Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saken er osm følger:

Jeg og barnas far har 3 barn sammen. Gutt på strax 10 år, jente på 8 år og gutt på 4 år.

Gutt på 10 og 4 bor hos meg mens jenta vår bor hos han. Siden jeg da har hovedomsorgen for ett barn mer enn han så skal han betale bidrag for ett barn til meg.

Han betaler nå 1600 kr i en privat avtale mellom oss for det minste barnet på 4 år, siden vi tenkte at de to største barna har like store utgifter så betaler han for det minste barnet.

Far tjener 440.000 og jeg har 150.000 kr i årlig inntekt. Bør jeg være fornøyd med de 1600 eller kan jeg få mer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hva om du bruker NAVs bidragskalkulator? Der kan du lett finne ut hvor mye bidrag du skal ha.

Hvis ikke du finner det ut selv så er de veldig behjelpelige på NAV servicetelefonen.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld at jeg spør,men hvordan greier du å få det til å gå rundt med 150 000 i inntekt?? Da regner jeg nesten med at du i allefall har nedbetalt bolig?

Gjest Gjest
Skrevet

Dere har tenkt helt feil her. Han skal ikke betale bidrag for ett barn men for begge barna som bor hos deg. På samme måte skal du betale bidrag til det barnet som bor hos han, men med din lave inntekt så blir det nok ingenting.

Men jeg kan fortelle deg med èn gang at du absolutt har krav på mye mer bidrag enn du får i dag. Sannsynligvis dobbelt så mye.

Anbefaler deg at dere lar dette gå gjennom NAV. Han trenger ikke samtykke eller skrive under på noe. Du bare sender en søknad til NAV der du ber bidraget beregnes av de.

Ting som spiller en rolle er barnas alder, antall samværsdøgn per måned, hans inntekt, din inntekt, evt dobbel barnetrygd og skatteklasse 2.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...