Gå til innhold

Hverdagen - med en baby i hus!

cypress

Anbefalte innlegg

Nei, man skulle jo ikke tro det var mulig å bli sur for det, men hun sa en gang for lenge siden at hun ikke ville finne seg i å være en av dem som fikk vite det når "alle andre" fikk vite det, altså etter uke 12, for da ville hun føle seg som en "annenrangs venninne"... :klaske: Så det kan jo hjelpe hvis jeg forteller det nå, før "alle" andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper venninnen ikke blir skuffa eller grinete, burde hun ikke bli. Heller GLEDE seg på deres vegne :) Og mange velger å holde ting skjult lenge for å minske risiko for ting. Er jo bare helt naturlig.

Uansett.... ha en knall fredag og kommende helg!!! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte faktisk opp med å skrive en lang mail til henne i stedet.. Hun sendte tilfeldigvis en til meg, så da var det så enkelt å bare svare på den.. :sjenert: Så det gikk veldig bra, det virket som hun ble glad på mine vegne!

Dette har vært en fin helg!! Været har jo vært strålende, så selv bleikfisen meg har fått litt farge! :sol: Og nå er det bare én uke igjen til F-E-R-I-EEEEEE!!!!! Det blir så deilig!!! Ikke at det er så lenge siden sist altså, men...

Alt tyder på at Fostrus har det bra forresten. Kroppen produserer åpenbart dette hormonet som gjør stakkars mor kvalm, for i dag tidlig kastet jeg opp igjen. Det vare bare tredje gangen i løpet av svangerskapet, så det er ikke noe å klage over. Jeg hadde ikke spist noe enda, så det kom jo ingenting. Bare ekkelt og ubehagelig i grunn!! Og det kommer så plutselig! Heldigvis sto jeg allerede på badet da det skjedde da. Skrekken min er at noe sånt skal skje på jobben... Men nå er det altså bare 5 dager igjen jeg trenger å skjule det her, og det er bra! :tommelopp:

Håper alle som er innom får en knall uke!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, nå er det bra at det ikke er mange arbeidsdager igjen altså... Dressbuksen jeg har på i dag, som tidligere har vært veldig behagelig å ha på, klemmer nå ganske Ubehagelig over magen.. :sur: Den er ganske høy på livet, så det gjør det ikke noe bedre. Skjønner at jeg ikke kan bruke den noe særlig mer! Var ikke det litt tidlig?? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte begynne å gå med mammabukser og mye joggebukser etc i uke 11-12, synes det strammet veldig da... svigerinna mi begynte i uke 8.... så veldig forskjellig ;)

Tidlig for noen, men sent for andre. Har helle behagelige klær på meg enn å pine meg igjennom en dag med noe som strammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja ok, da er jeg vel ganske normal da tenker jeg. :nigo:

I morgen skal jeg i hvert fall ta på bukser som er lavere på livet, så jeg kan ha linningen under magen. Sånn som gamle gubber har buksene vet dere! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Jeg har lært at man også kan gjøre nytte av mammaklær uten å være gravid. :opplyser: Holdt på å le meg ihjel en dag jeg fikk melding av en tidligere kollega som hadde funnet ut at maternity tights var helt fantastisk under kjolen når hun var i selskap og skulle spise masse mat. Hun fant ut at det var helt uproblematisk å spise alt hun hadde lyst på og fortsatt ha det behagelig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammatights er gull :hjerter:

Jeg syns også klærne begynte å bli ubehagelige rundt uke 11-12 :Nikke: Så jeg begynte å sette hårstrikk fra igjennom knappehullet på buksene og rundt knappen :Nikke: Da fikk jeg noen ekstra cm å gå på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hårstrikk-trikset skal jeg huske på! Det funker bare ikke så bra når jeg har på skjorte som skal oppi buksa. Da syns det jo, og det er nok ikke regnet som siste mote... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Nei det ville vel sett litt spesielt ut :ler:

Det var jo så poppis en stund at de satt hårstrikker rundt anklene for at buksa skulle være stram nede.. :fnise: Du får lage en ny motebølge du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du ha en dressjakke eller vest over eller noe... eller rett og slett starte med kjoler eller noe i den duren der... eller er det en bestemt kleskode på kontoret hos deg? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er litt stam dresscode, i hvert fall hvis jeg har møter. Da forventes det skjorte og gjerne også dressjakke over. Men jeg orker ikke sitter med dressjakke på meg ved konotrpulten, det blir så mye stoff, hvis du skjønner. Men kjole kan jeg fint gå med, bare den ikke er for casual. Etter hvert regner meg med at blir en del tights og tunikaer på meg og. Og jeg har hørt at det er en gravid-butikk her i Oslo som selger dressbukser for gravide. Det ser jeg på som penger i dass, siden den bare blir i bruk noen få måneder, så det vil jeg helst unngå hvis jeg kan. Men må jeg, så må jeg... (og når jeg tenker meg om, har jeg vel ett eller to (eller ti) andre plagg også som jeg ikke har brukt mer enn et par ganger.. Så kanskje jeg må satse litt penger på komfort etter hvert.. :sjenert: )

Nå skal vi straks på to privatvisninger på leiligheter!! :hoppe: Håper de er fine!!

Men først må jeg hjem og få meg noe mat!! Har SÅÅÅ lyst på thaimat!!! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stram dresscode som gravid høres noe ugreit ut :fnise:

Sikkert lurt å investere noen kroner i komfort - tror ikke du kommer til å angre slik det høres ut fra de øvrige gravide her inne :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stramme bukser! :strix:

Jeg er ikke så flink til å legge igjen spor her for tida, men jeg oppdaterer meg med jevne mellomrom. Fint å se at det går så bra, og at ferien er rett rundt hjørnet! :hoppe:

Hvordan gikk det på visningene? :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også spent på visningene. :popcorn:

Håper du finner noen klær som er forenelige med stram dresscode og mage da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nja... var dessverre ikke drømmeboligen i går heller altså.. Den ene lå nesten i skogen, så den var rett og slett litt mørk og utrivlig. Den andre var superfin, med 42 m2 takterrasse med masse sol. Men.. Den var over tre plan, og kun et bad i 1 etg. Og det badet var ikke spesielt stort. Jeg ønsker meg ærlig talt et badekar som jeg kan dytte ungen oppi, og det hadde ikke denne. Og det er upraktisk å ha soverommene i en annen etasje enn badet, syns jeg. Og så var stuen og kjøkkenet litt små... Så vi har bestemt oss for å la den gå.

Til høsten BØR det komme en supernice leilighet til salgs altså!!! Ellers blir det ett stk desperat cypress her!!! Vi bor i 4 etg uten heis i dag, og jeg gidde rett og slett ikke å gå så mye trapper med ungen!! Pluss at leiligheten bare har ett soverom, der det ikke akkurat er plenty med ekstra plass til en barneseng...

Noen ganger tenker jeg at vi har litt vel mye is i magen... Men vi får håpe det er verdt det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende husplaner, Cypress! Ha is i magen litt til nå, så skal du se at drømmeboligen plutselig dukker opp! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende husplaner, Cypress! Ha is i magen litt til nå, så skal du se at drømmeboligen plutselig dukker opp! :jepp:

Håper du har rett!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...