rynket på nesen og protestert heftig, men vi "vanlige" folk ser ikke forskjell *edit* oppdaget skrivefeil etter sånn ca et halvt døgn - godt jobbet Endret 9. august 2010 av Zia
Pupsilure Skrevet 9. august 2010 #697 Skrevet 9. august 2010 Pappa ville også protestert heftig på det der. Men jeg har lært meg å ta rådene hans med en klype salt, for så nøye som han skal gjøre ting, så blir de aldri gjort, for det blir for stor jobb!
cypress Skrevet 9. august 2010 Forfatter #698 Skrevet 9. august 2010 Saltklyping på det området høres utmerket ut for meg og!!! Vi fikk forresten med madrass og sånn også til sengen, men jeg mener å ha lest at man burde kjøpe nytt sånt. Så da blir det tur til Ikea en gang snart. Nå er det lagt ut flere leiligheter som kan være aktuelle for oss også, så nå blir det spennende fremover!
Mazilla Skrevet 9. august 2010 #699 Skrevet 9. august 2010 Så moro med masse babyutstyr og aktuelle leiligheter! Og ikke minst UL om ei uke!
siebaeo Skrevet 9. august 2010 #700 Skrevet 9. august 2010 Vi fikk forresten med madrass og sånn også til sengen, men jeg mener å ha lest at man burde kjøpe nytt sånt. Så da blir det tur til Ikea en gang snart. Nå er det lagt ut flere leiligheter som kan være aktuelle for oss også, så nå blir det spennende fremover! Jeg har også lest det! Det står i en babybok jeg har. Så den dyre fine madrassen vi har arvet blir også byttet ut.. Men vi kjøper nok samme type! Den er sånn at babyen skal klare å puste selv om han blir liggende med ansiktet ned. Noe med typen skumgummi, eller at det er små hull i den eller noe.. Hørtes betryggende ut i alle fall! Superbra med arving av babystasj! Vi har ogås arvet helt utrolig mye! Sprinkelseng, reiseseng, dyne og pute, brystpumpe, bæremeis, masse gravidklær, masse barneklær, lekegrind, bilstol brukt til en baby(!!) og så og si ny vogn (!!!). Sparer jo ti-tusenvis av kroner på sånt.. Utrolig greit å ha så mange venner som er ferdig med produksjonen Og utrolig snilt at sånt gis videre.. Så spennende med leilighetskikking! Håper dere finner drømmekåken.
Fremhevede innlegg