Gå til innhold

Hverdagen - med en baby i hus!

cypress

Anbefalte innlegg

Vi maler litt vegger og tak, med tanke på salg til høsten. Det blir veldig fint!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har kjøpt oss Doppler, og i dag fant vi hjertelyden!!! :strix: :strix: 129 små dunk i minuttet sto det på displayet. Jeg måtte kontrollere mot min egen puls, men den var bare rundt 80, så det var en markant forskjell. Utrolig moro!!!

Og på onsdag skal vi på UL, så da får vi se Fostrus igjen! :hoppe: Håper h*n ikke har Downs.. :sjenert: Det er jo liksom det vi skal dit for å sjekke.. Jeg har skjønt på Mannen som at han vil at svangerskapet avbrytes dersom det er noen alvorlige skader på fosteret. Jeg har også alltid tenkt at det er best, men kjenner at det sitter litt lenger inne nå som jeg har vendt meg til graviditeten. Nei huff, jeg håper jeg slipper å ta den avgjørelsen der!! Alt er jo sikkert helt bra!! Legen sa at det er 1 promille sjans når mor er 30 år som meg. Det er ikke store sjansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så gøy å finne hjertelyden!! :nigo: Goffel lå på rundt 160-180 slag på den tiden. Gjetter at du får en :babyjente: jeg altså. Har hatt den følelsen en stund :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myten sier vel at jentehjerter slår fortere enn guttehjerter? Min hadde 157, og alle jeg sier det til påstår at da er det en jente.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne på 21år som fikk en gutt med downs nå i februar... så man trenger ikke å være 30 for at det skal skje :)

Selvom det gorekommer oftere som de sier de som har peiling.. Men som du sier... 1:1000 er oddsene for at ungen har det, så da går det sikkert heeelt fint :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, slår "vårt" sakte?? Jeg tenkt det var helt normalt jeg, for på boksen står det noen "eksempler" på hjertelyd, og der står det 128, 132, 139 og 147. Og det står i bruksanvisningen at den kan måle helt til 240.

Jeg får mer og mer guttefølelse selv, men jeg håper fortsatt litt på jente... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en venninne på 21år som fikk en gutt med downs nå i februar... så man trenger ikke å være 30 for at det skal skje :)

Selvom det gorekommer oftere som de sier de som har peiling.. Men som du sier... 1:1000 er oddsene for at ungen har det, så da går det sikkert heeelt fint :strix:

Ja, det hadde vært utrolig mye enklere om alt er bra. Alle ønsker seg jo et friskt barn, det er vel bare naturlig det. Jeg får litt vondt av å tenke på å eventuelt avbryte svangerskapet på grunn av noe sånt, for vi har definitivt ressurser til å ta oss av et annerledes barn. I alle fall materielt. Det er vel mest vår mentale innstilling til det hele som hadde stoppet det... Litt fælt å si det, men... Sånn er det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror myten sier at jentene slår fortest ja :jepp: men det er nok bare en myte uansett. Min bestevenninne får jente omtrent samtidig med meg, og hennes lå på rundt 140 mens min lå på 160.

Jeg tor det kommer litt an på om babyen sover eller ikke, når du sjekker. Min lå alltid på 160-180 fra jeg fant den i uke 12, til jeg sluttet å bruke doppleren i uke 17. Mens når jeg er på kontroller nå, ligger den stort sett på 150-160.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en ærlig sak at man ikke ønsker et barn med funksjonshemning :kose: Selv om det må være forferdelig å ta en slik avgjørelse. To stk i min terminklubb på et annet forum tok senabort etter ordinær ul pga store misdannelser. Det var forferdelig tøft for dem.... Heldigvis skjer det ikke ofte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, etter ordinær UL, det er jo ganske sent!! Det må være helt forferdelig!!! Jeg håper virkelig ikke jeg trenger å gå gjennom noe sånt!! Men jeg har faktisk hatt en god følelse hele veien, så jeg tror ikke at blir noe problem heller. På grunn av den følelsen ble jeg faktisk ganske overrasket da jeg hadde den blødningen for noen uker siden, og trodde jeg hadde abortert. Så da det viste seg å være feil, var liksom alt som det skulle igjen. Jeg tror fortsatt at alt kommer til å gå helt fint, og håper veldig å kunne stole på den magefølelsen!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo helt bra med de aller aller fleste :jepp: Så vi får bare velge å tro at det går bra med oss. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen her er også veldig tydelig på at han ønsker å ta abort om vi skulle havne i en situasjon der fosteret viser seg å ha avvik fra det normale.

Jeg er litt både og - jeg er nok til dels enig, men samtidig mistenker jeg at det blir veldig hardt å faktisk ta den beslutningen når man har den lille spiren inne i seg...

Håper at det er en problemstilling vi aldri trenger å ta stilling til!

Sikker på at det går fint med dere på UL iallfall - jeg har jo sagt tidligere at du har brukt opp drama-kvoten for dette svangerskapet, så herifra og inn går det strålende :sol:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

129 er helt normalt det, og det stemmer jo at fosteret, akkurat som oss, får høyere eller lavere puls alt ettersom det er i aktivitet eller ikke. Begge gangene det er blitt sjekket puls på min, har den vært i full aktivitet. 1. gangen så vi det på UL og andre gangen kjente jeg det og vi merket det på at hjertelyden av og til forsvant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm jeg ville tippet gutt jeg.....selv venter jente og hun har stort sett ligget over 150.

Men når det er sagt, jeg har vært in og ut av sykehuset nå med ctg måling....og når det er aktivitet ligger hun over 146, mens når hun ikke beveger seg ligger det nedi 130.....myter er jo bare morsomt synes jeg, men må deg har jeg rett og slett følelse for :babygutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg fikk høre hjertelyden for første gang så var den på 155, uke 13-14 ca og alle kontrollene jeg har vært på etter det hos jordmor har da vist alt fra 120-140. Og ut ifra myten så tilsier jo det gutt, men dårlig med at det er det hos meg.

Uansett, man er jo happy for hva man enn får 50/50 sjangs :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Neferet

:rødme: Så koselig at dere har funnet hjertelyd!! :) Jeg har stor tro på at alt er som det skal når dere kommer til UL. Det er som flere andre (og du) har sagt at det er sjeldent det er noe galt, og ikke minst at du har brukt dramakvoten fra før.. :ler:

Ha en fin dag! :sol::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dina's hjertelyd lå stabilt på 130-140 på alle jordmorkontroller :jepp:

På CTG målingene de gjorde på sykehuset i forbindelse med ultralydene fikk vi jo se henne alt i fra 120 til over 200 når hun var kjempeaktiv :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er det bare noen timer igjen til 12 uker!! Det har gått så fort!!!! :hoppe: Vi offentliggjør nå fortløpende, ettersom vi ser folk. Jobben og sånt tar jeg etter ferien.

I morgen tidlig er det, som nevnt mange ganger, tid for ultralyd igjen. Etter timen skal vi rett til mine foreldre på lunsj, og deretter setter vi kursen sydover. Vi skal i første omgang kjøre til Danmark, og blir der over helgen. Så fortsetter vi mot Italia. :sol:

Jeg tror neppe jeg rekker å komme innom her før vi drar, og jeg vet ikke hvordan det blir med nettilgang når vi er på tur. Jeg kommer tilbake antagelig søndag 25. juli. Ha en strålende sommer så lenge, alle sammen!!!! :sol::briller:

:klemmer::kose:

Endret av cypress
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...